Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemerbij 8000 toeren heb je volgens mij wel sterkere klepveren nodig omdat je kleppen anders gaan zweven
GSI Racer
Deelnemergek dat door een mechanische storing (km teller kabel) je mm lampje gaat branden.
ik heb het zelf ook bij de Astra gehad, toen brandde het mm lampje ook.mooi dat het opgelost is!
GSI Racer
Deelnemerkan vanalles zijn.
geen brandstof
geen vonk
geen compressiewaar kom je ergens vandaan?
GSI Racer
Deelnemerkan meerdere oorzaken hebben.
bobine kan ook stuk zijn, met name in lagere toerentallen merk je dit.
kom je toevallig uit de buurt?GSI Racer
Deelnemerik zou die motorfiets olie er NIET in gooien.
denk dat die wel andere specificaties heeft met name als je kijkt naar belasting e.dgewoon 10W40 van een goed merk halen.
ik zou de olie meteen compleet vervangen incl filter!
kun je er meteen weer een jaartje tegen :thumbGSI Racer
Deelnemernou, mooi opgelost dan waarschijnlijk!! :thumb
GSI Racer
Deelnemertoppie toppie!!
helaas geen circuitweer meer dit jaar he :(
GSI Racer
Deelnemerje bent wel een doorzettertje!!!
goed bezig, jammer dat de winter voor de deur staat :(
GSI Racer
Deelnemerproef eens aan het water wat er ligt.
is het zoet, dan is het koelvloeistof, wat vervolgens zeer waarschijnlijk van de kachelradiator komt.maar ook afwaterkanalen van regenwater onder de parafan kunnen verstopt zijn :thumb
GSI Racer
Deelnemermooi man!! :thumb
GSI Racer
Deelnemerdat kan ook nog indd ja!
de lambdasonde meet dan meer zuurstof, waardoor hij rijker gaat bij regelen.
rijker = meer benzine = hoger COkan dus een logische oorzaak zijn ja :thumb
GSI Racer
Deelnemergelukkig!
wat was er speciaal aan dan?
GSI Racer
Deelnemerdie slangen wat door je schutbord gaan, die gaan naar de kachelradiator.
deze zit vervolgens weer achter de middenconsole van je dashbord.
om deze eruit te halen moet bij veel auto’s het complete dash eruit.
maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat deze al lekt! ;)GSI Racer
Deelnemerdat de temperatuur wat op loopt bij stilstaan is normaal, omdat je geen rijwindkoeling hebt op dat moment.
tijdens het rijden zakt hij dan weer ietsGSI Racer
DeelnemerFrans, dat begrijp ik wel ja. Maar het zou jammer zijn dat ze dalijk geen garantie meer geven omdat er al aan ‘geklooit’ is.
en dan geklooit tussen aanhaaltekens he :thumbGSI Racer
Deelnemerzit er geen garantie meer op deze auto???
anders terug gaan en niet zelf gaan fiksen ;)GSI Racer
Deelnemerdat de termostaat soms blijft hangen waardoor je temperatuursschommelingen krijgt
GSI Racer
Deelnemerik weet ff niet uit mijn hoofd waar die sensor zit.
volgens mij aan de kant van de distributieriemmaak eens ff een foto van het blok anders
termostaat kan ook, maar dan zou hij al af en toe moeten haperen
GSI Racer
Deelnemerschurend geluid kan de dynamo zijn ja.
kun je controleren door de v snaar of multiriem eraf te halen en dan de motor te laten lopen
let dan wel op dat de riem vrij ligt van de krukaspoellie!!!als het geluid dan weg is kan het van de dynamo zijn, maar ook van iets anders wat over die riem loopt.
spanrol of stuurpomp bijv.nieuwe dynamo’s verschillen ook wel qua prijs.
denk dat je toch wel op een 130 euro moet rekenen, op de sloop rond de 30.
ligt er een beetje aanGSI Racer
Deelnemerdan moet ik eerst maar eens met Botter of Klasen gaan mailen of dit nog uit te lezen is.
zou wel zo fijn zijn :jerryGSI Racer
Deelnemerkan aan het stekkertje liggen op de temperatuursensor.
dit is een los kabelschoentje wat wel eens los contact wil geven.GSI Racer
DeelnemerSpanningsregelaar van de dynamo defect.
er zit wel wat verschil in de dynamo’s ja.
met name het verschil tussen v snaar en multiriem en het amperage.
amperage moet erop staan.
let ook ff op de bevestigingen.gewoon uitbouwen en langs gaan op de sloop, hebben er gehijd wel eentje liggen :thumb
niet te lang mee blijven rijden, vind je accu en andere elektronica niet leuk!
GSI Racer
Deelnemermoet ik ff na kijken, ik weet wel dat ik nog een paar draden had waar de kleur niet van overeen kwam.
misschien dat daar het probleem zitzal ik een dezer dagen ff na kijken :thumb
GSI Racer
Deelnemervandaag geprobeerd, zonder suc6
ik heb de Calibra C20LET en de Vectra C20LET gepakt
kan geen verbinding maken.ik heb trouwens gewoon een 16 polige OBD stekker.
De Calibra’s en Vectra’s met LET hebben een 10 polige stekker en geen OBDhoe nu verder?? :shock:
GSI Racer
Deelnemer@giuliettaevo wrote:
gewone gordel trekt niet je ruggegraat in elkaar bij een aanrijding zoals deze gordels wel kunnen doen…
De 4,5 of 6 punts gordels lopen over je schouders en lopen dan schuin omlaag naar achteren. Bij een goede inbouw zit daar maar een hele flauwe hoek in en zitten ze dus vrij hoog gemonteerd achter in de auto maar helaas komt het veel vaker voor dat ze achter de stoel laag gemonteerd zitten en dus een scherpe hoek maken. In het geval van een botsing druk je dan je ruggegraat in elkaar doordat je de gordel als het ware naar voren trekt en hij daardoor omlaag komt.
Dat je strak in je stoel zit is trouwens juist goed, vandaar de gordelspanners.. Nekklachten komen niet van de gordels maar van onjuist/geen gebruik van de hoofdsteun. Hiertegen kun je helaas weinig doen, of je moet met een HANS-systeem gaan rijden. ;)
Op de bevestigingspunten van de gordels komen ook gigantische krachten te staan. Een simpel schroefdraadoog ergens in een vrij gat draaien is dan ook geen slimme manier van bevestigen. Een plaat inlassen ter versteviging of een rolkooibuis is vele malen sterker. Aangezien het om je veiligheid gaat zijn dat wel dingen om over na te denken hoop ik…
Goede info!!
dat die gordels niet scherp omlaag mogen lopen wist ik.
die van mij doen dat dus ook niet zo extreem :thumb -
AuteurBerichten