Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemeralvast veel suc6 gewenst.
deze zit op een zeer klote plek en vervuilt als een malle helaas :vertagals je voor je auto staat en je kijkt de motorruimte in zie je bovenop de motor de inlaat zitten
als je hier rechts langs naar beneden kijkt zie je een stuk lager de gasklep zitten.
misschien is het makkelijker om vanaf het schutbord de gaskabel te volgen, dan kom je vanzelf bij de gasklep uit.
is lastig uit te leggen zo…Het beste is om de klep compleet te demonteren en deze van BEIDE kanten schoon te maken.
veel mensen doen alleen de bovenkant omdat daar het makkelijkst aan te komen is.
maar de onderkant is meestal het vuilst.
zorg ook dat de randen helemaal schoon zijn.
gelijk de stappenmotor eraf halen en schoon maken.
deze zit met 2 torx schroefjes op de gasklep geschroefd. (zwart dingetje met een stekker erop)
zorg ook dat de pijpjes van de vacuumslangen helemaal open zijn. deze zitten ook op de gasklep
en als je dan toch bezig bent, meteen de EGR klep schoon maken, deze zit daar ook in de buurt
vervuilen ook regelmatig.zijn helaas niet de fijnste Opel motoren om aan te werken :???:
ik wordt daar meestal niet zo vrolijk van :jerryhopelijk is het zo een beetje duidelijk allemaal
gr Maikel
GSI Racer
Deelnemergeeft je snelheidsmeter wel de snelheid aan dan?
GSI Racer
Deelnemergun gum :thumb
oftewel uitlaatpasta
GSI Racer
Deelnemerdie sensor zal het probleem niet zijn lijkt me.
die 1% zul je niet gaan merken hoor.kijk de bougies maar ff na nog ;)
GSI Racer
Deelnemerbobine wil wel eens vast zitten ja.
voorzichtig met een schroevendraaier eronder wippen, dan komt hij zo los :thumbGSI Racer
Deelnemerop google staan er ook gewoon met kabels
misschien bj afhankelijk?GSI Racer
Deelnemervandaag de Astra voor dit jaar stil gezet :oops:
mis hem nu al :crymaar de projectjes zijn ook weer leuk!
GSI Racer
Deelnemeris ook logisch, maar niet elke leek denkt hieraan!
ik heb het zelf eens gehad bij een gas auto, word je niet vrolijk van… :jerry
GSI Racer
Deelnemerwe horen het wel dan :thumb
GSI Racer
Deelnemerbougies zitten boven in je motor.
eerst die kunststof kap waar Ecotec op staat eraf halen (2 torx schroefjes)
vervolgens zie je 4 dikke zwarte kabels boven in de motor steken
deze kun je er zo uit trekken
dan zie je de bougies al zitten, diep in de motor
deze kun je met een speciale 6 kant bougiedop eruit draaien.
de nieuwe bougies kun je er zo in draaien, let wel op! gewoon normaal vast, ga ze niet aan knallen, want ze moeten er ooit nog wel eens uit…GSI Racer
Deelnemerja dat moet wel lukken met die tang.
die tang moet je op die 2 uitstekende pinnetjes zetten en inknijpen.
ik weet ff niet meer precies hoe het zit bij een G, dus pin me er niet op vast :oops:GSI Racer
Deelnemerkijk!
goed bezig, meteen ff alle filtertjes mee nemen :thumbdie 2 brandstofleidingen zitten met van die klote klemmetjes vast.
die kun je met een spitse tang indrukken en dan los trekkenGSI Racer
Deelnemerkan de temperatuursensor zijn maar ook genoeg andere oorzaken
als je hem nu eens niet in de D zet, maar gewoon in de N of de P, blijft hij dan wel lopen?
en gaat hij dan ook beter lopen na een tijdje?GSI Racer
Deelnemerlet wel ff op dat je de bougies niet boven de bougiegaten houd dan!
als er nog wat benzine dampen in je cilinders zit kan dit een steekvlam veroorzaken! ;)GSI Racer
Deelnemer10W40 is niet te dik.
Bij de Opel dealer gebruiken ze zelfs ook 10W40 op deze motoren
kan echt geen kwaad, zeker als hij al wat olie verbruikt. :thumbGSI Racer
Deelnemervandaag de laatste 15km van dit jaar met de GSi gereden :(
komende maanden weer lekker klussen aan hem :thumbGSI Racer
Deelnemerik blijf het geweldig vinden, echt!
die schop bij lage toeren zal mede komen omdat je met TB’s rijd denk ik he?
mijn LET begint pas bij 3000 toeren aardig te trappelen…. :wtfGSI Racer
Deelnemerwaardes zou ik zo niet weten, omdat een XE normaal hydraulische stoters heeft.
hier zou je de tuners eens voor moeten mailen.denk dat Miruni hier op het forum dat ook wel weet :thumb
GSI Racer
Deelnemerzo leren we weer van elkaar he :thumb
je kunt niet alles weten he. haha
GSI Racer
Deelnemeroke! allemaal duidelijk zo :thumb
wilde het gewoon ff weten :D
GSI Racer
Deelnemergewoon 10W40 pakken, zeker omdat deze motoren wel eens wat olie verbruiken.
GSI Racer
Deelnemerbrandstoffilter ook op de juiste manier gemonteerd?
staat een stroomrichting op namelijk.bougies zou ik ff controleren of het de juiste zijn
GSI Racer
Deelnemerbrandstoffilter ook vervangen?
juiste bougies gemonteerd?GSI Racer
Deelnemeraah zo op die manier Wim!
kun je me ook vertellen wat er vervolgens met dit signaal gedaan wordt??
want op mijn TID zie ik daar niks van, radio ook niet (is dan geen orginele meer) en de ECU ook niet14 oktober 2012 om 15:29 In reactie op: Groot Internationaal Opeltreffen 28 april 2013 (Dronten) #18059765GSI Racer
Deelnemerdenk dat ik hier ook eens heen kom!!
wel ff een stukkie tuffen, maar dat is geen straf :thumb -
AuteurBerichten