Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemerdie koppelstangen gaan met de vleet kapot.
zitten indd kunststof stangen op, die worden vervangen door stalen.
maar ook die gaan stuk hoor ;)door je auto op te krikken en aan de stabilisatorstang zelf te trekken voel je of daar speling op zit (omhoog en omlaag trekken, verticale beweging dus)
GSI Racer
Deelnemert is wel een Porsch he? :jerry
GSI Racer
Deelnemernog wat nieuwe dingetjes besteld:
-de juiste koelwaterslangen die ik nu nodig heb om zonder die klep te rijden
-motorsteun distributiezijde, deze was gescheurd
-stabiverbinding stangetjes
-gaskleppositiesensor (omdat de motor soms 2500 toeren loopt als je hem net gestart hebt)En misschien nog belangrijker!
Ik heb eindelijk een W357 bak gevonden, voor maarliefst 50 euro!! :jerry
bak wordt nog uit elkaar gehaald en nieuwe lagers en synchromeshringen monteren
dan is ie ook weer fris!dus we kunnen weer lekker verder zaterdag
Moet ook nog deze week even kijken of de stabilisator van een Saab aan de voorzijde ook past
GSI Racer
Deelnemerga je wel merken Phill :thumb
GSI Racer
Deelnemerindd ;)
meer druk per vierkante cm :thumb
GSI Racer
Deelnemerklopt indd!
dit is een Porsche Carrera GT?
GSI Racer
Deelnemermaar ff verder met de koplampen dan :angel
ook niet te moeilijk:

GSI Racer
Deelnemerklopt ja, maar blauw was zeg maar de ‘introductiekleur’ die was me wel bij gebleven
ik ga ff een nieuwe zoeken ;)
GSI Racer
Deelnemernu loont het zich indd niet echt, dat ben ik met je eens
maar zodra ook maar een beetje sneeuw valt gaat er een wereld voor je open ;)GSI Racer
DeelnemerJaguar XK-RS
vrij makkelijk :jerry
alleen de kleur was genoeg om hem te herkennen
GSI Racer
Deelnemer@syl,
Heb het ff na gekeken vandaag, die klep kan er gewoon tussenuit
een slang gaat van de zijkant van de kop naar de kachelradiator
de andere gaat van de zwarte kunststof koelvloeistofpijp aan het blok naar de kachelradiator
dus ff knippen en plakken, dan is dat weer gefikst :thumbGSI Racer
Deelnemer@harrynijhof wrote:
Zat er ook over te denken de zomersloffen maar weer voor de dag te halen.
Maar er komt toch nog weer vorst aan dus ze blijven er nog even onder.Ik wilde net zeggen, die kun je na een paar weken er weer onderuit halen dan.
er zal gegarandeerd nog wel sneeuw en vorst komen helaas
t is en blijft Nederland he….. :sleepingGSI Racer
Deelnemerjup dat is hem!
nog niet voorbij zien komen, maar het kan natuurlijk wel ja :thumb
NEXT!!
GSI Racer
Deelnemer
GSI Racer
Deelnemerdie ene slang loopt als het ware gewoon door, dus die kan in principe gewoon doorverbonden worden.
moet alleen ff kijken waar die andere slang heen gaatals je eens zou willen kijken of dat kan, dat zou wel cool zijn :thumb
GSI Racer
Deelnemer:jerry
GSI Racer
Deelnemerkoppeling slipt door sinds dat de motor goed afgesteld is.
die word dus nu vervangen voor serieus materiaal i.p.v billige Ebay setjes
@Syl, daar moet ik eens ff heen kijken!
Heb ik nog niet over na gedacht eigenlijk :shock:
moet ook gewoon weg gelaten kunnen worden lijkt me jaGSI Racer
Deelnemermooi hoe snel je alles zo bij elkaar vind!!
een beetje van dit en een beetje van dat :thumb
Opel Volvo Saab mix ;)GSI Racer
DeelnemerTango T600 :jerry
GSI Racer
DeelnemerBak eruit getrokken en koelvloeistoflekkage’s getraceerd


GSI Racer
DeelnemerVandaag weer een lekker dagje gesleuteld.
ging weer lekker :DResultaat: bakje licht er uit en koelvloeistoflekkages gevonden d.m.v het koelsysteem af te persen
nog wat foto’s kunnen maken ondertussen
lekker bezig:

subframe, assen e.d er onderuit

bakje eruit:

de beruchte koppeling:


ik had koelvloeistoflekkage op maarliefst 4 plekken!?!?! :oops:
het ergste was bij die verdeelklep wat op de Astra met airco modellen zit en aan de slang die van de waterpomp naar de zwarte buis achter het blok gaat. deze lekte op 2 aansluitingen
(deze had ik bij de revisie opnieuw erop gezet waardoor deze zich wat heeft moeten zetten, kwestie van slangklemmen na trekken en klaar)
die verdeelklep maar gelijk nieuw gehaald voor maar 3 tientjes
verder nog een slang die lekte aan de klem (zat zo’n klote veerklem op die na verloop van jaren niet meer afdichten)
ik verloor wel iets koelvloeistof maar nooit echt veel, dus had nooit gedacht dat hij toch zo relatief erg zou lekken
zie hier:

Je komt echt overal perfect aan nu. Zo zonder bak en subframe.
Dus volgende week ook gelijk de stappenmotor ff schoon maken!Nog een handig hulpje: de veerpootbrug is de perfecte tool om je motor aan op te hangen als de bak eruit ligt :angel
en dit was het eindresultaat om vanmiddag 1 uur:

:sleeping
Volgende week gaan we weer vrolijk verder!
GSI Racer
Deelnemerff dit topic omhoog kikken:
moet je voordat je de steunen vol gaat gieten een zijde gewoon volledig afplakken met die schilderstape?
is dat voldoende??
en kun je die naderhand gewoon weer eraf trekken?GSI Racer
Deelnemer@RacesconaB204 wrote:
@GSI Racer wrote:
ging die orginele Saab turbo niet passen dan?
wel mooi dat je bij andere merken kunt ‘shoppen!’ :wors
Nee, die zou ook niet zomaar passen in verband met beperkte ruimte t.p.v. Vooras/motorteun. Maar de reden om een andere te kiezen is omdat de originele Garret T25 het bij max 250 pk voor gezien houdt en deze TD04 gaat tot 350 pk en schijn ook nog best mooi op te spelen.
duidelijk ;)
GSI Racer
DeelnemerUpdatje:
Afgelopen zaterdag niks aan de Astra gedaan :sleeping
Wel nog wat spulletjes binnen gekregen:-motorsteun om zonder aircocompressor te kunnen rijden
-stalen veerpootbrug voor achter in het kofferen zojuist een Sachs Racing drukgroep besteld, deze kan tot 500Nm hebben i.c.m een starre koppelingsplaat van OMP
Dus dat moet helemaal goed komen! Kan ik eindelijk het vermogen eens goed benutten :angelzaterdag maar eens de bak eruit gaan halen
nog een beetje moed bij elkaar verzamelen :lol:GSI Racer
Deelnemerging die orginele Saab turbo niet passen dan?
wel mooi dat je bij andere merken kunt ‘shoppen!’ :wors
-
AuteurBerichten