GSI Racer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,876 tot 2,900 (van in totaal 2,925)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: EGR vraagje #17661010
    GSI Racer
    Deelnemer

    Volgens mij weet ik het al.

    Voor de X16SZ als ik het goed heb.

    De andere 8V motoren van een Vectra A hebben geen EGR.

    In reactie op: Wat vind je op de auto fora? #17658717
    GSI Racer
    Deelnemer

    GTI forum:

    Show hier je scheef hangende uitlaat.

    :jerry

    In reactie op: Ontstekings Probleem #17658617
    GSI Racer
    Deelnemer

    Dan zal het innd. je krukassensor zijn waarschijnlijk.

    Laat hem eens uitlezen bij die garage. Dan weet je al iets meer.

    In reactie op: Ontstekings Probleem #17658614
    GSI Racer
    Deelnemer

    Misschien een domme vraag, maar zit je bobine kabel goed op de bobine en verdeler?

    Heb een vriend van me laatst geholpen. Deze was in paniek omdat zijn auto niet meer aan sloeg.
    Bleek de bobine kabel los te zijn.

    Verder kan je krukassensor of nokkenassensor stuk zijn. Dan vonk hij ook niet meer.

    Is je motormanagement lampje niet gaan branden?

    In reactie op: Banden #17657328
    GSI Racer
    Deelnemer

    Je teller wijkt altijd wat af, ook met de orginele bandenmaat.

    Als ik me niet vergis wat het iets van 5%.

    Die van mij wijkt ook zo’n 7 a 8 km af.

    Ga je echt hard rijden, wijkt ie nog iets meer af:D

    GSI Racer
    Deelnemer

    Je hebt een email terug en een u2u terug:)

    In reactie op: Banden #17657324
    GSI Racer
    Deelnemer

    Het verschil tussen de 195/55/15 en de 195/50/15 is de hoogte van de wang.

    De 195/50/15 heeft een iets lagere wang dan die ander.
    Dus met andere woorden: De 50er band legt in een omwenteling iets minder af dan de 55er.
    Hierdoor zal je km teller iets meer gaan afwijken.

    Je topsnelheid zal iets omlaag gaan, maar dit zul je echt niet merken.
    Bijkomend voordeel is beter bochtengedrag, omdat de wang stijver is. Het veercomfort zal wel iets minder worden, maar dit is ook te verwaarlozen.

    GSI Racer
    Deelnemer

    Ik laat iets weten als de verkoop niet door gaat:thumbup

    GSI Racer
    Deelnemer

    Is indd. van een DIS motor.

    Voor €20 mag je hem hebben.
    Je kunt me e.v.t ook pm-en.

    Moet ie verzonden worden?

    In reactie op: Wie kent dit onderdeel van Astra G?? #17656931
    GSI Racer
    Deelnemer

    Is zowiezo geen luchtmassameter.

    Volgens mij is dat je tankontluchtingsklep, deze doet de brandstofdampen van de tank naar je inlaat regelen als ik het goed heb.

    Lijkt wel een beetje op die van de C20XE motoren…

    GSI Racer
    Deelnemer

    Hallo,

    Deze heb ik liggen voor je.

    Hoeveel wil je ervoor geven?

    Gr Maikel

    In reactie op: Hoe distributie op tijd zetten? #17654812
    GSI Racer
    Deelnemer

    fijn om te horen!:thumbup

    In reactie op: Astra net aan de dood ontsnapt! #17655980
    GSI Racer
    Deelnemer

    ziet er niet best uit man:o

    Komt de rechterwiel niet tegen die modderkuip of tegen de bumper aan? Deze zijn waarschijnlijk krom getrokken zijn lijkt me.

    Suc6 met de afhandelingen! hopelijk krijg je hem weer zoals ie ooit was:thumbup

    In reactie op: Astra net aan de dood ontsnapt! #17655977
    GSI Racer
    Deelnemer

    Ik denk dat hij dat best zelf in had kunnen schatten.

    Als je auto al half brand ga je er niet meer instappen, logisch.

    En ga zelf eens na, hoe lang doe je er over om je auto 20 meter verderop te parkeren als er nood aan de man is.
    Ik denk een seconde of 5 hooguit;)
    En op die tijd zal echt je auto niet in lichterlaaje staan:hmmz

    In reactie op: Astra net aan de dood ontsnapt! #17655974
    GSI Racer
    Deelnemer

    en waarom?!?!, omdat die debiele agenten je tegen hielden!!

    Als ze je lekker in die auto hadden laten stappen, was er misschien niks aan de hand geweest (of iig een stuk minder):fy1

    Maargoed, veel suc6 met de verdere afhandeling!!:thumbup
    Eveneens uit het zonnige Zuid-Limburg;)

    In reactie op: Hoe distributie op tijd zetten? #17654800
    GSI Racer
    Deelnemer

    je kopbouten rekken zich uit met aandraaien.

    Als je ze hergebruikt kunnen ze breken, als ze niet breken worden ze veel te zwak doordat je ze als het ware 2x rekt.

    Voor die paar tientjes zou ik gewoon nieuwe kopen!!!

    Op de schroefdraad van de bouten een beetje olie doen. De onderkant van de kop van de bout ook inolieen

    In reactie op: Hoe distributie op tijd zetten? #17654791
    GSI Racer
    Deelnemer

    Poe, das een goeie.

    In je beginpost zei je dat je je koppakking vervangen hebt? Was er bij de koppakking gaan aanhaalvolgorde, incl. aanhaalmomenten en grades???

    Je gebruikt nieuwe bouten neem ik aan?

    Ik kan het morgen e.v.t voor je na kijken.

    In reactie op: Hoe distributie op tijd zetten? #17654788
    GSI Racer
    Deelnemer

    sorry, indd. vergeten te melden.

    Ik weet niet hoe lang de riem al erop zit. Anders zou ik deze mee vervangen, incl. waterpomp uiteraard!

    Laat je de riem zitten en kom je niet uit met spannen, zul je de waterpomp iets moeten verdraaien (rechtsom)

    Good luck:thumbup

    In reactie op: Hoe distributie op tijd zetten? #17654786
    GSI Racer
    Deelnemer

    Aanvulling:

    Als de riem er op ligt moet je hem spannen. De wijzer van de spanrol moet in het midden van de inkeping staan, dan kun je de spannerbout aandraaien. Nu moet je de krukas 2x rond draaien (de nokkenas is dan 1x rond gegaan). Als je het goed gedaan hebt staat de spannerwijzer nog op de inkeping.

    Let op de je alles goed aandraait en niets vergeet;)

    In reactie op: Hoe distributie op tijd zetten? #17654785
    GSI Racer
    Deelnemer

    Dat is een 8 klepper zie ik,

    Vrij eenvoudig:

    Op het nokkenastandwiel staat een streepje, deze moet naar boven staan, gelijk met de inkeping op je distributiekap.

    Op de krukas staat ook een streepje, deze moet naar onder staan, gelijk met de inkeping op je distributiekap.

    Als je deze gelijk hebt staan kun je de riem erop leggen. LET WEL OP MET DRAAIEN ALS DE RIEM ER NIET OP LIGT, VOEL JE DAT DE MOTOR ‘VAST’ ZIT, DRAAI DAN NIET DOOR. WAARSCHIJNLIJK KOMEN JE KLEPPEN DAN TEGEN DE ZUIGER!!!

    om een foto te kunnen zien van hoe de tandwielen moeten staan kun je even naar http://www.hbase.nl gaan
    -vervolgens typ je je kenteken in en druk op enter.
    -dan klik je links in het midden van je scherm op “riemen”
    -en vervolgens klik je op “distributieriem 17.0mmx111 tand”.

    Dan kun je de tekening zien waar het om gaat.

    Hiermee gaat het wel lukken neem ik aan he!:thumbup

    In reactie op: Hoe distributie op tijd zetten? #17654783
    GSI Racer
    Deelnemer

    om welke motor gaat het???

    Dit is wel ff belangrijk.

    In reactie op: vettige drap bij voorwiel Astra G #17649731
    GSI Racer
    Deelnemer

    is inderdaad een dikke vetzooi.

    Vervangen is ook leuk werk:jerry

    In reactie op: vettige drap bij voorwiel Astra G #17649729
    GSI Racer
    Deelnemer

    Gooi ff je wiel eraf, dan zie je wel of die ashoes stuk is.

    Als je (bijna) zonder bakolie rijd, merk je dit wel. Bijgeluiden en zwaarder schakelen zijn meestal het gevolg.

    Ik zou er voor de zekerheid niet te lang meer doorrijden;)

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18131888
    GSI Racer
    Deelnemer

    Hier de mijne,

    Dit waren de meest resente foto’s die ik kon vinden:

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356744
    GSI Racer
    Deelnemer

    U2u

25 berichten aan het bekijken - 2,876 tot 2,900 (van in totaal 2,925)