Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
DeelnemerVolgens mij weet ik het al.
Voor de X16SZ als ik het goed heb.
De andere 8V motoren van een Vectra A hebben geen EGR.
GSI Racer
DeelnemerGTI forum:
Show hier je scheef hangende uitlaat.
:jerry
GSI Racer
DeelnemerDan zal het innd. je krukassensor zijn waarschijnlijk.
Laat hem eens uitlezen bij die garage. Dan weet je al iets meer.
GSI Racer
DeelnemerMisschien een domme vraag, maar zit je bobine kabel goed op de bobine en verdeler?
Heb een vriend van me laatst geholpen. Deze was in paniek omdat zijn auto niet meer aan sloeg.
Bleek de bobine kabel los te zijn.Verder kan je krukassensor of nokkenassensor stuk zijn. Dan vonk hij ook niet meer.
Is je motormanagement lampje niet gaan branden?
GSI Racer
DeelnemerJe teller wijkt altijd wat af, ook met de orginele bandenmaat.
Als ik me niet vergis wat het iets van 5%.
Die van mij wijkt ook zo’n 7 a 8 km af.
Ga je echt hard rijden, wijkt ie nog iets meer af:D
15 april 2010 om 19:10 In reactie op: gezocht brandstof drukregelaar 2.0 16v 3 bar (orgineel) #17656759GSI Racer
DeelnemerJe hebt een email terug en een u2u terug:)
GSI Racer
DeelnemerHet verschil tussen de 195/55/15 en de 195/50/15 is de hoogte van de wang.
De 195/50/15 heeft een iets lagere wang dan die ander.
Dus met andere woorden: De 50er band legt in een omwenteling iets minder af dan de 55er.
Hierdoor zal je km teller iets meer gaan afwijken.Je topsnelheid zal iets omlaag gaan, maar dit zul je echt niet merken.
Bijkomend voordeel is beter bochtengedrag, omdat de wang stijver is. Het veercomfort zal wel iets minder worden, maar dit is ook te verwaarlozen.15 april 2010 om 17:32 In reactie op: gezocht brandstof drukregelaar 2.0 16v 3 bar (orgineel) #17656757GSI Racer
DeelnemerIk laat iets weten als de verkoop niet door gaat:thumbup
15 april 2010 om 05:38 In reactie op: gezocht brandstof drukregelaar 2.0 16v 3 bar (orgineel) #17656755GSI Racer
DeelnemerIs indd. van een DIS motor.
Voor €20 mag je hem hebben.
Je kunt me e.v.t ook pm-en.Moet ie verzonden worden?
GSI Racer
DeelnemerIs zowiezo geen luchtmassameter.
Volgens mij is dat je tankontluchtingsklep, deze doet de brandstofdampen van de tank naar je inlaat regelen als ik het goed heb.
Lijkt wel een beetje op die van de C20XE motoren…
14 april 2010 om 19:11 In reactie op: gezocht brandstof drukregelaar 2.0 16v 3 bar (orgineel) #17656752GSI Racer
DeelnemerHallo,
Deze heb ik liggen voor je.
Hoeveel wil je ervoor geven?
Gr Maikel
GSI Racer
Deelnemerfijn om te horen!:thumbup
GSI Racer
Deelnemerziet er niet best uit man:o
Komt de rechterwiel niet tegen die modderkuip of tegen de bumper aan? Deze zijn waarschijnlijk krom getrokken zijn lijkt me.
Suc6 met de afhandelingen! hopelijk krijg je hem weer zoals ie ooit was:thumbup
GSI Racer
DeelnemerIk denk dat hij dat best zelf in had kunnen schatten.
Als je auto al half brand ga je er niet meer instappen, logisch.
En ga zelf eens na, hoe lang doe je er over om je auto 20 meter verderop te parkeren als er nood aan de man is.
Ik denk een seconde of 5 hooguit;)
En op die tijd zal echt je auto niet in lichterlaaje staan:hmmzGSI Racer
Deelnemeren waarom?!?!, omdat die debiele agenten je tegen hielden!!
Als ze je lekker in die auto hadden laten stappen, was er misschien niks aan de hand geweest (of iig een stuk minder):fy1
Maargoed, veel suc6 met de verdere afhandeling!!:thumbup
Eveneens uit het zonnige Zuid-Limburg;)GSI Racer
Deelnemerje kopbouten rekken zich uit met aandraaien.
Als je ze hergebruikt kunnen ze breken, als ze niet breken worden ze veel te zwak doordat je ze als het ware 2x rekt.
Voor die paar tientjes zou ik gewoon nieuwe kopen!!!
Op de schroefdraad van de bouten een beetje olie doen. De onderkant van de kop van de bout ook inolieen
GSI Racer
DeelnemerPoe, das een goeie.
In je beginpost zei je dat je je koppakking vervangen hebt? Was er bij de koppakking gaan aanhaalvolgorde, incl. aanhaalmomenten en grades???
Je gebruikt nieuwe bouten neem ik aan?
Ik kan het morgen e.v.t voor je na kijken.
GSI Racer
Deelnemersorry, indd. vergeten te melden.
Ik weet niet hoe lang de riem al erop zit. Anders zou ik deze mee vervangen, incl. waterpomp uiteraard!
Laat je de riem zitten en kom je niet uit met spannen, zul je de waterpomp iets moeten verdraaien (rechtsom)
Good luck:thumbup
GSI Racer
DeelnemerAanvulling:
Als de riem er op ligt moet je hem spannen. De wijzer van de spanrol moet in het midden van de inkeping staan, dan kun je de spannerbout aandraaien. Nu moet je de krukas 2x rond draaien (de nokkenas is dan 1x rond gegaan). Als je het goed gedaan hebt staat de spannerwijzer nog op de inkeping.
Let op de je alles goed aandraait en niets vergeet;)
GSI Racer
DeelnemerDat is een 8 klepper zie ik,
Vrij eenvoudig:
Op het nokkenastandwiel staat een streepje, deze moet naar boven staan, gelijk met de inkeping op je distributiekap.
Op de krukas staat ook een streepje, deze moet naar onder staan, gelijk met de inkeping op je distributiekap.
Als je deze gelijk hebt staan kun je de riem erop leggen. LET WEL OP MET DRAAIEN ALS DE RIEM ER NIET OP LIGT, VOEL JE DAT DE MOTOR ‘VAST’ ZIT, DRAAI DAN NIET DOOR. WAARSCHIJNLIJK KOMEN JE KLEPPEN DAN TEGEN DE ZUIGER!!!
om een foto te kunnen zien van hoe de tandwielen moeten staan kun je even naar http://www.hbase.nl gaan
-vervolgens typ je je kenteken in en druk op enter.
-dan klik je links in het midden van je scherm op “riemen”
-en vervolgens klik je op “distributieriem 17.0mmx111 tand”.Dan kun je de tekening zien waar het om gaat.
Hiermee gaat het wel lukken neem ik aan he!:thumbup
GSI Racer
Deelnemerom welke motor gaat het???
Dit is wel ff belangrijk.
GSI Racer
Deelnemeris inderdaad een dikke vetzooi.
Vervangen is ook leuk werk:jerry
GSI Racer
DeelnemerGooi ff je wiel eraf, dan zie je wel of die ashoes stuk is.
Als je (bijna) zonder bakolie rijd, merk je dit wel. Bijgeluiden en zwaarder schakelen zijn meestal het gevolg.
Ik zou er voor de zekerheid niet te lang meer doorrijden;)
GSI Racer
DeelnemerHier de mijne,
Dit waren de meest resente foto’s die ik kon vinden:






GSI Racer
DeelnemerU2u
-
AuteurBerichten