Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemerorigineel gepost door bvk
Ik las ook de tip ergens om bv Shell Pura te gaan tanken…zou dit evt iets uitmaken?stomme is dus dat je juist ontwijkend gaat rijdden, dus elke keer rond 3000 toeren al optrekt, daar zal het op termijn dus niet beter van worden..
dat Forte-middel (Olefin+Residue+Cleaner), hoe werkt zoiets??
Groet!
Gebruiksaanwijzing staat duidelijk op het busje.
Gewoon grondig inspuiten en in laten werken.Het meest ideale is als je de EGR klep ook nog kunt laten bewegen als je hem ingespoten hebt met dat spul.
Dus ff demonteren, Motor op toeren houden (stationair werkt die klep niet) en dan dat spul erin spuiten.
GSI Racer
Deelnemerhttp://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Brandstof/Olefin+Residue+Cleaner.html
Deze kun je het beste pakken.
Is voor sterke aanslag.Zo’n flesje is wel snel leeg kan ik je vertellen.
Goed in laten werken, dat spul
21 juni 2010 om 18:12 In reactie op: Temp sensor stuk fan draait vol uit fout code P0115 P0070 #17690710GSI Racer
DeelnemerDeze zit aan de rechter kant van de motor, aan de kant van de accu.
dus gezien vanaf voorkant auto.
Hier zal deze ergens in de kop geschroeft zitten denk ik.
Ik had het even opgezocht via Autodata, maar heel precies kan die het me ook niet zeggen.
GSI Racer
DeelnemerIk denk ook de EGR klep.
Omdat je veel korte stukjes rijd vervuilt deze veel sneller dan langere stukken rijden.
EGR is zowiezo een veel voorkomend (en gevoelig) probleem op nieuwere auto’s.Ik zou hem eens opnieuw laten uitlezen en dan vragen wat de foutcode is.
e.v.t de EGR klep laten reinigen.Wij hebben daar zelf super spul voor: Forte!!
21 juni 2010 om 15:44 In reactie op: Aankoop Opel Astra G 1.6szr 1998 ABS lampje brandt af en toe #17690233GSI Racer
Deelnemer2150 euro?
Is wel erg goedkoop lijkt me?
Zal wel dat die eigenaar geen foto’s wil maken:jerry20 juni 2010 om 14:33 In reactie op: Aankoop Opel Astra G 1.6szr 1998 ABS lampje brandt af en toe #17690228GSI Racer
DeelnemerDan had mijn gevoel toch gelijk:angel
Gewoon ff laten uitlezen dan.
Kost niet zo gek veel.
iets van €15 geloof ik?Dan weet je iig al iets meer!
20 juni 2010 om 13:48 In reactie op: Aankoop Opel Astra G 1.6szr 1998 ABS lampje brandt af en toe #17690226GSI Racer
DeelnemerAls je een beetje handig bent:
ik zou je ABS sensoren eens goed schoon maken. Kan best zijn dat deze vuil zijn en dus een slecht signaal geven.
Als dit niet helpt even laten uitlezen.Ik weet ff niet zeker of de Astra G die ABS sensoren in het wiellager hebben zitten??
Correct me if i’m wrong:sleeping
GSI Racer
DeelnemerJa indd.
Dat zal het probleem ook wel zijn;)
GSI Racer
DeelnemerOke, dat is dan 1 voordeel.
Verder kan ik je helaas geen info geven.
De Opeldealer misschien eens bellen maandag?
GSI Racer
Deelnemerik denk eerlijk gezegt dat dat niet zo 1 2 3 gaat.
De Astra van jou zal zeer waarschijnlijk andere aansluitingen hebben (orginele van de orginele Opel radio)
De orginele Opel radio zal ook andere afmetingen hebben, of niet?GSI Racer
DeelnemerJe moet je nokkenassensor vervangen!
Dit is de boosdoener.
Als je krukassensor stuk is slaat de motor helemaal niet meer aan, of je moet langer doorstarten voordat hij aanslaat.
Hoe is de bedrading van de nokkenassensor? Niet beschadigt o.i.d
GSI Racer
DeelnemerIs volgens mij makkelijk om te zetten ja.
Ik heb een tijdje terug op het werk van een Corsa B ook een motor vervangen.
Dit was een 1.4 met rotor ontsteking. Motor had een lager eruit liggen.
Maar wij hadden een 1.4 met DIS onsteking liggen, deze dus ingebouwd.Qua steunen enz. zal het zeker passen.
Heb je ook een computer bij die 8V motor?
Dit zal namelijk verschillen.Versnellingsbak zal waarschijnlijk ook passen.
Heb zelf een Astra F, daar passen …tig bakken op:worsGSI Racer
DeelnemerWaterpomp ook mee (laten) vervangen!
Gaan 9 van de 10 keer lekken of geluid maken als je hem laat zitten.
GSI Racer
Deelnemerik zou er gewoon een metalen afdichtplaatje tussen zetten.
heb het zelf destijds ook gedaan op de x20xev die ik erin had liggen.
Wat betreft het reinigen van de onderdelen die je opnoemt.
Ik kan de het spul van Forte echt aanraden! Kost wel wat, maar super spul. Echt ongeloofelijk.
De dikste aangekoekte drap loopt er zo vanaf.Forte Air Intake Cleaner moet je hebben:thumbup
GSI Racer
DeelnemerEcht niet:jerry
Heb deze van Ebay.de
Kost 80 euro.
Dus dan weet je dat…..:D
GSI Racer
DeelnemerMooi.
Nu gaat het me wel lukken!
Volgende week gaat de motorswap gedaan worden.
Thanks guys:wors
GSI Racer
DeelnemerKijk dat is beter zo:cool:
Dus gewoon de vacuumslang laten zitten, en dan op 2,5 bar afstellen?
Beetje gas bij geven, en dan moet hij naar 3 bar gaan?GSI Racer
Deelnemerja sorry, maar ik begrijp het echt niet:P
Aangezien ik toch aardig technisch ben.
GSI Racer
Deelnemerdus dat gaat in mijn geval niet op?
Dat is geen std drukregelaar meer.Het beste wat ik kan doen is dus: motor laten lopen. vacuumslang van bdr los. en dan druk meten/instellen??
GSI Racer
Deelnemerorigineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
in plaats van 2200 toeren draaien kan je ook gewoon de vacuum slang los trekken,dan zie je ook de max druk die de regelaar geeft. (+0.5 bar)
aha duidelijk blauwe hoort dus bij dis injectoren..
Wat bedoel je eigenlijk nog met deze zin:
dan zie je ook de max druk die de regelaar geeft. (+0.5 bar)Hoe bedoel je dat met die 0.5 bar?
GSI Racer
DeelnemerTsjonge jonge, het zit niet mee he.
Eerst lagers eruit liggen, vervolgens blok weer in orde en dan breekt je een bout af:swear
Hmm. en nu?? Weer fiksen??
Hoeveel kleppen zijn er krom? Ook geleiders gescheurt?
Zal wel weer een paar duiten gaan kosten.
Suc6 iig!
En indd. zoals Wim al zei. Bouten die vervangen dienen te worden, ook altijd vervangen.
Uiteraard ook op moment aantrekken.
Nokkenasbouten zijn rekbouten. Dus niet gewoon met de luchthamer aan rammelen:thumbupGSI Racer
Deelnemerohw, dat wist ik niet:sleeping
Agja, ik sluit hem maar gewoon aan. Geen probleem toch:thumbup
GSI Racer
DeelnemerOke, dat is duidelijk
Ik zet hem er gewoon op, ook al heeft het geen nut;)
Dan kan ik ook niet gaan lekken als ik hem afdop.Bedankt voor de reacties
GSI Racer
DeelnemerOh dat is nog beter, dat ik niet meteen 2200 toeren hoef te maken;)
Blok is hagelnieuw, dus ff rustig stationair laten draaien is geen overbodige luxe.GSI Racer
DeelnemerAh kijk, das duidelijk.
Haha,
Nej ik meet gewoon direct na het starten de druk, dan instellen, meter er weer af.
Ik laat hem naderhand op de bank bijstellen. Dan word gelijk de computer ge-re-mapt.Dank voor de info!
Maikel
-
AuteurBerichten