GSI Racer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,751 tot 2,775 (van in totaal 2,925)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: C20XE laten tunen, waar? #17701368
    GSI Racer
    Deelnemer

    en?

    Is het niks dan?

    Wie bevelen jullie dan aan?

    Mantzel in Duitsland anders?

    In reactie op: Geen oliedruk #17696079
    GSI Racer
    Deelnemer

    Ik zou een pomp van een LET pakken.

    Veel grotere aanzuigopening, aanzuigbuis dikker, en de tandwielen van de pomp veel sterker!

    In reactie op: wegvallen oliedruk #17700618
    GSI Racer
    Deelnemer

    Heb het vorige week ook gehad.

    Olielampje ging na het starten niet meer uit, en de stoters begonnen te tikken

    oliedruk ook 0.0 bar.

    het kan zijn dat er een plunjer vast zit in de oliepomp.

    Ik heb bij mij een compleet nieuwe pomp op gezet, van een Z20LET motor. Deze heeft een veel grotere aanzuigopening.

    Je kunt de plunjer weer proberen gangbaar te maken, maar ik meen gelezen te hebben dat dat weinig zin heeft en hij binnen de kortse keren weer vast zit.

    Hoeveel heeft je motor gelopen?

    In reactie op: X20XEV – Let conversie ? #17700304
    GSI Racer
    Deelnemer

    Blok gewoon ff laten honen joh!

    Als je toch vet geld uit gaat geven, dan zou ik die cilinders gewoon ff mooi op laten honen.

    In reactie op: gasklep huis #17698558
    GSI Racer
    Deelnemer

    Gasklep heb ik nog wel voor je liggen.

    incl. het TC gedeelte.

    €25 mag je hem hebben

    In reactie op: Oliepomp c20xe #17571670
    GSI Racer
    Deelnemer

    Pomp is er vandaag pas opgekomen.
    Lange levertijd….

    Loopt weer als een tierelier.

    Meteen oliedruk met de nieuwe pomp. Stoters tikken ook niet meer.

    Thanks!

    In reactie op: piepje tijdens optrekken #17697902
    GSI Racer
    Deelnemer

    De riem wordt automatisch op spanning gehouden, dit zal het dus niet zijn.

    Heb je enig idee waar het piepen vandaan komt

    In reactie op: astra kleppen blijven hangen #17695681
    GSI Racer
    Deelnemer

    Zou je de motor gaan flushen:

    Doe dan, na het flushen, een flesje Forte Top End Treatment bij de NIEUWE olie. Dit voorkomt e.v.t aanslag aan je kleppen, geleiders en de rest van de motor:thumbup

    http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Motor/Top+End+Treatment.html

    GSI Racer
    Deelnemer

    In de bergen zowiezo overal, Duitsland, Oostenrijk, Italie noem maar op.

    Vrijwel 95% motorrijders die een bocht o.i.d verkeerd inschatten….:(

    GSI Racer
    Deelnemer

    210 km/h lijkt me wel erg hard. Ik zou eerder zeggen 180 oid

    Een C20NE heeft een top van 195, dit haal je zowiezo niet op die weg.
    Dan moet je al een lang stuk autosnelweg hebben.

    Maar 170/180 zal het wel geweest kunnen zijn.

    Nogmaals veel sterkte aan de nabestaanden!

    In reactie op: Rode (4-kant) knop onder handrem #17695981
    GSI Racer
    Deelnemer

    Als het orgineel is zal het ook vast wel in de gebruikershandleiding staan lijkt me.

    Of iets van een noodrem o.i.d?:jerry

    Edit:

    Noodrem is vanaf nu alleen op Toyota leverbaar:D

    In reactie op: Oliepomp c20xe #17571669
    GSI Racer
    Deelnemer

    Mooi:D

    Dan weet ik voldoende.

    Hij is gisteren besteld, hopelijk morgen binnen.

    Kan ik hem in het weekend weer uitlaten:D

    In reactie op: Geen oliedruk #17696077
    GSI Racer
    Deelnemer

    Heb al een pomp besteld via Duparts.

    Vandaag de oude pomp gedemonteerd en uit elkaar gehaald.

    Hij had zijn beste tijd wel gehad…..

    Vreetsporen, vlakke kanten en groeven aan de tandwielen.
    Plunjer ging ook stroef.

    In reactie op: Oliepomp c20xe #17571665
    GSI Racer
    Deelnemer

    ik wilde die C20XE oliepomp ook bij Duparts gaan bestellen.

    Nu heb ik in sommige berichten hierboven gelezen dat er dan dingen aangepast moeten worden.
    Maar ik kom er niet echt wijs uit.

    Ik moet een pomp hebben voor een C20XE motor type 2. Bj 1993
    Kan ik dan die pomp monteren zonder enige aanpassingen??

    Ik koop dan de pomp, met aanzuigbuis en pakkingen + keerringen enz.

    deze dus:

    http://www.dupartswebwinkel.nl/opel-oliepomp-kit-20xe-c20xe.html

    als ik het goed begrijp is dat dus een pomp van een LET motor, deze heeft namelijk een veel grotere aanzuigopening

    In reactie op: Geen oliedruk #17696075
    GSI Racer
    Deelnemer

    p.s

    Ik zie op die site van duparts dat die pomp een ovaal aanzuiggat heeft. De pomp wat ik nu heb heeft een rond gaatje, een stuk kleiner als op de foto.

    Zou dus betekenen dat die pomp veel meer aanzuig capaciteit heeft?

    In reactie op: Geen oliedruk #17696074
    GSI Racer
    Deelnemer

    Motor is pas gereviseert, heeft nu pas 200km gedraait.

    Heb bijna alles zelf gedaan, was ervan uit gegaan dat de pomp nog goed was…

    Ben net bij mijn revisiebedrijf geweest, die gaan kijken of ze een pomp uit kunnen halen. Anders pak ik hem wel via duparts:thumbup

    In reactie op: C20XE loopt niet 100% #17695101
    GSI Racer
    Deelnemer

    Hier een filmpje van het stationair lopen van de motor:

    Zou het door de nokkenassen (267 graden) en het afgedraaide vliegwiel komen dat hij onregelmatig stationair loopt?
    of zou het toch aan de stappenmotor liggen?

    op pagina 8 staat het filmpje, bijna onderaan
    http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=2&t=14426&start=175

    In reactie op: C20XE loopt niet 100% #17695098
    GSI Racer
    Deelnemer

    Motor gaat steeds soepeler lopen:)
    Het tikken van de stoter komt af en toe wel terug helaas.
    Ik wacht nog ff af totdat ik een paar keer olie ververst heb en de orginele olie (10W60) erop zit
    Misschien dat er wat vuil o.i.d in de stoter zit

    In reactie op: C20XE loopt niet 100% #17695096
    GSI Racer
    Deelnemer

    Heb er nu een andere drukregelaar op zitten. Motor loopt al beter!!
    Alleen stationair schommelt hij nog wat op en neer. Maar dat zou ook kunnen komen door het afgedraait vliegwiel en de snellere nokkenassen.

    Ga zometeen even uitlaatgas meten op het werk.

    Heb helaas wel last van een tikkende klepstoter. Hopelijk is dat weg als ik een stukje gereden heb….

    In reactie op: C20XE loopt niet 100% #17695088
    GSI Racer
    Deelnemer

    ruilen? en die van mij is stuk:jerry

    In reactie op: C20XE loopt niet 100% #17695086
    GSI Racer
    Deelnemer

    Ik denk dat ik het probleem al heb!

    Uit de vacuumaansluiting van de bdr kwam benzine?!?! Dat kan toch nooit.

    Er komt nu dus onvernevelde benzine in de inlaat.

    Ik ga eens met de Opel dealer bellen om een orginele drukregelaar te scoren.

    In reactie op: Zafira op 3 cilinders #17689964
    GSI Racer
    Deelnemer

    Vandaag de bobine vervangen.

    Bleek inderdaad de boosdoener te zijn!

    In reactie op: inlaatklep gesmolten #17691471
    GSI Racer
    Deelnemer

    Is hij niet verbrand i.p.v gesmolten?
    Maak er eens een foto van

    Zowiezo raar dat dit bij een inlaatklep gebeurt:hmmz

    Als de injector is blijven inspuiten, daar kan je klep toch niet door smelten lijkt me?? Benzine heeft een koelende werking zeggen ze.

    Heb je toevallig mechanische stoters in de C20XE zitten???
    Dan zou het kunnen zijn dat de klepspeling te klein is en hierdoor de klep een beetje open blijft staan.
    Dan wil hij wel eens smelten ja…

    In reactie op: Nieuwe foto's #17690971
    GSI Racer
    Deelnemer

    Beetje verlagen en hij is helemaal af!

    die 2 dikke uitlaten vind ik persoonlijk een beetje over de top. Maarja, sommige hebben altijd wat te zijken:jerry

    Verder een super auto:thumbup

    GSI Racer
    Deelnemer

    Op de radiator??

    Dan bedoel je waarschijnlijk de termoschakelaar voor de ventilator?
    En niet de koelvloeistoftemp.sensor

25 berichten aan het bekijken - 2,751 tot 2,775 (van in totaal 2,925)