Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemeren?
Is het niks dan?
Wie bevelen jullie dan aan?
Mantzel in Duitsland anders?
GSI Racer
DeelnemerIk zou een pomp van een LET pakken.
Veel grotere aanzuigopening, aanzuigbuis dikker, en de tandwielen van de pomp veel sterker!
GSI Racer
DeelnemerHeb het vorige week ook gehad.
Olielampje ging na het starten niet meer uit, en de stoters begonnen te tikken
oliedruk ook 0.0 bar.
het kan zijn dat er een plunjer vast zit in de oliepomp.
Ik heb bij mij een compleet nieuwe pomp op gezet, van een Z20LET motor. Deze heeft een veel grotere aanzuigopening.
Je kunt de plunjer weer proberen gangbaar te maken, maar ik meen gelezen te hebben dat dat weinig zin heeft en hij binnen de kortse keren weer vast zit.
Hoeveel heeft je motor gelopen?
GSI Racer
DeelnemerBlok gewoon ff laten honen joh!
Als je toch vet geld uit gaat geven, dan zou ik die cilinders gewoon ff mooi op laten honen.
GSI Racer
DeelnemerGasklep heb ik nog wel voor je liggen.
incl. het TC gedeelte.
€25 mag je hem hebben
GSI Racer
DeelnemerPomp is er vandaag pas opgekomen.
Lange levertijd….Loopt weer als een tierelier.
Meteen oliedruk met de nieuwe pomp. Stoters tikken ook niet meer.
Thanks!
GSI Racer
DeelnemerDe riem wordt automatisch op spanning gehouden, dit zal het dus niet zijn.
Heb je enig idee waar het piepen vandaan komt
GSI Racer
DeelnemerZou je de motor gaan flushen:
Doe dan, na het flushen, een flesje Forte Top End Treatment bij de NIEUWE olie. Dit voorkomt e.v.t aanslag aan je kleppen, geleiders en de rest van de motor:thumbup
http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Motor/Top+End+Treatment.html
GSI Racer
DeelnemerIn de bergen zowiezo overal, Duitsland, Oostenrijk, Italie noem maar op.
Vrijwel 95% motorrijders die een bocht o.i.d verkeerd inschatten….:(
GSI Racer
Deelnemer210 km/h lijkt me wel erg hard. Ik zou eerder zeggen 180 oid
Een C20NE heeft een top van 195, dit haal je zowiezo niet op die weg.
Dan moet je al een lang stuk autosnelweg hebben.Maar 170/180 zal het wel geweest kunnen zijn.
Nogmaals veel sterkte aan de nabestaanden!
GSI Racer
DeelnemerAls het orgineel is zal het ook vast wel in de gebruikershandleiding staan lijkt me.
Of iets van een noodrem o.i.d?:jerry
Edit:
Noodrem is vanaf nu alleen op Toyota leverbaar:D
GSI Racer
DeelnemerMooi:D
Dan weet ik voldoende.
Hij is gisteren besteld, hopelijk morgen binnen.
Kan ik hem in het weekend weer uitlaten:D
GSI Racer
DeelnemerHeb al een pomp besteld via Duparts.
Vandaag de oude pomp gedemonteerd en uit elkaar gehaald.
Hij had zijn beste tijd wel gehad…..
Vreetsporen, vlakke kanten en groeven aan de tandwielen.
Plunjer ging ook stroef.GSI Racer
Deelnemerik wilde die C20XE oliepomp ook bij Duparts gaan bestellen.
Nu heb ik in sommige berichten hierboven gelezen dat er dan dingen aangepast moeten worden.
Maar ik kom er niet echt wijs uit.Ik moet een pomp hebben voor een C20XE motor type 2. Bj 1993
Kan ik dan die pomp monteren zonder enige aanpassingen??Ik koop dan de pomp, met aanzuigbuis en pakkingen + keerringen enz.
deze dus:
http://www.dupartswebwinkel.nl/opel-oliepomp-kit-20xe-c20xe.html
als ik het goed begrijp is dat dus een pomp van een LET motor, deze heeft namelijk een veel grotere aanzuigopening
GSI Racer
Deelnemerp.s
Ik zie op die site van duparts dat die pomp een ovaal aanzuiggat heeft. De pomp wat ik nu heb heeft een rond gaatje, een stuk kleiner als op de foto.
Zou dus betekenen dat die pomp veel meer aanzuig capaciteit heeft?
GSI Racer
DeelnemerMotor is pas gereviseert, heeft nu pas 200km gedraait.
Heb bijna alles zelf gedaan, was ervan uit gegaan dat de pomp nog goed was…
Ben net bij mijn revisiebedrijf geweest, die gaan kijken of ze een pomp uit kunnen halen. Anders pak ik hem wel via duparts:thumbup
GSI Racer
DeelnemerHier een filmpje van het stationair lopen van de motor:
Zou het door de nokkenassen (267 graden) en het afgedraaide vliegwiel komen dat hij onregelmatig stationair loopt?
of zou het toch aan de stappenmotor liggen?op pagina 8 staat het filmpje, bijna onderaan
http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=2&t=14426&start=175GSI Racer
DeelnemerMotor gaat steeds soepeler lopen:)
Het tikken van de stoter komt af en toe wel terug helaas.
Ik wacht nog ff af totdat ik een paar keer olie ververst heb en de orginele olie (10W60) erop zit
Misschien dat er wat vuil o.i.d in de stoter zitGSI Racer
DeelnemerHeb er nu een andere drukregelaar op zitten. Motor loopt al beter!!
Alleen stationair schommelt hij nog wat op en neer. Maar dat zou ook kunnen komen door het afgedraait vliegwiel en de snellere nokkenassen.Ga zometeen even uitlaatgas meten op het werk.
Heb helaas wel last van een tikkende klepstoter. Hopelijk is dat weg als ik een stukje gereden heb….
GSI Racer
Deelnemerruilen? en die van mij is stuk:jerry
GSI Racer
DeelnemerIk denk dat ik het probleem al heb!
Uit de vacuumaansluiting van de bdr kwam benzine?!?! Dat kan toch nooit.
Er komt nu dus onvernevelde benzine in de inlaat.
Ik ga eens met de Opel dealer bellen om een orginele drukregelaar te scoren.
GSI Racer
DeelnemerVandaag de bobine vervangen.
Bleek inderdaad de boosdoener te zijn!
GSI Racer
DeelnemerIs hij niet verbrand i.p.v gesmolten?
Maak er eens een foto vanZowiezo raar dat dit bij een inlaatklep gebeurt:hmmz
Als de injector is blijven inspuiten, daar kan je klep toch niet door smelten lijkt me?? Benzine heeft een koelende werking zeggen ze.
Heb je toevallig mechanische stoters in de C20XE zitten???
Dan zou het kunnen zijn dat de klepspeling te klein is en hierdoor de klep een beetje open blijft staan.
Dan wil hij wel eens smelten ja…GSI Racer
DeelnemerBeetje verlagen en hij is helemaal af!
die 2 dikke uitlaten vind ik persoonlijk een beetje over de top. Maarja, sommige hebben altijd wat te zijken:jerry
Verder een super auto:thumbup
22 juni 2010 om 16:14 In reactie op: Temp sensor stuk fan draait vol uit fout code P0115 P0070 #17690712GSI Racer
DeelnemerOp de radiator??
Dan bedoel je waarschijnlijk de termoschakelaar voor de ventilator?
En niet de koelvloeistoftemp.sensor -
AuteurBerichten