Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemerzoals in bovengaande reacties gezegt.
het kan zijn dat de plunjer van de oliepomp vast zit. of heb je dit gecheck en was deze gangbaar?
Wel balen man dat je nu een hoop schade hebt:thumbdown
GSI Racer
Deelnemerik heb ze besteld bij Dutch Power Trading.
Catcams 267 graden.
Kosten 507 euroGSI Racer
Deelnemergelukkig geen doden dus!
Het was toch wel ff anders afgelopen als hij de vrachtwagen met de linkerkant van de auto geraakt had:vertag
GSI Racer
Deelnemer:o
ongeloofelijk!Een file over het hoofd gezien was mijn 1e gedachte?
Ben ook wel benieuwd of er geen ernstig letsel is!GSI Racer
Deelnemersoms ja, niet altijd.
Als ik pittig optrek vanuit de 1e versnelling (stilstand) doet hij het wel eens ja.
Als ik eenmaal rol en trek dan snel op is er niets aan de handGSI Racer
DeelnemerDe veer is niet gebroken. Ook niet een klein stukje.
als ik stil sta en ik draai het stuur knakt hij niet. Althans, dat is nog niet voorgekomen.
zaterdag komen er nieuwe toplagers op:thumbupGSI Racer
Deelnemersorry, mijn fout.
beter lezen de volgende keer.
ik dacht dat er stond: water bij de remvloeistof doen…
oude remvloeistof bevat indd. water (condens) hierdoor gaat het kookpunt drastisch omlaag.
koken betekend luchtbellen, en dat wil je niet hebben in je remsysteem……:wtfGSI Racer
Deelnemerwater bij de remvloeistof:hmmz
dan heb je ze niet meer op een rijtje:jerryGSI Racer
Deelnemerdie dikke ronde stekker kun je gewoon omsolderen van op de c20xe boom.
ik heb een maand terug ook mijn x20xev vervangen voor een c20xe.
De kat van de x20xev heb ik gewoon gebruikt bij mijn c20xe, is dat niet goed dan??
GSI Racer
Deelnemerik heb er nu ook blauwe injectoren op zitten (C20XE M2.8 heeft deze orgineel)
GSI Racer
Deelnemervandaag bij DDV geweest!
Motor loopt echt super nu, je merkt veel verschil.
Hij liep aan de arme kant, dat is nu ook opgelost:thumbup
GSI Racer
Deelnemerindd.
Je oliepomppakking wil ook wel eens graag lekken.
Lijkt net alsof het je carter is:vertagGSI Racer
Deelnemerheeft jouw motor uberhaupt een klopsensor?
Ik kan hem niet vinden in de Hbase
GSI Racer
Deelnemerkan best zijn dat je pingelsensor niet meer goed is.
Deze zit achter op je blok geschroeft tussen de 2e en 3e cilinder.
De pingelsensor ‘voelt’ trillingen in de motor die ontstaan door de ontbranding.
word de brandstof de vroeg ontstoken dan merkt deze sensor dat en gooit hij de ontsteking een paar graden later.GSI Racer
Deelnemerik heb die oliepomp van mij open gekregen zonder slagschroevendraaier.
Gewoon met een normale kruis.Wel zorgen dat je goede grip hebt.
GSI Racer
Deelnemer@B07,
Dat klopt wel ja, maar hij knakt pas als ik bijna stil sta.
Dus niet als ik met 50 ofzo vol in de remmen ga.@ de rest,
Ik zal op het werk eens ff kijken of de veer toch niet gebroken is.:thumbup
GSI Racer
DeelnemerAls het mijn homokineet zou zijn, dan zou hij toch niet knakken met remmen?
Of zie ik dat verkeerd?In mijn ogen komt er toch vrij weinig kracht op de homokineet als je remt, want:
je homokineet blijft gewoon draaien, totdat je stilstaat. En er wringt eigenlijk niets omdat de versnellingsbak ook gewoon blijft draaienGSI Racer
DeelnemerIk heb het zo gedaan:
Stuk pvc pijp gepakt die in de rubber slang past.
Deze op maat gebogen en erin geduwt.
Slang blijft mooi dik nu!
Stationair loopt ie al een stuk beter, maar nog niet zo als het moet.
Denk toch dat de nokkenassen maar eens afgesteld moeten worden. Als ik stil sta en geeft in een keer abrupt gas dan houd hij ook even in.Maargoed, weer een probleem minder ;)
Zo staat mijn bericht op het GSi forum. Dus wel een melding dat het (gedeeltelijk) opgelost is:jerry
GSI Racer
Deelnemerveerpoot zit niet los. Dus dan zou het toch het lager zijn??
GSI Racer
DeelnemerKabels kun je doormeten met een multimeter. Deze moet je dan op de Ohm stand zetten.
De weerstand moet liggen tussen de 4 en de 8 kOhm dacht ik, maar dit weet ik niet meer heel zeker!
Kabels doormeten doe je als volgt:
Kabel cilinder 1 los maken van de bougie en van de rotor/bobine
dan met 1 meetpen aan de ene kant en met de andere meetpen aan de andere kant meten.Dit doe je dan met de andere kabels ook
GSI Racer
DeelnemerMisschien de stappenmotor eens uitwisselen met een ander.
Die monopoint inspuiting is echt nog super schoon, hier zal het niet aan liggen.
Wat betreft die EGR klep. Gewoon een dichte pakking er tussen maken zodat je de uitlaatgassen niet meer in je inlaat krijgt:thumbup
GSI Racer
DeelnemerIk denk dat Mattemaker dit vraagt omdat de DIS versie een kom vliegwiel heeft, wat veel zwaarder is als het plat vliegwiel van de rotor versie.
Ik heb zelf ook een M2.8 met afgedraait M2.5 vliegwiel. En dat merk je wel:thumbup
Mijn mening is als je het echt goed wilt doen:
alu vliegwiel (heb je al)
krukas verlichten
lichtere zuigers en e.v.t drijfstangen?En dan het hele zaakje uit laten balanceren.
Dan ben je wel aardig wat centjes kwijt, maar of het zich echt loont. Ik weet het niet…GSI Racer
DeelnemerIk denk dat Mattemaker dit vraagt omdat de DIS versie een kom vliegwiel heeft, wat veel zwaarder is als het plat vliegwiel van de rotor versie.
Ik heb zelf ook een M2.8 met afgedraait M2.5 vliegwiel. En dat merk je wel:thumbup
Mijn mening is als je het echt goed wilt doen:
alu vliegwiel (heb je al)
krukas verlichten
lichtere zuigers en e.v.t drijfstangen?En dan het hele zaakje uit laten balanceren.
Dan ben je wel aardig wat centjes kwijt, maar of het zich echt loont. Ik weet het niet…GSI Racer
DeelnemerIk denk dat Mattemaker dit vraagt omdat de DIS versie een kom vliegwiel heeft, wat veel zwaarder is als het plat vliegwiel van de rotor versie.
Ik heb zelf ook een M2.8 met afgedraait M2.5 vliegwiel. En dat merk je wel:thumbup
Mijn mening is als je het echt goed wilt doen:
alu vliegwiel (heb je al)
krukas verlichten
lichtere zuigers en e.v.t drijfstangen?En dan het hele zaakje uit laten balanceren.
Dan ben je wel aardig wat centjes kwijt, maar of het zich echt loont. Ik weet het niet…GSI Racer
DeelnemerWD40:thumbup
-
AuteurBerichten