Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemerorigineel gepost door 2000
Ik heb 2x mijn distrubie vervangen, zat niet eens een veer bij?dan heb je een C20XE M2.8:jerry
GSI Racer
Deelnemerp.s
de veer van je spanrol, waar is die heen?
of heb je die zelf al eraf gehaald?GSI Racer
Deelnemerde waterpomp wat je hebt is ene voor een DIS motor.
met trapezium tanden.
kijk maar hoe hoekig die lopen.wel zwaar balen man:swear
je zult waarschijnlijk wel kleppen krom hebben denk ik….GSI Racer
Deelnemergewoon een dichte pakking tussen je egr klep maken.
dan gaat de klep wel nog open en dicht, maar er komt dan geen vuil uitlaatgas meer in je inlaat e.d!!GSI Racer
Deelnemervoorzijde doe ik zo:
1.centrale bout van je aandrijfas los draaien.
2.dan tegen het uiteinde van de homokineet tikken, zodat de homokineet uit het wiellager komt. (nog niet helemaal door slaan)!
3.stuurkogel los maken van het fusee. Gewoon met een dikke hamer tegen het fusee slaan. Op het gedeelte waar je stuurkogel erin zit. Dan springt hij er zo uit.
4.fuseekogel los maken, draagarm naar onderen duwen en tegelijkertijd de veerpoot naar buiten trekken. (let op dat je je fuseekogelhoesje niet molt)
5.de 2 moeren van 13mm onder je motorkap los draaien. Dan valt je veerpoot er zo onderuit.De veer van de poot verwijderen:
1.een veerspanner regelen.
2.de veerspanner op de veer monteren en bij elkaar draaien. Zo ver totdat je de veer kunt bewegen tussen de schotels van de veerpoot.
3.centrale moer boven op je schokdemper los draaien
4.nu kun je alles eraf pakken (veerpootlager enz enz.)16 augustus 2010 om 14:10 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713042GSI Racer
Deelnemerheb je de motor met de hand al eens rond gedraait?
als dit heel zwaar gaat dan krijgt je accu het ook niet meer geregeld denk ik.GSI Racer
Deelnemerop mijn dynamo zit geen stekker:hmmz
Alleen 2 kabels
dikke +
en een dunner kabeltjehet gaat om een C20XE motor.
Volgens mij hebben de 1600 motoren e.d wel zo’n stekker inderdaadGSI Racer
Deelnemerdenk je dat je een nieuwe auto hebt, zonder problemen…..:wtf
ik zou wederom terug gaan naar de dealer.
Hun leveren een nieuwe auto, dus dan hoort deze ook als nieuw te lopen.Desnoods terug sturen naar Russelsheim en een nieuw exemplaar laten komen:thumbup
maar dat regelt de dealer dan welGSI Racer
Deelnemerzojuist de massapunten blank gemaakt, de toerenteller blijft vrolijk door schommelen:wtf
ik heb de 2 massapunten op de injectorrail blank gemaakt en het ene massapunt van de dikke kabel (die op de cilinderkop)
GSI Racer
Deelnemerlekkage controleren:
ga ik de auto zitten.
laat iemand anders met de tuinslang de auto nat spuiten (met name aan de kant waar hij lekt)
na een tijdje zie je vanzelf wel waar het water vandaan komt:thumbupGSI Racer
Deelnemerja op het werk;)
op het GSi forum heb ik inmiddels nog meer reacties gekregen dat het gewoon een massaprobleem is.
Dus morgen ga ik eerst ff de massapunten op de motor schoon maken, kijken wat hij dan doet:thumbupGSI Racer
Deelnemerbij mij doet hij het constant. ook als ik optrek. dan schiet hij gewoon naar 5000 toeren, terwijl je gewoon normaal rijd.
op het GSi forum zei me al iemand dat het slechte massa kon zijn op de injectorrail?GSI Racer
Deelnemergewoon je auto opnieuw laten uitlijnen.
dan staat je stuur vanzelf weer recht:thumbupwat betreft die klonk zou je de ophanging eens moeten (laten) controleren op spelingen.
GSI Racer
Deelnemermag er wel op ja.
de wang de bandenmaat die je wilt gaan gebruiken is wel een stuk hoger!
dit zul je wel merken qua wegligging.je auto zal ook wat hoger komen te liggen aan de voorzijde.
ik zou gewoon de 50 reeks pakken als ik jou was:thumbup
GSI Racer
Deelnemerhmm, bij de mijne heb ik hier geen problemen mee:hmmz
volgens mij houd je ook nog een grote dikke stekker over. (althans deze heb ik over) Geen idee waar deze normaal voor is.
Deze zit ongeveer bij je ruitensproeiertankje.
GSI Racer
Deelnemerals je toerenteller het signaal via de toerentalsensor (motor) krijgt heb je best kans dat je nokkenas- of krukassensor stuk is.
Maar eerst ff uitlezen uiteraard. Dan zul je meer weten.
Hoe die paperclip methode werkt weet ik zo niet:hmmz
GSI Racer
Deelnemerene zal wel voor je octaan stekker zijn.
deze zit wel op de c20xe maar niet op de xev.
bij mij heb ik deze niet aangesloten. geeft geen problemen:thumbupGSI Racer
Deelnemerbedoel je dat zwarte dingetje op je inspuit unit??
dat is je stappenmotor.
Deze regelt de luchttoevoer als je gasklep gesloten is.wissel deze maar eens uit met een andere;)
GSI Racer
Deelnemerhet is al opgelost!!!
Vanmorgen starten, weer niks daar:hmmz
hetzelfde verhaal als gisteren dus.wat ik gedaan heb:
stekker bij de brandstofpomp afgeknipt.
2 nieuwe draden getrokken.
1 naar het relais
de andere naar de massastarten en lopen:angel
Toch bedankt voor het meedenken!!
GSI Racer
Deelnemerzojuist ff gekeken naar die + draad van de brandstofpomp.
heeft iemand enig hoe deze naar het relais loopt???
hij loopt vanaf de pomp direct achter de ijzeren plaat naar onderen volgens mij.
heb geen zin om mijn hele auto uit elkaar te trekken en dan nog niet bij de draad te komen:hmmzGSI Racer
Deelnemerah kijk.
das mooi!
Morgen meteen ff checken.
Heb geen zin dat hij me laat staan onderweg.
gelukkig is me dit thuis gebeurt:wubGSI Racer
Deelnemerkop misschien eens laten afpersen uit voorzorg?
Misschien dat hier een klein scheurtje in zitGSI Racer
Deelnemerdat is volgens mij je secundaire luchtpomp.
Zit hier een slang op die naar zo’n potje gaat naast je EGR klep?
Gewoon eraf halen die zooi.Heb je niet meer nodig bij de C20XE.
GSI Racer
Deelnemerneem nou maar van mij aan dat het echt wel helpt, je remblokken afschuinen.
Ben zelf automonteur. Als wij nieuwe blokken monteren op een auto en de schijven blijven zitten, worden die blokken gewoon mooi afgeschuint. Nog nooit piepprolemen gehad:thumbup
Wat betreft die beschadigde remschijf lijkt me sterk, als deze scheef zou zitten trilde je echt wel uit je auto, en het kan zowiezo niet zo zijn, want dan zou je wiel ook scheef moeten zitten.
Remschijven kunnen echt wat hebben, en beschadig je echt niet zo snel.
Zeker niet met blokken vernieuwen;)GSI Racer
DeelnemerDe randen van de remblokken gewoon afschuinen.
Het piepen word veroorzaakt door de rand die op de remschijven zit (door slijtage)
Als je nieuwe blokken plaatst gaan deze langs deze rand lopen. -
AuteurBerichten