GSI Racer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,676 tot 2,700 (van in totaal 2,925)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Distributieriem erg snel stuk (?) #17718066
    GSI Racer
    Deelnemer

    origineel gepost door 2000
    Ik heb 2x mijn distrubie vervangen, zat niet eens een veer bij?

    dan heb je een C20XE M2.8:jerry

    In reactie op: Distributieriem erg snel stuk (?) #17718050
    GSI Racer
    Deelnemer

    p.s

    de veer van je spanrol, waar is die heen?
    of heb je die zelf al eraf gehaald?

    In reactie op: Distributieriem erg snel stuk (?) #17718049
    GSI Racer
    Deelnemer

    de waterpomp wat je hebt is ene voor een DIS motor.
    met trapezium tanden.
    kijk maar hoe hoekig die lopen.

    wel zwaar balen man:swear
    je zult waarschijnlijk wel kleppen krom hebben denk ik….

    In reactie op: Egr uitschakelen #17718235
    GSI Racer
    Deelnemer

    gewoon een dichte pakking tussen je egr klep maken.
    dan gaat de klep wel nog open en dicht, maar er komt dan geen vuil uitlaatgas meer in je inlaat e.d!!

    In reactie op: Hoofdveren voor vervangen astra f #17714773
    GSI Racer
    Deelnemer

    voorzijde doe ik zo:

    1.centrale bout van je aandrijfas los draaien.
    2.dan tegen het uiteinde van de homokineet tikken, zodat de homokineet uit het wiellager komt. (nog niet helemaal door slaan)!
    3.stuurkogel los maken van het fusee. Gewoon met een dikke hamer tegen het fusee slaan. Op het gedeelte waar je stuurkogel erin zit. Dan springt hij er zo uit.
    4.fuseekogel los maken, draagarm naar onderen duwen en tegelijkertijd de veerpoot naar buiten trekken. (let op dat je je fuseekogelhoesje niet molt)
    5.de 2 moeren van 13mm onder je motorkap los draaien. Dan valt je veerpoot er zo onderuit.

    De veer van de poot verwijderen:

    1.een veerspanner regelen.
    2.de veerspanner op de veer monteren en bij elkaar draaien. Zo ver totdat je de veer kunt bewegen tussen de schotels van de veerpoot.
    3.centrale moer boven op je schokdemper los draaien
    4.nu kun je alles eraf pakken (veerpootlager enz enz.)

    In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713042
    GSI Racer
    Deelnemer

    heb je de motor met de hand al eens rond gedraait?
    als dit heel zwaar gaat dan krijgt je accu het ook niet meer geregeld denk ik.

    In reactie op: Help! Toerenteller probleem #17710771
    GSI Racer
    Deelnemer

    op mijn dynamo zit geen stekker:hmmz

    Alleen 2 kabels
    dikke +
    en een dunner kabeltje

    het gaat om een C20XE motor.
    Volgens mij hebben de 1600 motoren e.d wel zo’n stekker inderdaad

    In reactie op: Nieuwe opel astra 1.6 #17711475
    GSI Racer
    Deelnemer

    denk je dat je een nieuwe auto hebt, zonder problemen…..:wtf

    ik zou wederom terug gaan naar de dealer.
    Hun leveren een nieuwe auto, dus dan hoort deze ook als nieuw te lopen.

    Desnoods terug sturen naar Russelsheim en een nieuw exemplaar laten komen:thumbup
    maar dat regelt de dealer dan wel

    In reactie op: Help! Toerenteller probleem #17710769
    GSI Racer
    Deelnemer

    zojuist de massapunten blank gemaakt, de toerenteller blijft vrolijk door schommelen:wtf

    ik heb de 2 massapunten op de injectorrail blank gemaakt en het ene massapunt van de dikke kabel (die op de cilinderkop)

    In reactie op: lekkage regen #17711059
    GSI Racer
    Deelnemer

    lekkage controleren:

    ga ik de auto zitten.
    laat iemand anders met de tuinslang de auto nat spuiten (met name aan de kant waar hij lekt)
    na een tijdje zie je vanzelf wel waar het water vandaan komt:thumbup

    In reactie op: Help! Toerenteller probleem #17710767
    GSI Racer
    Deelnemer

    ja op het werk;)

    op het GSi forum heb ik inmiddels nog meer reacties gekregen dat het gewoon een massaprobleem is.
    Dus morgen ga ik eerst ff de massapunten op de motor schoon maken, kijken wat hij dan doet:thumbup

    In reactie op: Help! Toerenteller probleem #17710765
    GSI Racer
    Deelnemer

    bij mij doet hij het constant. ook als ik optrek. dan schiet hij gewoon naar 5000 toeren, terwijl je gewoon normaal rijd.
    op het GSi forum zei me al iemand dat het slechte massa kon zijn op de injectorrail?

    In reactie op: stuur staat scheef en maakt raar geluid #17710455
    GSI Racer
    Deelnemer

    gewoon je auto opnieuw laten uitlijnen.
    dan staat je stuur vanzelf weer recht:thumbup

    wat betreft die klonk zou je de ophanging eens moeten (laten) controleren op spelingen.

    In reactie op: Astra f gsi wielen banden #17710662
    GSI Racer
    Deelnemer

    mag er wel op ja.

    de wang de bandenmaat die je wilt gaan gebruiken is wel een stuk hoger!
    dit zul je wel merken qua wegligging.

    je auto zal ook wat hoger komen te liggen aan de voorzijde.

    ik zou gewoon de 50 reeks pakken als ik jou was:thumbup

    In reactie op: ombouwen van x20xev naar c20xe #17706246
    GSI Racer
    Deelnemer

    hmm, bij de mijne heb ik hier geen problemen mee:hmmz

    volgens mij houd je ook nog een grote dikke stekker over. (althans deze heb ik over) Geen idee waar deze normaal voor is.

    Deze zit ongeveer bij je ruitensproeiertankje.

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710165
    GSI Racer
    Deelnemer

    als je toerenteller het signaal via de toerentalsensor (motor) krijgt heb je best kans dat je nokkenas- of krukassensor stuk is.

    Maar eerst ff uitlezen uiteraard. Dan zul je meer weten.

    Hoe die paperclip methode werkt weet ik zo niet:hmmz

    In reactie op: ombouwen van x20xev naar c20xe #17706243
    GSI Racer
    Deelnemer

    ene zal wel voor je octaan stekker zijn.

    deze zit wel op de c20xe maar niet op de xev.
    bij mij heb ik deze niet aangesloten. geeft geen problemen:thumbup

    In reactie op: Schokken bij gas los, stationair niet lekker #17703457
    GSI Racer
    Deelnemer

    bedoel je dat zwarte dingetje op je inspuit unit??

    dat is je stappenmotor.
    Deze regelt de luchttoevoer als je gasklep gesloten is.

    wissel deze maar eens uit met een andere;)

    In reactie op: C20XE slaat niet aan (opgelost) #17709185
    GSI Racer
    Deelnemer

    het is al opgelost!!!

    Vanmorgen starten, weer niks daar:hmmz
    hetzelfde verhaal als gisteren dus.

    wat ik gedaan heb:

    stekker bij de brandstofpomp afgeknipt.
    2 nieuwe draden getrokken.
    1 naar het relais
    de andere naar de massa

    starten en lopen:angel

    Toch bedankt voor het meedenken!!

    In reactie op: C20XE slaat niet aan (opgelost) #17709183
    GSI Racer
    Deelnemer

    zojuist ff gekeken naar die + draad van de brandstofpomp.

    heeft iemand enig hoe deze naar het relais loopt???

    hij loopt vanaf de pomp direct achter de ijzeren plaat naar onderen volgens mij.
    heb geen zin om mijn hele auto uit elkaar te trekken en dan nog niet bij de draad te komen:hmmz

    In reactie op: C20XE slaat niet aan (opgelost) #17709182
    GSI Racer
    Deelnemer

    ah kijk.

    das mooi!

    Morgen meteen ff checken.
    Heb geen zin dat hij me laat staan onderweg.
    gelukkig is me dit thuis gebeurt:wub

    In reactie op: Wie ziet het lek? (was: cilinderbussen?) #17707480
    GSI Racer
    Deelnemer

    kop misschien eens laten afpersen uit voorzorg?
    Misschien dat hier een klein scheurtje in zit

    In reactie op: ombouwen van x20xev naar c20xe #17706240
    GSI Racer
    Deelnemer

    dat is volgens mij je secundaire luchtpomp.
    Zit hier een slang op die naar zo’n potje gaat naast je EGR klep?
    Gewoon eraf halen die zooi.

    Heb je niet meer nodig bij de C20XE.

    In reactie op: Remmen piepen #17703257
    GSI Racer
    Deelnemer

    neem nou maar van mij aan dat het echt wel helpt, je remblokken afschuinen.

    Ben zelf automonteur. Als wij nieuwe blokken monteren op een auto en de schijven blijven zitten, worden die blokken gewoon mooi afgeschuint. Nog nooit piepprolemen gehad:thumbup

    Wat betreft die beschadigde remschijf lijkt me sterk, als deze scheef zou zitten trilde je echt wel uit je auto, en het kan zowiezo niet zo zijn, want dan zou je wiel ook scheef moeten zitten.
    Remschijven kunnen echt wat hebben, en beschadig je echt niet zo snel.
    Zeker niet met blokken vernieuwen;)

    In reactie op: Remmen piepen #17703252
    GSI Racer
    Deelnemer

    De randen van de remblokken gewoon afschuinen.

    Het piepen word veroorzaakt door de rand die op de remschijven zit (door slijtage)
    Als je nieuwe blokken plaatst gaan deze langs deze rand lopen.

25 berichten aan het bekijken - 2,676 tot 2,700 (van in totaal 2,925)