GSI Racer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,626 tot 2,650 (van in totaal 2,925)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Gereden in de nieuwe Astra I #17736243
    GSI Racer
    Deelnemer

    origineel gepost door martklanderman
    I lijkt teveel op 1! En die benaming word gebruikt bij vauxhall. Namelijk mk1 tot met mk6.

    Duidelijk;)

    In reactie op: show hier je 2.0L 16 klepper #17324850
    GSI Racer
    Deelnemer

    origineel gepost door gsi-maffia

    origineel gepost door corsaracer

    origineel gepost door GSI Racer
    Noem me maar Maikel. Dan zit je altijd goed:D

    dank voor de leuke reacties. Heeft me ook veel geld, tijd en moeite gekost om de motor zo te krijgen, maar het loont zich wel:thumbup

    nou Maikel erg mooie astra!! ;)

    hoop dat ik hem eens tegen kom als ik in het zuiden ben….

    Greetz Juul

    Hey Juul..

    dan moet je volgens mij eens een ritje maken van hulsberg richting nuth.. kom je m vanzelf tegen..

    als het tenminste dezelfde astra is…

    Klopt helemaal, ik woon langs de grote weg daar;)
    je komt nu alleen niet door, omdat de weg helemaal open ligt hier. Gaat tot half december duren…

    In reactie op: Gereden in de nieuwe Astra I #17736239
    GSI Racer
    Deelnemer

    zal zeer zeker lekker tijden ja.
    ziet er ook super uit.

    ben stiekem wel benieuwt naar de OPC.

    waarom het nieuwe model J heet en geen I is mij ook een raadsel.
    vanaf de Kadett alles op alfabet, en dan slaan ze de I over:wtf

    In reactie op: Vraagje over veerpoot astra f #17735388
    GSI Racer
    Deelnemer

    zelf uitlijnen?
    hoe ben je dat van plan?

    op het oog?
    of met touwtjes zoals vroeger?

    In reactie op: opgelost #17735802
    GSI Racer
    Deelnemer

    toevallig een boutje van het carter weg?

    zoals gezegt, maak eens een foto van je eigen blok.
    dan komen we er wel uit:thumbup

    allemaal dingen roepen is leuk en aardig, maar zo kom je niet verder:P

    In reactie op: Vraagje over veerpoot astra f #17735386
    GSI Racer
    Deelnemer

    let wel op dat je de veerpoot niet te hard aan knalt in de bankschroef, hij moet namelijk wel nog een beetje rond blijven he:jerry

    als je het hele zaakje gemonteerd hebt, schroefset op gewenste hoogte instellen.
    Vervolgens de auto uit laten lijnen. Als je na het uitlijnen de hoogte weer gaat veranderen moet je de auto weer uit laten lijnen, omdat je wielstanden dan veranderen:thumbup

    In reactie op: klepstoters #17728695
    GSI Racer
    Deelnemer

    @Vinci,

    Sorry, ik dacht dat mijn klacht hierboven duidelijk beschreven stond, maar dat is een ander topic.

    Ik rij regelmatig op de Nordschleife, de laatste keer dat ik daar gereden heb was het met de nieuwe motor.
    Na het 1e rondje liet ik hem de laatste paar honderd meter uitrollen om de boel te koelen.
    Toen hoorde ik 1 of misschien 2 klepstoters heel heftig tikken.
    Na een paar minuten stationair draaien was het weer weg.
    Hierna nog 1 rondje gedaan, met precies hetzelfde probleem.

    Voorheen had ik het probleem ook als ik pittig een autosnelweg optrok.
    Dus ver doortrekken in z’n 1,2,3 bijv. Dan kwam die hevige tik weer.
    Daarom heb ik op het werk de motor gespoelt met Forte. Bij de nieuwe olie ook een flesje Forte gedaan.
    (Goed spul trouwens)
    Gaan rijden, tikken op de snelweg bleef weg. Ook na vele keren proberen.
    Ik dacht dus dat het opgelost was, maar na de rondjes Nordschleife bleek het tegendeel:(

    Er is gewoon 1 stoter die zijn olie niet meer vast houd bij hoge toerentallen.
    Flushen heeft dus ook geen zin meer.
    Soms als ik hem s’morgens start tikt hij ook ff een seconde of 10.

    In reactie op: klepstoters #17728693
    GSI Racer
    Deelnemer

    heb toch besloten om de alle 16 te gaan vervangen.
    wel pas over een tijdje.

    circuit-weer zal het niet meer worden dit jaar, dus tikkende stoters ga ik voorlopig niet meer krijgen…
    ff sparen dus en dan een setje nieuwe:thumbup

    bedankt voor jullie info!

    In reactie op: Drukgroep lager versleten #17729953
    GSI Racer
    Deelnemer

    Deze gaan aan de lopende band stuk ja, en niet aleen bij Opel

    Tijdje terug hebben we een Vectra 1.9 Diesel gehad met een kapot vliegwiel.
    Vliegwiel zelf koste iets van 1200 meen ik me te herinneren. Maar dat durf ik niet zeker te zeggen!
    Maar dat ze flink geld kosten is een ding wat zeker is.

    Heeft de garage die speling niet meteen kunnen opmerken toen het hele zooitje uit elkaar lag??
    Nu moet dus weer alles uit elkaar:o

    In reactie op: Lekkage rechtsvoorin #17731611
    GSI Racer
    Deelnemer

    p.s

    toevallig kort geleden een nieuwe voorruit laten plaatsen?

    In reactie op: Lekkage rechtsvoorin #17731610
    GSI Racer
    Deelnemer

    is maar 1 goede oplossing voor.

    tuinslang pakken, de auto rechtsvoor nat maken.
    e.v.t zelf in de auto gaan zitten en iemand anders laten sproeien.

    werkt normaal gesproken prima:thumbup

    wij hebben op het werk ook vaker van zo’n gevalletjes;)

    In reactie op: testen/afstellen gaskleppositie sensor??? #17729267
    GSI Racer
    Deelnemer

    oke thanks:thumbup

    In reactie op: testen/afstellen gaskleppositie sensor??? #17729265
    GSI Racer
    Deelnemer

    geld dit ook voor een m2.8 motor?
    of alleen bij de M2.5?

    In reactie op: Drukgroep lager versleten #17729941
    GSI Racer
    Deelnemer

    Ik werk zelf in een garage, wij monteren altijd een nieuwe koppelingsset (of het moet er nog echt goed uit zien) gewoon om geen risico’s te lopen voor onszelf en de klant.

    dus gewoon alles nieuw als ik jou was:thumbup
    kost ff wat meer, maar je bent er ook weer een tijd vanaf.
    een koppeling van een diesel krijgt heel wat te voorduren met het koppel van tegenwoordig…

    In reactie op: Remschijven astra F #17729138
    GSI Racer
    Deelnemer

    Ze noemen het meestal remklauwhouder of iets in die richting.

    Officieel heet het gewoon remzadel:cool:

    In reactie op: CV Astra F 93 #17729116
    GSI Racer
    Deelnemer

    Of een + kabeltje van je CV die bloot ligt en tegen je chassis aan komt?

    In reactie op: Remschijven astra F #17729135
    GSI Racer
    Deelnemer

    Remzadel zit ook vast met inbusbouten.
    ik dacht maat 7 ff zo uit mijn hoofd.

    Sla de dop er wel ff goed in met een hamer, je wilt ze tenslotte niet doordraaien.
    Maar zoiets weet je wel als je monteur bent:thumbup
    Remzadel moet je indd. los maken om je schijf te kunnen verwijderen

    In reactie op: klepstoters #17728690
    GSI Racer
    Deelnemer

    bellen kan indd. altijd.

    zal ik morgen ff gaan doen:thumbup

    In reactie op: grotere injectoren #17725838
    GSI Racer
    Deelnemer

    ff over die groep a dan.

    Enig idee waar ik die (goedkoop) uit kan halen.
    heb al verschillende keren gezocht, maar nog niet veel tegen gekomen.
    ik heb nu een Sebring einddemper, geen middendemper en een kat.

    de kat zal dan komen te vervallen, middendemper komt terug en een einddemper dan neem ik aan?

    In reactie op: klepstoters #17728688
    GSI Racer
    Deelnemer

    mooi, ben blij dat ik ze nog niet besteld heb:o
    Het prijsverschil moet ook ergens in zitten als je logisch na denkt.

    Bij mij zijn het ook niet alle stoters die lawaai maken, maar ook maar 2 ofzo.
    het probleem is dat ze het niet altijd doen.
    Als ik op straat pittig rij is er niks aan de hand.
    Afgelopen zaterdag kom ik van de Nordschleife af, tikken als een gek.
    5 minuten normaal laten lopen, tikken zo goed als weg.
    Dus er is gewoon een stoter die zijn olie niet vast houd.

    Word dus moeilijk controleren welke dit is denk ik??!?!:mad:

    Klepstoters via Duparts kosten €40p/s zie ik.
    dan kan ik ze net zo goed via mijn werk elders bestellen (met korting)

    In reactie op: grotere injectoren #17725836
    GSI Racer
    Deelnemer

    Dus je kunt het zo gek maken als je zelf wilt zie ik.
    1500 euro is wel veel:o

    hoeveel doet een groep A uitlaat ongeveer?
    iemand daar enig idee van?
    Dat is eigenlijk het eerst volgende wat ik wil.
    ben die goedkope uitlaten meer dan zat:jerry

    In reactie op: grotere injectoren #17725831
    GSI Racer
    Deelnemer

    nokkenassen moeten nog optimaal afgesteld worden, maar dat moet op een bank gedaan worden neem ik aan?


    @Miruni
    :
    20pk:o

    de revisieboer had me het bewerken van de kop afgeraden, omdat dat qua prijs/pk verhouding niet veel zin had. Hmm, als dat zoveel oplevert, had ik het dan maar meteen gedaan:swear

    In reactie op: Vraagje voor de kenners #17726812
    GSI Racer
    Deelnemer

    die heb ik bij mij ook los liggen.
    geen problemen mee.

    In reactie op: grotere injectoren #17725828
    GSI Racer
    Deelnemer

    lichter vliegwiel heb ik.

    ik heb inderdaad met Dennis gereden om de chip zo optimaal mogelijk te krijgen.
    rollenbank ben ik nog niet op geweest.

    motor is 2 maanden geleden geheel gereviseert (grotendeels door mijzelf)
    andere nokkenassen ga ik nu niet erop zetten, deze zijn net nieuw

    In reactie op: grotere injectoren #17725824
    GSI Racer
    Deelnemer

    origineel gepost door freek corsa
    Een 4 in 1 uitlaatspruitstuk kan je nog wel wat verder helpen.

    Voor welk doel eind gebruik je de auto ?

    Sneller accelereren kan ook door minder gewicht mee te nemen.

    Gebruik hem dagelijks, maar komt ook regelmatig op de Nurburgring.

25 berichten aan het bekijken - 2,626 tot 2,650 (van in totaal 2,925)