Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemerorigineel gepost door martklanderman
I lijkt teveel op 1! En die benaming word gebruikt bij vauxhall. Namelijk mk1 tot met mk6.Duidelijk;)
GSI Racer
Deelnemerorigineel gepost door gsi-maffia
origineel gepost door corsaracer
origineel gepost door GSI Racer
Noem me maar Maikel. Dan zit je altijd goed:Ddank voor de leuke reacties. Heeft me ook veel geld, tijd en moeite gekost om de motor zo te krijgen, maar het loont zich wel:thumbup
nou Maikel erg mooie astra!! ;)
hoop dat ik hem eens tegen kom als ik in het zuiden ben….
Greetz Juul
Hey Juul..
dan moet je volgens mij eens een ritje maken van hulsberg richting nuth.. kom je m vanzelf tegen..
als het tenminste dezelfde astra is…
Klopt helemaal, ik woon langs de grote weg daar;)
je komt nu alleen niet door, omdat de weg helemaal open ligt hier. Gaat tot half december duren…GSI Racer
Deelnemerzal zeer zeker lekker tijden ja.
ziet er ook super uit.ben stiekem wel benieuwt naar de OPC.
waarom het nieuwe model J heet en geen I is mij ook een raadsel.
vanaf de Kadett alles op alfabet, en dan slaan ze de I over:wtfGSI Racer
Deelnemerzelf uitlijnen?
hoe ben je dat van plan?op het oog?
of met touwtjes zoals vroeger?GSI Racer
Deelnemertoevallig een boutje van het carter weg?
zoals gezegt, maak eens een foto van je eigen blok.
dan komen we er wel uit:thumbupallemaal dingen roepen is leuk en aardig, maar zo kom je niet verder:P
GSI Racer
Deelnemerlet wel op dat je de veerpoot niet te hard aan knalt in de bankschroef, hij moet namelijk wel nog een beetje rond blijven he:jerry
als je het hele zaakje gemonteerd hebt, schroefset op gewenste hoogte instellen.
Vervolgens de auto uit laten lijnen. Als je na het uitlijnen de hoogte weer gaat veranderen moet je de auto weer uit laten lijnen, omdat je wielstanden dan veranderen:thumbupGSI Racer
DeelnemerSorry, ik dacht dat mijn klacht hierboven duidelijk beschreven stond, maar dat is een ander topic.
Ik rij regelmatig op de Nordschleife, de laatste keer dat ik daar gereden heb was het met de nieuwe motor.
Na het 1e rondje liet ik hem de laatste paar honderd meter uitrollen om de boel te koelen.
Toen hoorde ik 1 of misschien 2 klepstoters heel heftig tikken.
Na een paar minuten stationair draaien was het weer weg.
Hierna nog 1 rondje gedaan, met precies hetzelfde probleem.Voorheen had ik het probleem ook als ik pittig een autosnelweg optrok.
Dus ver doortrekken in z’n 1,2,3 bijv. Dan kwam die hevige tik weer.
Daarom heb ik op het werk de motor gespoelt met Forte. Bij de nieuwe olie ook een flesje Forte gedaan.
(Goed spul trouwens)
Gaan rijden, tikken op de snelweg bleef weg. Ook na vele keren proberen.
Ik dacht dus dat het opgelost was, maar na de rondjes Nordschleife bleek het tegendeel:(Er is gewoon 1 stoter die zijn olie niet meer vast houd bij hoge toerentallen.
Flushen heeft dus ook geen zin meer.
Soms als ik hem s’morgens start tikt hij ook ff een seconde of 10.GSI Racer
Deelnemerheb toch besloten om de alle 16 te gaan vervangen.
wel pas over een tijdje.circuit-weer zal het niet meer worden dit jaar, dus tikkende stoters ga ik voorlopig niet meer krijgen…
ff sparen dus en dan een setje nieuwe:thumbupbedankt voor jullie info!
GSI Racer
DeelnemerDeze gaan aan de lopende band stuk ja, en niet aleen bij Opel
Tijdje terug hebben we een Vectra 1.9 Diesel gehad met een kapot vliegwiel.
Vliegwiel zelf koste iets van 1200 meen ik me te herinneren. Maar dat durf ik niet zeker te zeggen!
Maar dat ze flink geld kosten is een ding wat zeker is.Heeft de garage die speling niet meteen kunnen opmerken toen het hele zooitje uit elkaar lag??
Nu moet dus weer alles uit elkaar:oGSI Racer
Deelnemerp.s
toevallig kort geleden een nieuwe voorruit laten plaatsen?
GSI Racer
Deelnemeris maar 1 goede oplossing voor.
tuinslang pakken, de auto rechtsvoor nat maken.
e.v.t zelf in de auto gaan zitten en iemand anders laten sproeien.werkt normaal gesproken prima:thumbup
wij hebben op het werk ook vaker van zo’n gevalletjes;)
GSI Racer
Deelnemeroke thanks:thumbup
GSI Racer
Deelnemergeld dit ook voor een m2.8 motor?
of alleen bij de M2.5?GSI Racer
DeelnemerIk werk zelf in een garage, wij monteren altijd een nieuwe koppelingsset (of het moet er nog echt goed uit zien) gewoon om geen risico’s te lopen voor onszelf en de klant.
dus gewoon alles nieuw als ik jou was:thumbup
kost ff wat meer, maar je bent er ook weer een tijd vanaf.
een koppeling van een diesel krijgt heel wat te voorduren met het koppel van tegenwoordig…GSI Racer
DeelnemerZe noemen het meestal remklauwhouder of iets in die richting.
Officieel heet het gewoon remzadel:cool:
GSI Racer
DeelnemerOf een + kabeltje van je CV die bloot ligt en tegen je chassis aan komt?
GSI Racer
DeelnemerRemzadel zit ook vast met inbusbouten.
ik dacht maat 7 ff zo uit mijn hoofd.Sla de dop er wel ff goed in met een hamer, je wilt ze tenslotte niet doordraaien.
Maar zoiets weet je wel als je monteur bent:thumbup
Remzadel moet je indd. los maken om je schijf te kunnen verwijderenGSI Racer
Deelnemerbellen kan indd. altijd.
zal ik morgen ff gaan doen:thumbup
GSI Racer
Deelnemerff over die groep a dan.
Enig idee waar ik die (goedkoop) uit kan halen.
heb al verschillende keren gezocht, maar nog niet veel tegen gekomen.
ik heb nu een Sebring einddemper, geen middendemper en een kat.de kat zal dan komen te vervallen, middendemper komt terug en een einddemper dan neem ik aan?
GSI Racer
Deelnemermooi, ben blij dat ik ze nog niet besteld heb:o
Het prijsverschil moet ook ergens in zitten als je logisch na denkt.Bij mij zijn het ook niet alle stoters die lawaai maken, maar ook maar 2 ofzo.
het probleem is dat ze het niet altijd doen.
Als ik op straat pittig rij is er niks aan de hand.
Afgelopen zaterdag kom ik van de Nordschleife af, tikken als een gek.
5 minuten normaal laten lopen, tikken zo goed als weg.
Dus er is gewoon een stoter die zijn olie niet vast houd.Word dus moeilijk controleren welke dit is denk ik??!?!:mad:
Klepstoters via Duparts kosten €40p/s zie ik.
dan kan ik ze net zo goed via mijn werk elders bestellen (met korting)GSI Racer
DeelnemerDus je kunt het zo gek maken als je zelf wilt zie ik.
1500 euro is wel veel:ohoeveel doet een groep A uitlaat ongeveer?
iemand daar enig idee van?
Dat is eigenlijk het eerst volgende wat ik wil.
ben die goedkope uitlaten meer dan zat:jerryGSI Racer
Deelnemernokkenassen moeten nog optimaal afgesteld worden, maar dat moet op een bank gedaan worden neem ik aan?
@Miruni:
20pk:ode revisieboer had me het bewerken van de kop afgeraden, omdat dat qua prijs/pk verhouding niet veel zin had. Hmm, als dat zoveel oplevert, had ik het dan maar meteen gedaan:swear
GSI Racer
Deelnemerdie heb ik bij mij ook los liggen.
geen problemen mee.GSI Racer
Deelnemerlichter vliegwiel heb ik.
ik heb inderdaad met Dennis gereden om de chip zo optimaal mogelijk te krijgen.
rollenbank ben ik nog niet op geweest.motor is 2 maanden geleden geheel gereviseert (grotendeels door mijzelf)
andere nokkenassen ga ik nu niet erop zetten, deze zijn net nieuwGSI Racer
Deelnemerorigineel gepost door freek corsa
Een 4 in 1 uitlaatspruitstuk kan je nog wel wat verder helpen.Voor welk doel eind gebruik je de auto ?
Sneller accelereren kan ook door minder gewicht mee te nemen.
Gebruik hem dagelijks, maar komt ook regelmatig op de Nurburgring.
-
AuteurBerichten