Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemerik weet niet helemaal zeker of het klopt wat ik nu zeg.
maar het kan best zijn dat je kat stuk is of slecht werkt.
je 2e lambda is eigenlijk gewoon een controle sensor om de werking van de kat te controleren.GSI Racer
Deelnemerdie is volgens mij verbrand, en niet afgbroken.
dit kan komen doordat je kleppen niet 100% afdichten op de zitting. Hierdoor krijg je een snijbrander effect, waardoor het materiaal weg smelt.
ik zou je klepzittingen opnieuw laten frezen, en de kleppen laten slijpen. Dan gaat het zaakje weer goed afdichten:thumbup
persoonlijk zou ik er gewoon een koprevisie van laten maken, als het budget dat toe laat.
dan krijg je hem echt als nieuw terug (als het goed gedaan wordt)GSI Racer
Deelnemerkijk eens of je interieurfilter vochtig/nat is.
heb dit bij mijne ook gehad (Astra F) toen lekte het ergens langs de parafan, zo op het interieurfilter.
ik weet ff niet uit mijn hoofd waar de Astra H deze heeft zitten.GSI Racer
Deelnemerik neem aan dat je de aansluitingen van de oliekoelerleidingen op je oliepomphuis wilt afdichten?
dus de leidingen wat bij je oliefilter zitten zeg maar.
daar kun je nippels in draaienzie hier: http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=720054&hid=&lhid=&lvid=&mid=102
Wil je de aircopomp gaan vervangen o.i.d?
Zorg ervoor dat er absoluut geen vocht in het systeem kan komen.
dus de leidingen die op de pomp zitten afdoppen.monteer je de pomp opnieuw? zorg dan voor 2 nieuwe dichtringen. Anders gaat hij gegarandeert lekken.
GSI Racer
Deelnemerlaat maar wat horen als je hulp nodig hebt;)
GSI Racer
Deelnemerwaar kom je vandaan als ik vragen mag?
dan kan ik je e.v.t wel helpen
GSI Racer
Deelnemerde 1e 3 punten die je noemt hebben allemaal met de stappenmotor te maken.
hij vangt gewoon het toerental niet op.toerental opschroeven gaat niet, omdat dit door de computer geregeld wordt.
Stappenmotor zit onder de zwarte bak waar GM op staat. Deze zit met 2 dikke kruisschroeven vast.
de zwarte bak zit op de gasklep/injectie gedeelte waar ook weer je stappenmotor op zit. (zwart blokje met een stekker)deze ff demonteren (zit met 2 schroefjes vast)
Je hebt best kans dat schoonmaken niet helpt, deze willen namelijk wel eens stuk gaan.
een nieuwe kost rond de €120 eurie:swear
op de sloop krijg je ze ook wel, maar of die goed zijn is altijd maar afwachten.begin eerst maar eens met schoon maken, en dan weer proefrijden.
Tip: maak je gasklep ook meteen ff schoon. Met name de randen!
GSI Racer
Deelnemer@Corsa16V
Bedrading is ook goed. Kabelboom is helemaal opnieuw ingetapet, en de bedrading vooraf uiteraard goed gecheckt.
@Vinci
Die olie waar je het over hebt zijn dampen van je carterontluchting. Deze kun je eraf halen en er een filtertje op zetten. Dan heb je alleen nog maar schone buitenlucht in je inlaat traject.
Dit moet ik ook eens gaan doen.
Stappenmotor bij een Lexmaul zit bovenaan, maar kan nog steeds vervuilen.Ik zal hem eens goed schoon maken, en onder het schoon maken ook bedienen (dat is nog beter)
niet met remmenreiniger, maar met Forte. I love it:thumbupVanmorgen liep hij weer even rot als gisteren.
damn:wtfGSI Racer
Deelnemerdat is een vette Dett:thumbup
GSI Racer
DeelnemerMotor is 5000km geleden gereviseerd zoals je nog wel weet:D
bougies + kabels zijn er toen uiteraard nieuw op gekomen
@Vinci.
Stappenmotor zal ik dit weekend eens goed gaan reinigen, of anders ff ene op de sloop halen.GSI Racer
Deelnemerwerk je in een garage? of loop je ergens stage?
check daar eens in de computer:thumbup
Autodata bijvoorbeeld, daar kun je wel wat schema’s vindenGSI Racer
Deelnemerzal waarschijnlijk een, of meerdere klepstoters zijn.
deze worden door middel van oliedruk gevult, het kan zijn dat een stoter lek is, en dus geen olie vast houd hierdoor krijgt het busje wat daarin zit speling en dat veroorzaakt het hevige tikken.normaal gesproken moet het tikken na 10 sec. toch wel weg zijn.
Zit er 5W30 in als olie?
je kunt dan eens 10W40 gaan gebruiken, deze is wat dikker.
hiermee kan het al verholpen zijn, maar hoeft niet!misschien is het ook handig om de motor vanbinnen te spoelen voordat je de oliewissel doet.
Forte is een bekend merk die aardig wat dingetjes hebben op dit gebied.succes
GSI Racer
Deelnemer1. Tijdens proefrijden letten op rammeltjes in het onderstel. Beste is om over een hobbelige weg te rijden.
2. Waterpomp altijd mee laten vervangen, omdat deze over de distributie loopt en 9 van de 10 keer gaat lekken bij het vervangen van de riem
3. Dit is indd. een Isuzu motor9 oktober 2010 om 15:19 In reactie op: welke banden zijn het best voor zomer en voor winter? bij ve #17740346GSI Racer
Deelnemerp.s
dit gaat een leuk topic worden, de ene zweert bij een bepaalde band, terwijl de ander er geen meter mee wil rijden
9 oktober 2010 om 15:17 In reactie op: welke banden zijn het best voor zomer en voor winter? bij ve #17740345GSI Racer
Deelnemerzijn indd goede banden wat je daar hebt!
Ik zelf rij met het volgende:
Astra F GSi C20XE uit 1996
zomer: Bridgestone Potenza RE050A 205/40/17
winter: Vredestein Snowtrack 3 185/60/14De Bridgestones geven echt super wegligging, nadeel is wel dat ze snel slijten door de zachte rubbersamenstelling.
De Vredesteins zijn een van de beste winterbanden die je kunt hebben. Heb 1 winter op zomerbanden gereden, wat een wereld van verschil.:wtf
Ook hier als nadeel dat ze vrij snel slijten.Met een normale rijstijl zullen de banden uiteraard langer mee gaan, maar ze krijgen wel wat rondjes Nordschleife voor de kiezen:cool:
GSI Racer
Deelnemereen stagair bij ons op het werk.
ff olie + filter laten wisselen
ging allemaal goed, totdat we wilden starten. Motor draaide nauwelijks meer rond.
bleek dat hij olie gevult had tot boven aan de rand van het kleppendeksel.GOEIEMOGGEL!!!!:wors
GSI Racer
Deelnemermisschien weer een standaart antwoord, maar ik zou hem eerst ff uit laten lezen, voordat er vanalles geroepen gaat worden.
Als je de foutcode hier even vermeld komen we wel een stuk verder:thumbup
GSI Racer
Deelnemerslugde kan ook komen door verstopte carterventilatie
GSI Racer
Deelnemerklopt ja,
de foutcode blijft gewoon opgeslagen in het geheugen.dus ff uitlezen als ik jou was.
heb het met mijne ook eens gehad. Lampje ging ineens aan tijdens het oprijden van een snelweg.
gestopt op de vluchtstrook, motor af gezet, gestart, nooit meer aan gegaan.dat het door de brandstof komt denk ik niet. die marketingspraatjes van fuelsave, minder uitstoot, reinigt de motor en bla bla bla geloof ik niet zo sterk in…
GSI Racer
Deelnemerik heb je gisteren ook gespot ja:thumbup
je stond bij al die VW’s:jerryik heb bij Haleco stage gelopen in die tijd, heb de auto maar een keer gezien toen.
Of hij altijd voor onderhoud kwam bij ons durf ik niet te zeggen.
Ben inmiddels ook weer verhuisd naar een ander bedrijfGSI Racer
Deelnemerindd. Willem, ik heb mijn bericht al verwijdert.
Ik dacht dat diesels helemaal geen luchtmassameters hadden, omdat deze met luchtoverschot werken.
maar dat zal dan in de jaren toebak geweest zijn:wtfGSI Racer
Deelnemerdan zit er maar een (simpel) ding op.
gewoon kijken waar hij lekt:thumbupGSI Racer
Deelnemervacuum lek?
zodat hij valse lucht zuigtGSI Racer
Deelnemerdat hij gelijk leeg loopt zou kunnen komen doordat je koelsysteem leeg is.
blijf hem gewoon eens bijvullen totdat hij weer op max staat.
(ik neem aan dat het nergens onder de auto uit loopt)Laat hem dan lopen, kijk of je ventilator aan slaat als hij op temp. is.
voel ook even of alle slangen warm worden. anders heb je kans dat je thermostaat stuk is.
bij deze motoren moet je de complete distributie eraf halen, wil je deze vervangen.GSI Racer
Deelnemerdie rode?
is geen GSi.is van een vriend van me, ligt gewoon 1.6 8V in
met welke GSi kom je vaker langs?
trouwens, die gele, is die in onderhoud (geweest) bij Haleco in Nuth?
heb daar een keer een motorsteun van moeten vervangen. Was ook een gele V6 -
AuteurBerichten