GSE

Aangemaakte reacties

16 berichten aan het bekijken - 2,376 tot 2,391 (van in totaal 2,391)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: V-power #17327411

    Nieuwe motoren hebben pingel sensors deze registreren het pingelen en verstellen dan de ontsteking om pingelen te voorkomen,als jou ouders hun Omega op 98 hoort te lopen en je kiept er 95 in heb je kans op minder vermogen en pingelen.

    Maar er is geen 1 serie motor die sensors heeft voor octaan 100 allemaal zijn ze berekend op een octaan van maximaal 98 en de meeste hebben sensors voor octaan 95 dus al heb je octaan 130 helt zal geen ruk uitmaken voor vermogen hij zal niet harder trekken dat wijzen de test uit van de ADAC en als ie dat doet is het maar 10de van % wat je onmogelijk kunt merken en in sommige gevallen trekt ie minder.

    Kiep in die Omega ipv 95 maar eens 98 in ik vermoed dat ie dan gewoon loopt zoals op V-power.

    En wat betreft die toegevoegde dingen:leg mij eens uit wat die doen en hoe de motor daar schoner van word want dat daar kan ik geen technische verklaring voor vinden benzine is benzine en die verbrand en blijft alleen in de cilinder en de in/en uitlaad kanelen en verder nergens en die zijn bij een gezonde motor (niet gaar dus) altijd schoon.

    In reactie op: V-power #17327409

    Als de Duitste wegenwacht (ADAC) een onderzoek doet naar de werking en voordelen van V-power en andere dure benzine goedjes en er komt niks positiefs uit de test en auto fabrikanten zeggen dat het geen nut heeft omdat de huidige motoren hoogsten op 98 octaan werken en niet weten wat ze met de 100 octaan benzine aan moeten dan hoop ik dat de mede forumleden nu toch wel in de gaten hebben dat het een fabeltje eerste klas is dat V-power (en andere mooie naam en veel belovende benzine soorten) totaal geen nut hebben als het geld uit de portomonee zuigen en Shell rijk maken.

    In reactie op: V-power #17327408

    Schoner houd?

    Leg mij eens hoe?

    Benzine word in de cilinder gezogen (bij geblazen blokken geperst) dan samengedrukt dan komt er een vonk bij dan ploft de zaak en de zuiger gaat weer omlaag (de arbeidslag genoemd) en dan komt de zuiger weer omhoog en perst het gas naar buiten,vertel mij eens hou V-onzin de motor schoner moet houden,er geen contact tussen olie en benzine (minimaal via de olie die aan de cilinderwanden kleeft maar dat is theoretisch niet de moeite om over te praten) dus schoner houden is ook al onzin.

    In reactie op: V-power #17327406

    Hier nog een stukje van de Duitse ADAC (wegenwacht in De):

    http://www.adac.de/Auto_Motorrad/Tanken/an_der_tankstelle/PKS/BPKS/default.asp?ComponentID=102565&SourcePageID=102586&TL=2

    Voor de mensen die geen Duits kunnen kijk maar naar de getallen en dan zie je dat er pratisch geen verschil is,het gaat hier om 10de van % in vermogen dat te verwaarlozen.

    V-power is Grote-onzin

    Lees dit nog maar ff goed:

    Wer also braucht den neuen Super-Kraftstoff? Wenn man der Fahrzeugindustrie glauben darf: niemand. Denn – so argumentieren die Autobauer – die Klopfsensoren aktueller Motoren wären auf höchstens 98 Oktan ausgelegt und könnten ein 100-Oktan-Potenzial unter Normalbedingungen gar nicht ausnutzen. Im übrigen verweist Mitbewerber Aral darauf, dass dort “innovative” Additiv-Zusätze schon seit vier Jahren zugesetzt werden – und das selbstverständlich ohne Aufpreis. Gleicher Preis für Shells beste Qualität – dieser Werbeslogan würde uns gefallen.

    In reactie op: Is het mogelijk een 2,8E blok in een kadett C te bouwen? #17370792

    Als je toch voor 6 gaat en power wilt pak dan een C30NE als 6 cilinder en geen 2.8E met 165pk (werkelijkheid zal zo,n 2.8L rond de 155pk hebben Opel overdreef vroeger wat met het vermogen) dan kun je net zo goed een 2,4 of OHC 16V inbouwen niks omkeuren minder gewicht op de vooras,en je hoeft geen chassie veranderingen aan te brengen.

    Maar goed das mijn mening.

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310573

    9 van de 10 Omega A,s of misschien allemaal wel niet meer hebben geen km kabel maar een impuls gever in de bak zitten,de automaten allemaal en de schakels weet ik niet maar verwacht het ook,ik denk dat je het meeste kans op een km kabel van een Omega A bij de 1.8 carburateur,de 2400 en 3 liters en 2600 automaten hebben geen kabel meer,en de digidasch modellen al heel zeker niet.

    In reactie op: Welke pulsgever op F28 #17368986

    6-Impuls dezelfde als Monza Senator A

    In reactie op: V-power #17327401

    Klopt 100% de laatste 10 jaar hebben motoren pingelsensors en word bij pingelen de ontsteking veranderd door de Motronic en andere bestuursystemen maar er gaat niemand een motor ontwikkelen die op 98 loopt en hem dan verkopen als een motor die op 95 loopt en minder vermogen heeft als je een motor ontwikkelt die op 95 zijn maximaal vermogen heeft en tegen de pingelgrens aanzit is 92 tanken een iets dat gaan maar niet zijn volledig vermogen heeft omdat het ontsteek tijdpunt veranderd is.
    Daarom een motor die goed op 95 loopt heeft octaan 95 en opwaard geen fuck zin.

    In reactie op: V-power #17327398

    Dat verhaal dat je meer vermogen krijgt als je een motor die voor euro 95 gemaakt is met V-power (octaan 97) gaat tanken dat je dan meer vermogen krijgt kan niet,theoretisch zou ik hier graag wat een uitleg voor hebben,al gooi ik er benzine met een octaan verhouding van 105 in zal ie niet anders lopen anders om wel een motor die op 105 moet lopen zal zo aant pingelen zijn op 95.
    Dan heeft het niks met het octaan getal te maken maar de andere stoffen in de benzine.

    En dat het olieverbruik minder word door andere benzine vind ik bizar en houd ik mechanisch gezien voor onmogelijk.

    In reactie op: Chiptuning x20xev #17368613

    95-98 hoe kan dit als je een motor hebt die normaal loopt op 95 en je veranderd de compressie niet hoe kan ie dan beter lopen op 98,voor iemand die het niet weet het getal 95 of 98 staat voor octaan hier een stukje geript van Wikimedia:

    Aan de meeste benzinestations kan men benzine in twee soorten vinden, namelijk euro 95 en super 98. Deze laatste is benzine met een hogere klopvastheid. Men tankt liever geen euro 95 in auto’s die super 98 nodig hebben, omdat de verbranding in de cilinders eerder zal plaatsvinden en de auto zal gaan pingelen, zodat er beschadiging kan optreden. Omgekeerd mag wel, maar is niet nodig. De meeste moderne injectiesystemen van auto’s zijn uitgevoerd met klop- of pingelherkenning. Zodra er gebruik wordt gemaakt van een brandstof met een lager octaangetal zal er een verlating van het ontstekingstijdstip plaatsvinden. Deze ingreep gaat echter wel gepaard met een vermindering van het vermogen.

    Als je een andere chip in een auto duwt verander je de compressie niet enkel de ontsteking en hoeveelheid brandstof die word ingespoten daarom heeft 98 tanken bij een auto die normaal op 95 loopt na chippen geen zin,wel als je de compressie vergroot.

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310569

    Achter de eerste 2500,ts zat een getrag 265 deze is na ongeveer een half jaar productie vervangen door de getrag 240 die ook achter de Manta/Ascona/Rekord heeft gezeten.
    Alles na 83 had een 240 en de eerste in 82 hadden een 265 bak.
    Kun je ook zelf zienaan de bak als het koppelhuis en bak aan elkaar is heb je een 240 is het koppelhuis afschroefbaar dan is het 265.

    In reactie op: V-power #17327393

    Ik heb dit topic net ff doorgelezen en ik lees dingen als:zuiniger,schoner,meer vermogen enz enz.

    Je hebt een injector en brandstofdruk de injector/en gaan open en spuiten in die openingstijd is hetzelfde als op Euro 95 Super 98 hoe kan ie dan zuiniger zijn??????

    Ik geloof der geen klote van dat die V-power zo,n wonder spul is,wel dat er verschil in 95 en 98 zit op 95 gaat mijn 30E Monza pingelen en op 98 niet.

    En dat een motor die gemaakt is voor bv benzine met een octaan gehalte 95 of 98 beter gaat presteren als je er 100 of 110 ingooit is ook de reinste onzin een motor loopt op de benzine waar ie voor gemaakt is als je een Amerikaan neemt die op 91 loopt en je gooit er 98 in heb je ook +15pk.

    We als je een motor die voor 98 gemaakt is er 95 inkiept dan heb je kans op pingelen.

    En dat stukje over wrijving vond ik helemaal spannend:benzine die de wrijving tussen zuigerveer en cilinderwand verminder dan is dit dus de eerste smerende benzine.(benzine vreet olie op en verminder zo de wrijving)
    Met benzine reinig ik normaal blokken en andere motordelen ik denk dat ik me maar eens de olie uit heb blok laat en er V-power voor in de plaats terug doe,dit verminderd nog beter de wrijving dan gewone olie,kom op beste mensen technisch gezien is er geen rede dat het werkt,als je der in gelooft mij okay maar zolang er geen goede technische rede word aangevoerd ga ik het niet tanken.

    In reactie op: Alles op een rij: Kleppen stellen #17309768

    Dat heeft geen zin om ze schoon te maken,gewoon instellen zoals beschreven door Henk en als je ze kunt inveren moet je ff lezen hoe je ze moet afstellen bij nieuw bij dit topic.

    In reactie op: Alles op een rij: Kleppen stellen #17309766

    Ik heb het je in je topic 30E vs C30NE beschreven.

    Maar ff een vraagje over waarom nastellen na 70.000 ik kan hier met mijn verstand niet bij omdat als de hydro,s goed hun werk doen en zich compleet vullen met olie en zo de speling opheffen tussen nok en stoter en ze zitten nog in hun stelbereik en maken geen rare/vreemde geluiden is om de 70.000 nastellen toch gekkenwerk ik heb dit al eerder op een ander forum gevraagt maar ook toen heb ik nooit een echt andwoord gekregen zelf op het OHF hebben ze er nooit van gehoort,in mijn Werkstatt Handbuch kan ik der ook al niks over vinden en de oudere Opel/Volvo monteurs zeggen ook dat hydro,s onderhoudsvrij zijn,daar zijn ze immers ook voor gemaakt.

    In reactie op: show hier je big opel #17345171

    Een Ute noemen ze die dingen in Ozzie oftewel een utetillety toen ik daar was zag je die dingen vaak rijden vooral de Holden ute SS met zo,n 5,7L chevy blok zag je veel en dan met grote chrome 18-19 inche velgen en jonge mannetjes erin van rond de 18-20,autorijden in Australie kost ivm Nederlang geen klote,geen wegenbelasting,keuren werkt anders en benzine voor 70 euro cent de liter en dan heb je nog een apart verzekerings systeem,werkt ook anders als hier,maar het is stukke goedkoper daar.

    In reactie op: show hier je big opel #17345118

    Das een bom…

16 berichten aan het bekijken - 2,376 tot 2,391 (van in totaal 2,391)