GSE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,351 tot 2,375 (van in totaal 2,391)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Lmm motronic 1.5 #17452090

    Nou de C30NE en C30SE hebben Motronic 1.5 maar ook de C26NE wen die heeft weer een andere luchtweger als de C30NE en C30SE die zijn nl wel hetzelfde.

    In reactie op: In welke auto's C30NE i.v.m. zoektocht (Gevonden) #17431881

    http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-opel/208144597-te-koop-motor-en-bak-opel-senator-3-liter-injectie.html%3Fxref%3D1

    Hier zo,n blok moet je hebben als je uit een 12V power wilt,het is het enigste 12V 3 liter blok wat standaard grote kleppen heeft.

    In reactie op: getrag 265 #17451458

    Alleen de 30E,s en een heel enkele 2500 maar dat zijn er maar een paar geweest en niet de moeite waard om hier te vermelden.

    Maar achter een E-Rekord (of 4 cilinder) nooit voorzover ik weet.

    Daarachter heeft een Getrag 240 gelegen en die is weer gelijk aan Manta/Ascona en Monza/Senator 4 cilinders en 2.5 liters.

    In reactie op: LPG op 3.0i-12V uit '89 #17451300

    Kijk ff naar de kopcode (te vinden boven de 2de bougie) als die begint met een P is het een loodvrije kop of anders gezegt met harde klepzittingen.

    Verder zijn de 3 liter 12V blokken van een Omega A/Senator B allemaal met harde klepzittingen.
    (C30LE en C30NE en 30NE)

    In reactie op: getrag 265 #17451456

    Lagen bij Opel alleen achter de Monza/Senator A1/A2 3 liters en bij het tussen model (nieuwe dashbord en spiegels maar A1 buitenkant) hebben ze ook ff achter de 2.5E gezeten maar dat zijn er maar enkele geweest.

    Ik ken iemand die had nl zo,n bak achter een 2.5 E zitten maar achter de 2.5E is toen de 240 getrag gekomen omdat deze het “vermogen” ook aan kon.

    In reactie op: cih 16v #17451373

    DOHC zelfs..

    In reactie op: cih 16v #17451372

    Is trouwens een OHC ipv CIH…

    In reactie op: omega 3000 sportbak #17450275

    R28 (Sennie B 24V) 265 Getrag na 1983
    1. 3,808 1. 3,822
    2. 2,106 2. 2,202
    3. 1,337 3. 1,398
    4. 1,000 4. 1,000
    5. 0,814 5. 0,813 (0,872 voor 1983)
    R. 3,534 R. 3,705

    Zoals je ziet is deze bak vergelijkbaar met de getrag 265 alleen meer aanpas werk:
    kardanas
    hydralisch naar kabel ombouwen

    In reactie op: omega 3000 sportbak #17450273

    Wat zijn de overbrengings verhoudingen van de gangen?

    Of beter gezegt wat voor type bak is het (R25/R28) en van welke motor/auto is ie afgekomen?

    In reactie op: omega 3000 sportbak #17450268

    Een automaat van een Ommie A/Sennie B krijg je niet aan het lopen achter een carburateur teminste als het je lukt zal ie niet lang lopen.

    Omdat iedere keer als de bak schakelt gooit de Motronic in samenwerking met de automaat bak electronica de ontsteking ff stil om zo geen belasting van de bak te krijgen.

    En wat is een sportbak??

    In reactie op: omega 3000 sportbak #17450267

    ??
    Wat bedoel je met sportbak:automaat of schakel??

    Ik heb een C30NE 177pk met aisin warner 71LE bak in mijn Monza A2 zitten.

    In reactie op: soort kop en nokkenas #17449877

    P staat voor loodvrij,deze zijn ergens in 84 of 85 gekomen en hebben geharde klepzittingen.

    Teminste bij een 30E is het zo zal bij een 20E/22E/24I niet veel anders zijn.

    Je moet 2 kopbouten losdraaien (bij een 30E) dit kun je zien omdat de er aan de nokkenas een uitsparing zit anders kun je de nokkenas niet naar voren schuiven.

    Nokkenas met een K=van een 20N en 20S.

    Hier een handige link om de nokkeas los te eruit te krijgen:

    http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJzITPElUTT1kJycTM9QUSF10UmcDN8lTM9EkUBBVT

    4 cilinder is hetzelfde maar dan 2 cilinders minder (logisch)

    In reactie op: In welke auto's C30NE i.v.m. zoektocht (Gevonden) #17431876

    Ligt eraan als je 300.000km op de autobaan hebt gezeten heb ik zo,n blok liever als een blok wat 150.000 korte stukken heeft gedraait.

    Moet je zelf bekijken hoe is de compressie hoe is de onderdruk,hoe lek is het blok enz enz.

    Laat je niet verleiden door een mooi glanzende klepdeksel enz enz kijk liever naar de binnenkant.

    Ik wil altijd een blok horen lopen als ik het wil kopen,helaas is me dit niet altijd geluk maar ik heb nog nooit een gaar blok gekocht.

    Tot 3 ton zijn die C30NE wel redelijk tot goed bij normaal gebruik.
    Ligt er maar net wie de vorige bezitter/s waren en hoe en wat ze er mee gedaan hebben.

    In reactie op: In welke auto's C30NE i.v.m. zoektocht (Gevonden) #17431873

    De blokcode moet zijn C30NE (bij de 2de bougie) en de kop code moet ook C30NE zijn (staat boven de 2de bougie).

    Het blok moet een krukasposistie sensor hebben en op de gasklephuis mag geen schroef zijn voor de stationair loop in te stellen.

    De oliedruk sensor (rode potje met 2 kabels) zit niet meer onder het achterste uitlaatspruistuk maar onderaan op het distrubutie huis en je uitlaatspruitstukken hebben 3 tapeinden uitsteken ipv 2 en je benzine injectoren zitten bij een C30NE op een stalen rails ipv op slangen zoals bij de oudere 3 liter injecties.

    In reactie op: In welke auto's C30NE i.v.m. zoektocht (Gevonden) #17431871

    30E is grijs alu met die sleuven
    C30NE 156pk in een Monza heeft ook gewoon die oude alu klepdeksel.

    C30LE 156pk is zwart met opschrift 3.0 injection

    177pk 30NE is ook zwart met 3.0 injection erop.

    177pk C30NE is goudkleurig met 3.0 injection opschrift

    In reactie op: In welke auto's C30NE i.v.m. zoektocht (Gevonden) #17431869

    177pk C30NE met harde klepzittingen en Motronic 4.1 en 1.5 lag in de Omega A en de Senator B.

    Der is ook een C30NE motor te krijgen in de Monza/Senator maar die moet je absoluut niet hebben die heeft kleine kleppen en maar 156pk en zuipt net zoveel.

    De 24V lag in de ook in de Omega A (3000 en caravan) Senator B.

    Ik weet niet hoe groot de motorruimte van een Blitz is en hoe je wegkomt met bepaalde dingen.

    Als je een C30NE zoekt probeer er dan 1 te vinden van tussen 1988 tot 90 deze hebben een v-snaar aandrijving voor de waterpomp stuurpomp en dynamo en hebben de dynamo op dezelfde plaats zitten als de 30E de 24V en de C30NE na 90 hebben een multiriem aandrijving en hebben de dynamo op de anderekant zitten,en dat past niet zomaar bij een Monza/Senator A.
    Maar kan goed dat het bij een Blitz wel past.

    Een C26NE (2.6I) is ook geen slecht blok en vrij zuinig alleen lang niet zo sterk als de C30NE of 24V,die blokken zijn goedkoop te vinden in DE.

    De 30E is gewoon een k*t motor geen vermogen en veel dorst,de 177pk C30NE is een geweldig blok daar tegenover,onderin meer koppel meer power en minder verbruik en op 95 te stoken wat bij een 30E niet zo geweldig is.

    In reactie op: Rekord '63 motor wissel nieuwe foto's #17394686

    Klopt wel dat een 2800 in een lichte auto snel is maar als je 1000kg deelt door 140pk (7.1kg per pk) of 1000 door 177pk (5,65kg per pk met een C30NE) dan merkt je tussen die 2 heel zeker een groot verschil met rijden.

    En zo,n injectie is nog stukken zuiniger maar als je niet van electronica houd is dit geen slechte keus.

    Het verbruik zal wel meevallen in zo,n lichte auto maar in een Monza zijn het gewoon grote zuipers die 2800 vooral in combinatie een automaat.

    En dat je een Monza 30E voorbij gaat is logisch 1400kg gedeelt door 165pk (meer heeft een 30E niet) is 8,5kg per pk.

    In reactie op: Rekord '63 motor wissel nieuwe foto's #17394682

    Der loopt niks mooier als een lijn 6 maar een 2800 is nou net 1 van de traagste 6 cilinders die er zijn,had dan een 30E C30NE of C30SE genomen….

    Of een 2.4 die past gemakkelijk en met een beetje werk levert ie net zoveel als een 2800 maar dan wel stukke zuiniger en op 95 ipv 98 waar een 2800 vele liters van lust.

    Bedoel dit niet als kritiek maar meer als tip…

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310602

    De 265 heeft in de 5de gang 0,813.

    Ik heb ooit eens horen zeggen dat een getrag 265 uitd e Monza/Sennie A1 in de 5de gang 0.87 had maar of dat waar is….

    Maar de A2,s hadden allemaal 0,813 in de 5de gang.

    In reactie op: monza en/of senator 4×4 #17387685

    Leuk om te hebben,K*T om wat kapot te hebben,zeer zeldzaam zijn wel gebouwd voor het Engelse leger door Ferusopn idd,zijn zeer zeldzaam,en onderdelen al helemaal.

    In reactie op: V-power #17327432

    Waarom is commonrail en rode diesel geen combinatie:

    Vrachtwagens en nieuwere traktoren hebben ook commonrail dieselmotoren en lopen prima op rode diesel (er zit alleen maar een kleurstof bij die de rode kleur veroorzaakt verder niks)

    In reactie op: V-power #17327429

    In theorie heeft het helemaal geen nut bij auto,s die voor benzine van 95 of 98 gemaakt zijn.

    Er is geen enkele serie motor die op octaan 100 loopt dus zul je er niks aan merken bij je 95 of 98 motor.

    De toevoegingen die de wrijving verminderen zullen wel werken maar de werking is zo minimaal dat deze in 10de van % word uitgedrukt aldus een onafhankelijke test en niet merkbaar is,ik denk dat rijden met koud weer meer vermogen opleverd door de koude lucht die de motor word ingetrokken dan V-power.

    In reactie op: V-power #17327427

    En op landbouw diesel loopt een Audi V6 zeker langzamer als op gewone diesel……

    Diesel is diesel en wederom betwijfel ik de voordelen van race diesel.

    In reactie op: V-power #17327421

    Eindelijk eens iemand die nadenkt en niet gelijk de leuke verhalen van Shell gelooft.

    Duurt lang maar der zijn mensen die een technisch beeld hebben van een motor en de functie en werking van de onderdelen.
    Zelfs bekende van me die monteur zijn zeggen:

    Tank dat spul maar je merkt er niks van het zit tussen de oren.

    Maar ik geloof er niet in omdat er geen bewijs is dat het wel beter is,de testen zeggen van niet in theorie heeft het ook al geen nut,dus als jij er denkt dat het beter is tank dat spul,maar het heeft bij een serie motor niks op de kous.

    In reactie op: V-power #17327416

    Mano-16v

    Ik ben zelf gediplomeerd automonteur (2de autotechnicus zoals het op het papiertje staat) ik heb hier zelf nooit niks mee gedaan kwa werk ik ben een andere richting opgegaan kwa werk,maar ik heb wel de 2 jarige voltijds opleiding gevolgt en ook de technische kennis.

    En wat betreft V-power het is niet technisch gezien niet mogelijk dat V-power meer vermogen uit een motor,verder is het verhaaltje dat het de motor schoner houd wat je onder motor verstaat dan want het is alleen zuigerbodem en verbrandingskamer en uitlaadkanaal waar de benzine/uitlaad gassen komen bij de injectie motoren.
    Dat er wat word toegevoegt om de wrijving tussen zuigerveer en cilinderwand te verminderen klinkt leuk maar haalt in de praktijk niks uit.

    En waarom olie dunner word na …….km gebruik weet ik niet ik heb hier zelf nl geen last van ik ververs elke 10.000km netjes olie met filter ik weet wel dat bij gare blokken er benzine deeltjes tegen de cilinderwand aan komen en zo in de olie terecht komen met als gevolg dat de olie word afgebroken door de benzine waardoor de smering verminderd,maar gezonde motoren hebben daar niet merkbaar last van en amper meetbaar aan de visicositeit.

    Olie word niet dunner door gebruik wel word de smering minder door vervuiling van roetdeeltjes en hoge temperaturen (slijtage),olie word eerder dikker door de vettigheid die het met zich meedraagt zoals roet en uitlaadgas deeltje die langs de zuiger in het carter komen.
    Maar als je benzine bij je olie krijgt word ie wel dunner maar dat gebeurt bij gezonde motoren praktisch niet teminste niet meetbaar,als je dat wel kunt merken is je blok niet meer het beste.

    Wat betreft slecht lopen op 95 daar heb ik misschien wel een mogelijke verklaring voor:octaan vervliegt snel als je een meting doet bij benzine bij een autobaan tankstation of bij een dorpstankstation dan zul je meten dat de benzine bij de autobaan tankstation meet meer octaan bevat puur omdat daar meer getankt word en de benzine niet zo lang op voorraad is,als je normaal bij een dorpstankstation tankt en je gebruikt de auto vrij weinig heb je benzine in je tank met minder als 95 octaan,als je dit hebt loopt de motor ook niet 100% als je 95 moet hebben en je hebt maar 91 octaan.
    Dit noemen ze rot worden van benzine.
    Als je benzine een half jaar laat staan dan loopt de auto er al niet echt lekker op teminste mijn 30E pingelde behoorlijk toen mijn Monza 3 maanden had stil gestaan,en op LPG was er niks aan de hand.

25 berichten aan het bekijken - 2,351 tot 2,375 (van in totaal 2,391)