Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Schokbrekers okay?
Ff een keer hard op de balk tussen de koplampen drukken en kijken hoe snel ie zijn oude postie is terug komt…Nee hij blijft zo hangen als ie hangt enkel stroom doet um bewegen…….
Of open of dicht 1x massa 2x variable aansturing zit erop.
Massa is simpel moet ie open stuurt de computer de ene plus aan moet ie dicht word de andere aangestuurt.
Je zegt het zelf al:
Je stappenmotor is kapot,vervangen of kijken waarom ie het niet doet.Stappen motor heeft geen 0-stand die word volledig door een electro motortje gestuurt dwz,hij heeft geen 0-stand of iets.
Komen achter de 30E,s vandaan voor zover ik weet,teminste ze staan vaker op ebay DE,en vaker staat erbij dat ze van een 30E afkomen.
Ik heb er zelf 1 op mijn A1 zitten en mijn broertje had er ook 1 op zijn 30E met 265 zitten (zit nu op de 24V)
Nee de weerstanden kunnen alleen kapot gaan zodoende kan de injector niet meer open omdat de stroom kring onderbroken is,trouwens de weerstanden zitten aan na de injectoren en de computer schakelt de injectoren aan de min.
Met ingeschakelde ontsteking moet je op alle sensors ergens 12V meten.Mochten je injectore kapot gaan en volle spanning doorlaten (wat bijna niet kan gebeuren) dan is het einde computer maar dan had ie niet gestart.
Olie bij de bezine hoor ik niet graag,is zeer slecht voor je motor.
Maar als ik zoiets lees dan denk ik aan injectoren die veels te veel inspuiten door kapotte temp sensor.
Heb je de temp meter doorgemeten??En dat getrek aan die stekker van de luchtweger haalt ook niks uit,als je een andere luchtweger erop hebt gehad en de klachten zijn gelijk en je bent overtuigt dat de kabels er juist inzitten dan zou ik de fout daar niet zoeken.
Hoor je de pomp achteren zoemen als je motor loopt??
Ik heb mijn LPG systeem zelf aangesloten en moet handmatig van benzine naar LPG gaan,ik heb het zo aangesloten dat ik nu het complete brandstof systeem lam leg en dat de motor dan LPG krijgt,eerst had ik de pomp onderbroken,als ik de pomp bij half gas (3000 toeren) uitzet valt de motor gelijk uit,stationair houd ie het een paar sec vol door de druk die in de leidingen zit.
Het kan niet zo zijn dat je pomp niet loopt anders krijg je de motor niet eens gestart,haal je leidingen maar eens los bij je injectie spruitstuk dan krijg je um nooit aan de gang.
Ik zal vanavond ook eens kijken wat er gebeurt als ik de stekker aan de luchtweger los haal,maar ik gok erop dat ie gelijk uitvalt.
Het zou kunnen dat je druk regelaar kapot is,al heb ik het nog nooit meegemaakt of gehoort.
De aanvoer komt rechtstreeks op de benzine ratteplan en de retour komt op de druk regelaar te zitten.
Die regelaar regelt de druk af bij 3 bar en wat er meer aan volume/druk komt gaat via de retour weer terug de tank in.L-jetronic is 3 bar
LE-jetronic is 2,5bar.Maar ik het hele verhaal niet goed volgen:
je schrijft geen + bij de pomp met lopende motor (wat kans als de stekker van de luchtweger is)vervolgens heb je geen brandstof in je leidingen en je motor loopt gewoon?????
Dan heb jij de eerste benzine motor die op lucht loopt.
De verdeler heeft wel invloed op het vermogen maar zag niet belemmeren dat ie gas aanneemt vanuit stiltstand als de vacuum vervoeger kapot is.
Heb je je temp sensor boven op het thermostaat huis al eens doorgemeten?
Deze moet rond de 300 tot 400Ohm hebben dacht ik zo bij koud blok met een temp van rond de 5/10 graden.
Dat kan niet wat je zegt:
in de 7 polige luchtweger met 007 als eindnummer word je brandstof pomp aangestuurt of niet,als je die stekker los haalt valt je pomp ook stil,en loopt de motor nog een paar sec op de druk die in het systeem zit maar dan is het over,je kunt hem zeker niet langer als 20sec laten lopen,anders klopt er iets niet aan je bedrading….Volgas moet tussen 18 en 3 contact maken halfgas is er geen verbinding en tusen 18 en 2 moet je stationair tot een beetje gas wat meten.
Als je dat zwarte kapje los haalt zie je hoe simpel dat ding van binnen is…
En het gaat pratisch nooit kapot,der zit bijna niks in wat kapot kan gaan.Ja is zo om te zetten het enigste verschil is eigenlijk de ophanging van de pendelstang van de stabilisator as wat een A1 niet heeft.
Verder is alles zo,n beetje hetzelfde dacht ik.Die veren van BMW zijn voor voor.
De veren van een A1 zijn 100% cilindrisch en de A2 veren zijn conisch bij de eerste wikkeling en passen.
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=44957
Nee die is voor je ontsteking.
Je injectie computer zit aan de bijrijders kant onder het daschbord.
Daar zit een stuk bekleding met 1 drukker vast en dat stuk bekleding word ook geklemt door de rubber die in de deursponning zit.
Kijk goed boven de computer,vaak zit er roest bij een Monza/Senator.
Kijk je injectie computer trouwens ook maar eens na:
Haal de bekleding voor de computer weg en kijk dan er maar eens met een zaklamp boven…..Als je vocht ziet wat vaak het geval is kun je ook zulke dingen krijgen het vocht drijft op de contacten van de stekker en kan storingen veroorzaken.
Jij hebt een luchtweger met nummer 007 op het einde deze is L-jetronic en L-jetronic werkt op 3 bar injectie de druk kun je meten tussen de aansluiting van de aanvoer aan de rest van je injectie slangen of tussen de injectoren in.
Haal de slang maar los en hang deze maar in een 1,5L cola fles de fles moet rond een minuut vol zijn de pomp geeft 1,5 a 2 liter per minuut met een druk van max 7 bar,maar de benzine druk regelaar regelt deze terug naar 3bar werkdruk.
Dat zwart kastje met 3 draden is de gaskleppostie sensor deze zal de fout niet zo snel inzitten,gaan zeer zeer zelden kapot.
Die geeft niks door als de stand van de gasklep:
stationair halfgas en volgas,en zodoende regelt de computer iets meer of minder benzine door de injectoren langer of korter open te houden
En al zou ie kapot zijn valt ie nog niet uit tijdens gas aannemen.Ik gok op pomp versleten of filter dicht of draden aan de luchtweger niet 100% juist aangesloten.
En het schijnt dat BMW E36 veren ook passen zonder problemen,alleen moeten deze nog een cm lager uitvallen dan bij BMW dus min 40 word dan -50mm.
Dat deed die 24V ook starte prima lieg goed stationair maar met gas geven sloeg ie bijna af tot helemaal af,iemand had die kabelboom ooit met geweld losgehaald met uitbouwen en niet correct in elkaar gezet.
Ik zal morgen wel ff kijken hoe de kleuren precies horen te zitten.
Ik heb ook ooit zoiets gehad bij een 24V daar zaten de draadjes in de stekker van de luchtweger niet in de juiste vollegorde en daarom starte het kreng niet,zijn die draden niet uit de stekker geweest en in een foute vollegorde terug gezet.
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=70515
Is wel van een Rekord die een 4 cilinder is en wat lichter op de vooras,maar dit zal wel een stuk lager zijn dan origineel.
De Holden Commodore VK van mijn bekende heeft dezelfde veren als een een Commodore VB die weer gelijk is aan een Monza/Senator A1 er zijn in Australie 4 verschillende fabrikanten van verlagings veren.
Mijn bekende heeft een vriend en die heeft ook een Commodore met de zelfde voorveren als een VB/VC/VH/VK/VL en die heeft er BMW 323I E21 veren onder die schijnen hetzelfde bestel nummer te hebben als Holden Commodore veren,dus misschien kun je die nemen.Zo,n veren kosten in Australie rond de 150/200$ zo,n 75/100 euro voor 2 stuks gebruikt in goede toestand en dan -40mm.
http://nl.youtube.com/watch?v=Puzh1jWXUvk
Ik zal wel eens vragen wat zo,n veren daar kosten gebruikt.
Dat is trouwens zijn oud blok hij heeft nu een nieuw blok met andere zuigers en andere nokkenas en grotere injectoren en turbo,en dat moet zo,n 500pk gaan brengen.
Ik gok dat ik um binnen 2 dagen wel weer spreek.
Der zijn verlagings veren maar zeer moeilijk te vinden en vaak niet goedkoop.
A1 en A2 veren zijn niet gelijk dus omwisselen gaat niet of je moet de complete veerpoten van een A2 onder een A1 hangen.Je kunt in Australie wel nieuwe lage veren krijgen voor onder een Holden Commodore VB-VC-VH deze hebben dezelfde veerpoot als een Monza A1/Senator A1/Commo C ze zijn niet gek duur alleen het opsturen is niet erg goedkoop.
Veren van een Monza A1 met het S-pakket zijn ook iets lager als origineel maar nog niks extreems.
Ik heb een bekende in Australie en die spreek ik bijna dagelijks op MSN ik zal hem eens vragen wat zo,n veren kosten gebruikt,en of hij er geen weet.(Hij heeft zelf een Holden Commodore VK=Senator A chassie met een 3.3L turbo met rond de 500pk en 19 inche wielen en dat ding ligt ook er laag)
Dan verzuipt je motor normaal,omdat grotendeels de inspuithoeveelheid door de stand van de luchweger klep word bepaalt (ook door de rest nl) maar als ie afslaat bij teveel geopende klep,krijgt ie of te veel of te weinig brandstof.
Temp meter moet nu met deze buiten temp rond de 5500 ohm hebben.
Hier staat hoe je de luchtweger kunt meten of de ohm waarde goed zijn:
http://www.senator-monza.de/index.php?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmIjN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT
30E met L-jetronic systeem,dit is het simpelste van het simpelste om te fixen.
Anders probeer je ff een luchtweger van een lopende auto.
Weet je het zo. -
AuteurBerichten