Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb Senator A2 veerpoten met BMW E36 voor veren die -30 zijn bij BMW onder mijn Monza A1,ligt geweldig op de weg en een stukje lager dan de originele S-veren die ervoor had,ben er echt blij mee.
Der zal toch wel iemand zijn die een Commo B heeft met de originele velgen en je de juiste ET waarde kan zeggen,als je die een beetje aanhoud past er wel wat.
Kan goed zijn dat dat model velgen in een paar ET waarde is gemaakt en jij net de verkeerde ET waarde hebt,als Monza/Senator velgen niet aanlopen heb je een ET van rond de 47/49.
Gek dat alle luchtwegers van LE dan in 1 bj 0 280 202 037 zijn en die van L-jetronic ook allemaal 0 280 202 007 zijn…
Geloof die onzin toch niet,ik heb al een kleine 10 jaar ervaring met die dingen en weet onderhande wel wat wat is en wat niet.
Laatst had iemand iemand anders wijs gemaakt dat de vacuum aansluiting voor de TH180 (3-gang aut) was voor ATF dampen af te zuigen uit de bak…..Ook weer zo,n onzin eerste klas,ik snap niet hoe die mensen bij zulke onzin komen.
Hier de link:
http://www.senator-monza.de/index.php?z0DRJRUTmUDN9QUSNNVTmgTMz0DRJVUTTZSNxMDf0EzM9EkUBBVT
Jij hebt een injectie systeem dat LE-jetronic is en dat is gebouwd van 82 tot einde productie en staat op de site als 30E als ab D1003807 wil zeggen auto nummer zoveel (overgang A1 naar A1 tussen model 82)
30E kleppen stellen…Als je dat lukt ben je goed bezig…
Zijn nl hydro,s en die hoef je niet te stellen deze zijn onderhouds vriendelijk en hebben alleen een basis instelling vanuit daar hebben ze hun stel bereik.
(zoek aub ff op op het forum hoe juist in te stellen want 0,3mm zal je nl niet lukken en te strak is ook niet alles)De injectors zijn niet kapot,dont worry deze maken geen lawaai/geklakker,je hebt een hydro stoter kapot kan ik met bijna zekerheid zeggen die beginnen nl te tikken/klapperen als ze naar de klote zijn injectoren niet,die tikken zo zachtjes dat je met de motorklap dicht ze amper tot niet kunt horen,en als het getik achter uit het blok komt dan heb je meestal gezeik met de hydro,s.
En dat is heel gemakkelijk te verhelpen door er goede in te zetten.Ik zie het nut echt niet in van nieuw kopen en weer van die dunne schijfje kopen,maakt toch zelf wat van fatsoenlijk dik staal en las er een pijpje/bout op hoe Flusk heeft gedaan…
Kost niks en die imitatie dingen zijn in mijn ogen nog minder waard dan een rot ei.
Neem veerpoten van een E2 en zet daar BMW E36 6-cilinder veren op van voor bj 92,passen goed en -30 bij BMW zal wel rond de -40 zijn bij een Rekord.
Veren kosten geen drol en passen goed,en zijn stugger als serie Rekord veren aangezien ze voor een 6 cil zijn ipv 4.
Ik zou anders eens naar deze Monza gaan kijken:
http://aldemi.nl/occasion.php?id=281
Volgens mij is dat een heel erg nette auto met een faire prijs,alleen het bj klopt voor geen meter:
in 83 was er geen ABS en digitaal dash en ook de 156pk 30I motor was er toen nog niet die is pas in 85 gekomen,dus zal wel omgelaste 85 of 86 tiger zijn,maar wel in verdomt nette staat en met veel opties.Tja voor 600 euro las ik liever een middag,die over zet dingen zijn ook na mijn idee erg dun,pak liever een plaat van 3/4/5mm en snij daar een cirkel uit en las er in het midden toch een moer/bout op,klaar is kees.
Dit is veel sterker als die dunne schijfjes en kost niks als wat tijd.http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=65153
Op de 2 de foto met de verzonken as kun je zie wat een zwakke klote constructie het is.
Gewoon een dikke plaat met een moer en klaar is kees.
Als ik het nietgezegd had was het ook niet opgevallen.
Der komt nog een rubber op die schotel te liggen en zodoende zie je de lassen ook niet,en al zeker niet als je met tectyl hebt liggen kliederen.
Ik weet niet waarom je niet mag lassen aan de veerophanging,der zijn toch ook van die weg werp veerschoteltjes te koop….
Zal wel en dan rond de 150 euro per kant betalen zeker…
Kunt beter een middag lassen en zelf nieuwe schotels maken,die kant en klare dingen die je zo kunt kopen zijn na mijn idee ook maar weg werp dingen van niks….
Ja,ken het verhaal en die draagarmen is gewoon een ramp bij die dingen door een K*T constructie en veels te licht gemaakt.
Die veerschotels waar de achter veren op rusten zijn maar plaatjes van een mm of 2 dik die zitten op 3 plaatsen vast gelast met als gevolg dat er niks als vocht onder kruipt en doorrot.
Ik zou ze ff los halen er een fatsoenlijke dikke plaat/of schijf oplassen en er een dikke bout op vast lassen wel 100% aflassen,dan flink in de tectyl zetten,dan rot het nooit meer en is veel sterk als origineel.
Bij mijn dagelijkse Monza waren ze ook weg gerot en ook een flink stuk uit 1 draagarm,ik heb dit allemaal 100% laten lassen en ipv een plaatje van 2mm zit er nu een plaat op van 5mm massief en er is een massief torentje gedraait en erop gelast waar de veer opkomt.
Dit zal nooit meer rotten.Die keurmeester moet niet zeiken wat ik heb mijn keurmeester zelf vertelt wat ik allemaal heb gedaan en die zei dat het prima gedaan was en keurde um goed.
(Nadat er eerst een hele lijst andere dingen niet goed waren en gemaakt moesten worden)Als je goed naar de veren kijkt zie je dat de laatste wikkeling anders is,dit zijn zoals er ook staat E2 veren van 82 tot einde productie.
Een E1 uit 79 heeft andere veren en dan moet je toch bij de E21 wezen,maar ik weet niet of de lengte van een BMW veer gelijk en dan bedoel ik,of -30 bij BMW ook als -30 bij Opel uitvalt.
Van een Rekord E1 Monza/Senator A1 is niks te vinden wat er 100% voor gemaakt is,wel BMW veren die ook passen.
E Rekord is hetzlefde als een Monza/Senator kwa wiel ophanging alleen 4 cil en dus lichtere veren en lichtere zachtere schokbrekers.
Het werk wat gedaan moet worden om der een andere veer op te zette is niet veel en zo te doen:
Stabi stang los
Stuurstang los
Fugee kogel los
Remklauw los em slang ff losmaken aan veerpoot
3 schroeven onder de motor kap los halenEn als dat allemaal los is kun je um zo eronder uit pakken,en de veer verwisselen.
Alleen veren van een Rekord E-Commodore C-Monza A1/A2-Senator A1/A2 te vinden is een ramp die worden al lang niet meer gemaakt.
Ik heb nu veerpoten genomen van een Monza/Senator A2 deze zijn iets anders en hebben andere veren maar passen ook probleemloos onder een E1 (ik verwacht dat E2 dezelfde poten heeft)
Ik heb hier BMW E36 verlagings veren opgezet die -30 verlagen die veren passen redelijk goed en hebben dezelfde stijfheid als Monza veren,ik moet ze nog eronder zetten maar dat zal geen weken meer duren,maar die veren zijn er genoeg en kosten geen flikker en als het goed werkt is dat een goede oplossing.
Ik heb het niet zelf geprobeert maar iemand zei me dat BMW E21 veren 100% passen op een Opel Rekord E1/Monza A1/Commodore C/Senator A1 en daar kun je zo verlagings veren van pakken.
E36 6 cil veren passen goed op A2 veerpoten.
Zwart/bruin/grijs
Je ziet wel wat ik bedoel kwa interieur….
Het Recaro interieur haal je der zo uit tussen de andere Monza interieurs.
Heb het net nog eens allemaal op mijn gemak doorgelezen en vermoed dat slecht loopt op benzine door een kapotte luchtweger.
Die klep in de luchtweger moet 100% gangbaar zijn en mag nergens maar dan ook nergens klemmen,als ie dat wel doet dan loopt ie al zeer slecht tot belabbert afslaan en dergelijke.
Jij zegt dat je zelf van benzine naar LPG moet overschakelen dmv een schakelaar om te zetten.
Ik heb alles precies zo aangesloten en ook het zelfde systeem van opzet,ik heb ook ooit eens problemen gehad met niet kunnen starten met koud blok op LPG of niet aan willen slaan op LPG en afslaan op elke hoek/kruising/rotonde dit kwam bij mij puur door de afstelling van de verdamper,er zitten 2 schroeven op de verdamper bij mij boven elkaar:
1 zonder veer
1 met veerDie zonder veer is de schoef draai die maar eens helemaal in dan krijgt ie meer LPG en start ie met koud weer goed tot super goed zelf met -10 en koud blok springt ie binnen 2 tellen aan op LPG bij mij.
Die andere schoef met veer is de stationair schoef:
uitdraaien is toerental verhogen
indraaien is toerental verlagenNu zal ik niet zeggen dat jou verdamper dezelfde is maar ik mijn type al vaker gezien op de 3 liter 6 cilinders dus der is een grote kans dat jij een soort gelijke verdamper hebt.
Verder zou ik je ontsteking echt met een lamp goed laten afstellen,backfires bij LPG komen vaak door slechte magere mengsels (zoals jij nu vermoedelijk hebt) en slecht afgestelde ontstekingen.
Ook kan ik je afraden om met het gaspedaal ingedrukt van benzine naar LPG te gaan.Ik start 90% van de tijd op benzine (soms vergeet ik um weer op benzine te zetten) en rij dan met koud blok tot ongeveer 2000 toeren en schakel dan over naar LPG en dit gaat vrijwel altijd probleemloos ik heb vrijwel geen backfires 2/3 per jaar en dan vaak lichte en geen luchtweger beschadegingen,ik heb de luchtslang er wel los op zitten.
Dat niet starten op LPG doe ik omdat backfires vaak voorkomen met starten en zeer zelfden onder het lopen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Het is een mooie Monza dat zeker maar de prijs is er ook na,maar als ie overal echt hard is dan ben je niet duur uit.
En als het een echte originele GSE is (waaraan ik haast niet twijfel) dan zal het zijn waarde op de lange duur niet negatief beinvloeden.
Ik heb vorig jaar mijn GSE laten lassen strak maken en spuiten en dan ben je ook zo een paar duizend euro lichter als je alles goed wilt doen.
Je kunt wel een koekje kopen voor de helft en laten lassen en spuiten en velgen en dit en dat dan ben je op de lange duur meer kwijt als deze als ie hard is.
Ach die 70% sper is goud waard,het is de enigste waarvan ik weet dat ie 70% sper werking heeft een gewone Monza sper heeft maar 45% en ik denk dat deze ook een gewone sper heeft en geen 70% want die bestaan bij mijn weten niet.
Is wel een echte GSE teminste te zien aan de achter spoiler en sideskirts de neut en de wagen hoogte en de rest ook.
Ga der vanuit dat het een echte is.Zijn wel een paar puntje waar je ff op moet letten,die mooie verhalen van geen roest enz enz heb ik al 100% gehoort kijk ff naar de langsligger voor aan de bestuurderskant en pak ook in het koffer de bekleding weg van de wielkuip aan de bijrijders kant,daar zit ook vaak roest,daar rotten ze ook vaak.
Kijk ook ff met een zaklamp boven de injectie computer aan de bijrijders kant en bestuurders kant.
Kijk ff of de A/C werkt op alle standen.
De lucht moet in elke stand ergens anders vandaan komen en of ie omgebouwd is naar R134a of dat ie gevult is met R413a (R413a id de vervanger van R12 en kan zonder verandering worden gevult),is de AC niet goed kan het duur worden en lastig te fixen,AC eenheid zit vervelend ver verstopt in het interieur.
En R12 is niet meer te krijgen op legale wegen en een lekke airco is niet erg,maar een werkende is fijner.Ja en nee
Een GSE was standaard met digidash (vanaf ergens 84 kan zijn dat echt de aller aller eerste het niet hadden).
Maar als klanten optie kan het digidash veranderd worden in analoog net als de 5-gang standaard was kon de GSE ook als automaat gekocht worden.
Een echte GSE is te herkennen aan:
sideskirts
25mm lager met Monroe schokbreker (voor zo niet te zien)
zwarte lijsten rond de ruiten
geen chroom
Recaro stoelen
24mm dikke stabi stang vooraan
oliekoeler standaard
getint glas standaard
CV standaard
BC standaard
grijs of zwart (net hoe je er tegenaan kijkt) intererieur
verstralers in de koplampen
electrische spiegels standaard
lelijke 15 inche velgen met 205/60 ballon banden standaardEn dan kon je nog tig opties krijgen op de GSE zoals:
cruise control
hoogte verstelbaar stuur
koplamp wissers
ABS
niveau regeling
electrische ramen
open dak
aircoMaar elke Monza heeft 4 schijven als rem en elke Monza heeft stuurbekrachteging,dus laat je niet wijs maken dat dat een optie is.
Weet ik niet waar de computer bij een Commo zit,ik gok op aan de bijrijders ergens verstopt,ga de kabelboom maar na,vind je um wel ergens…..
Op je kop zal wel staan P 30E ipv P30I maar goed jij heb een C30NE blok een Senator A met 156pk en die hebben normaal een luchtweger met een blau kapje erop en een katalysator en een lambdasonde.
Kijk het computer nummer van je injectie maar ff na,dan zal ik wel zeggen welke luchtweger je werkelijk nodig hebt.
Kan goed zijn dat die er nu opzit ook al niet de goede was/is.28 februari 2009 om 22:58 In reactie op: Help storing rekord 2.2(opgelost) Gezocht luchtmassameter 2. #17467584Ja hehe is normaal dat ie met een luchtweger van Motronic niet goed loopt,je hebt er echt 1 van een 2.2 nodig.
Motor nummer vind je aan de kant van de bougies net onder de 2de bougie van voren af gezien.
Daar moet staan C30NE maar als dat er staat heb je nog niet 100% zeker het 177pk blok ook de kopcode moet C30NE zijn en die staat net boven de 2de bougie.
Welke kleur heeft je klepdeksel:
alu met 2/3de ribbels
of goud/zwart kleurig met opschrift 3.0 Injection?Pak eens een goede luchtweger ipv zo,n ding wat 100X een optater heeft gehad door een backfire,en stel je ontsteking is goed af met een lamp.
En controleer je stappen motor eens op functie.
Die luchtweger is van een 30E en niet van een C30NE,kijk je motor nummer maar eens na wat volgens mij ben je opglicht of iemand heeft er zelf een LE-jetronic tegen geschroeft ipv een Motronic.
Als het een Sennie A was geweest had ik gelijk gebelt vind die kap wel mooi staan op een Monza/Senator.
Maar helaas Rekord past niet…:(
-
AuteurBerichten