Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De rubber is goed alleen:
Hij is leger groen,de auto was een Sennie A2 die groen gerolt is en het dak is gewoon mee gerolt,maar is nog wel schoon te maken met wasbenzine of net wat.Ik haal um zelf niet los,je kunt het complete dak zo komen halen.
(Dak paneel van een Senator is ongeveer 1,5/2cm langer dan van een Monza en past zodoende niet) rubber heeft wel dezelfde maten maar is ook iets te lang)
Ik heb hier nog een compleet open dak staan van een Sennie A,met als het goed is nog een goede rubber,deze is iets groter maar wel pas te maken,kun je zo hebben.
Als de rubber nog goed is,ik zal zo ff.
Mischien zegt de naam Ronald Bolz je iets hij zit in Heinsberg (bij Roermond de grens over) en hij heeft al veel 24V in een Monza/Senator A gebouwd en in DE is een kat een must ivm uitstoot en belasting,hij verteltde me dat een Monza zonder kat een soort van acceleratie gat heeft en bij bepaalde toeren soms iets je minder/slechter gas aanneemt vanwege minder weerstand in de uitlaad.
Hij raade me aan om de kats eronder te houden bij mijn broertje waar we ook een 24V in hebben gebouwd,wij hebben ze er niet onder zitten en ik kan niet merken dat ie ergens minder gas aan neemt,maar het verschil moet ook moeilijk te merken zijn als je niet veel ervaring hebt met 24V,s.
Ik zou ze er onderlaten en je het werk niet op de nek gaan halen omdat het amper of niet te merken is.
Volgens Ronald krijg je er geen of een heel klein beetje vermogens winst mee bij een 24V als je de kat laat verdwijnen.Bij een 30E waar laterna een kat op is gezet is wel verlies te merken,maar omdat alle 24V,s standaard met kat zijn uitgebracht is hier rekening mee gehouden kwa motor constructie brandstof systeem en bijna geen verlies waar te nemen.
Maar ik kan me herinneren dat de pook op soort plaat zit die uitwisselbaar is per model,zo heeft Manta B een aparte plaat en Rekord/Monza/Senator voor zover ik weet.
Laat maar mooi eronder zitten,weg halen heeft weinig nut,aldus sommige pakt de motor dan niet meer zo mooi op zonder kats.
Omdat de 24V is ontworpen is om te lopen met kats en niet zoals bv een 30E waar in de kats onder worden gepoot en die dan minder power hebben als voorheen.
Ik zou de kats en dempers gewoon mooi laten zitten.
Zeker dat maar van die hoogte verstelbare schokbrekers die ie nieuw heeft gekocht van mij zit toch geen bon bij :P.
Die auto vertrouw ik zeker als goed,alleen het bj zit niet echt mee :(
Hoeft niet de hele achteras los te halen,enkel wat te lossen dan kun je die lastige bouten eruit krijgen en de draagarm loshalen.
Lassen werkt goed,je kunt het beter maken als vanaf de fabriek.
Normaal moet je stabistang loshalen,schokdemper wiel los halen en dan kun je de veren met spanners iets bij elkkaar knijpen en eronder uit pakken,en dan kun je de schotels er al op lassen.
Die imitatie dingen is ook niks,zijn na mijn idee te gierig en dun gemaakt,beter is zelf wat fabriceren en erop lassen.
Heb er hier 6 of 8 liggen nieuwe heb ze in DE gekocht bij Ronald Bolz de 24V specialist.
Zijn pennen in 7mm zullen hier of daar in NL ook wel te krijgen zijn.
Hou er ook rekening mee dat de wat grotere blokken 2.2 2.4 en 2.5 en de 6 cil 3.6 en 3.9 en 4.0 ook niet graag van extreem veel toeren houden ivm de hoge zuigersnelheid is dit geen advies om ze extreem op te jagen.
Des te kleiner de slag des te hoger het verandwoorde toerental.
Bij een Monza/Senator zit de pook op dezelfde plek bij een 265 en een 240 bak.
Dus ga er vanuit dat de pook bij een 2.5L liter met 240 bak Monza/Senator op dezelfde plek zit als de 30E met de 265.
Die zou ik maar niet kopen of je wilt een ombouw naar 30E plannen die werkt niet.
Dat is een probleem bij de 24V,s de verdelers deze lopen graag kapot door een zwakke smering,die kun je beter zelf af en toe smeren.
Weet er zo geen te liggen maar je moet er echt 1 hebben van de C30SE/C40SE de andere passen technisch wel maar werken niet.
De C30SE (24V) heeft de Hall gever inwendig de rest niet.Bij afremmen is dat op benzine of op LPG?
Ik weet zo niet welk type verdamper je hebt maar gok op de OMVL R90 deze zit veel op de 3 liters injectie(ik heb um al vaak gezien op een 30E/C30NE/30S),maar ik zou hier eens mee beginnen als je deze verdamper hebt:
het koperenschroefje zonder veer helemaal in te draaien.
Het schroefje met veer ook best ver indraaien maar niet extreem.
De schoef in de aanvoerslang helemaal uitdraaien,tot je maximale doorlaat hebt.
Als je die dingen hebt gedaan moet je um zo op LPG kunnen starten met steen koud blok zonder 1 sec op benzine te hebben gelopen,dat je auto al niet start met koud blok wil zeggen dat je verdamper fout staat afgestelt of dat er mechanisch iets mis met je blok of iets mis in met de ontsteking.
Ik heb zelf ooit een tijd niet op benzine kunnen rijden en moest toen ook altijd op LPG starten,dit ging altijd prima auto sloeg gelijk aan,ook al was het -7.
Dat je auto niet op benzine loopt als ie warm is kan mogelijk de temperatuur sensor zijn van je injectie systeem,deze kan mogelijk kapot zijn en met koud blok,maximaal inspuiten omdat de injectie computer een signaal krijgt dat het -40 is en dan krijgt ie koud al teveel benzine maar hij loopt gewoon maar met warmer worden krijgt je motor veels te veel.
Je kunt die temp sensor testen met een multi meter deze zit op het thermostaat huis en er zit een ….ik dacht blauwe stekker op,de sensor zelf is zwart als je deze los trekt kun je met een multimeter in de Ohm stand meten de waarde moet ongeveer rond de 250/300Ohm liggen met 20 graden buiten.
Kijk die dingen ff na.
Dan heb ik een jaar terug wielranden en wat ander plaatwerk van een Monza bij je gekocht,prima geregeld toen,snelle levering en nette prijs.
Ik vind het super dat er mensen zijn die zich inzetten voor behoud van de hobby,tegen schappelijke prijzen.
Arjen ben jij niet toevallig Opel4ever?
Of anders gezegt ben jij het brein/verkoper achter achter Opel4ever?
Das ook al weer zoiets draagarmen voorkant,heb hier 3 misschien 4 setjes liggen voor de vooras.
Ik laat nu deze bussen uit Oz komen:
150$ voor de bussen 82$ voor verzenden=230$=115 euro,dan las ik er zelf nog wat versterkings platen bij en heb ik beter als nieuwe draagarmen en een deze bussen lodderen amper uit en zijn veel strakker wat de wegligging te goede komt.
En voor die 115 euro heb ik mijn vooras super strak gelagerd en die bussen worden ouder als ik…
Meeste is zelfbouw bij de vooras:
Omega B rembekrachtiger en hoofdremcilinder330mmx28mm remmen en Corvette C5 remklauwen (nog niet in hier die remmen zijn nog onderweg uit Oz)
Stalen remleidingen
BMW E36 Eibach verlagings veren
Sachs super touring schokbrekers
En dan wil ook nog die harde bussen uit Australie hebben.
Dan heb je teminste een fatsoenlijk remmende stugge vooras,dat serie spul is maar……zwakjes en soepel.
Zeker dat en zeker mee eens maar sommige ondelen zijn goed op te maken,ik koop toch ook geen nieuwe auto als ik ergens roest zie,dan laat ik dat toch ook maken,is goed koper en misschien net zo goed als beter als het uit de fabriek kwam.
Ik vind het super dat iemand onderdelen koopt en verkoopt om de hobby/auto,s op de weg te houden.
En voor een nieuwe auto Opel/BMW/MB/Audi/Chevrolet/Kia/Saab enz zal een draagarm niet goedkoper zijn nieuw.
Maar de vraag wat te doen met een draagarm was:
Mijn vraag is heeft een van jullie ervaring hiermeeIk heb meerdere malen mijn andwoord gegeven en der is een gezegde:der zijn meerdere wegen naar Rome.
Maar die weg die nu bewandeld word is de duurste en de langste en daarom raad ik die als iemand met al een paar jaar ervaring met deze modellen af,het is onnodig en belachelijk want het probleem zal zo weer terug zijn,believe me on that.
Ik heb er in 10 jaar nooit geen vervangen en zal dat de eerste 30 jaar ook nooit gaan doen,teminste zolang ik een lasapparaat heb niet ;)
Die dingen ken ik heb ooit een 265 weg gegeven voor niks.
Heb ooit een compleet injectie systeem en electronische ontsteking in de oudijzer bak gedaan.
Heb ooit een 100% harde Monza laten persen omdat ik de motor als 18jarige niet goed aan de gang kreeg,met de kennis die ik nu heb zou dat ding binnen een paar uur weer goed lopen……
Draagarmen geef ik niks om,om te bewaren 1 setje is genoeg die kun je toch altijd weer opmaken,die wiellagers ben ik veel gekker op,is moeilijker aan te komen en een gebruikt lager is mijn ook goed als ik er weer 1 stuk heb.
Hier heb je wat links:
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=60069
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=51630
Zoals je kunt zien heb je der zo wat opgelast.
Daar heb je zeker gelijk in reserve leggen is nooit stom als je met die modellen autom,s door wilt blijven rijden ik leg zelf ook wel wat reserve:
startmotors,injectie systemen,luchtwegers,wiel ophanging,interieur delen radiateurs,uitlaten,remdelen.Maar bij het punt draagarmen vind ik persoonlijk dat de oude draagarmen makkelijk op te maken zijn,het is alleen de schotel die eraf rot (en soms ook wat onder de schotel) maar dit is zeer gemakklijk beter te maken bij elke draagarm,daarom zou ik die niet nieuw kopen,maar dat is ieder zijn keuzen,voor dat geld wat die draagarmen kosten zou ik liever een 24V kopen of een getrag 265 of een 4-gang aut van een Monza/Senator daar is een grotere vraag na en moeilijker aan te komen.
Die draagarmen had ik wel willen lassen voor 10 euro per uur,had je ze voor 20/30 euro weer beter als nieuw gehad.
Ik koop geregeld een sloper en haal daar al het bruikbare vanaf dan heb ik weer een partij goede delen zoals:
Schokbrekers & veren,radiateur,bumpers,koplampen,
brandstofpomp,startmotor,dynamo,rembekrachtiger & HRC,enz enz.Ik koop zelden echt nieuwe delen (op de beurt onderdelen zoals filters en bougies na),omdat ik er niet aan kan komen of omdat ze veels te duur zijn.
Ik heb laatst wel compleet nieuwe remmen gekocht in Australie 330mm x 28 met Corvette C5 remklauwen met dubbel zuiger klauwen en nieuwe stalen remleidingen voor 400 euro ex opsturen a 200 euro met de boot en dan nog wat belasting met pech,voor dat geld kan niemand me hier in NL/DE zo,n remmen leveren.
http://stores.ebay.de/Opel-Classic-Parts-Center
Die bedoelde ik eigenlijk en ik zou daar maar eens een mailtje heen sturen/bellen ik denk dat je ze daar voor onder de 200 ex opsturen.
Stonden een tijdje terug voor rond de 180 per stuk te koop nieuw.Maar het punt is die draagarmen gaan 1000 jaar mee enkel de schotel is het zwakke punt daarom zou ik absoluut geen nieuwe draagarm kopen,ik heb hier ook nog 2 goede draagarmen liggen,met verrotte schotels daar las ik ff wat op zoals Fluks heeft gedaan en leg ze reserve,bij mijn APK garage maken ze er geen punt van dat ik eraan heb gelast,ook voor het ik zelf flink wat zitten lassen zoals hier:
http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=581
Ik weet zeker dat ze er geen probleem van maken,die 600 euro had ik liever in mijn portomonee gehouden,voor 600 euro heb je een goede 24V of een getrag 265,draagarmen geef ik meestal af voor 50 75euro per set inclusief lagers en de rest van de remmerij.
Zet de link eens even hier neer aub ik kan nl niks vinden.
Opel classic parts in Trier DE bedoel ik daar hebben ze een tijdje terug te koop gestaan voor 190 maar de aanbieding is nou uit de webshop maar ze zullen er binnnen kort wel weer een keertje op staan gok ik.
Uit Australie komen heb je achter niks aan die hebben een starre as daaro,pas bij het chassie SenatorB/Omega A hebben ze een keer een onafhankelijk gemaakt,de eerste Sennie B chassies hadden ook nog starre as.
Ik dacht maar dat moet ik nog ff uitzoeken dat de verlagings veren van een Senator B ook bij een Monza/Senator paste,en die dan iets lager legden als normale veren omdat die van een Sennie na mijn idee iets hoger zijn.
Ik zal hier nog ff wat onderzoek naar doen,E36 BMW achter veren zien er best wel gelijk uit met die van een Monza/Senator A.
Bij Opel classic parts in Trier heb je ze voor 190 per kant nieuw,en ik heb zo,n gevoel dat die van Opel4ever daar ook vanaf komen.
Je bent gek dat je ze daar heb gekocht voor 600 koop je met geluk in DE een complete Monza,en daar zit met geluk nog goede draagarmen op en een 265 getrag met geluk.
Maar goed je moet het zelf weten…Ik zou het zo nooit gedaan hebben.
-
AuteurBerichten