GSE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 2,391)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931058

    Alles is heel simpel:
    Als het geld op is moet je het ergens halen en dat is niet de medelander in de flat 3 hoog met de uitkering maar dan ga je het halen bij mensen die iets bezitten met name een huis of die werk hebben of een inkomen wat meer is als het minimum,en de auto is daar een goed voorbeeld van..

    Als der geld genoeg was of NL bv op een oliebron zou zitten en de olie 100€ per vat zou staan en der nog voor 30 jaar olie was,dan word niet moeilijk gedaan over brandstof belasting of andere onzin,maar nu zijn de centjes op en moet de overheid het ergens halen en das bij degene die iets doen of bezit..

    Wat denk je dat bijtelling slurptax enz enz werkelijk voor is?

    Het Kiyoto verdrag is van tafel geschoven omdat het te duur is en de economische groei in de weg staat…Dus wat betekend het milieu als het de economie in de weg loopt?

    In reactie op: Monza wel of niet GSE toch gekocht #18275035

    Ik weet niet hoe je financieel zit,maar wegdoen is echt zonde,minder waard worden als nu zal een Monza zeker niet meer worden.

    De tijden dat ik hier in Venlo naar de sloop ging en dat de 2 senators en 1 Monza stonden zijn al 15 jaar voorbij..

    Een goede Monza kocht je ooit voor 1000 gulden alias 450€ nu voor 450 vind je nog geen sloper meer waar niks meer van goed is.
    (geld word ook snel minder waard maar goed)

    Aan geld heb je niks dat kan de ECB bijdrukken met miljoenen per uur binnen een maand kan je de wegen volplakken met 500 briefjes als ECB het zou willen maar een Monza weer in productie nemen zal niet meer gebeuren en dan bedoel de eerste Monza,s A1 A2.

    Dus laat staan zou mijn advies zijn.

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931054

    Tja wat moet ik zeggen:
    Mensen die wat te besteden hebben en graag nieuw rijden = nieuw is gewoon nieuw,vaak probleemloos de eerste jaren,hot model,garantie door de dealer,geen zorgen rijden..
    Als je nieuw kunt betalen zul je ook we de afschrijving kunnen betalen,anders laat je het wel.

    Na een paar jaar gaat ie terug naar de lease maatschappij of dealer om te steken..

    Het gebruikte segment kent vele gebruikers..Liefhebbers….Mensen die het niet te breed gaat enz enz.

    Persoonlijk…Rij ik al 14 jaar Monza/Senator in grote lijnen,omdat ik die autos van a tot z ken en ik ze nog steeds mooi vind,dat wil niet zeggen dat ik nieuwe auto,s niet mooi vind maar dan kom ik toch bij de klasse USA modellen uit zoals een Dodge Ram of Ford Raptor,maar das misschien ooit voor later zolang mijn Monza,s me nog dienen zonder al te veel ellende,hou ik me daarbij.

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274120

    Wat ik bedoel is als je praat van motor tunen 140pk uit een 1,6 halen N/A of een turbo plaatsen dat je de zaken goed op orde moet hebben en misschien kun je een paar dingen maar dingen als:
    Kop vlakken klep/zittingen draaien/zittingen plaatsen dmv vloeibaar stikstof/kleppen slijpen (en niet met die pasta meer echt afdraaien en bv een 3 zit behandeling geven) enz enz enz kunnen de meeste niet.

    En als je het echt goed wilt doen pak je alles fatsoenlijk aan en maak je alles goed op orde…

    Ik zou als je toch voor een motor kiest die zwaar belast gaat worden geen cent sparen op de houdbaarheid…

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274118

    Zelf kun je niks aan zo,n koppen 2 3 4 5 kleppen egaal hoeveel..

    Je kunt thuis geen geleiders maken en derin persen,kleppen slijpen en zittingen op maat draaien..

    Maargoed,iedereen zijn keus,als ik een kop los trek breng ik um altijd weg,en klepsteel rubbers worden altijd vervangen en altijd gevlakt,of de kleppen gammel zijn in de geleider merk je zelf wel,maar verder kun je 0.0 niks als los halen en opbouwen maar kwa revisie kun je niks.

    Maar nogmaals…Als de knommel los is duw der de grootst mogelijke kleppen in met een 3 vlaks klep,nu het toch los is kun je dit net zogoed doen zo pak je weer wat meer vemogen.

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274116

    Als je toch uit bent naar vermogen zou ik de grootst mogelijke kleppen pakken kosten rond 30€ per stuk schat ik 8×30=240 en dan nog nieuwe geharde zittingen laten maken en derin zetten.

    Scheelt weer een paar pk,misschien is je klepsteel van deze kleppen teveel gesleten en zijn ze niet meer bruikbaar zou der een revisie bedrijf zich over laten buigen…

    En die koolstof aanslag gebruik je een staalborstel voor en wat je niet deraf krijgt maakt niks uit dit is zo minimaal,je het nl niet en het lever geen vermogen op.

    Heb zelf ooit 2 dagen in de week een half jaar lang stage gelopen tijdens mijn monteurs opleiding bij het motor revisie bedrijf in Venlo en ik raad je aan om zo,m spul als kleppen koppen enz weg te brengen,voor die paar centen waar een revisie bedrijf je kop op orde maakt:
    kleppen nakijken-geleiders nakijken-kleppen slijpen-zittingen nakijken-kop vlakken-afpersen enz kun je zelf niet liggen te klooien.

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274104

    Ongeblazen motor is 100pk per liter erg hoog dan kom je bij AMG BRABUS enz enz

    Opgeladen motor is heel veel mogelijk maar je portomonee bepaalt wat mogelijk is,maar een turbo nemen deze plaatsen en wonderen verwachten gaat het um niet worden,en egaal of je een kleine of grote turbo neemt,alles aanpassen moet toch gebeuren,dus het gaat toch in de euro,s lopen:
    Compressie verlagen-inter koeler plaatsen-turbo smering maken (en zorgen dat je motor genoeg oliedruk heeft) computer aanpassen,je koppeling versterken,enz enz enz..

    Maargoed jou keuze om met een 1,6 te willen werken iedere zijn keuze.

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274100

    Ik gaf het vergelijk aan als voorbeeld en dan bedoel ik:
    Zelfde motor uit die tijd maar dan als geavanceerd ding met 4 kleppen klop sensor en dual ram…En dat ding maakt nog 70pk per liter (die 70 pak per liter bedoel ik)
    Die v8 op mijn foto maakt maar 50pk per liter

    Als ik dat verhaal lees van geld is op…ff wachten….

    En je wilt dan een turbo ombouw doen als je niet veel te besteden hebt…
    Zou ik het niet doen aangezien 1000€ niet veel is als je zoiets gaat doen en dan tel ik allles:
    turbo spruitstuk maken intercoolder leidingen injectoren passende cpu nokkenas enz enz enz enz enz…

    Ik ben bezig met die V8 op die foto maar ik zit nu al op 4000€ + als ik alles tel en het ding ligt nog gewoon op de grond te liggen…..(7000+ als ik aanschaf en overschepen tel)

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274095

    Waarom,twijfel je tussen tunen en turbo als je met tunen 140pk wilt halen uit zo,n klein blokje als een 1,6 8v moet je:87,5pk per liter halen wat €€€€ kost en de houdbaarheid van de motor niet te goede komt omdat je vermogen kunt krijgen door:toeren te maken-liters inhoud te maken-oplading..

    Als je bv nagaat een Senator B C30SE motor heeft 3liter 24V en nog geen 70pk per liter (204pk:3=minder als 70) en dan moet deze 8v der 87,5 per liter kunnen krijgen,als zijnde een 2 kleppen motor…..Word erg erg erg duur.

    Turbo op een serie 1,6 8v motor zetten is leuk als je dollars hebt van hier tot daar aangezien het wiel weer uitgevonden moet worden:compressie zuigers nokkenas koeling bla bla bla en dat lopen de getallen weer lekker op..

    Voorbeeld=zuiger koeling,maar door de zuiger koeling en turbo,word je olie weer net wat te heet en moet je weer een oliekoeler halen en de slangen op maat laten maken maar dan is je oliedruk weer iets te laag dan en flikkert je lamp en moet der weer een grotere pomp komen of je eigen gaan verbouwen,maar ook je koelsysteem kan het weer net niet aan omdat alles weer warmer word,en der moet weer een grotere radiateur komen,vervolgens zijn je standaard injectoren te klein en geven deze bij volgas iets te weinig en moet je weer andere hebben enz enz ( Dit zijn mogelijke voorbeelden waar je zeker mee te maken gaat krijgen)

    Waarom als je vermogen wilt geen 2.0 16v of een calibra turbo ding derin duwen,is al 10000x gedaan en betrouwbaar en goedkoopste pk per euro lol.

    https://www.youtube.com/watch?v=M0KAZ1abGIY” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Das een maat van me Liam uit Melbourne als ik je vertel dat die auto misschien wel 50.000€ omgetelt heeft gekost tot wat het nu is,oliepomp,injectoren,verdelers,3de blok,aangepaste kop,koppakkingen,custom made nokkenas koppelingen enz enz enz…….Ga zelf geen turbo ergens opbouwen als je iets wilt wat niet kapot gaat,of je moet veel tijd en geld hebben.

    In reactie op: Bovenkant zuigers schoonmaken in cilinders #18278637

    Laat toch zitte die aanslag…

    Na 150km zit het der weer op,ik laat die aanslag ook altijd zitten als ik een kop der af haal..
    Het pas vlak van de kop moet schoon zijn,zuiger heeft niet echt een functie om die schoon te maken in de regel.

    Die aanslag komt weer bv tussen zuiger en wand en maakt maar krasjes of komt in je koel kanalen enz enz,mooi laten zitten zou ik doen.

    In reactie op: Politiek Verkiezingen !! #18278432

    https://www.youtube.com/watch?v=XETBmR2_iNg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dit zit deraan te komen AEX voor het eerst over de 500 punten,als de beurs in een stort valt alles ineen….En dan krijgen we bankrun,pensioenen worden niet meer betaalt banken gaan failliet,bedrijven krijgen geen leningen meer enz enz enz..

    Omdat het 2015 is wil niet zeggen dat het niet meer kan gebeuren,chernobyl en fukushima waren ook door alle veiligheids test heen gekomen.

    Wat ik bedoel is de politiek zijn maar poppetjes van wat der allemaal om ons heen gebeurt kwa economie.

    Ik geef een voorbeeld:
    Geert Wilders heeft anti Islam erg in het vaandel hangen en laat ik het zo zeggen…Al zou Geert 100% alleen regeren en al zijn dromen waarmaken:
    Geen uitkeringen naar Marroco,geen geld naar ontwikkelings projecten,uit de EU enz enz enz enz enz….Dan komt ie nog klauwen met geld te kort als 1 mans overheid om hier onze zorg staat te laten draaien,aangezien onze zorgstaat,als het een bedrijf was all lang was failliet verklaart aangezien we structureel geld te kort komen AOW/WW zijn niet op te brengen..

    Vaak hoor ik dingen als bv bejaarden naar een verzorgings tehuis die mensen nemen ze alles af waar ze voor gespaard hebben als ze daar komen,en mensen worden der boos om,dat zoiets veel euro,s per maand kost als je vermogend bent…
    Maar de overheid zijn WIJ ZELF DE MENSEN IN HET LAND,als je de bejaarden alles laat houden wat ze hebben in de vorm van vermogen dan zet maar 50 cent per liter op de brandstof,of verhoog de btw naar 25%..

    Zolang wij uurlonen hebben van 17 18 19€ per uur in huizen wonen van 200/250/300.000 per stuk landbouwgrond hebben van 50/60.000€ per hectare enz enz enz…Is het knap werk als we tegen de rest van de wereld kunnen concureren,want…wat wij hier kunnen kunnen ze in polen roemenie ook,maar goedkoper…En als we de grond vol hebben zitten met olie en goud en gas en kolen en uranium is het ook iets handiger om te concureren met de rest van de wereld…..

    Tot die tijd is bijlenen en geld inflateren de oplossing…En die is maar tijdelijk want alles wat niet eeuwig door kan gaan..stop ooit…

    En of het nu VVD CDA SP D66 PVV is feit is:in tijden van een goede economie is uitdelen gemakkelijk in zware tijden is bezuinigen noodzakelijk,om te zeggen het komt door de VVD of PVV of CDA of of of is zo kortzichtig….

    Bekijk de geschiedenis maar eens…alles herhaalt zich op een zeker niveau…alleen telkens in een andere vorm,na regen komt zonneschijn na zonneschijn komt regen…na zware tijden komen betere tijden…alleen hoelang de zware tijd duurt……merk je wel als ie voorbij is ;)

    In reactie op: Politiek Verkiezingen !! #18278428

    Politici zijn slaven van de economie:
    Gaat het goed met de economie word der geld verkwanselt aan van alles en nog wat,en kan het niet op.

    Gaat het slecht met de economie:
    Word der bezuinigt waar dat maar kan..

    Wil je gekozen worden moet je niet zeggen ik ga bezuinigen maar ik ga uitdelen…

    En nee de politiek kan niks doen aan de economie,en de hele wereld begint in het slop te komen kwa economie,het duurt niet meer lang bv voordat de weer een beurs crash komt,zoals in 1929 want de depressie waar de wereld toen inzat werd toen pas echt hard bevestigd…En egaal of het 2015 is of 2187 de geschiedenis herhaalt zich over en over…zelfde als de seizoenen wel is het zo dat het elke keer in aangepaste vormen plaats vind nu globaal..

    Het is niet de schuld van de politiek….Feit is gewoon dat onze levenstandaard in west europa feitelijk niet kan….Als bv china met 6 man in een kleine flat woont en bv met zun alle 6 dagen van 10 uur maken en maar 1 kleine auto hebben,wat maakt ons dan zo speciaal dat alles hier maar kan groot huis 2 auto,s motor 2x per jaar op vakantie 38 urige werk week enz enz….

    Wij als west europa zijn aan het interen en leven op lucht kijk maar eens naar de staatschuld (iedereen weet dat het sociale systeem hier ons nekt van ga maar stoppen met 67 en hier heb je aow/pensioen enz enz).

    Iedereen die weet hoe die systemen werken (beurs obligaties enz) iedereen die zegt daar heb ik voor gewerkt,snapt het niet…Degene die nu werken en afdragen zijn degene die zorgen dat die nu 67 zijn ontvangen,min of meer….

    Ik heb me al geruime tijd in de economie geld enz verdiept…En dit alles 2008-2015 begint een beetje op een herhaling te lijken van het verleden van 1920-1929 waarin het geld regende op de beurse,en opeens plofte de bom en veel mensen waren alles kwijt…Aandelen zakte met de minuut….

    In reactie op: Tip om kachel te flushen #18278288

    Bij een Monza GSE heb ik flink wat soda in het koelreservoir gekiept en heb ik de de motor 20 min laten lopen en ben der toen mee gaan rijden in zijn 1 met 3000 4000 toeren zodat de waterpomp flink water rond pompte en met de minuut voelde ik de kachel warmer worden.

    Vervolgens heb ik 1 kachel slang los gehaalt en hier leiding water opgezet en zo de hele motor schoon gespoelt en ik zag langzaam maar zeker meer water komen en nu is de zaak na mijn idee weer geheel open,kachel word weer super warm.

    Net voor de winter doe ik der wel koelvloeistof op en herhaal ik dit proces nog 1x

    In reactie op: Probleem remzuigers #18277800

    Als dit dezelfde zijn als op een B manta 18S dan hebben ze dat revisie setjes zo liggen bij C en C in baarlo,toevallig van de week nog een klauw van een B Manta gereviseert,en die had een zwevende Delco 48mm klauw en daar zijn nieuwe ringen hoesjes en geleide pennen in gekomen.

    Die grote stofhoes over de zuiger is een kut ding om derop te krijgen daar hebben ze bij C en C een mal voor,ik zou je aanraden om die ook te maken ik heb nl 2 hoesjes verneukt en dacht bij mezelf als ik toch weer een nieuw hoesje moet halen kunnen ze me daar de handel net zo goed derop zetten…

    In reactie op: Monza GSE aangekocht en een dikkert #18273437

    Ja deze is ooit eens in Ahaus geweest maar of dat 2009 was durf ik niet te zeggen of 2010 of 2011 kan allemaal waar zijn maar 1x zeker dat ik weet want ik was der nl bij maar kan ook goed 2x zijn geweest..

    Waar blijft die olie bij die motoren?

    Klepsteel seals?
    zuigerveren?
    carterventilatie?

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118411

    Het maakt enkel verschil als je brandstof/ontsteking systeem de brandstof kent……….Tank een oude opel kadett E 2l 16v met 95 98 100 102 octaan en vertel me dan eens wat je op een vermogensbank aan winsten ziet in stijging van het octaan getal………..

    De meest gangbare brandstoffen zijn 95 en 98 en de meeste systemen werken daarop en kennen 100 102 niet,dus dan haalt het niks uit

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118409

    Dan heb je der iets aan maar systemen die als max 95 of 98 kennen en niet weten wat met 100 of 102 aan te moeten……Hebben der 0.0 niks aan..

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118407

    Welke auto kent 100 octaan of 102?

    Die v8 daar op mijn foto 250pk 400nm plus minus aan het vliegwiel,moet ik minimaal op 95 rijden…..Al kiep ik der 102 in zal ie niks beter lopen aangezien ie de onsteking niet verstelt,omdat ik geen pingel sensor heb,en als jou computer geen 98/100/102 kent zal ie de onsteking ook niet verstellen,de wereld is nog niet zo ver dat de zelf lerende brandstof systemen zijn op dat niveau wat mensen nu denken=meer octaan de onsteking vertelt zichtzelf…Als je chip/memcal/pcm/ecu/computer dit niet kent…….Heb je der 0.0 aan.

    Zolang je brandstof systeem geen octaan gehalte hoger kent als waar ie voor gemaakt is heeft het 0.0 zin….Want brandstof kan de onsteking injector duur niet verstellen dat doet een programma,en als dat programma niet in de computer zit…heb je pech dan tank je alleen duur.

    Als jou motor gemaakt is standaard voor euro 95 dan kiep der maar 98 100 of 102 octaan in en vertel me maar hoeveel vermogen je gewonnen hebt…

    Welke OPC motor heeft een zelf lerend brandstof systeem wat zichzelf leert het meeste uit de brandstof te halen?

    https://www.youtube.com/watch?v=azzo8YmVK8Q” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Daarom mijn maat zijn ding uit australie met een stand alone systeem en gemaakt voor 98 pump gas,al kiept ie der 102 in krijgt ie niks meer….

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118404

    Wat wil je daar mee zeggen?
    Das toch logisch dat die die sensor zijn werk doet en zijn registratie door geeft naar de computer die zodoende verstelt om weer geen pingel meldingen te krijgen?

    Als een motor minder brandstof nodig heeft maakt ie de injectoren ook korter open..Das toch ook logisch

    Nu zijn we dan toch eindelijk op het punt dat mensen technisch begrijpen en snappen wat der gebeurt en dat een hoger octaan gehalte geen invloed heeft op het vermogen.
    Wat voor meer vermogen zorgt is zeker niet het octaan getal wat sommige beweren,want dat kan technisch niet bij een serie motor.

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367925

    Zit in net een film te kijken genaamd Black Sea van 2014 (engelse makelijk dacht dat het USA productie was aangezien Jude law de hoofdrol heeft) rijd Jude Law in een Opel Rekord E2…

    In reactie op: Rem revisie set en wiel lager voor verschil #18277034

    http://www.ebay.de/itm/RADLAGER-SATZ-SKF-OPEL-REKORD-E-1-8-1-9-2-0-2-2-VORNE-/260813245749?pt=DE_Autoteile&hash=item3cb9ae4d35″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Senator is groter als de E rekord of een E record automaat met stuurbekrachteging anders is weet ik niet heb niet veel ervaring met Rekord,s.
    Staat wel iets in de geest van:
    Niet voor auto,s met automaat airco en stuurbekrachteging.

    Koop een Senator lager en als je dat hebt vergelijk het met het rekord lager wat je zoekt dan weet je het zo der zijn 2 verschillende types groot en klein voor de E rekord Senator is altijd groot.

    http://www.ebay.de/itm/Opel-Admiral-Diplomat-B-Monza-Senator-A-Radlagersatz-vorne-/271357659340?pt=DE_Autoteile&hash=item3f2e2d48cc” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Rem revisie set en wiel lager voor verschil #18277033

    Lagers kan ik je wel vertellen voor de vooras zijn heel wat verschillen in kwa tonnetjes in en gierigheid hoe dun alles is merken zoals SKF Timms maken goede lagers

    En van bv een kadett E achter passen bij een senator of rekord ook op de vooras maar daar zijn ze te zwak voor gemaakt een E kadett is veel lichter als een Senator/Rekord E.
    (Kadett E past achter passt 100% bij Rekord E of een Senator A voor)

    Ook zijn de veerpoten van een E rekord dunner als van een Senator A en dan bedoel ik de as waar de naaf lagers overheen gaan

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118402

    Eindelijk eens iemand die technisch onderlegt is en gewoon snapt wat der bedoelt word en hoe dingen werken ipv afgaan op de priet praat die der op net en in de echte wereld rondgaan.

    Haasje : zo is het precies.

    En die onzin van chip 20kw meer nu actie van 240€ voor 180€=nog 150€ te duur…1x een middag op de testbank en daarna 1000x copieren op een lege chip van een paar cent en dan op het net verkopen voor 180€ is na mijn idee oplichting…

    Ik kreeg mijn chip voor niks,oude inleveren die opnieuw overgeschreven en weer verkocht,en die meneer die mijn chip heeft gedaan is haast een legende in Australie wat betreft de oude Holden v8,s chippen..

    In reactie op: Monza GSE aangekocht en een dikkert #18273428

    Ik zou niet weten of die velgen hier nog ergens liggen zal morgen eens kijken..

    Sjoerd ff de andere kant nog,en je hebt een harde nette auto die goed voor dagelijks gebruik is in te zetten.

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 2,391)