GSE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,201 tot 2,225 (van in totaal 2,391)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: commodore Senator B motor type C30NE #17468057

    Ik leg het je hier wel ff uit:

    Jij hebt nu een ontsteking die zich afhankelijk van een aantal sensors verstelt (olie temp,motor vancuum,buiten temp,gasklep stand) de helft van de sensors bij jou is weg op benzine merk je der weinig van onder het rijden,maar op LPG kan dat net de druppel zijn die een backfire veroorzaakt.

    Die ontsteking die je nu hebt word ook door het motor vacuum gestuurt en de rest word door dat zwart kastje gestuurt,je hebt geen inwendige gewichtjes meer die bij meer toeren naar buiten vliegen en zo de zaak vervroegen.

    De stroom verdeler van jou is uiterlijk gelijk met die van een 1982/1983 tiger Monza/Senator A1/A2 alleen verstellen die wel 100% mechanisch nl met onderdruk en gewichtjes,die verdelers zijn op het oog 100% hetzelfde alleen zit het verschil in die gewichtjes,de bobine die je nu hebt kun je ook gewoon weer gebruiken je hebt alleen een verdeler en een klein kabelboompje nodig,als je die ontsteking goed afstelt moeten de backfires ophouden.

    Je kunt ook de oude ontstekingen nemen van een 78/81tige 30E alleen komt daar weer wat meer bij kijken,ff zoeken naar een 30E onsteking van 82 of 83.

    Wat betreft slecht lopen en afslaan op benzine met goede luchtweger (als de rest ook 100% goed is houd dit in) dit komt omdat er niks de zaak stationair regelt.
    Bij je injectie computer in de buurt 20/30cm er vanaf moeten ergens 2x vierkantige/rechthoekige stekkers hangen.
    Daar komt ook weer een computer aan te hangen die dat stappenmotortje regelt wat jij nu eraf hebt,zonder dat word er niet stationair afgeregeld.

    Hoe je de injectoren lam moet leggen:
    De + die op de injectoren komt onderbreken dit is de dikke witte die op 87 zit bij je brandstofpomp als ik het goed heb.

    In reactie op: wie kan dit zien? #17473940

    Lijkt op een hydro,maar voor de zekerheid haal der 1 los en zet um in de bankschroef en als je um bij elkaar kunt knijpen is het een hydro,zo niet is het een vaste.

    Welke motor zitten ze in?

    In reactie op: Opel onderhouds schema #17473161

    Alleen de voorwiel lagers zijn in te stellen,achter is er niet veel te doen,en dingen als voorwiellagers instellen hoeft maar heel heel zelden te gebeuren en als ze wat speling hebben lopen ze nog niet snel kapot,ik stel ze altijd als ik schokbrekers vervang zo 1x in de 2 jaar haha.
    Net als remolie die gaat er altijd nieuwe op als de HRC of rembekrachtiger weer eens aan gort is ook zo 1x in de zoveel tijd.

    Maar wat is een onderhouds beurt?:
    om de 7.500km olie/filter verwisselen en bakolie nakijken.
    Banden en remmen bijhouden
    Meer zie ik niet als noodzaak.

    En dingen als een verdelerkap en rotor en luchtfilter en bougies en bepaal ik zelf wel.
    Brandstof filter doe ik zelden vervangen omdat ik 90% op LPG rij,dif olie is ook al zoiets die blijft er ook een jaar of 2 op.

    Rembanden stellen is ook al iets niet echt nuttigs als de bak goed werkt,hydro,s hoef je nooit te stellen,contactpunten heb ik niet,stuurbekrachtigings olie vervang ik nooit.
    In de herst kijk ik ff de koelvloeistof na en verder vervang ik alles wat kapot is en las ik waar roest is.

    Maar das mijn visie en ik rij al jaren en dingen na mijn idee als startmotor en kachelradiateur en kachelmotor en startmotor nokkenas uitlaten radiateur HRC en bekrachtiger veren schokdemper stuur kogels is toch niks aan te doen enz enz enz enz zijn kapot of zijn goed.

    In reactie op: commodore Senator B motor type C30NE #17468055

    Ik heb je toch gezegd eerst dat LPG eens goed te hebben staan en er een andere onsteking op te zetten.

    Je kunt het beste gewoon de stationair loop inrichting er compleet op hebben staan (wat jij inductie noemt) en ook de bij behorende computer gewoon aansluiten.

    En je moet een fatsoenlijke ontsteking hebben ipv die bij eengeraapte half complete ontsteking,dan vraag je om problemen.

    Dus:
    Andere ontsteking erop en afstellen met de lamp,en je stationair regel gedoe 100% in orde maken en op LPG moet je zorgen dat de injectoren niet mee doen,dan kun je pas goed de zaak afstellen.

    Ik rij zelf hetzelfde als jij en heb der nooit gekloot mee,lijkt me stug dat ik een wonder auto….

    In reactie op: Opel onderhouds schema #17473159

    Ik doe in principe nooit aan beurten:
    bougies vind ik maar onzin om die te vervangen als de motor er goed mee loopt,net als v-snaren als deze goed zijn blijven ze erop,(zitten er al meer als 60.000 op) ik heb met regelmaat wel wat kapot:
    rembekrachtiger,hoofdremcilinder,dynamo.startmotors,
    radiateurs,wiellagers,schokdempers enz enz maar geen van alle was op welke manier dan ook te voorkomen.

    Wat betreft filters en olie,die vervang ik met regelmaat motorolie en filter om de 5 tot 7,5 duizend km.

    Na mijn idee is er niet veel te voorkomen,en in te stellen is er ook bijna niks.

    In reactie op: nokkenas 6 cil #17473399

    Staat een letter aan de zijkant ingeslagen bij die 2500 as ook,hier staat bij welke motor welke letter hoort:

    http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJzITPElUTT1kJwYTM9QUSF10UmcDN8lTM9EkUBBVT

    In reactie op: cih en stevig rijden #17469542

    Wat is dit nou weer voor onzin HOT ROD?

    Al zet je die druk meter bij de oliepomp zoals de latere CIH,s en de OHC blokken standaard hadden/hebben loopt er helemaal niks kapot zoals je eerder schreef,ander waren er nu geen C30SE en C30NE,s meer en C20NE C20XE en LET,s meer.

    Nu ga je weer een verhaal maken over een misdrijf en te te te…
    Wat nergens op slaat, je weet zelf ook goed dat je uitspraken in je eerdere post dat dat Bull shit eerste klas is en nu probeer je er een vreemd verhaal te breien…….

    En volgens jou theorie zouden er bijna geen nieuwere motoren meer zijn die lopen allemaal kapot omdat de sensor te dicht bij de pomp zit :o hahaha wat een onzin.

    Als de oliedruk onder de 0,5bar komt gaat ie aan,of dat nu voor of achteren gemeten word…Maakt geen klote uit,mijn theorie is lamp aan = motor uit.

    Een 6cil heeft 2 cilinders meer als een 4,en al het draaiend gedeelte extra moet ook gesmeert worden of niet volgens jou,waarom komen de 6 cilinders zo vaak in oliedruk problemen??????????

    Die pompen zijn bij een 4 cilinder goed maar bij een 6cil vind ik ze aan de krappe kant bemeten en de constructie van de pomp is ronduit K.T dit had veel beter gekunt.

    En dat een 6 cilinder minder toeren draait als een 4 cil is ook weer zo,n verhaal uit de lucht getrokken…
    Dit licht puur aan bak achteras en bandenmaat……

    HOT ROD denk eens na voordat je wat schrijft.

    In reactie op: nokkenas 6 cil #17473397

    Na mijn idee kun je beter de nokkenassen nemen van de Omega A/Senator B blokken,deze lopen bijna nooit in,Monza/Senator/Commodore lopen vaker in.

    En ff een pijpje in de kop plaatsen voor het olie niveau op peil te houden,zodat er er altijd wat olie in de kop blijft kan ook geen kwaad,heeft als voordeel dat met koude start er gelijk wat olie is om te smeren.

    In reactie op: cih en stevig rijden #17469538

    Goede olie,duur maar zeker niet slecht,word vaker gebruikt met name in DE veel positieve berichten hierover.

    Scheelt wat in oliedruk met warme motor.

    In reactie op: Opel onderhouds schema #17473154

    Ik weet niet wat je precies wilt doen maar als je goed je olie en filters bijhoud doe je al goed werk:

    Roest dynamo,s startmotors enz enz is allemaal oud en gaat kapot,je kunt niks doen om bv een startmotor of radiateur of waterpomp langer te laten leven.

    In reactie op: cih en stevig rijden #17469534

    HOT ROD volgens mij heb je niet goed gelezen:
    C30SE (3.0 24V) C40SE (4.0 24V) C30NE C30LE C26NE uit de Omega A/Senator B hebben hebben de oliedruk sensor daar altijd zitten tussen pomp en filter…..Dus die domme onzin dat je blok lekker vast loopt slaat nergens op.

    HOT ROD der zijn toch nog veel B-Senators en Omega A in leven met een CIH/DOHC 6 cilinder vind je zelf ook niet.

    Opel heeft dit gedaan omdat er uit de bouwreeks Monza/Senator A vaak klachten waren van een olielamp die ging branden na lange autobaan ritten met last en warm weer,daarom is dat gedaan.

    Wat de beste meting is weet ik niet,maar als je lampje af en toe aan gaat na extreme belasting en buitentemperaturen is niet erg al zeker niet bij een CIH 6 cilinder die pompen zijn allemaal hetzelfde van 4 en 6 en bij een 6cilinder moet er toch 1/3de meer olie worden verpompt met dezelfde pomp als een 4 cilinder.

    En mocht je het ff weten HOT ROD een diesel deksel gaat bij 4.5 bar open omdat deze olie sproeiers heeft onder de zuigers voor de koeling en niet zo,n hoge toeren maakt als een benzine,is het overdruk ventiel anders gemaakt.

    Nogmaals die alu platen lopen altijd in ik heb normaal iederjaar die deksel ff iets gevlakt dit scheelde soms wel een halve bar stationair maar ik rij ook een 20/25.000km per jaar,die tandwielen lopen door hun eigen gewicht in op de aluplaat bij alle deksels die ik los heb gehad zijn de loop sporen te zien van de tandwielen bij de diesel deksel absoluut niet,die diesel deksels zijn zeer gewilde deksel en worden duur verhandeld.
    Puur alleen al vanwege het nooit of amper inlopen en de fatsoelijke overdruk klep,ipv een plastic kogeltje een cilindertje van 2/3cm lang die in een geruimt gat op en neer kan bewegen.

    Als je goedkoop je pomp beter wilt hebben kun je de HOT ROD manier toepassen:veerdruk verhogen en plastic ding eruit en vervangen door staal of ander metaal of een ronde 14mm kogel nemen die past ook 100%.
    Als je het goed wilt doen en nooit meer naar de pomp wilt hoeven kijken neem je diesel deksel.
    En als je echt extreem gaat doen kun je de verlengde pomp nemen,deze heeft 30% meer vloeistof verplaatsing,druk blijft hetzelfde maar heeft meer capaciteit wat handig is bij een oliekoeler.

    Als je bij een auto zonder oliekoeler ook iets meer druk wilt hebben kun je 20W50 olie nemen deze is voorschreven in warme landen (en niet aan te bevelen met -18 zoals laatst) en blijft warm iets dikker en je kunt een MANN w712 olie filter nemen deze hebben een betere doorlaat,ik heb deze types er al ruim 3 jaar op zonder problemen,kosten overigens ook geen zak 3 of 4 euro heb je der 1.

    In reactie op: dit is mijn monza v8 #17473167

    Die bult is maar een lelijk ding en haalde ik er nu nog af,persoonlijke mening dan en men had ook een andere V8 kunnen nemen die wel paste bv Australische V8,s die liggen standaard in een Senator chassie en passen 100% daarin met geen uitstekende delen door de kap.(zult wel het stuurhuis moeten veranderen gok ik wil je zo,n australische V8 erin hebben)

    en het interieur is zeker niet mijn smaak vind het meer verneukt dan opgewaardeerd,verder is het een mooie Monza die niet rot is in een mooie kleur.

    In reactie op: cih en stevig rijden #17469531

    Larsje wat er anders is aan een dieselplaat:

    1 deze is uit staal en niet uit alu zoals de deksels met overdrukventiel in de deksel.

    2 deze heeft een veel langere veer en een stalen cilinder ipv dat korte veertje met die kunstof kogel die vaak lekt.

    Die deksel slijten stukken minder in dan die alu platen,die oliepompen van een CIH zijn kwa constructie gewoon klote,die alu platen lopen vaak in en die kunstof kogels gaan vaak lekken en scheef afslijten enz,wat weer voor druk verlies zorgt.

    Die stalen diesel deksel zijn gewoon beter,na mijn idee,minder kans op inlopen en praktisch geen kans op slijtage van die cilinder die kan bijna niet kantelen,ik heb met een 30E en 20W50 minerale olie en een MANN 712 oliefilter bijna nooit minder als 1,5/2 bar oliedruk stationair en voorheen met die alu knommel dingen zat ik rond de 1 a 1,5.

    Als je zo,n deksel kunt vinden neem um aub en zet um erop,slechter word het nooit want die deksel is net zo vlak als een alu deksel en kan niet zorgen dat de tandwielen klemmen en de veerdruk is veel sterker en de kans op een lekkage aan het overdruk ventiel is daardoor stukke kleiner als met die kunstof dingen.

    Als je zo,n deksel vind kun je deze er 100% opzetten zonder dat er schade ontstaat,hoe een motor minder oliedruk kan hebben na het plaatsen van een diesel deksel is mij een raadsel,of de plaat moet iets krom zijn,maar dat kan ik me haast niet voorstellen,of je hebt een distrubutie huis waar geen pakking in moet en je plaatst er dan wel 1 tussen dan heb je druk verlies maar normaal kan dit niet,hetzelfde of meer word het maar nooit minder bij goede dieseldeksels.

    Trouwens als je een Monza/Senator Commo C hebt moet je wel een deuk in de carterpan slaan anders past die deksel niet,vanwege de langere veer.

    En wat ook een oplossing is voor als je denkt dat de oliedruk te laag is:
    plaatst de oliedruk sensor voor bij de krukaspoulies,je meet dan de druk tussen pomp en filter de C30NE en C30SE uit Omega A Senator B hebben de sensor daar zitten,meet altijd meer als achteraan op het blok waar ie normaal zit.
    Maar of dit een reeel waarde is???
    En als je oliefilter dicht zit krijg je alleen maar meer druk :hmmz

    In reactie op: cih en stevig rijden #17469530

    Ik heb deze diesel deksel erop bij een CIH 6 cilinder en deze geeft ongveer een halve bar meer olie druk stationair en er zijn een paar dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben met name de uitspraak van MR-Turbo dat zuigersnelheden bij een CIH geen rede zijn voor paniek,zuigersnelheden zijn zeker een beperkende factor bij motorbouw en constructie.

    Bij M3 met een slag van 93mm heeft dus 16.000 een op en neer gaande beweging van x93mm=1488000mm gedeelt door 1000=meter=meter per minuut:60=24 meter per seconde.

    Dit zou neerkomen bij een 3.6 met een slag van 85mm op een 8470 toeren ik verwacht dat dit niet lang goed gaat met een 3.6 heb het zo berekend:24m/s=24.000mm x 60=1440000mm per minuut :85mm=16941mm:2 (1rpm=2 slagen)=8470 toeren

    Of bij een 2 & 3 liter CIH met een slag van 69,8 komt neer op meer als 10.000RPM hoe lang denk je zelf dat een 2 of 3 liter dit uithoud……

    (http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/46391)

    Als bij een Senator/Monza al in de handleiding staat (die heb ik hier 1 liggen) dat je niet moet schrikken dat na een lange autobaanrit met zware last de olielamp kan aangaan…..

    Is een dieseldeksel of grotere pomp al zeker geen luxe net als een olie koeler,meer volume verplaatsing door een koeler is meer koeling,of hebben oliekoelers geen nut,en zitten ze er vaak voor de show op?

    In reactie op: Hoe verlaag ik een Monza A1? #17462556

    Die grill moest rond de 150 euro opbrengen die veren heb ik niet gevraagt maar zullen zeker niet minder zijn,ik heb nu E36 veren op mijn Monza A1 zitten en die E36 veren zitten op A2 veerpoten en dat gaat geweldig,auto is lekker stug en ziet netje uit.
    Ik heb wel de verlaging 2.5cm tegen gegaan anders had ie echt laag gelegen.

    In reactie op: Hoe verlaag ik een Monza A1? #17462554

    Veels te duur die veren,voor een paar cent hebt je BMW E36 veren en die passen ook goed en verlagen hetzelfde en kosten maar 1/3de van de prijs van die Manztel veren.

    In reactie op: Draagarmen Monza #17469037

    Al verder met de schotels????

    In reactie op: Lager of achteras? #17471650

    Vervangen is zo gedaan:

    stabilisator stang los
    aandrijsassen l en r los
    cardanas los
    bouten los draaien en dan pak je um er zo uit.

    Olie verversen kun je ook goed zelf,gaat 1,2liter is als ie compleet leeg is.

    In reactie op: Lager of achteras? #17471648

    Hoogst waarschijn een jankende achteras,heb die ook al meerdere gehad bij een Monza.

    Bij de snelheden waarin ie veel heeft gelopen komt dit het meeste voor 80/90 en 110/130 komt het veel voor.

    Wiellager zou je bij elke snelheid merken,of anders gezegt dit hoor je het eerst bij lage snelheden en word langzaam erger,teminste dit is mijn ervaring met wiellagers heb er al 2 kapot gehad 1 voor en 1 achter.

    Je kunt een keer proberen de olie te verversen van de achteras zonder sperr SAE 90 nemen voor cardans en ff goed warm rijden en dan aflaten,aflaten doe je door:
    Als je achteren tegen het dif aankijkt zie je de deksel van het dif waarmee ie in een rubber hangt de middelste van de onderste bouten is degene die je los moet draaien,aan de zijkant aan de bijrijders kant zit een niveau plug,daar moet je vullen totdat de saus eruit komt.

    Rij de klok wel goed warm die olie is nogal dik en stroperig in koude toestand (warm niet gek veel dunner maar wel iets).

    En om te weten of je een sper hebt ff opkrikken met beide wielen van de grond en 1 wieldraaien en het andere draait in dezelfde richting mee,draai het tegengestelt heb je geen sper,bij twijfel ff deksel losnemen en weer vast zetten met vloeibare pakking als je geen pakking hebt.
    Sper heeft andere olie nodig als zonder sper.

    In reactie op: info graag A.U.B over mijn Monza 24v #17471274

    Ja weet ik en op het OHF liegen ze dat barst die mensen hebben allemaal ongelijk…..

    Als mensen als Ronald Bolz (Monza24V) en Holger Beck (MonzaGSE) zoiets vertellen dan klopt het,geloof me maar.

    Als mensen met name Ronald zeggen die al zeker 50X een 24V ergens in hebben gebouwd zoiets zeggen dan geloof ik dat,en dat er 24V,s zijn die standaard rond de 215pk zitten met kats is ook niks geks,en dat er zijn die volgens GPRS 242 en 257 lopen is ook normaal,geen 1 blok is hetzelfde.
    Maar in het algemeen is de kat bij een 24V geen vermogens vreter.

    Ik heb zelf wel eens een Sennie B met kats gereden en een Monza 24V zonder kats maar is moeilijk te vergelijken de 1 weegt zoveel en de CW waarde enz kloppen niet,daarom kan ik zelf geen verschil maken,het zijn 2 verschillende auto,s die beide anders aanvoelen.

    In reactie op: Rekord 1900 benzine lekkage en meterfout #17471388

    Beide meters tank/temp werken op hetzelfde principe des te meer massa des te meer aangave op je meter.

    Temp meter zit op in de buurt van je termostaat huis en heeft een blauwe draad (injectie autos wel) haal deze maar ff los en leg um aan massa,meter moet dan 100% uitslaan.

    Hetzelfde geld voor je tank meter deze kabel leg die ook maar ff aan massa heb je voor niks een volle tank.

    Probeer die 2 dingen maar ff dan weet je of het in de bedrading opzich t zit of in de senors,anders gewoon ff sensors vervangen.

    In reactie op: info graag A.U.B over mijn Monza 24v #17471272

    http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=48535

    Heb je weer wat te lezen MR-turbo…..

    Hou die kats der maar mooi onder,het zijn trouwens al metaal kats die hebben al niet veel weerstand.

    Ik heb een paar ombouwen gezien van Ronald en die man is vakman en ziet geen C30NE zuigers aan voor C30LE zuigers :hmmz

    In reactie op: vraagje Monza GSE #17468546

    Zal wel kloppen een 24V en een C30NE zijn met elkaar te vergelijken kwa verbruik al is een 24V iets pittiger/anders van karakter.

    Handbak is op de autobaan iets schadelijker met verbruik deze is nl wat korter overgebracht 0,81 in de 5de gang bij een Getrag 265 en een 4-gang aut 0,69 met beide een 3.45 achteras,als je met beide continu 120 zou rijden zou de aut iets zuiniger zijn,maar korte stukken is de handbak weer zuiniger.

    De C30SE en C30NE (177pk) zijn goed op benzine dagelijks te rijden,de rest van de dingen 30E L-jetronic en LE en de 30I dingen zijn grote zuipers die niet veel presteren als je kijkt naar verbruik en prestatie dan.

    De ergste combinatie kwa verbruik is wel een Monza/Senator A1 30E L-jetronic 3-gang automaat en een 3.45 achteras dan kun je maar beter een bulk contract met shell of texaco maken dan is 17/18L op 100 niks aparts.

    In reactie op: vraagje Monza GSE #17468544

    Mijn GSE weegt bijna 1500kg en heeft een C30NE uit een Omege met 4-gang automaat ook uit een Omega,deze loopt op de autobaan met 110/120/130 rond de 1 op 10/11 en korte stukken rond de 1 op 7/8 bij normaal gebruik.

    In reactie op: Aan Monza geklust + wat vraagjes #17471308

    Ik heb vandaag ff bij mijn A2 GSE bj 84 gekeken en de mist lampen doen het alleen met de stadlichten aan en klein licht,grootlicht doen ze het niet.

    Misschien dat je er wat aan hebt.

25 berichten aan het bekijken - 2,201 tot 2,225 (van in totaal 2,391)