Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De veerpoten van een E1 en E2 zijn verschillend de veeropnamenen de stabilisator stang bevestiging zijn verschillend.
De BMW E36 veren passen alleen op een E2 veerpoot niet op een E1 veerpoot,je kunt technisch zonder problemen E2 veerpoten bij een E1 inbouwen andersom gaat niet omdat je dan geen stabilatorstang ophanging hebt.
(of je moet dan steuntje mee omlassen)Ik heb bij de A1 Monza ook A2 veerpoten eronder gezet en die zijn weer gelijk aan E2 en dit gaan probleemloos.
Twappie heb je ook namen of forum namen van die SOMMIGE mensen??
Als je zegt dan MR-Turbo op sommige punten ongelijk heeft word ie kinderlijk en wil ie mensen weg wensen,zodat ie geen tegenwind meer krijgt of zie ik het verkeert…..
Pak toch gewoon E2 voorpoten met BMW E36 veren passen gewoon en gaat goed,ik heb geen problemen met de schokbrekers.
De veren die ik eronder heb gezet zijn van Hartge -35 bij een BMW maar ik ben de verlaging wat tegen gegaan door de plaat die de veren samenknijpt (die deksel die op de schokbreker komt) wat lager te zetten.
Ik heb deze opgeboort zodat ie over het dikke gedeelte van de schokbreker gaat en dan een busje van 2cm gepakt wat ook over het dikke gedeelte van de schokbreker gaat te nemen en daar een dikke 4mm dikke carroserie ring opgelast die word vast geklemt op de plaats waar normaal de schotel zit,de schotel zit nu een 2/2,5cm lager en drukt de veren harder aan.
Je kunt het beste serie veren nemen die zijn al een stuk lager als normale Monza veren.
De dikte cvan de draadwindingen enz is gelijk en de passing van BMW veren is ook goed te noemen,het enigste nadeel is dat de onderste wikkeling bij BMW rond is en bij Opel een beetje ovaal,maar dat maakt verder niks de veren passen goed en kunnen nooit loskomen en kosten geen drol,voor 1/5de van de prijs van bv Mantzel veren koop je BMW veren die dezelfde stugheid en verlaging hebben.Ja,onder op de deksel van je oliepomp zit een dikke schroef 19 of 22 op de sleutel en die draai je los en dan kom je een veer tegen en die veer drukt tegen een plastic kogel aan en dat is het overdruk ventiel,dit lekt vaak bij veel km,s en is te vervangen door een ronde 14mm kogel of een nieuwe bij de Opel halen van 2/3 euro.
Dat er geen benzine retour komt kan ik me niet voorstellen die pompen leveren 1,5-2liter per minuut en zoveel kan de 30E niet aan,dan krijg je um nooit gestart.
Ik zou de druk ff meten op het systeem en de temp sensor ff vervangen door 1 die 100% goed is.
Pomp nakijken:
overdruk ventiel nakijken
deksel vlakken
W712 filter nemen
20W50 olie nemenDan zal de druk wel terug zijn,anders heb je vermoedelijk lagerschade of net wat.
Ik heb een airco vraagje het gaat over een Opel Monza GSE uit 85 airco op R12 en deze werkt 100% alleen vraag ik me af of het normaal is dat als ik de AC aanzet dat de pomp dat af en toe ff meedraait.
Ik heb de lage druk en hoge druk sensor doorverbonden en die waren okay pomp bleef gewoon lopen zoals ie normaal na vullen deed.
Totdat ik de thermostaat doorverbond daarna bleef de pomp gewoon draaien is het normaal dat een AC pomp ongeveer 15 sec niet meeloopt en dan weer 5/6/7 sec wel,de lucht is wel koud,maar ik had verwacht dat de AC continu meedraaide en alleen bij bevriezing zou uitschakelen,maar de thermostaat voeler zit op de leiding na het orfice ventiel en die bevriest net wel net niet…..
Of kan ik beter de de thermostaat in de verdamper steken en daar laten meten ipv op de leiding?
Die Senator A2 op de foto een heel stuk hierboven ken ik goed.
Is een A2 met 30E en 265 en digitaal daschbord is een zwitserse import,die auto is punt en punt en punt gaaf,nooit aan gelast of niks,is pas in 2009 op kenteken gezet en heeft er er LPG in,omdat ie uit zwitserland komt en pas in 2009 belastingvrij was is ie rond begin jan op kenteken gekomen.
Eigenaar komt uit Venray John en is een super kerel,heb er vaker wat van gekocht en verkocht.
Uitelkaar drukken gaat haast niet,omdat je blok in de weg zit,anders kon je er wer een krik tussen zetten.
Wat je wel kunt doen is draadspindel in de brug maken waarmee je de brug kunt inkorten of verlengen..
Ik heb wel vaker van die verstelbare bruggen gezien maar niet of die origineel zijn…
En met origineel bedoel ik in serie gemaakt of zelfbouw.
ABS steunen en een veerpootbrug had er standaard in moeten zitten bij dat type chassie had een hoop ellende voorkomen.
En de veerpoten 100% aflassen ipv hier en daar maar een gierig puntlasje en dikker plaatwerk rond de veerschotel van 2/3mm dik ipv dat cola blik achtig staal.Is kloteklus,moet het halve interieur loshalen wil je de verdamper eruit krijgen,zou maar schoon maken op de Senator-Monza.de manier of een dag sleutelen in calculeren…
De nummers die erop staan zijn:
90 214 454
102814Meer staat er niet op achter het nummer 102814 staat 12V en onder de nummers staat aisin warner corp jap of iets
Ja kickdown kabel bedoel ik,maar de bak werkt ook zonder de kickdown kabel goed,alleen heeft ie geen lang leven dan.
Weet je zeker dat Volvo ook 6 impuls gevers gebruikt?
Die Aw03/71L bakken zijn ook in de Omega A verkocht ff en daar werkte ze weer met 8 impulsen.Ik gok op niet origeel,als je me je email ff door u2utje dan geef ik die foto/tekening wel ff.
Nog 1x:
Als je de juiste onsteking hebt die ik ook heb heb je niks nodig.Je huidige/oude onsteking heeft wat sensors her en der en een kabelboom met dat kasje dat haal je allemaal weg inclusief een stekker die langs het brandstofpomp relais verbonden zit met je injectie kabelboom ook je verdeler haal je weg de bobine laat je mooi zitten.
Dan plaatst je de nieuwe verdeler in zijn basis positie (staat hier wel ergens uitgelegd op het forum) dan zet je het kabelboompje op de verdeler en de zogenoemde scart aansluiting steek je op de bobine op die alu plaat en dan steek je de draadjes groen op -1 en zwart op +15 op de bovenkant van de bobine.
Dan maak je verbinding tussen de kleuren groen zwart en bruin met je autokabelboom.
Dan laat je de auto lopen op benzine en stelt de ontsteking af met een lamp en klaar is kees.Dat kasje en al die andere flauwe kul is nergens goed voor als voor ellende,en brengt in verhouding tot de oude electrionische ontstekingen alleen maar ellende bij kapotte sensoren of vermiste sensoren.
Ach ja groen is toerental signaal zwart is contact slot gestuurde + en bruin is massa,die moet je aansluiten op de auto kabelboom,mocht je geen toerenteller hebben dan moet je de groene rechtsteeks op de stekker van het injectie systeem zetten omdat anders je motor niet weet hoeveel toeren je ding maakt en zo niet weet wat in te spuiten.
Azo dat kasje en kabelboom heb je niet.
Der zijn mensen die gewoon +12V op de bak zetten op 1 van de 2 draden en dan moet ie ook werken,maar persoonlijk ben ik daar geen fan van omdat je dan van de 4 naar de 3 kunt en zo je bak snel kapot kunt hebben.
En aansluiten van dat kabelboompje (als je het hebt wil dat zeggen) is zo simpel dat ik het risico niet ga lopen op kapot lopen en dan werkt bv het ledje in de schakelaar 3/4 ook gewoon.Ook moet je de kabel met steun erbij hebben die boven aan het inlaat systeem komt te zitten en word aangedreven door je gaskabel,zonder die kabel heeft je bak ook geen lang leven.
Als je dat kabelboompje niet hebt heb je ook niks aan de impuls gever die geeft zijn signaal nl door aan dat kasje wat op zijn beurt weer de 4de gang inschakelt bij 80/85kmh.
Door gewoon +12V op de bak te zetten durf ik niet zeggen wanneer de 4de gang vrij komt.Ja maar dat hoef je in pricipe allemaal niet te weten je moet gewoon dat kabelboompje aansluiten en klaar is kees.
Stelt niks voor:
Impuls gever ff op +15 en massa zetten en de rood/blauwe draad is uitgangs signaal impuls gever.Verder moet je dat kabelboompje gewoon aansluiten op +15 en massa en de impuls gever signaal draad en dan werkt de hele handel.
Der zit me wat van bij dat 1 draad op de bak voor de 4de gang is en 1 voor de lockup die word nl ook toerental afhankelijk ingeschakelt dacht ik maar ik kan het fout hebben.
Ik heb een tekeningvan het chassie de neus met de maten erbij weet je van je waar je moet opmeten…
Opel Omega/Senator B met C30NE en aut draaien erg weinig toeren:
120=2200/2300
170=3300200 zal nog wel iets minder als 4000 zijn,maar het roest probleem heeft elke Opel achterwiel aandrijver….
Nee die bak moet je niet hebben dat is een LE te zien aan de electronica en de cardanas aansluiting,die bak heeft in een Omega A/Senator B gelegen en NOOIT in een Monza/Senator A2.
Bij die fijne A1 van mij in verschillende mooie kleuren blauw/groen,kreeg ik een gewone radio met cd speler er niet in hij blijft een cm of 2 uitsteken,ook het gat waar ie in komt heb ik met een vijl iets groter moeten maken.
Als ik in het gat kijk waar de radia komt kijk ik tegen wat kabels en de kachelbak aan en die zit na mijn idee in de weg.
Bij een A2 past alles teminste ik heb er al veel verschillende types merken in zien zitten.
ik heb hetzelfde probleem,krijg heb er ook niet diep genoeg in om um mooi strak te laten zitten…Is na mijn idee niks aan te doen.
Kachelbak zit in de weg.
A2,past ie wel goed.
De signaal draad die Fluks bedoelt is denk ik de groene van de bobine,de zo genoemde -1 das de uitgang voor toerental die het injectie systeem nodig heeft.
Als je niks kunt vinden compleet dan kun je gewoon je oude 2800 ontsteking gebruiken.
Maar die zal wel contactpunten hebben wat vaak voor ellende zorgt.
Als ik jou was zou ik gewoon een electronisch zoeken van een CIH 6 elke ontsteking is goed behalve die na 84 die moet je niet hebben en de Omega/Senator B ontstekingen krijg je niet aan de gang.
De bobine die jij nodig hebt bij die ontsteking is gelijk aan die van een C30NE/C30SE of een Monza/Senator A van na 83 die zijn allemaal gelijk,kan goed zijn dat Kadett E/Vectra A enz ook past,maar durf ik niet zeker te zeggen.
Ook kom je in de knoei met je koelsysteem met die 30E,je moet gewoon alles aansluiten zoals je 2800 dat nu heeft dus dat T-stuk in de slang bovenop je waterpomp weghalen.
Ook zou ik nu de AGR klep weghalen en afdoppen,als ie werkt is dat niet positief voor het vermogen.
-
AuteurBerichten