GSE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 2,391)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Commo ’67 #18282719

    Kijk das nu eens echt een mooie koets,ziet der echt netjes uit,Commo A coupe en B coupe heb ik altijd mooie auto,s gevonden en zeker in het zwart of een donkere kleur.

    In reactie op: Welke motorolie 3.0 E? #18282531

    IK weet niet of het verhaal een broodje aap is of niet,maar persoonlijk geloof ik niet aan wondermiddeltjes als bv dingen die de automaat bak olie verbeteren en dingen die lekkages dichten enz enz.

    Maar ik weet wel dat de ouderen CIH 6 30E blokken slechte nokkenassen hebben ik hoor dit met regelmaat voorbij komen en heb dit ook zelf ervaren door een nokkenas kaal te hebben gedraaid,de uitlaat nok van de 2de cil was compleet weg.

    Nu komt dit hoofdzakelijk doordat de harde chroom laag dun is en graag afbrokkelt en in de oude dagen zat der veel zink alias zddp in olie en die zink kroop als het waren in de gaatjes die uit de harde laag waren en stopte dat afbrokkelen,maar aangezien moderne olieen steeds minder zink bevatten,zou ik een olie aanbevelen die veel zink bevat zoals idd classic olieen,of koop een busje met zink wat je zo aan de olie kunt toevoegen aangezien,een nokkenas kapot toch wel een dag werk is om te vervangen en als je ook nog de koppakking mee pakt,ben je al snel een 200€ lichter,dus in dit geval van wondermiddelen,kun je het misschien wel proberen.

    In reactie op: Welke motorolie 3.0 E? #18282527

    Persoonlijk 20w50,die gebruik ik nl in de zomer en 10W40 in de winter…Ff zoek functie gebruiken of kijken bij senator monza gedeelte vind je genoeg discussies..

    In reactie op: dieselmotor 2.3 #18282237

    De bij behorende bak bij die motor…

    Alleen kom je misschien weer in de knoei met je achteras kwa toeren,aangezien een blitz gene overdrive bakken hadden (gok ik) en als je ene getrag 240 bak neemt van bv een Rekord E dan heb je een 5de gang met 0,71 als versnelling maar als je een achteras hebt van richting de 4:00,wat je wel zult hebben krijgt die diesel het onmogelijk getrokken in de 5de gang en op lange termijn is dit net als een kanker voor je motor,onder de toeren rijden…Dit schoot me gelijk naar binnen.

    In reactie op: Versterkte koppeling voor CIH-6 cilinder info a.u.b. #18280945

    http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJ4ETPElUTT1kJ1ETM9QUSF10UmMDN8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Je kunt zo bij Ronald Bolz een sterke koppeling halen die een 4.0 24V nog aankan..

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274129

    Blok kant…..Lagerkap heeft geen olie aanvoer inzich…;)

    In reactie op: hydraulische koppeling in monza? #18280739

    En het vliegwiel ;)

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931114

    Wat maakt de overheid het uit als je ook 40l op 100km gebruikt als je maar tankt…..Dat milieu is dan op de 2de plaats..

    De euros bepalen en de maten waarin een overheid tekort komt wat goed of slecht voor het milieu is,bij bijna geen tekort zijn der ook geen verkeers sluizen en drempels en bij veel tekort zijn der veel sluizen en flitspunten en vreemde belastingen en rare accijns verhogingen…..A creeert banen B levert inkomsten op…

    Als een overheid tekort komt gaat ze zichzelf uitbreiden in de vorm van controleurs enz,dan gaan ze regels maken en naleven…en geld bijdrukken en dan valt het systeem om…Als je de geschiedenis boeken derbij haalt zijn we haast aan het eind van het systeem de ECB is nu al 1100 miljard aan het printen en geeft dit in roulatie aan de banken (voor een bepaalt % aan rente)….Lol iets maken zonder waarde (papier met inkt) en dit uitgeven uit het niets en de rente terug krijgen………Ik maakt een papiertje met derop 100 en krijg daar 0,15 per jaar voor alias 0,15 cent maar ik maak miljarden van deze briefjes……………Dan ben ik super rijk want dan kan ik goud grond aandelen kopen en een mooi spel gaan spelen……

    Maargoed 99,999% van de wereld gelooft de politiek en klaagt over de regelgeving maar de geld stroom van de wereld bepaald de politiek en regels,de wereld word niet armer of rijker of net wat,enkel dingen verschuiven……..

    De politiek ziet het liefst een hummer met een 6,5l v8 diesel……op alle gebied,maar in de pratijk zeggen ze een dat een Prius het voertuig van de toekomst is..enkel zie ik niks als v8 aan boord hebbende Audi A8,s BMW 7 series en Mercedes S classes op tv de leiding gevende vervoeren,terwijl ze de middeklasse die hun levenstijl betalen in een doosje willen duwen..Want hun in groot wij in klein = goed…en das maar 1 van de vele dingen die niet kloppen met de politiek..

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931104

    Het idee is van de tv is hetzelfde enkel dat de evolutie in technieken word toegepast om het originele concept te verbeteren…

    Een climat control is een door ontwikkeling van de airco maar feit is dat het verdampen van een vloeistof naar gas temperatuur daling doet veroorzaken is bv de basis in beide systemen.

    En remmen is het hetzelfde of je nu een massive remschijf neemt uit een 1940 auto (als ze die toen hadden) of je neemt der 1 van een 2016 model corvette…De basis is hetzelfde enkel alles is meer uigebreid..Met geventileerde schijven 6 9 pots klauwen stalen remleidingen abs hydro boost of bekrachteging enz.

    Der is niet heel veer gebeurt in termen bij de auto technologie enkel dat electronica zijn toetreden blijft doen en met name hybride technieken worden aangevoert.

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931101

    Respect heb ik ook voor de techniek maar zelf wil ik niet zo,n motor met 4 nokkenassen en 2 riemen en 4 5 kleppen per cilinder en 2 lambda sondes en heel veel electronica en nog een turbo en dan uit een 1.4l 180kw persen dan geef mij persoonlijk maar een v8 met 180kw aangezien ik die zelf makkelijk kan repareren.

    En die liter meer die een ls1 bv gebruikt tegenover een 2liter opc motor met hezelfde vermogen neem ik dan op de koop toe,die maken de onderhouds/reparatie kosten wel weer goed.

    Persoonlijk ben ik overtuigt dat vermogen te koste gaat van de levensduur ik zie een 16 turbo met 200pk eerlijk gezegt geen 300.000km probleemloos maken.

    De techniek veranderd niet veel….feit is zuiger motor is der al meer als een eeuw en der word langzaam meer op gemaakt maar de kern van de motor is gelijk……Eerst hadden we een tv toen een kleuren tv toen een afstandsbediening toen kwamen de platte tvs en nu de smart tv maar dat zijn allemaal ontwikkelingen op het oude concept..Zo ook meerdere kleppen een turbo variable nokkenas timing enz enz….

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931099

    Buiten dat sommige nieuwere autos wat min punten hebben die hun voorgangers beter volbrachten zoals onderstuur problemen maakt het mij nog steeds niet geintreseerd in iets nieuws ala 2015….

    Misschien ben ik nare meneer als ik zeg dat ik een Opel Astra van 2015 meer zie als een plastic auto die gemaakt is om massaal te verkopen vanwege de redenen zuinig veilig ruim licht bla bla bla…
    Een:
    B commodore Coupe
    BMW 6 serie (1ste serie)
    Firebird/camaro tot +- 1980
    Dodge chargers Dukes model en daarna dat model ook
    Mercedes 450 sel 6.9 dat model Mercedes op de coupe 2 zits lelijk ding na
    De 126 modellen SE SEL SEC
    Opel Monza A1 A2
    Ford Falcon XB coupe
    Buick Riviera boattail
    Pontiac GTO (the judge)
    Opel Diplomat (met de 5.4L)
    Holden Monaro zowel eerste als laatste
    Chevrolet caprice classic rond 1990/1995
    En vele meer euro usa australia modellen…

    Ik hou van de de wat groter auto,s die getekend zijn om iets voor te stellen en helaas de meeste nieuwe autos zijn allemaal hetzelfde……2 uitlaten mooi in de bumper verwerkt l en r en gestroomlijnt veel plastic maar iets als bv een Mustang mach 1 is toch een mooier auto als de laatste nieuwe noem het maar….Veiling zuinig comfortable enz enz is een Mustang mach 1 niet maar wel mooier…..Sommige dingen zijn tijdloos anders waren Rembrands wel toilet papier geweest.

    Lekken langs de seals komt niet door 2000 3000 6000 18000 toeren maar door veel vacuum en dat krijg je bij stationair dan zuigt je cilinder lucht aan maar de gasklep is dicht en dan probeert je lucht een weg langs de klepstelen te vinden en als je dan lekkende seals hebt word der olie mee naar binnen gezogen..

    Als je echt lekke seals heb zie je een zwarte wolk als je bv de auto een kwartier laat staan met warme motor dan is de olie net zeik en drijft langs je uitlaat kleppen en inlaat kleppen naar binnen en word mee verbrand en dat zie je dan.

    Bij wot=wide open trottle is der haast geen vacuum in je inlaat tracject,zo werken map sensors ook=manifold absolute pressure afhankelijk van het vaccuum en inlaat temp lucht en gasklep stand in het inlaat systeem weet de motor hoeveel brandstof in te spuiten,maar van veel toeren gaan je seals niet lekken in de regel,ouderdom en uitharden en slijtage lijden daar wel toe,langzaam.

    Ik kom dagelijks in het rood met een 30 jaar oude 3 liter CIH en die is olievrij tussen iedere olie wissel (7500km) hoef ik niks bij te vullen,maargoed als je maar de helft kleppen zou hebben zou ie ook de helft minder verbruiken.. ;)

    Dit is dus gewoon een productie fout?

    Wat zijn dat voor enge motoren die onder de 2 ton al een extra fles olie mee moeten nemen in geval dat…?

    Valt dit niet onder de categorie productie fout??

    In reactie op: klephoek veranderen #18264561

    Onderin niet veel als je een 30E spruitstuk neemt ;)

    Ik heb zelf een 30E onderblok met C30NE kop die 0,4mm gevlakt is met een 30E spruitstuk maar onderin is geen vermogen te vinden tot de 3000-3300 is het een traag iets…Daarna word het beter :D

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931091

    Zoiets word niet meer gemaakt :(

    Ik zou niet weten wat ik moet kopen als ik een auto na 2000 zou moeten pakken,nooit over nagedacht…Achterwiel aandrijving-liefste automaat-coupe-liefste een V8 en hatchback,maar wat is der te vinden betaalbaar wat aan die criteria voldoet?

    9 van die 10 jongere auto,s zijn maar saaie massa productie dingen die gemaakt zijn om vooral pratisch te zijn:
    veilig
    ruim
    “zuinig”
    comfortable

    Maar der is weinig schoonheid in zoals bv een B Commodore coupe of een Ford Mustang of een oude BMW 6 serie of een Mercedes w126 Sec enz enz…

    Het gekke is….Komt der bv een nieuwe BMW uit zeggen mensen ik wou dat ik um kon betalen zo,n prachtige auto,komt ie het betaalbare bereik zeggen mensen bah zo,n oude bak….Alsof smaak leeftijds gebonden is…Ik rij die Monza,s omdat ik ze mooi vind niet omdat ik ze veilig zuinig of comfortable vind…

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931088

    Men nemen onze overheid die een hoop vreemde regels maakt waarin het het aankopen van een hybride word gestimuleerd:
    Omdat het goed is voor het milieu en met name de 25j oude diesels zoals de w123 mercedes (die haast bulletprove lijken in termen van roest en betrouwbaarheid) moeten nu weer na 25j oud nog steeds wegenbelasting betalen…
    Omdat ze vervuilend zijn en slecht voor het milieu aldus de overheid,de overheid vind dat autos weg moeten en vervangen moeten worden door bv een nieuw prius,want die is immers erg zuinig aldus de overheid.

    Maar als ik zeg dat het staal uit australie komt het koper uit canada en deze materialen gemijnd worden en dit de aarde enorm vervuilt,plus alle energie waarde die der nodig is om te mijnen verschepen,staal en koper lood te smelten en verfijnen wederom te vervoeren enz enz…..Geloof me dan kan je nog beter 20 jaar met de w123 diesel door dobberen..

    Maargoed,$$$ speelt weer achter de schermen aangezien deze regels zoals het belasten van de oldtimer het subsidieeren van nieuwe zogenoemde schone auto,s werk en banen en geld oplevert wat weer goed is voor overheden…Wederom heeft milieu geen baat deze regels.

    Als ik een kapvergunning koop voor geld,is het dan beter voor het milieu,het gas oppompen in groningen is ook slecht voor het milieu,maar daar houd onze overheid ook niet mee op,want immers de inkomsten hebben ze hard genoeg nodig om de begroting passend te krijgen en ze geven als overheid nog altijd meer uit als binnen komt,en dan moet je lenen en lenen wil zeggen met rente terug betalen,en dat wil zeggen dat we harder gaan werken voor minder,en des te langer we tekort komen en des te meer des te armer we worden,en des te meer vreemde regels omtrent auto bezit der zullen opduiken….Want zoals ik al eerder zei,je moet het halen waar nog iets,bij een dakloze kun je niks halen maar bij iemand met een baan en auto en bezittingen wel,dus dan neem je maar meer van hun welvaart en zodoende creeer je weer meer armen en je hebt een spiraal waar haast niet uit te komen is…De komt van de economische groei komt niet mensen,je kunt geen crisis oplossen door meer schulden te maken en meer geld te printen (in een zekere vorm QE).

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931081

    Wat een onzin dat nieuwe auto,s comfortabler zijn…

    Als je maar betaalt……..

    Een 1970 cadillac eldorado is net zo comfortable als een 2015 boterham kistje zoals een vw up of een nieuwe opel astra..
    Als ik van amsterdam naar Athene zou moeten rijden en niet naar kosten hoefde te kijken kan een 40 jarige caddillac me daar net zo comfortable heen brengen als een nieuwe opel.

    Die airco en stuurbekrachteging electrische ramen enz enz is der al 50 jaar…Die electronische knommel zoals climat regensensor parkeersensoren enz is wat jonger maar voegt niet veel toe aan het geluid en de zit positie..

    Ik heb een uit 1982 stammende Mercedes W126 500 SE gehad het ding had links en rechts een eigen climat control abs automaat en nog wat meer poes pas..

    Als ik kon kiezen tussen een mercedes W126 van 35 jaar oud met alles derop en deraan vs een astra anno 2015 met alle poespas geef mij maar die Mercedes maar…In termen van comfort dan..

    En ja een C kadet vs een nieuwe astra is de c kadett maar een lachertje maar….Als je maar betaalt is alles mogelijk toen en nu.

    In reactie op: Handmatige airco gebruiken in Winter? #18262899

    Bij een Monza heb je tig schakelaar waar de stroom doorheen moet eer ie de +12v van de compressor bereikt:
    Hoge druk-lage druk-koelvloeistof temp-thermostaat die meet of de verdamper niet bevroren is en dan komt de +12 aan bij de compressor,als 1 van die dingen niet okay is heb je geen lopende compressor.

    En of het nu een 1970 cadillac is of een 2015 het principe is hetzelfde (climat control is gewoon systeem dat bij warm weer koelt en bij koud weer opwarmt dmv sensors in het interieur die dan de gewenste temperatuur handhaven)

    https://www.youtube.com/watch?v=_IXr8FV4-RQ” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dit gebeurt der als je teveel freon zelf in het systeem doet :P….Het begon toen van binnen erg erg koud te worden heel het dashbord kraakte,toen de aircon begon te draaien en de leiding van verdamper naar pomp was 1 en al ijs….Binnen in de verdamper kan het wel -20 zijn geweest..

    (had de thermostaat overbrugt aangezien die toen kapot was zit nu een nieuwe op nu gebeurt dit niet meer)

    In reactie op: welke type inlaatspruitstuk(inspuit) op een 2.5 s?? #17539631

    Niet te veel ellende op je nek halen en gewoon ombouwen naar een C30NE 177pk en daar een dun 2500 injectie spruitstuk tegenaan draaien en daar een simpel L of LE systeem tegenaan planten.

    Heel die kop en kanalen ombouw is maar iets van…….ja het werkt maar is toch niet wat ik zoek,teminste ik heb der altijd gezeik mee gehad wat betreft lekkages jaren terug..

    In reactie op: Big opels ligt plat? #18279048

    FF vakantie dus :)

    Elk nadeel heb zun voordeel

    In reactie op: Wat is mijn astra H 1.6 Sport 2004 nog waard? #18279226

    Marktwaarde – de reparatie kosten= reeel
    Maar dat ga je niet krijgen want niemand wil zoiets als in restauratie project geld gaan steken,dus je krijgt minder als dat..

    Wat dat bedrag is zul je met de mogelijke koper moeten overeen komen..

    Kijk op marktplaats en tell 2000 minder als wat de jou wagen waard zou zijn tip top…Dat zal wel een indicatie zijn gok ik..

    In reactie op: krukasbout 2.4 cih los krijgen SPOED!!!! #18279174

    Neem een zware luchtsleutel en flink wat druk op de luchtsleutel en je bent klaar….

    In reactie op: Maximale uit motor/vermogenskromme experts, vraag #18279081

    Precies koppel is the way to go,een vrachtwagen merk het ook niet of der 5 ton meer opzit,maar een personen auto met 300pk merkt dat wel..

    Je moet schakelen als je op max koppel zit,iets met 200pk en 400nm kan sneller zijn als iets van 250pk en 300nm.

    Jammer is dat zo,n kleine motoren (korte slag) het moeten hebben van toeren maken en dan krijg je automatisch dat alles wat hoger ligt en je die dingen op toeren moet houden,een v6 zal onderin wat meer te bieden hebben bv in verhouding.

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931060

    Dat klopt op top op een zeker niveau,in de usa is alles zonder belastingen maar het verschil tussen hier en daar gaat hier naar de overheid…En de overheid doet daar een zorgstaat mee runnen,als je zonder job zit krijg je hier gratis geld als je 65 bent krijg je gratis geld als je echt niet kunt ga je op kosten van de overheid naar een verzorgings tehuis en als je goed je best doet betaalt de overheid je opleiding,dat ga je niet voor elkaar krijgen in de US.

    Ik ga hier geen economie les geven,maar op het gebied van auto liefhebbers zijn veel landen beter als NL,maar op veel andere punten liggen die landen dan weer achter,dus is maar net waar bevind je je op de wereld..

    Back naar topic,dat je als je hier een nieuwe auto koopt je enorm veel rare belastingen betaal is normaal,want immers dat moet voor het milieu,want als je veel betaalt is het goed voor het mileu..

    Het budget van de infrastructuur word verminderd en de houderschaps belasting moet omhoog….Je huis zakt in marktwaarde maar de WOZ gaat omhoog..

    Op 1 jan stond ruwe olie op plus minus 50$ per vat het heeft ooit op 110$ per vat gestaan dacht ik ipv 1.8€ koste de benzine geen 0,9€ per liter maar rond de 1,35/1,4€ waar is dat verschil heen want bv een vat olie van 50$ naar 75$ merken we direct aan de pomp…(op 1 jan heeft de overheid de belasting weer verhoogt is het andwoord)

    Nu de ECB quatative easing aan het doen is (zorgen dat de banken weer wat geld in de kassa krijgen en dit uitgeven en de economie weer uit het slop moet trekken) wat in feite een vorm is van je uit de schulden printen op een zeker niveau….Komen der meer euros en als der veel van iets is daalt de waarde,maar brandstoffen/olie word in $ verhandelt en nu moeten wij meer euro,s geven om dezelfde aantal dollars te krijgen als bv een jaar terug met als gevolg dat we dit aan de pomp merken eerst waren 120 dollar 100 euro dit zal binnenkort wel 1 1 worden dan betalen wij zonder iets te doen al 20% meer stel je dan eens voor dat olie naar de 100$ per vat gaat dan zit je al snel op 1,80 per liter + de verhoging van 1 jan en de 20% euro dollar koers……

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 2,391)