GSE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 2,391)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Monza Gse #18266053

    Ik weet het,dit is het kabelboompje voor je onsteking dat bij de latere 84 en jongere A2,s werd gebruikt voor olie temp-buiten temp-gasklepstand-en toerental en aanvankelijk daarvan deed een kastje de onsteking vervroegen..Nu moet je al die sensors nog vinden.

    In reactie op: Monza Gse #18266052

    Moet ik ff kijken bij de GSE hiero of ik daar iets kan vinden…Komen me zo vreemd voor kan ze niet zo 1 2 3 op het oog thuis brengen..

    In reactie op: monza/senator verlagen hoeveel? #17941295

    Ik had E36 M3 veren dus voor een 6 cil die stug zijn,en idd gewone E36 4cil zullen te laag zijn,maar Mantzel veren vind je haast niet meer,en daarom heb ik toen E36 veren gepakt en dit ging bij mijn perfect veel schik mee gehad.

    Als ik geen mantzel veren had gevonden had ik of weer de E36 veren genomen of ik had der van Holden laten komen vanuit Australie/New Zealand net wie de goedkoopste heeft:

    http://www.ebay.com.au/itm/Holden-Commodore-FRONT-REAR-KING-SPRINGS-SL-KHRL-46SL-KHFL-47SL-IRS-/181749501416?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item2a511d4de8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.ebay.com.au/itm/Stg-2-Super-Lows-VN-VP-Wagon-Front-Commodore-King-Lowered-Springs-Low-/121019059587?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item1c2d4c4d83″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Veel mensen schrikt het opsturen enz enz op maar wat je in Aus koopt is nieuw en geen 25 jaar oude veer die al veel kilometers heeft gedraait,ik heb liever nieuw.

    In reactie op: Monza Gse #18266050

    Vooronsteking?

    Een GSE is een A2 en die hebben op de bobine +12V en toerental signaal -1 zitten,verder heb je niks kwa ontsteking,maar maak eens wat fotos dan zal ik je wel zeggen welke draad voor wat is.

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284242

    Ik zou echt naar 4 gang ombouwen ik heb gisteren nog in de 4 gang Monza GSE gereden vs de dagelijkse 3 gang automaat..(ik ben die kut back echt moe)
    Ik vervloek die 3 gang bak haast puur vanwege het feit dat ik holle buizen heb en haast het idee heb dat ik opstijg…120km/h met 3700 toeren is erg vevelend en een motor constant bij “normaal rijden ” boven de 3000 rpm als minimum te hebben is gewoon klote,dan is het een genot om rustig in de 4 rijden met 500/600/700 en nog meer toeren minder met dezelfde snelheid.

    In reactie op: Het senator bezigheids therapie topic #18164344

    Die pomp zit in 90% van de bakken gelijk achter de koppelomvormer,ook bij jou TH180 alias 3gang automaat Bassie,als je een bak open maakt om de platen enz te vervangen kom je de pomp als aller aller eerste tegen,ik heb deze ook opnieuw afgedicht dmw een grote O-ring bij een 4L60E.

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284240

    Als ik jou was zou ik wel een veerpootbrug plaatsen,aangezien de binnen schermen graag rotten tussen veerpoten en spatscherm en repareren is redelijk wat werk als je het wilt doen zodat het lijk het dat fabrieks nieuws is,ik ben al 5 dagen bezig geweest om 2 kanten te maken (was ook veel meer ellende dan ik dacht).

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284233

    Om een 4 gang gelijk te herkennen:
    De vulpijp voor de bak zit aan de bestuurderskant,daaraan zie je het gelijk.

    Als je de bakken langs elkaar legt zie je het verschil gelijk nl de 4 gang is veel langer en anders kwa vorm,kijk maar eens aan welke kant de vulpijp zit.

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284231

    Nope pas bij de latere A2,s na 84 waren die te krijgen zijn in feite japanse bakken die ook door volvo en toyota gebruikt worden,wat ik niet begrijp want GM had toen ook de Th700 in het magazijn liggen die ze ook konden gebruiken…..

    Als je alles compleet heb is de ombouw makkelijk in 1 lange dag te doen dwz alles voorhanden zoals brug en alle benodigde delen,zodat heb bak a wegnemen is en bak b terug plaatsen.

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284227

    Nope een 24V met 3.15 diff zou het in de 4de gang niet meer getrokken krijgen,vanwege geen of te weinig koppel,ook zou zijn top lager zijn omdat ie het niet trekt om met een 3.15 diff nog iets te presteren na zijn max koppel als der geen kans meer is op kickdown.

    Te groter en te meer koppel en des lager dat koppel licht een des te langer diff kun je maken bij dezelfde bak,als je max koppel inzakt zal ook je snelheid inzakken bij hoge snelheden,omdat de motor geen kracht meer heeft en met meer toeren aan koppel verliest.

    Koppel is de kracht die je nodig hebt om het vliegwiel stil te krijgen uitgedrukt in NM dus bv 270nm bij 3600 toeren wil zeggen dat je een gewicht van 27kg op een meter van midden van de krukas af nodig hebt om een motor stil te krijgen (technische uitleg)

    Zoals gisteren al geschreven een chevrolet 5.7L zoals haico bv in zijn Commodore A heeft zal als die motor 200pk heeft en 400nm tussen de 2000 en 4000rpm een stuk sneller optrekken als een 225pk motor die 270nm heeft tussen de 3500 en 5500 rpm.
    Die chevy motor kan een veel langer diff aan bij dezelfde bak verhouding en zal met veel minder toeren dezelfde snelheid kunnen maken als de kleinere motor die het van veel toeren moet hebben.

    En de 30E is een korte slag motor dwz zijn cilinder boring is groter dan de slag en dat zijn motoren die het van veel toeren moeten hebben een lange slag motor is een kleine boring met een grote slag,zal onderin veel sterker zijn maar weer begrenst worden door bv zuigersnelheden,dus lang niet zo hoog kunnen draaien.

    Een 30E bv is onderin erg lam en presteert kwa koppel echt niks tot de 3300 3500 toeren dan beginnen ze te trekken,als je dan moet versnellen bij 2500 toeren en der is geen koppel en vermogen…….Dan succes dermee maar dan gaat het toch rustig zoals Kywieman ook al heeft ervaren en ik ook met die Senator 30E met 4 gang bak die ik heb gehad ooit,en mijn GSE met C30NE is het ook al geen feest in de 4de gang met versnellen.

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284225

    Ow ik heb geschreven de meeste 25E hadden een 3,7 diff misschien een enkeling niet met 5 gang handbak of 3 gang automaat niet maar de 4-gang automaat wel 100%.

    Dit onderwerp is al eens eerder de revue gepasseerd lees wat andere mensen hun ervaring was:
    viewtopic.php?f=14&t=165050
    http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=276981&highlight=4+gang+automatik+diff#post276981″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Als mensen niet weten dat zulke diffs bestaan bouwen ze ze ook niet in kunnen ze hun ervaring niet delen….Maar ben blij me je 24V cruiser die moeiteloos speelt net een 3.45 diff…Stel eens voor dat je sprinter zou hebben zoals een B senator daar kun je toch geen autobaan mee op lol.

    Hier heb je wat te lezen:
    http://www.senatorman.de/opel_senator_b.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Kijk eens welke diffs bij welke motoren hoorde in de B senator…Een 3.15 verhouding heeft het bij een gewone door Opel B senator A omega nooit gegegen?????????????????????

    Der is nooit een 3.15 in een B senator gebruikt enkel bij de Mantze 4000 als erg dure optie:

    http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=128256&highlight=senator+b+diff#post128256″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    (weet jij eigelijk wel hoe je een diff berekend of gok je wat?)

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284223

    Je hoeft ook niet met mij in discussie want je weet toch alles :thumb

    Als Opel na eigen zeggen een 3.7 diff heeft gebruikt bij automaten omdat de 4de te zwak was bij de latere C30NE en C30SE dan kun je toch op je eigen vingers uittellen dat een een 30E het in de 4de gang niet meer getrokken krijgt boven de 4500-5000 toeren…

    En ik denk echt dat jij een 3,7 diff hebt aangezien iedereen 2300-2400 toeren maakt met een Monza Senator 30E met zo,n bak of je echt kleine bandjes of je toerenteller klopt niet of je hebt een 3,7 diff en aangezien een 25E meestal een 3,7 diff had.

    http://www.my-car.info/calculator/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Voer je gegevens in en je zult zien dat een 3.7 een 300 toeren verschil is met een 3.45..

    Maar jou ontwetendheid alias gebrek aan ervaring maken het zo dat je niet echt kunt meepraten iedereen die naar een 4 gang aut een 3.7 diff mee over neemt wil niet terug zijn die mensen dan dom? En B senators zijn die gemaakt om sprintjes te trekken of om te cruisen want daar wou je ook heen,na mijn idee was het een reis auto voor lange afstanden comfortable af te leggen en niet om sprintjes te trekken en toch……..Heeft opel daar een 3.7 diff in gebruikt net als in de Omega B….Raar he Freestyler??

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284221

    Lol ik verwijs naar het OHF omdat daar veel mensen die ook het diff hebben omgebouwd en super tevreden zijn..
    En iedereen met een 30E in een Senator A of Monza zal je vertellen dat der onderin niks loos is bij 120 inhalen zal haast niet lukken met een 4 gang automaat zonder kickdown ..En wie heeft der in NL een diff bij de motor ombouw gedaan en weet niet beter….

    Jij hebt volgens mij ook een 3.7 diff aangezien jou Senator een 25E was en die allemaal een 3.7 hebben want ik rij met de GSE 2300-2400 toeren bij 120 met een 4 gang automaat en een gesperde 3.45 as en jij rijd der een 2700 bij 120……

    Trek de deksel van je diff maar eens los 37-10 zal je der wel op vinden .

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284219

    Trouwens google zelf eens op het OHF en lees eens en bouw het dan zelf om en vertel je ervaring dan eens……

    Dat je 24V leuk loopt is fijn maar het kan beter dwz bv door een andere diff win je net op alle gebied top/optrekken,jou 24v zal de top bij lange niet halen die ie in een B senator wel haalt mede door de CW waarden en het diff….Geloof me nou maar die B Senators waren ontworpen om de A op alle gebied te verbeteren en daar hoorde dat diff ook bij (het is een redelijk groot iets een aandrijflijn kwa ontwerp) Als jij denkt dat de mensen bij Opel dom waren denkt ik dat je het mis hebt..

    En de 30E met zijn kleine kleppen en groot inlaat systeem….Is een ramp om onderin fatsoenlijke cilinder vulling te krijgen (daarom heeft Opel een dual ram systeem gepakt op de 2.6 en 24V) die 30E dingen hebben echt niks onderin als je daar ook nog eens een lange 4 gang achter hangt met een relatief lang diff……Met ook nog eens dingen als een ketting die rekt en daarmee het vermogen naar boven schuift heb je echt iets traag iets gemaakt laag in toeren…

    Je moet zelf weten met je redenatie een 24V kan een 3.45 diff makkelijk aan een 24V met een 3.7 gaat je op aan alle kanten voorbij namelijk verbruik top en trekkracht,maargoed die domme mensen bij Opel kennen niks en hebben dat diff der voor niks bij een B senator ingezet…
    En iedereen die van 3.45 naar 3.7 gaat spreekt lof maar die kennen ook niks…
    Maargoed dat jij wel van motor bent verwisselt maar niet van diff…Al die domme mensen die zomaar wat zeggen zoals ik,terwijl mensen als Ronald Bolz en die meneer van Senator/Monza.de juist adviseren om van diff te verwisselen als je een 4 gang automaat of 5gang handbak met 24v hebt in een Monza Senator zal ook wel zonder rede zijn en mijn ervaring is ook niet op realiteit gebaseerd……

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284218

    Handbak schakel 3L B-Senator/A-Omega hadden een 3.45 diff en de automaat 3L had een 3.7 aangezien deze een veel langere hoogste gang hadden anders werden deze te log bij optrekken met lage toeren.(aangezien de Opel lijn 6 geen koppel kanon onderin is)

    http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=199619&highlight=senator+b+diff#post199619″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Iedereen die 4gang automaat in een Monza/Senator gereden heeft (en al zeker met een 30E) zal bevestigen dat 120km/h op de autobaan met 2400/2500 toeren leuk rijden is,maar dat druk je op het gas en niks loos…omdat je geen koppel hebt,bij die toeren heb je geen trekkracht je motor is te zwak om snel in toeren te stijgen de wind/rol weerstand houden het versnellen erg tegen..

    Met bv een 3.6L of een 4.0L of iets met oplading word het verhaal anders maar aangezien een CIH 3L een korte slag motor is,moet deze het hebben van toeren maken en laag in toeren hebben korte slag motoren niet veel te bieden alle niet ook een 24V niet en de 30E al helemaal niet.

    En nee ik heb jou Senator nooit gezien of gereden maar iedere 30E die ik heb gehad of iedere 24V waar ik in heb gezeten reageerde allemaal plus minus hetzelfde onderin niks loos..(Wat technisch heel goed te verklaren is)
    Als jij langs een grote motor rijd met hetzelfde vermogen als je een C30SE neem bv tegen een Chev 350 met 225pk vs een gechipte C30SE met beide een 4 gang automaat met dezelfde verhoudingen (AR35 vs TH700) en je zou beiden die motor in een A2 Senator leggen,zal die Chev met hetzelfde vermogen veel sneller zijn,omdat je bij een Chev het koppel vb tussen de 2500 en 3500 tot je beschikking hebt en bij een Opel lijn 6 dit bv tussen de 3500 en 5000 te vinden is..

    Een formule 1 motor in een volle 30 tons vrachtwagen komt niet van zijn plaats met zijn bv 1000pk en 500nm bij 8000rpm en de grote diesel met 400pk en 1500nm bij 1700 rpm speelt met een volle vrachtwagen….Een Opel lijn 6 mist koppel om een lang diff te hebben…(ik spreek uit ervaring door het verschil gemerkt te hebben)

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284216

    Ik heb zo vaak in een 24V gereden ik weet wel wat ik kan verwachten,maar volgens mij snap jij het niet helemaal….

    Waarom heeft Opel bij de Omega A/Senator B,bij een auto die hetzelfde weegt (plus minus) en die een betere CW waarde heeft een 3,7 diff gebruikt????

    Waarom kwam mijn broer zijn Monza GSE met 3,15 diff niet van zijn plaats in de 5de gang en met een 3,7 haalde ie op de GPS 242km?
    Jou 24V is nog lammer kwa toeren snelheid verhouding…

    Op advies van Ronald Bolz zijn we toen naar een 3.7 gegaan met die Monza en wow..

    Lol maar als je graag cruised met die 24V die super reageert op een 3.45 kun je misschien eens een 3.15 diff proberen misschien lukt het bij jou wel om der een super combinatie van te maken iedereen in DE wil graag van een 3.45 af en een 3.7 maar jij niet.

    Als ik die v8 derin heb ga ik met 4gang automaat (0.7 als hoogste gang) wel naar 3.15diff aangezien die motor veel sterker is als een 24V en onderin wel iets te bieden heeft maar een 24V heeft niks onderin…met 2700 toeren 120 rijden met dat beetje koppel wat die motor maakt bij die toeren/snelheden kom je amper vooruit,dat ding heeft zijn max kopel bij 3600 toeren en een 30E is nog erger met 4800 toeren….

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284213

    Dat klopt ja idd standaard diff bij 5 gang hand 3 en 4 gang automaat en af fabriek standaard achter de 3 liters 100% juist en daarom is het een 3,7 geworden later na bij de latere auto,s (A omega B senator)

    Maar goed jij weet het beter dan hou het bij een 3.45as dan zul je der nooit achter komen hoeveel fijner de zaak loopt,met een 3.15 diff trok de 24V met getrag 265 niks in de 5de gang.

    Dit kun je vergelijken met een automaat of handbak 3.15 diff en 0,87 als 5de gang vs 3,45 diff en 0,69 als hoogste gang…(trouwens jou setup is nog lammer)
    Die koppel loze 24V presteert niks in de 4de gang en al zeker niet boven de 130 in 4 is het ding niet vooruit te krijgen,en een 30E nog veel minder met dat dikke inlaat systeem onder de 3300/3500 toeren doet een 30E niks..

    Maar goed lees maar eens op het OHF wat mensen hun ervaring is met een dif ombouwen bij een Monza Senator.

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284211

    Ik weet zo de toerentallen niet maar ik zou als ik jou was eens een 3.7 diff zoeken,wat bij je bak motor combinatie hoort,aangezien de 24V te zwak is om met zo,n diff fatsoenlijke in de 4de gang te presteren,ik weet zeker dat je zegt wow wat een wereld van verschil.

    En met een 30E is het verschil nog groter aangezien die dingen nog minder koppel onderin hebben als een 24V.

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284209

    Met een 3:45 diff heb je niks onderin als het is dan een lamme eend en al zeker bij een 30E die zijn niet echt wat je noemt de krachtpatsers van Gm/Opel.
    Het is ook niet voor niets dat Opel bij de latere motoren C30NE en C30SE die onderin wat sterker zijn en die hebben betere CW waarde dat ze daar een 3.7 diff onder hebben gehangen…

    Het is maar net wat voor motor je hebt maar bij zulke relatief kleine hoog toerige motoren als
    opel 3 liter cih/dohc blokken moet je een korte achteras hebben aangezien die motoren met hun grote boring en korte slag het van toeren moet hebben dus moet je iets nemen wat zorgt dat ze wat toeren draaien,je kunt ook een 3.15 diff nemen alleen in zijn 3de krijgt ie het dan al amper getrokken,laat staan in de 4de gang.

    Ik beveel je een 3.7 aan een 3.45 is traag en je 4de gang word dan erg traag…
    Ik denk dat iedereen die van 3.45 naar 3.7 is gegaan je dit aanbeveelt,mijn broertje had een Monza die we hadden omgebouwd naar een 24V met 265 handbak en het ding trok geen worst van tafel (met de 30E ook al niet) en de km teller klopte niet hij reed harder dan ie aangaf…Maar iemand had der een 3.15 diff onder gezet en daarom kreeg die 24V um in de 5 haast niet vooruit met lage toeren,na een 3,7 diff te hebben gebruikt liep het ding als een speer..

    Freestyler jij hebt zeker een 3,45 diff met een 24V met 4 gang automaat met 0,7 als hoogste gang…..

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284206

    Het is dat ik die ombouw zo voor ogen heb en die auto,s van onderen ken en weet wat je moet doen om het passend en werkend te krijgen,maar geloof me het is echt simpel.

    Alleen duw der dan ook een 3.7 diff onder anders zijn je 1 2 3 hetzelfde en krijg je een mooie 4de gang derbij en een lock up maar dan rij je 120 en wilt iets inhalen….en je druk wat op gas en der gebeurt niks aangezien die 30E ontworpen is om bij veel toeren iets te doen (iedere lijn 6 opel inclusief de 24V) maar een 30E is juist 1 van die motoren die onderin niks heeft en je kunt uren wachten voordat je snelheidmeter begint te werken.

    Senator B heeft min of meer dezelfde 12v motor maar die heeft onderin wat meer koppelk en dezelfde bak meer of minder gelijk en die hebben een veel betere CW waarde dan een Senator A1 en die hebben standaard een 3,7 diff bij een 4 gang automaat.

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284199

    Idd peilen in de D omdat dan je koppelomvormer gevult word door de oliepomp en dit het realistische peil is.

    Slippen kan niet door te weinig olie in je bak,als je nl te weinig hebt in je bak doe je bak niks of valt uit,dwz als je bocht naar links maakt hard genoeg gaat de olie naar 1 kant en zuigt je filter in de bak niks meer op en valt je bak gelijk uit dwz toerental gaat naar max het lijkt dan wel of je stationair gas geeft.

    Wat je kunt doen is je bak carter deraf nemen de filter en zeef vervangen en de remband ff afstellen.(misschien is het slippen dan voorbij)

    Ik zou echt naar 4 gang automaat met lockup overschakelen een 3 gang is zooooooooooooooooooo veeeeeeeeeeeeeeeel toerennnnnnnnnnnnnn makend in de 3de gang 120km/h met 3700rpm… Idioot ontworpen door GM/Opel,ik zou echt overwegen de 4 gang te plaatsen dit blijf je een genot vinden rit na rit na rit ten opzichte van dat smerig toerenmakend 3 gang ding.

    In reactie op: Versnellingsbak Senator A1 1978 #18284190

    Mechanisch kan ik je aanraden alles compleet mee over te nemen:
    Bak
    Bedrading/schakelaar/relais
    Flexplaat + bouten + opvul ring
    Koppelomvormer
    Eerste korte stuk cardanas moet je hebben
    TV kabel/gaskabel mechanische
    6 impulsgever nemen met aansluiting voor KM teller.

    Dit is allemaal als je bij auto A heb uitgebouwd heel gemakkelijk bij auto B in te bouwen,der zit een kabelboompje bij maar dat werkt feitelijk op 12V en massa en een impulsgever signaal.

    Je ellende krijg je met de baksteun deze past nl niet aangezien de 4 gang automaat de langste bak is die Opel gebruikt en de bevestigings gaten voor de bak steun zitten een stukje verder naar achteren,hier moet je zelf je baksteun verlengen.(kan als je wilt wel fotos maken van een vergelijkbaar probleem nl een B Senator bak in een Monza A2) bij een 1978 auto wist men niet dat men in 1984 langere bakken ging gebruiken vandaar dat de chassie rails wat korter is bij de oudere auto,s vs de latere A2,s.

    Verder kom je der achter dat je ding in de 4de gang niks meer trekt als je laag in toeren zit,omdat een 30E niks onderin heeft en een A1 heeft een wind weerstand vergelijkbaar met een Leopard II tank,dus wil je wat vermogen houden kun je beter een 3,7 diff monteren (en ook je km kabel aandrijving vervangen)

    In reactie op: startmotor defect in Senator B #18284176

    30 min werk hooguit in een werkplaats A deraf B derop,maar dit kan je heel goed zelf zijn nl maar 3 bouten 2x 17 of 19mm op de sleutel en 1x 13mm op de sleutel en de bedrading en dan heb je het ding in je handen..

    Bij een Monza Senator gaat het heel goed van bovenaf maar bij een B senator zal der wel knommel in de weg zitten zoals ABS of iets in die geest..

    In reactie op: ATF vervangen. Wanneer? #18283599

    Vervang maar gewoon en denk aan een nieuwe filter,rembanden stellen gaat bij jou bak niet,en als je olie niet stinkt of bruin/zwart ziet is der niet veel aan de hand en is vervangen gewoon hetzelfde als motor olie vervangen na het vervangen loopt of schakelt ie hetzelfde als het goed is.

    In reactie op: Welke motorolie 3.0 E? #18282533

    30E in een Monza 5,5L C30NE met hetzelfde carter als een 30E in een Senator B 6L dit komt nl door de veranderde peilstuk,dus als je ook 6L derin kiept is der niks aan de hand,ik heb me de peilstok van een C30NE gepakt en in een 30E gezet.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 2,391)