GSE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 2,391)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Rekord c kachel, beslaande ruiten #18303327

    En als je de wereld economie volgt dan weet je dat koper (en bijna alle metalen) geen fuck meer kosten,das mega hard gezakt net als staal olie aluminium want china hoeft niks meer te maken wat wij kopen omdat ons geld op is en wij tot de nek gefinanciert zitten door banken die het geld uit het niks creeeren en daar rente over tellen..

    Het is meer de lonen en wat telt een bedrijf:

    Voorbeeld lopen tractoren en mijn vader was gewent olie te halen bij het lokale bedrijf per 60L vat die telde (voor een 20L kan omdat ie net tekort had 125€) en precies diezelfde olie kocht ik op het inet thuis bezorgt en al,voor 75€ de 20L op een vat van 60l werd je al zeker voor 150€ bij de poten genomen….
    Voor een olie handel waar dagelijks vaten deruit gaan is 150€ winst per vat toch wel een leuke bezigheid…

    Voorbeeld 2 de T4 2.4L 5 cil diesel bus heeft het druk lager kapot ik zeg bel maar naar de volkswagen dealer tegen de oude heer hij gebeld inclusief btw 470€ ik zeg tegen de oude man dat kan goedkoper heel zejer ik naar de lokale automaterialen zaak gebelt en die zeiden der zijn 2 maten mogelijk nl 220 en 228mm 1 maat kost 160 ex btw en de andere 215 ex btw maar dan krijg je LUK geen Sachs wat volkswagen orgineel gebruikt..

    Toen dacht ik aan een handelaar die in originele vw onderdelen handelt maar goedkoper als de dealer hier in de buurt zit en die telde 310 inclusief btw voor die koppeling…

    Ik dacht VW is Duits laat ik eens op ebay Duitsland kijken en daar stond een Sachs koppeling voor een T4 voor motor code AAB voor 139 + 19€ opsturen dus nu heb ik voor 160€ hier een passende originele koppeling liggen….

    Wat rechtvaardigd het de VW dealer om voor precies diezelfde koppeling 470€ te tellen aangezien dat ook Sachs zou zijn waarom moeten die 310 of meer verdienen op een koppeling……

    Ik weet verrekkes goed dat iedereen moet verdienen maar als ik kijk wat de marges zijn waar zulke bedrijven mee werken is het geen gek iets dat ze de kop niet boven water kunnen houden want niemand verdient der nog iets behalve de banken en de 0,01% van de mensen aan de top…

    Soms denken mensen dat iets duur is maar vaak word je bij de poten genomen………Ik bedrijven hier die bv planten verkopen Rhododendrons die beuren misschien 3€ per plant en moeten der labels aanhangen met dingen van 7,99 nu 6,99…..Terwijl der nooit geen zijn geweest van 7,99…Als je weet dat een melkboer 29 cent per liter krijgt en friesland campina bv weer 40 miljoen heeft verdient bv dan komt het haast de nek uit heel dat captilisties systeem waarbij alles naar het buitenland verhuist waar de lonen laag zijn en het hier duur word verkocht….

    De arme landen moeten minder doen om de CO2 uitstoot te verminderen want de rijkere vervuilen te veel………………….Lol in de arme landen daar staan de fabrieken die produceren en vervuilen en niet in het westen waar de lonen hoger zijn maar der geen werk meer is…

    In reactie op: Motor voor eindwerk #18302751

    Je versnellings bak ik een 03/71LE van Aysin warner deze is een 4 gang bak met overdrive in de 4 en een lockup en een winter stand (waarin ie in de 3de gang vertrekt zonder slip) en een spot start die door een computer geregeld word.

    Als je die bak hebt heb je 1 van de eerste C30NE,s met v snaren ipv multie riem en als injectie Motronic 4.1 en niet zoals de latere C30NE,s en C30SE Motronic 1.5…..

    Ik heb precies die motor en bak in een monza liggen en dat loopt echt lekker,177pk plus automaat in een 1400kg auto is geen raket op wielen maar zeker iets wat uit de voeten kan vs de meeste autos met 1,6 1,8l 2.0l motoren

    In reactie op: schakelproblemen senator b #18303861

    5de x is de lockup…

    AR bakken hebben een vrij slechte reputatie kwa duurzaamheid.

    In reactie op: brandstoftank monza #17502789

    Omega B station kun je ook nemen is van kunstof en 10l groter deze hebben wel de pomp ingebouwd.

    In reactie op: Opel Senator 3.0i 24v, Autokampioen nr.24 1989 #18167035

    De B senator/A Omega alias VN VP VR VS Commodore in australia (ieder 2 jaar bv hadden die een iets ander chassie/opties/opties/interieur enz enz en werd het als nieuw model gepresenteerd)

    Waren af Holden niet als coupe te koop en deze hadden de 100% Australische 5L (of vrij zeldzaam een 5.7L) v8 aan boord met een usa turbo polt pattern bakken (meestal TH700 en later de 4L60E)

    De latere B omega chassies genaamt VT VX VY VZ Commodores hadden nog heel ff de australische V8 en toen werd deze vervangen door de LS motoren als V8 zijnde en van de B omega chassies zijn idd weer 2 deurs auto,s gemaakt met als naam Monaro (Holden had vroeger ook een 2 deurs coupe gemaakt op basis van de HQ modellen.

    http://www.holdenmusclecars.com.au/viewitem.asp?itemID=5246″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    Dat is de oude Monaro 100% australische makelijk op elk gebied (chassie motor bak interieur)

    http://www.ebay.com.au/itm/2002-Cv8-Monaro-6-Speed-Manual-/272023612511?hash=item3f55deec5f:g:y~4AAOSw0HVWE5oM” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Laatste model Monaro (zijn feitelijk allemaal hetzelfde chassie op wat wijzingen in motor 5,7ls1 werd een 6L en nog wat dingen na)

    In reactie op: Wordt dit de nieuwe Opel Senator? #18294177

    Trouwens de modellen Commodore C (VB VC VH Commodore) zijn der massaal verkocht het model Senator A (VK VL Commodore) Senator B (VN VP VR VS Commodore) het model Omega B (VT VX VY VZ Commodore)

    Zijn daar massaal veel verkocht wat in Australie de Commodore was/is kon je vergelijken met de Kadett/Astra hier de auto voor de gewone man,net als deze VF Commodore rijd de gewone man daar massaal in,maar Holden is opgegeven en de laatste echte Australische Commodore (op de motor na) nu zullen het imports worden uit Europa en de USA met holden emblemen.

    De VF Commodore is leuk maar zal europa nooit zien helaas..

    In de UK kun je wel soms wat leuke dingen kopen:
    B Omega Coupe alias Monaro:
    http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Holden-Monaro-CV8-5-7-2005-Blue-/261988427566?hash=item3cffba272e” onclick=”window.open(this.href);return false;

    VE Commodore (niet gek veel anders als dat ding in het filmpje)
    http://www.ebay.co.uk/itm/2007-57-Vauxhall-Holden-VXR8-6-0i-V8-Ls-2-R8-/291536980757?hash=item43e0f54b15″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Wordt dit de nieuwe Opel Senator? #18294176

    Trouwens lol Senator is ook een uitvoering van de Commodore dit ding komt nooit naar NL:

    http://www.motorauthority.com/news/1096835_hsv-launches-455-horsepower-senator-sv-muscle-sedan” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Het is gewoon een Holden Commodore in senator uitvoering die ze bekent maken..

    Senator A was de Commodore VK en VL beide met 5L V8 carburateur gelevert (VK 308cui en de VL 304cui) de VK commodore had een 3.3L carburateur en injectie lijn 6 motor en de VL had de nissan skyline motor met en zonder turbo uitvoering.

    In reactie op: Wordt dit de nieuwe Opel Senator? #18294175

    Men noemt zoiets een VF commodore en Statesman en Caprice zijn uitvoeringen van een Commdore (statesman was vroeger iets langer als een normale Commodore) het zijn opzich geen andere auto,s.

    De remklauwen hebben het logo HSV=Holden special vehicles (dit is de huis tuner van Holden)

    Onder de kap liggen amerikaanse LS motoren maar welke precies durf ik zo niet te zeggen aangezien der veel versies zijn van die LS motoren

    http://www.ebay.com.au/itm/2013-Holden-Commodore-VF-MY14-SV6-Green-Automatic-A-Sedan-/141723412090?hash=item20ff5fa67a” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.ebay.com.au/itm/2014-Holden-Commodore-VF-MY15-SS-V-Perfect-Blue-Automatic-6sp-A-Sedan-/221833406801?hash=item33a64d2951″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Nieuwe brandstoftank monza #18287698

    Ja ja station-caravan-wagon net hoe je het noemt.

    In reactie op: Nieuwe brandstoftank monza #18287696

    http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&threadID=122360&pageNo=1&highlight=B+omega+tank+monza” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Een Omega B tank past ook bijna 80 inhoud en je moet de tank strips die de zaak klemmen iets verlengen en een tankdop van een C vectra nemen en die leidingen voor de ontluchting iets verandereen.

    Voordeel is zal nooit door rotten en relatief goedkoop vs een nieuwe en misschien beter als een 2de handse tank van minimaal bijna 30 jaar oud te nemen

    In reactie op: Nieuwe brandstoftank monza #18287695

    http://www.ebay.de/itm/Opel-Tank-Omega-b-Caravan-Benzin-alle-modelle-2-5-3-0-v6-Mv6-Kraftstoff-behalter-/251709957303?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3a9b1524b7″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Pin me niet vast en doe zelf je huiswerk maar ik meen me ter herinneren dat een B omega tank ook moet passen en dat deze van kunstof zijn en de pomp inwendig hebben…

    Die A omega Tank past idd zo,n tank zit der ook onder mijn GSE je moet gewoon een dikke brandstofbestendige slang van 60 of 70 mm of iets in die buurt hebben en die over de 2 delen (vulpijp en tank) zetten en vast zetten met slangklemmen.

    Als een B omega tank idd past ben je veel goedkoper klaar en die dingen zullen nooit rotten.

    In reactie op: afstellen remband automatische versnellingsbak #18286739

    Al zou der water bij je atf zitten dan nog is dat zo verdampt eenmaal
    op bedrijfstemp en atf slip is mij onbekent aangezien je vanaf punt laatste maal stil gezet je koppelomvormer half leeg loopt en waf der aan olie in je koppelomvormer zit dat blijft daar dan ook in.

    Atf zal niet vervuilen van stil staan en troep zakt toch naar de bodem en in je koppelomvormer zal
    die olie vroeg of laat weer door de filter op moeten in je bak carter..

    Ik had precies hetzelfde met de achteruit van mijn overleden monza die duurde ook soms 2 3 sec voordat ie pakte in de D geen problemen mee gehad.

    Ik heb ooit eens de remband strakker gezet maar dat heeft niks geholpen kon der nl
    niks van merken toen jaren terug.

    In reactie op: diff opel monza #18285225

    Fatsoenlijk gereedschap zoals hazet gedore snap on en de betere merken nemen en dan een buis op de haakse inbus sleutel en zet de zaak maar in de P of in de 1 met wat blokken voor en achter het wiel.

    Maar ik heb toch al wat diffs losgehaalt maar nog nooit meegemaakt dat je een M8 bout niet loskrijgt met een normale imbus met een buis als verlenging.

    Ik zou het wel kunnen maar ik heb geen tijd dwz ik heb niet eens tijd voor zelf een motorswap te doen.

    In reactie op: Hoofdremcilinder Rekord C #18286317

    Waarschijnlijk senator A monza hoofdremcilinder aangezien die standaard een 23mm hadden en de oudere auto,s zoals manta rekord enz hadden kleinere

    Dat stelt idd niet zoveel voor die ombouw,dwz zeggen als je een latere 1,5 Motronic versie hebt zal het wel stekker a los stekker b derin zijn kwa bedrading aangezien de 12 en 24v bijna de gelijke kabelboom hebben.

    De 12V heeft op het oog precies dezelfde bak genaamd AR25 en de 24V heeft een AR35 kwa maten en aansluit punten gelijk enkel inwendig is de AR35 iets sterker.

    Dingen als stuurbekrachteging kun je zo de slang van de 12v losdraaien en aan de 24v pomp zetten enz.

    Dit ombouw die niet al te veel problemen moet geven.

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18250016

    Die 3 hoek die ik derin heb gestookt daar komt de echte kracht op dat blik is leuk als het wat dikker is maar de echte kracht komt van de veerpoot die omhoog naar richting blok wil,en het fijne is dat zul je wel merken als je de zaak los hebt,die veerschotels steken een stuk uit je kunt der zo mooi wat een koker opleggen en vast lassen,die schotel zelf ik 3 4 5mm dik,dus dan kan het apparaat open gedraaid worden.

    Kan wel zo,n dun gierig opel immitatie blik kopen van 30€ per stuk ex opsturen vanuit DE of ik geef 8 euro uit aan 20x20mm vol profiel en heb een iets wat vele male sterker is en nooit meer verstopt komt te zitten door blaadjes en ander troep.

    Ik vind die operatie keer op kxt werk aangezien je altijd meer tegenkomt als wat je denkt,bij mij was het 2x A-stijl rot achter de 3-hoek en 1x plaatwerk waar de voeten tegenkomen gedeeltelijk en de dorper onder op de hoek rot….Op het ook niet te zijn als het spatscherm derop zit.

    Hier zie je de ellende weer:

    Alles glad geslepen naden afgekit alles in de zink spray en dikke laag tectyl derover heen en van binnen zinksprak en het zal mijn tijd wel duren,kost niet veel maar duurt zo lang in totaal dikke 4 dagen van naar binnen rijden en beginnen te demonteren tot op het punt dat ik um weer naar buiten reed

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18250014

    Die heb ik later met een boor en vijl en dremel gemaakt,die zat niet in mijn blanke plaat :)

    In reactie op: Spanning vraag en advies as gezocht #18250012

    Ronald Bolz kan ze wel leveren,ff zoeken op het OHF vind je um wel wel info24v.de of zoiets was zijn email adres..

    Maar als je de veerpoten goed last heb je geen veerpootbrug nodig,als je alles van fatsoenlijk dik (2mm of dikker) staal maakt en dan alles 100% aflast heb je echt geen veerpootbrug nodig,en je een sterke versteviging maakt tussen A stijl en veerpoot zoals dit:

    Das 2 mm dik staal rond de veerpoot en dat 100% afgelast en dan een 20x20mm dikke masieve constructie tussen A stijl en veerpoot 100% afgelast

    In reactie op: olie inhoud automatische versnellingsbak #18286265

    Dextron 3 is een verbetering vs Dextron II dwz dat je moeiteloos Dextron 3 in een bak gemaakt voor 2 kunt doen.

    Als je toch de olie wilt vervangen doe dan ook ff de filter in de bak als je alles goed wit doen en de filters wilt vervangen als dit nooit gedaan is mag het wel een keer bij 110k,en denk deraan met lopende motor peilen,je koppelomvormer moet gevult zijn,daarom geeft je peilstok ook altijd teveel aan als je auto een dag heeft gestaan en je peilt dan als de motor uit is.

    In reactie op: Monza Gse #18266068

    Ik heb de ontsteking van een 83tig A2 30E en die is in feite hetzelfde als die latere dwz ook een hallgever enz enkel ik heb vliegkracht en vacuum vervroeging en jij hebt die latere poes pas onsteking,je heb je die aluplaat met dat zwart blokje de verdeler en een kabelboompje als je +12V en massa en toerental signaal aansluit ben je klaar bij een 83tiger als jij hetzelfde doet en die poespas weg laat en je verdeler aansluit zonder die poespas moet ie ook een vonk geven.

    Die bobine op de aluplaat met dat zwart blokje met die stekker zal idd van een 4 cil wel gelijk zijn,alleen je verdeler is anders,dus check ff alles na zou ik zeggen,vonken moet ie doen als alles in orde is.

    In reactie op: Monza Gse #18266066

    Das een condensor hierin koelt de freon af van gas naar vloeistof die weer ingespoten word en weer verdampt en dan weer als damp door de compressor verpompt word naar de condensor….

    Welk type onsteking heb je genomen?
    Der zijn der nl een aantal voor een cih 6.

    In reactie op: Monza Gse #18266063

    Vergeet die olie koeler nou gewoon die onzin,die thermostaten gaan niet open,het heeft geen klote zin om der een koeler al hang je der 7 op rij neer,het blok zal der nl toch geen olie doorheen sturen,haal de slangen maar los en laat de motor maar lopen,af en toe een druppel misschien zal der uit komen,bij alle 30E,s die ik heb gehad heb ik nog nooit of te nimmer een warme oliekoeler gehad,zelf hier bij de C30NE die de oliekoeler van de 30E derop heeft zitten kan ik de koelwater temp in het rood laten komen en dan nog doe de thermostaat niks..

    Als je wilt zorgen voor koelere olie pak je een grote pomp en ene groter carter,dat werkt die koelers zijn maar een lachtertje.

    Als je bv kijkt naar Australie waar het heet 45+ in de outback is en heuvelachtig daar hebben ze nog geen oliekoelers gebruikt op hun lijn 6 motors en v8,s en dan zal hier een oliekoeler nodig zijn in ons koele klimaat…

    In reactie op: Monza Gse #18266060

    Omega A heeft de lange koeler en Senator B heeft een 4 kantige,die van de Omega leent zich het beste voor inbouw in een Monza kwa ruimte.

    In reactie op: Monza Gse #18266059

    Die koelers werken niet dwz de thermostaten gaan nooit open,je neemt beter een grote carter en een grotere oliepomp heb je veel meer aan..
    En de redenatie:koelere olie is meer oliedruk gaat ook niet op aangezien de olie door de koeler moet en deze weer weerstand heeft,dus ik zou gewoon als je iets wilt doen gewoon een grotere oliepomp nemen en die koeler weg laten.

    En ik zou persoonlijk een ontsteking nemen van een 83tig die is hetzelfde alleen zonder de sensors die hebben nl vliegkracht en vacuum verstelling en de latere onstekingen hebben een computer kastje wat de zaak regelt..

    Als je bv aan een andere motor zit te denken zoals een 24V of een latere 12V met Motronic heb je heel die instalatie niet nodig.

    Ik zou me niet te druk gaan maken en de meest simpele ontsteking nemen,geen gezeik met al die sensors.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 2,391)