Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Accubak moet ik aanpassen…………..Ik schiet wel wat foto,s dan snapt ieder het wel
Klepdeksel aan bestuurderkant is net net net net net een pietsie te groot dus daar moet ff de flex in en een verkleinen,Aus heeft de bestuurderskant flink verkleint en gevormd voor een bekrachtiger (zelfde maat als ik heb en zelfde locatie in spiegelbeeld) alleen de bijrijders kant is te lomp om een bekrachtiger tussen te frotten dus waar de bekrachtiger komt gaat der een hoek uit de klepdeksel,en die word doormiddel van een plaatje dicht gelast,zodat mocht het ooit zo zijn in de bekrachtiger kan wisselen.
Bekrachtiger plaatsen en dan klepdeksel zou een optie zijn geweest maar ik zie de klepdeksel bewerken toch als de betere optie.Verder stelt het niet zo veel voor…Bak steun maken,wat niet veel voorstelt,stang tussen bak en schakelpook verlengen zodat de gangen ingrijpen zoals het hoort,cardan as vervangen van 4 naar 3-gang bak as want de 4,gang as is zo,n beetje 8/10 cm te kort en met een 3 gang as past het 1 op 1..
Ow en de leidingen van de automaat koeler en stuurbekrachtiging laat ik ook opnieuw maken….of gedeeltelijk maar hoe het nu loopt en zit bevalt me niet…
Eigenlijk is het geen puzzle:
Al mijn problemen zijn bekend in Australie waar ze hetzelfde chassie als ik gebruiken van de eerdere commodores 1978/1986 en die hadden alle als ze een V8 hadden een carburateur V8 en de accu aan de Europese kant zitten zoals ik………Maar met een injectie v8 met TH700/4L60E kwamen ze alle met dezelfde problemen:Tunnel 1 kant te eng,baksteun zelf maken,schakel mechanisme past niet enz enz enz en ik loop tegen grotendeels dezelfde problemen aan en ik krijg de kleppendeksel derbij em wat kabelboom lengtes die niet kloppen maar alles gaat goed komen.
Deze motor word weer mobiel dont worrie.
(Haico heb ik al gevraagd om de uitlaten te doen daar ben ik zelf niet de man voor voor dat dunne spul te lassen dan nog uitlijnen)
Het enigste wat zo,n ombouw kost is denkwerk de uren denkwerk (op het inet kijken vergelijken) van wat zal ik nu eens nemen welk stuurhuis welke,startmotor enz enz
Accu kan aan deze kant blijven probleem is namelijk niet mijn dynamo maar een T stukje wat ik heb geplaatst onder de dynamo zodat ik een olie druk voor de meter op het dash heb en een olie druk sensor voor de injectie boel,deze start nl niet zonder olie druk te hebben eerder word de brandstofpomp niet permanent aangestuurt..
Als ik die ff verander dan kan de dynamo op die plek blijven,en zo ook de accu en dan past ook mijn bedrading die ik zo fijn gemaakt hebt.
[IMG]http://i67.tinypic.com/2ag5j4w.jpg[/IMG]
Vanmiddag de v8 derin gehangen wat niet zo heel goed wou,op een gegeven moment maar de rembekrachtiger weg gehaalt toen ging het al een stuk verder naar de plaats van bestemming en vervolgens de dynamo ook maar ff gedemonteerd en toen schoot ie naar waar ie hoorde te zitten maar ik heb 3 grote dingen die ik niet had zien aankomen maar wel vermoede…..
[IMG]http://i64.tinypic.com/2dhbnr5.jpg[/IMG]
Onderkant is de aandrijfas te kort ik moet een langere as hebben,maar ik heb der 1 van een 3 gang automaat liggen van mijn A1 die ik jaren terug plat heb gereden die ligt altijd op de oudijzer hoop,gelukkig maar dat die der nog is.
Verder zoals de mensen in australie zeggen,kom ik de chassie rails onder de auto iets aan het inslijpen en dicht kloppen en dicht aan het lassen want de bak is aan 1 kant net iets te breed dit is maar een cm of 7 wat je moet inslijpen en dicht kloppen en dichtlassen het stelt niet veel voor,en ik moet zelf een baksteun maken en de schakelstang best veel verlengen,dit alles had ik aan de onderkant niet verwacht ik dacht het word 1 op 1 aanschroeven….
Bovenkant heb ik het probleem dat de klepdeksel net net net net te hoog is,dus mijn rembekrachtiger past niet maar ik kan der een hoek uitslijpen en dan weer dicht laten lassen en dan past de rembekrachtiger.(andere kant is dit standaard zo gevormd door Holden dit moet ik ff copieeren)
[IMG]http://i64.tinypic.com/2wrf2fk.jpg[/IMG]
[IMG]http://i64.tinypic.com/5frn9l.jpg[/IMG]Verder moet de accu naar de andere kant,de dynamo komt tegen de accubak aan,maar waar krijg ik een andere accubak,of hoe krijg ik mijn eigen los?
Verder maak ik de stuurbekrachtigings slangen opnieuw ik wilde ze over de vooras onder het carter laten lopen en dan zo naar de stuurpomp maar der zit nu te weinig ruimte nu de motor gemonteerd zit,dus ik leid ze maar om zoals ze origineel lopen,min of meer,maar dat stelt niks voor.
En nog ff een indicatie van de speling van de uitlaten:
[IMG]http://i65.tinypic.com/2wr0ojl.jpg[/IMG]Ik krijg dat asje der niet tussen door tussen spruitstuk en chassie balk (dit moet ik ff loshalen en van boven derin laten zakken dan gaat het wel),en als ik het oude stuursysteem had gehouden was het stuurhuis tegen de kop aangekomen zonder dat der een buis tussen zou zitten,daarom wil ik graag weten hoe die beste man dat klaar heeft gekregen..
[IMG]http://i65.tinypic.com/eapmvq.jpg[/IMG]
Zo stond de auto der net bij,ik heb vandaag de rembekrachtiger passend gemaakt van de B-Omega dwz steun voor gelast:
[IMG]http://i63.tinypic.com/oqdqhg.jpg[/IMG]
Niet het mooiste laswerk maar wel super degelijk,verder ff de schakelpook van de automaat verlengd aan de onderkant op de lengte van Australische pook zodat ik nu juist de gangen PRND21 inleg (zoals de australische pook ook deed) maar ik heb een 4 gang automaat en de Australische poken hebben PRND321 dat ik niet in de 1 kan rijden zal me worst zijn aangezien ik nog nooit de berg gangen heb gebruikt.
[IMG]http://i65.tinypic.com/25alvyq.jpg[/IMG]
Verder heb ik het stuurhuis 100% inbouw klaar dwz monteren en klaar,de bedrading staat niet op de foto maar heb ik ook allemaal aangepast,en morgen moet ik nog wat kleine dingen doen en dan zal de V8 morgenmiddag/avond gaan plaats nemen en dan is het enkel nog een baksteun maken en de slangen en leidingen aansluiten en sleutel omdraaien….Al met al nog wel wat werk maar het einde komt in zicht.
Nog ff een reservoir van de hoofdrem cilinder van een golf 2 zien te krijgen deze passen 1 op 1 en zitten niet tegen de veerpoot zoals mijn huidige,en nog een T stuk plaatsen en een stukje leiding maken zodat het T stuk aangesloten zit,en de km teller kabel loshalen,bobine van de motor loshalen en tegen het schutbord zetten want deze zit op zo,n kut plaats dat mocht ie ooit kapot gaan je een halve dag zoet bent um te wisselen,en dan kan de grote vriend gaan plaats nemen..
Jawel,dit stuurhuis heeft bekrachtiging het is van een Mercedes W210 alias de oude E-classe met de ronde koplampen die iedereen wel kent.
Dit stuurhuis + de as tussen stuurkolom en stuurhuis (van een Mercedes W251 R -classe) passen zo op de opel stuurkolom,als je het gat in de as wat op de stuurkolom een klein klein beetje groter maakt met een dremel.
Iedereen met een Rekord E-Commo C Senator A+B Monza A kan zich zo een direct stuurhuis monteren met bekrachtiging dit stelt nl niet zo veel voor,alleen heeft het mij uren puzzelen gekost om te weten wat en wat ik moest nemen.
Ik moest wel overgaan naar een direct stuurhuis want met het oude kogel kringloop systeem was het gewoon 100% niet mogelijk om een V8 fatsoenlijk in te bouwen der is dan totaal geen plaats voor een spruitstuk aan die kant,en met een startmotor derbij al helemaal niet (startmotor van deze motor zat origineel aan deze kant in Australie)
Misschien kan iemand zich die blauwe Monza herinneren met een Chev V8 die had het oude kogelkringloop systeem behouden maar stond altijd te koop met de woorden spruitstukken zijn deraf…..Dat had een rede dat kan ik je vertellen met foto,s….
Ik zal wel wat fotos,s maken van hoe eng het is daaronder met dit stuurhuis en probeer je dan maar eens die lompe dikke brok voor te stellen die daar normaal zit.
[IMG]http://i59.tinypic.com/2195dg8.jpg[/IMG]
Probeer je daar eens het kogelkringloop systeem bij voor te stellen en dan noemen ze deze dingen block huggers.
Zo ziet het der vandaag uit:
[IMG]http://i63.tinypic.com/vyvb83.jpg[/IMG][IMG]http://i64.tinypic.com/21148et.jpg[/IMG]
Vanmorgen de vooras veranderd en afgelast zodat ik nu het stuurhuis kan vervangen als het kapot zou gaan,toen heb ik wat spullen laten draaien zodat ik de armpjes van mijn stuurhuis kan verlengen en niet aan kracht inlever,maar dat laat ik morgen wel zien maar veel stelt het niet voor,verder warmtewisselaar leidingen aangepast waar ik lang mee heb gezeten,radiateur gepast en die paste ook voor geen meter aangezien die der nu zo uitziet:
[IMG]http://i60.tinypic.com/9v8cwh.jpg[/IMG]
Die onderste slang zit normaal aan de zijkant aan de andere kant als waar deze slang zit ik heb deze radiateur laten omsolderen en bewust de slang aansluiting iets hoger laten zetten,maar ik moet nog een stuk uit de radiateur steun slijpen wilde de slang der fatsoenlijk opgaan.
Morgen moet ik ff uitzoeken of mijn gangen selector geschikt is voor de 4L60E automaat bak want dat heb ik liever plug and play dan dat ik weer tig keer onder de auto moet,verder moet ik nog wat kleine dingen aan de motor doen zoals de spruitstuk pakkingen plaatsen en wat inbus boutjes op maat slijpen omdat 6 kant bouten niet meer passen omdat ik een dikkere buis diameter heb genomen dan Holden.
Wat waterslangen vervangen,en nog wat bedrading maken zodat ik heel de motor met wat stekkers kan koppelen.En dan de grote jongen der in….Woensdag denk ik.
Nou heb ik weer een probleem min of meer,dwz mijn spruitstuk en stuurhuis passen perfect enkel geen van de 2 kan vervangen worden in de auto zonder dat de ander is de weg zit dwz dat gaat problemen geven om ooit het stuurhuis te vervangen als dat zou moeten alleen naar onderen los halen zou gaan want links of rechts op is geen optie dus ik ga het morgen zo maken dat ik het naar onderen kan loshalen.
Niet echt nieuws eer dat ik wat aan de auto kon doen was het 16:30 en toen wilde ik de vooras onder de auto zetten…..Maar ik had zoiets van laat ik dat ding maar eens eerst proberen onder motor kijken of het stuurhuis ook goed zit nu het iets verzet is en nergens raakt en met torderen van van de motor met gas geven ook alles in het groene bereik zit,helaas…………..
Mijn stuurhuis raakte een uitlaat pijp en na mijn idee had ik 3 opties:
Of mijn spruitstuk onder een pers wat ovaal maken.
Of mijn spruitstuk afzagen en langer met een dunnere diameter verder gaan ipv over gaan de dikke maat die het probleem maakt.
Of mijn stuurhuis dichter tegen de vooras aan zien te krijgen.Ik heb gekozen voor optie 3,ik heb een stuk uit de vooras geslepen en daarin die U
vormige balk gelast waarin het stuurhuis word geschroeft,van 16:30 tot 22:00 en toen was ik na mijn idee klaar,en nu kan ik maandag de vooras der weer onder zetten en de rembekrachtiger omlassen en de schakelstang tussen bak en gang selector aanpassen en dinsdag moet de v8 derin.(is een planning die realistisch is)Volgens mij is die hetzelfde bij een A1 Monza Senator Commodore C kwa passing of de kabels op de juiste plekt zitten vs een commodore B weet ik niet…..
Zo vandaag niks al wat tegenslag………Vanmorgen laat begonnen eerst de vooras deronder uit gehaalt en wat zaten die bouten vast..
Toen dacht ik gvd……..Het was de bedoeling dat de V8 in de A1 zou komen maar daar rij ik nu mee met achterschade,en in de A1 zit een kleine B-Omega rembekrachtiger,maar in de A2 niet,ik had der nog 1 op voorraad liggen maar geen T-stuk en geen verloop dus ik naar de remmen zaak hier 30 min van me af,maar met al weer 1,5 uur kwijt toen had ik mijn verloop en T-stuk achtig ding.
Ik had gelukkig nog een B-Omega hrc en bekrachtiger reserve liggen dus nu kon ik weer verder,toen de stuurstang met armpjes losgehaalt en nu blijkt dat de armpjes waar de stuurkogels opzitten net te kort zijn na mijn idee voor veilig te zijn,dit los ik wel maar dan moet ik wat spul laten draaien maandag dus das niet zo,n probleem.
Vervolgens is ook het asje tussen stuurhuis en stuurkolom ook net te kort maar dit is makkelijk te verlengen,verder is de motorruimte nu 100% leeg zit niks meer in kwa delen die vast geschroeft zitten…
Morgen eerst een begrafenis en daarna de zaak schoonspuiten en dan de B-Omega rembekrachtiger omlassen zodat ie past in een Monza Senator en met wat geluk de vooras der weer onder plaatsen,
En ik moet nog ff het armpje aanpassen en vergelijken om de automaat te laten schakelen ik heb de Holden schakelpook ook hier dus als ik dat mechanisme plaats dan moet ie juist de standen pakken.
Ik maak wel wat foto,s als ik echt spannend nieuws heb..
Zo stond ie der gisteren bij:
[IMG]http://i66.tinypic.com/pas1x.jpg[/IMG]Heb nog een goede c30ne 156 pk hier liggen,en die is echt goed loopt super alleen moet plaats maken voor wat anders…
Nou vanmorgen wat andere dingen gedaan en na 11:00 begonnen met de vooras,omdat ik geen hulp had bij het verwijderen van de motorkapt ben ik maar met de vooras begonnen die onder de V8 uitgehaalt met de motor takel:
[IMG]http://i67.tinypic.com/2uffytc.jpg[/IMG]
Dit had eerder gemaakt maar ik heb de ophanging gehalveerd en dat vond ik zelf wel wat eng want stel je voor dat zo,n steun afbreekt bij 120 bij het nemen van een bocht….Dus toen de oude steunen aan de vooras maar weer losgeslepen en wat gaan zoeken toen had ik 2 hoek ijzers gevonden die ik als een U over de ophanging kon schuiven (ik heb weer een ander stuurhuis gekocht) omdat ik mede aan het eerste stuurhuis had gelast want ik wilde nl originele monza stuurkogels gebruiken.
Hier zijn oude en nieuwe steun te zien.
[IMG]http://i65.tinypic.com/o0tmxk.jpg[/IMG]
Toen ik die steun voor het stuurhuis klaar had heb ik gelijk ff de draagarmen omgezet van een europese vooras naar de australische vooras en zo word het gedoe der morgen als 1 geheel ondergezet:
[IMG]http://i63.tinypic.com/j94ho4.jpg[/IMG]
Verder heb ik voor deze stuurkogels gekozen deze zijn van een B vectra en hebben dezelfde conus als een Monza/Senator en passen 1 op 1 op de Mercedes stuurhuizen het is nl M14 x 1,5 draad volgens mij maar nu heb ik niet aan het stuurhuis hoeven lassen en slijpen enz.
[IMG]http://i67.tinypic.com/2ilxy1c.jpg[/IMG]
Laterna heb ik de motor uit de auto getakelt en heb ik vast de stuurstangen en fugees los gehaalt zodat ik nu gemakkelijk de vooras kan verwisselen.
Nu gaat morgen het originele stuurhuis weg net als de leidingen en ook de rembekrachtiger gaat weg,die komt pas terug als de motor derin ligt der komt een kleine van een B-Omega voor in de plaats dit ivm de klepdeksel die mogelijk raakt + als der de grote schijven opzet van mijn A1 nu dan heb ik zowieso een grote hoofdrem cylinder nodig anders is het pedaal zo,n spons..
Morgen verder
Zo staat de V8 nu een paar meter van de auto af:
[IMG]http://i65.tinypic.com/rl9hrm.jpg[/IMG]Foto,s schiet ik wel no worries
De 6 in lijn ligt der nu los in dwz ff spanbandjes derom en morgen deruit takelen dan blaas ik ff met de hogedruk reiniger de motor ruimte schoon dan moet alles deruit zoals rembekrachtiger en stuurbekrachtegings leidingen,alles wat ik niet nodig heb zoals luchtfilter bak steuntjes klemmetjes leidingen enz enz.
Ik ben net eerder vanavond begonnen met de vooras onder de v8 los te halen en morgen slijp ik de stuurbekrachtigings steunen los ik vertrouw het niet wat ik gemaakt heb,maar ik maak wel fotos dan snappen jullie het ook en dan moet ik ff de vooras wisselen gelijk met het stuurhuis,dat is zo,n gekloot als die spruitstukken derboven zitten om dat later te doen.
Dat ding lang idd al jaren en is redelijk 1:1 inbouwen alleen is het heel veel werk alles moet los onder de kap en binnen ook redelijk wat,ik moet de 3/4 schakelaar van de bak gebruiken voor sport/eco stand ik moet een motorstorings lampje plaatsen,rembekrachtiger van een B omega komt derin dus moet ook weer bij de pedalen zijn enz.
Maar goed ik heb 2 weken min of meer vrij dus werk der bijna de hele dag aan op mijn gemak.
Blauwe ster is maximaal koelen aanjager gaat dan via een relais op stand 4
Witte ster is koelen maar dan regelbaar met standen 1/2/3/4 fan snelheden
Blauw/groen wil zeggen onderin warm en dan op de ruiten koelen
Groen wil zeggen warme lucht
Pijl naar onderen is warme lucht bij de voeten
Pijl naar boven is koude lucht enkel op de vooruit.Heb je de ac aan het werk?
Zit der nog R12 in?Als der nog R12 inzit kan ik je dit verklappen:
http://www.ebay.com/itm/R12-Refrigerant-12-R-12-Lot-of-3-12-oz-cans-IGLO-/252438259455?hash=item3ac67e26ff:g:EawAAOSwvgdW3JGn&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Cold-Shot-R-12-Freon-Refrigerant-14-OZ-Can-NEW-OLD-STOCK-Kit-/272287333828?hash=item3f6596fdc4:g:FOUAAOSw3YNXZvYN&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;Ff een paar van die blikje bestellen en dan zelf vullen tot je airco goed koud uitblaast en je draait weer…..Zonder ombouw mijn AC werkt al jaren probleemloos zo stelt vullen stelt niks voor enkel der moet wel druk op het systeem zitten…
Dit was mijn AC ooit:
https://www.youtube.com/watch?v=_IXr8FV4-RQ” onclick=”window.open(this.href);return false;Maar goed laten vullen en ombouwen enz enz kost veel dit kost niks en werkt zoals af fabriek..
Je moet gewoon voelen of der nog druk opzit door ff te drukken op het ventiel,als der nog druk opzit en der zit geen R134 sticker ergens onder de kap dan zou ik zo met R12 bijvullen.
26 juni 2016 om 16:42 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181448Monza Senator is tellers 240 tot de dit is Rekord 4Cil maar de toerentellen kun je ook voor 6 en 8 gebruiken zit en schroefje in waar je aan kunt draaien om um voor 6 en 8 te gebruiken maar dit is idd Rekord E1
Bij die nieuwe (LOL 31 jaar oude) Monza die ik nu heb hebben ze de weerstand ergens voor onder de bumper gezet voor de koeling heb nog niet gekeken waar..
Jij moet een dop gewoon een goede dop hebben van een Monza Senator die je radiateur afdicht bovenop en ook binnenin de zaak afsluit en zodoende pas als de druk op de zaak komt plus minus 1 bar dan pas het water naar je koelreservoir leid…
Pak een andere radiateur en dop,daar zit jou fout.
En der komt normaal geen plas onder de auto te staan normaal als de zaak teveel druk opbouwt dan word het water naar het reservoir geperst (warm materiaal inclusief water zetten uit en het water wat niet meer in de motor past word dan via een slang naar het reservoir geleid en als de zaak afkoelt en krimt word dit weer terug in de motor gezogen)
Als jou dop lekt dan krijg je deze ellende..
https://www.youtube.com/watch?v=w8nFR0cDVw0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Die fles daar bij de radiateur is precies zoiets als de motor warm werd dan ging der ongeveer 0,5L-0,75L water uit de radiateur en vulde de fles bijna helemaal als ik daag derop langs de motor liep was de fles weer half vol.
Jij hebt de verkeerde dop of een kapotte dop.
Werkt de airco?
Golf 3 heb ik van de sloop gebruikt..
Werkt al 2 3 jaar probleemloos.
20 maart 2016 om 15:37 In reactie op: PU-bussen onderste langsdragers Rekord-E / Commodore-C etc. #18169248Misschien dat der wat met dit overeen komt:
http://oldholden.com/node/66333″ onclick=”window.open(this.href);return false;
de HQ Kingswood van Holden hebben misschien gelijke dele als de europese Commodore,s maar dat zul je zelf moeten uitzoeken.
20 maart 2016 om 15:28 In reactie op: grotere remmen of zelfs ´big brake´ kit voor Commo A #18313550Remmen zijn feitelijk 2 onderdelen:
1 wat de kracht en vloeistof hoeveelheid bepaalt
2 wat de met de kracht gebeurt en hoe die word overgebracht van blok naar schijf om frictie alias vertraging te creeren.Ik het kort komt het hier op neer:
Ik kan je een Omega B HRC en bekrachtiger aanraden als ombouw dan heb je super super werkende remmen,dwz weinig pedaaldruk gigantische vertraging vs nu voor zowat niks..Maar dan komt het 2de gedeelte je kan deel 1 wel opvoeren maar zonder de houdbaarheid van 2 op te voeren ben je zo klaar en heb je ellende..
Je kan kleine schijven met kleine blokken heel hard laten remmen door der veel druk op te zetten maar dan krijg je zulke akelige krachten waar die kleine massieve schijven niet tegen kunnen met nare dingen als gevolg.
Ik heb ooit eens een standaard monza a1 voorzien met de bekrachtiger en hoofdremcilinder van een B omega…….En dat remde super echt tip op het pedaal en stil,alleen waren de schijven zo krom en heb ik der 330mm schijven met dezelfde klauwen als op een Corvette C5 zitten opgezet en dat gaat al jaren goed…
Mega schijven met 2 4 6 zuiger klauwen halen niet veel uit als je de druk niet vergroot waarmee de blokken tegen de schijf worden gedrukt,en als je grotere zuigers neemt moet je ook een grotere boring hrc hebben anders heb je een grote spons…….
Vooras van een VB VC VH VK VL VN VP Commodore kun je nemen die zijn bouwgelijk met de europese modellen kwa formaat en draagarmen en bussen enz (verschillen zitten in de motor steunen en de steuntjes voor het stuurhuis vast te zetten maar daar heb je geen zak mee te maken)
Achteras van een latere VP VR VS Commodores hebben onafhankelijke wiel op hanging als optie en de VS standaard,maar ziet der uit alsof het van een B senator is min of meer.
http://www.ebay.com.au/itm/Holden-Commodore-VR-VS-93-97-Diff-mount-insert-R-49156-Nolathane-Bush-Kit-/381438564574?hash=item58cf8298de:g:czoAAOSwl9BWH5b-” onclick=”window.open(this.href);return false;
(Die kun je nemen past 1 op 1 op je diff)http://www.ebay.com.au/itm/Holden-Commodore-VB-VC-VH-VK-VL-Nolathane-Front-Bush-Kit-F-P-N-EVOCOM1F-/361234299175?hash=item541b3df927:g:QvUAAOSwgQ9Vl24S” onclick=”window.open(this.href);return false;
Laatste link heb je alles voor de vooras op de 2 stabiliator stang rubber na en de lager van de veerpoten
http://www.ebay.com.au/itm/2-Upper-Strut-Top-Mount-Bearing-Plates-Holden-VB-VC-VH-VK-VL-1978-89-Nolathane-/131382392548?hash=item1e970036e4:g:xEwAAOSwPcVV2XCG” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik ben geen automaten bak kenner maar op:
http://www.senator-monza.de” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vind je wel het 1 en ander die AR bakken zijn vrij zwak als je misbruikt.
-
AuteurBerichten