Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo vanmiddag weer alles losgehaald wat betreft het dashbord ik had nl geen verlichting en nu weet ik ook waar de rook vandaag kwam,van de snelheidsmeter die stonk enorm hard (ik vermoed dat het de impuls gever is die is gaan stinken),de licht schakelaar was in orde,maar nu heb ik alles goed aangesloten en ik hoop dat ik het dashbord niet meer los hoef te halen dwz alle lampjes werken en de km teller kabel is ook al aangesloten.
Verder heb ik het electromotortje wat op de impulsen van de sensor achterin de bak de km teller gaat aandrijven opgehangen langs de kachelmotor,aan de onderkant van het dashbord,hier moet ik nog de bedrading van doen en juist afstellen….Maar dat kan wachten…
Dadelijk ga ik verder met de bak olie precies op pijl te zetten en eens kijken hoe ie zich gedraagt als ie bv 30min heeft gelopen of ie niet te warm word hoe de startmotor reageert enz,gistere wilde de startmotor nl niet ingrijpen toen ie warm was wat ik gek vond want dat heb ik nog nooit gehad…..
En ik ga een filmpje maken :)
Its alive en ik heb de eerste streep al getrokken…
Ik heb vanmiddag het motor controle lampje aangesloten en verder het toerenteller ding om het signaal om te vormen aangesloten,en de kilometer teller kabel gelegt.
Alles weer dicht gebouwd kwa meters (ik had de + die nodig heb afgetakt van de contactslot gestuurde plus die op het achter op het instumenten panneel komt)
Toen de auto gestart en ik zag gelijk dat ik geen werkend oliedruk lampje ???? had en een vreemd lampje dat volgens weer moet geven dat de remblokken haast op zijn brand bij sleutel op contact,toen de auto gestart en dat onbekende lampje ging uit en de oliedruk meter werkte ook dus niks aan de hand plus als ik geen oliedruk heb doet de brandstofpomp niks dit is een beveiliging uit australie om motorschade te voorkomen.
De motor liep gelijk enkel zat der maar 1,5L automaat bak olie in en toen weer 1 liter erbij gekiept en toen begon ie opeens onder te lekken bij de radiateur bij de onderste banjo aansluiting van de automaat koeler,had ik die banjo koppeling niet goed aangedraaid.
Toen warm laten draaien en vervolgen begon de motor kut te lopen,trillen overslaan en op eens stopte de motor,ik snapte der niks van want der was geen foutcode………….Toen laten afkoelen en toen begon dat gezeik weer maar toen zag ik wat euvel was,nl de kabel van de bobine vonkte over naar de + kabel die op de bobine komt dus deze fatsoenlijk vast gezet en toen bleef ie mooi lopen,het werd wat donker en ik reed hier een klein rondje achteraf en ik zet het licht aan en ik had geen verlichting op mijn meters????En na 100 200 meter begon het te stinken en na 300/400 begon het te roken uit de lichtschakelaar?????????
Ik ben hier tijdens de ombouw niet aan geweest en ik heb niks met de bedrading liggen te kloten dus ik zal morgen als ik tijd heb de meters eens deruit halen en kijken wat de ellende is….
Maak morgen wel een fimpje van het schip,maar wat een power vs een 30E heerlijk..
Zou ik wel doen die plaats geeft een meer werkelijk beeld weer van je druk,na mijn idee.
Met de drukmeter moet je daar niet echt meten na mijn idee,dit is gelijk na de pomp dwz hier zul je altijd meer druk meter als bv achteraan het blok,als je achteraan slechte olie druk hebt,dan heb bijna 95% kans dat als je vooraan gaat meten je goede druk hebt,dus om een idicatie te hebben van de staat van je motor zou ik niet vooraan meten maar achteraan waar de CIH in de regel hun meetpunt hebben.
Ik spaar je een lang verhaal maar bij de 30E en oudere lijn blokken was een olielampje wat oplichte omdat der te weinig druk was (geloof minder als 0,25bar) dat de lamp aanging iets standaards na veel kilometers en wat slijtage,Opel heeft toen de truck toegepast om niet te meten als de olie zijn werk heeft gedaan na alle smeer en lager punten maar ze zijn op het idee gekomen om vooraan te gaan meten net na de pomp dus dan heb je een super motor als je van bv Senator A naar Senator B overstapt want je oude A had altijd slechte druk maar je B is super kwa druk…
Daarom zou ik achter meten,wat betreft de temperatuur lijkt me dit geen verkeerde plek.
Misschien wel,de 2.2 met LE jetronic en electronische ontsteking zou deze af fabriek kunnen hebben de latere 30E blokken hebben ook deze poes pas derop zitten om de vonk correct bij te stellen der zitten nog meer sensoren op dat systeem nl olie temp onderdruk spruitstuk buitenlucht temp en gasklep stand als ik me niet vergis dit alles om de vonk optimaal te krijgen in die tijd.
Dit zit standaard op alle a2 Monza Senator na bj 83 de 1983 Monza senator had een onsteking die was wel electonisch maar zonder ie poes pas,en misschien had de 2.2 uit een Monza Senator ook die poes pas derop.
[IMG]http://i64.tinypic.com/2dax109.jpg[/IMG]
Zie hiero de gangen als het ware we beginnen vooraan in de P dan trek je pin in en kun je de keuzehandel over dat hoge stukje trekken en in de R zetten vanuit de R kun je um zo in de N zetten en vanuit de N zo in de D zetten die brede lage groef is voor de D bij de 4L60E het is D en tevens 3,ik maak morgen wel foto,s zie je het verschil tussen de dingen.
Ik heb van 2 1 gemaakt onderkant is Monza en gangen ding is van de Holden VR commodore en de schakelpook ook,ik heb nu feitelijk PRND321 waar een Monza PRND21 heeft en nu valt de bak ook precies op de juiste plek in de gang,de gangen van een Monza zitten net net net iets anders maar niet veel PRND zou geen probleem zijn alleen zo is het beter….
[IMG]http://i65.tinypic.com/2dqfz9.jpg[/IMG]
Zo word de pook ik vond deze mooier als de originele Monza schakelpook en heb daarom deze maar genomen,maar zie het ijzerwerk waaraan de stang komt die bak met schakelaar verbind,ik heb deze iets moeten verlengen wil ie dezelfde maat hebben als de arm van een Holden Commodore maar dit is van een 3 gang automaat en het armpje wat in de tunnel zit van een 4 gang is net wat langer,dus wil je een 4 gang automaat ombouwen kun je ook de gang schakelaar mee ombouwen zodat de gangen precies juist vallen…
IK heb weinig tijd gehad om aan de Monza verder te gaan dwz ik heb um nu op de wielen staan remmen ontlucht en onder de kap heb ik nog dingen vast gezet en verzet zoals de claxon een nieuwe plek gegeven en het water reservoir voor de ruitensproeier heb ik verzet naar waar eerst de luchtfilter zat.
Verder heb ik nog een paar uur liggen prutsen en uiteindelijk een mooie schakelaar voor de automaakt gemaakt want de gangen van een 4L60E zitten anders dan bij een Monza Senator,ik zal wel wat foto,s maken dan snappen jullie wat ik bedoel.
Verder is der nog een duur klein kastje gekomen uit de USA wat mijn toerenteller correct moet laten werken omdat deze op 6 cil correct draait en ik 8 heb krijg ik meer impulsen dus gaat de teller meer aangeven,met dit kastje moet dit afgelopen zijn en moet ie correct aangeven.
Deze week komt der nog een schakelaar binnen voor de sport eco stand ik wilde eerst de 3/4 schakelaar gebruiken en dat wil ik nog steeds maar de 3/4 schakelaar van een Monza is een druk schakelaar die zonder te drukken weer de verbinding verbreekt het relais regelt dit,normaal dat ie in de sport stand blijft of niet,als die kiep schakelaar met led die ik bestelt hebt voor geen meter past dan neem ga ik wat maken dat ik met de originele schakelaar wat kan.
Welke motor wil je gebruiken de latere Motronic blokken sturen een koelvin aan als de temp te hoog word.
Of je laat een gat in je oude radiateur maken en plaats hier zelf een sensor in.
[IMG]http://i58.tinypic.com/2zf9am8.jpg[/IMG]
Electrisch vin heeft voordelen,en nadelen maargoed ik zou electrisch kiezen over vaste vin al is het maar vanwege de ruimte en sleutel genot wat je daardoor krijgt.
Mooi hard chassie mooie motor dit is zeker een upgrade,dit is zeker een mooie hobby waaraan je veel leuke kilometers zult beleven
Ik heb de mijne bij de A1 ook wat losser zitten en de A2 zit ook niet super strak deze kun je ook wat op en neer bewegen dit hebben ze schijnbaar allemaal,ik rij al 6 jaar met de A1 zonder 1 probleem en daarom laat ik het zo zitten,wel heb ik weer een reservoir genomen vandaag van een Golf 2 deze passen precies op de hrc maar zijn wat smaller dan die van een Omega B en raken net niet het veerpoot huis.
[IMG]http://i65.tinypic.com/oscuwi.jpg[/IMG]
Vandaag de rembekrachtiger van binnen en buiten vastgezet hrc geplaatst leidingen aangesloten reservoir van een VW Golf 2 gehaald hier in de buurt,ontstekings module ding geplaatst net onder de hoofdremcilinder,verder de MAP-sensor geplaatst langs de bobine,1 spruitstuk los gehaald en de startmotor van +12v voorzien en de motorsteun vastgezet,accu bak vast gezet met pop nagels.
Morgen moet ik nog 2 waterslangen doen en de massa kabel aan het blok draaien en nog een klein beetje bedrading en dan kan ik de motor starten maar dat doe ik niet ik wil nl ook de motorstorings lamp aansluiten en de toerenteller en km teller kabel en het eco/sport lampje..
Ook moet ik nog de remmen ontluchten en de gangen schakelaar van de bak iets losser zette.
[IMG]http://i65.tinypic.com/hvbitd.jpg[/IMG]
Ik denk dat ik morgen onder de kap alles klaar krijg dwz,ik moet de bekrachtiger nog vast zetten,remmen ontluchten.(vandaag ging het wel zonder de klepdeksel los te nemen en ik heb nog 3 4 mm speling,ik denk dat ik de eerste keer toen ik probeerde net nadat de motor derin was gelegd der een klein beetje scheef in heeft gelegen,want nu heb ik recht derin gelegt.
Nu moet ik nog ff een reservoir van een VW Golf 2/Jetta zien te vinden die passen 1 op 1 op deze hrc het omega reservoir raakt de veerpoot net en dat van een Golf 2 niet,ben hier ook maar per ongeluk achter gekomen omdat hier jaren terug een VW Jetta stond voor de sloop en ik had dat reservoir probleem ook al jaren terug en liep toen langs die Jetta en wonder boven wonder paste het zo op de Omega B hrc…..das toch echt geluk hebben.
Verder moet ik nog 2 koelslangen aansluiten op de kachel,maar hier kun je super goed bij vs een 30E,en nog de MAP sensor plaatsen,de accu klem dingen vast zetten in de oude accu bak,nog een klein beetje bedrading doen,de startmotor aansluiten (hier kun je klote bij van onderen dus zal ik maar ff het spruitstuk deraf draaien en dan bedrading aansluiten,en dan is het binnen 1 draadje met +12 op een stekker aansluiten en ik moet de motor kunnen starten…
Vandaag wat kleine dingen gedaan:
[IMG]http://i63.tinypic.com/w8otc8.jpg[/IMG]Accu past maar net:
[IMG]http://i63.tinypic.com/289za60.jpg[/IMG]Motor draait van de accu af das mijn geluk.
Het begint eindelijk weer op een monza motorruimte te lijken:
[IMG]http://i65.tinypic.com/5v38l1.jpg[/IMG]Rembekrachtiger ga ik der nu inzetten als het lukt en dan ben ik onder de kap zo goed als klaar op wat kleine knommel aansluiten,brandstofslang nog een beetje bedrading aan elkaar maken,en nog wat meer kleine dingen en dan naar binnen nog een beetje bedrading en dan kan ie gestart worden over een dag of 2..
Accu komt op de originele plek,de dynamo koelvinnen op de poulie kwamen net tegen het gedeelte wat flink uitsteekt waar je dat m8 boutje indraait,ik heb nu een andere montage gepakt en dat gaat prima,dus accu blijft braaf waar ie is en als ie geplaatst is zie je niks meer van de verneukte accu bak.
Vandaag begonnen met de oliekoeler leiding aangezien de oude leidingen niet fatsoenlijk paste omdat de dynamo der tegen aan kwam en na het verbuigen paste der niks meer fatsoenlijk dus heb ik me 10mm uitwendige hydraliek leiding gehaalt 2 meter en verloop nippels van 10mm uitwendig maar 8mm uitwendig want mijn bak heeft uitwendig 8mm leidingen en de opel heeft 10mm leidingenmna wat passen en meten heb ik het nu geweldig zitten:
[IMG]http://i67.tinypic.com/nytv0h.jpg[/IMG]De leidingen zitten mooi in zo,n klemmen geknepen en zijn onder precies op maakt gebogen tot ze fijn op de bak leidingen uitkomen,ze kopen precies tot onder de accu bak/dynamo,en maken ze een bocht naar de voorgebogen leidingen die op de radiateur worden geschroeft:
[IMG]http://i64.tinypic.com/ff0al3.jpg[/IMG]Verder heb ik best veel gedaan gekregen vanmiddag de radiateur geplaatst de leidingen aangesloten de slangen aan de radiateur ingekort,de bobine en brandstofleidingen gedaan achter in de hoek:
[IMG]http://i68.tinypic.com/i70x3d.jpg[/IMG]Nu begint het vormen aan te nemen die ergens op lijken:
[IMG]http://i63.tinypic.com/2w679zp.jpg[/IMG]Morgen beginnen met de klepdeksel te lichten en rembekrachtiger te plaatsen zodat ik de remmen kan ontluchten nu ie nog met 4 wielen van de grond is werkt dat makkelijk en dan verder afwerken en dan hoop ik echt dat het sleutel omdraaien en lopen is….
[IMG]http://i64.tinypic.com/517k86.jpg[/IMG]
[IMG]http://i64.tinypic.com/t0p6dl.jpg[/IMG]Zo stuurhuis zit super precies goed alles is lekker vrij,dit zit super op zijn plek precies goed,op de foto,s lijkt het alsof het haast tegen de uitlaat bocht komt maar het zit achter de uitlaat,dus perfect..
Dat asje had ik rond de middag klaar en toen 13:00 en 16:00 andere dingen gedaan en daarna weer verder met het project,ik heb 2 uur lang………ligge kutte om die hogedruk slang derop te krijgen aangezien 1 deel voorgebogen staal is en de rest hydraliek slang en dat voorgebogen staal precies was gebogen zoals het stuurhuis eerst zat paste het echt voor geen meter..
De slangen zitten nu op hun plek en morgen ga ik verder met de automaat koeler leidingen deze moet ik ff maken,en dan kan de auto op de wielen terug,dan hoef ik der niet meer onder te zijn…(hoop ik)
Zo geen foto,s maar die komen morgen wel vanmiddag weer begonnen met de vooras te demonteren en veranderen en rond 18:00 zat het ding der weer onder,morgen de leidingen plaatsen en het asje tussen stuurhuis en kolom verlengen.
Het stuurhuis past nu super,raakt nergens en alles is 100% vrij kwa en ook kwa hitte ontwikkeling is der geen gevaar voor de keerring in het stuurhuis.
Ik haal morgen de klepdeksel los en dan monteer ik de rem bekrachtiger en hrc want na mijn moet het dan wel passen,der is nl ook nog een klepdeksel onderweg vanuit australie en daar wil ik in gaan slijpen zodat ik deze met de andere klepdeksel en andere alu kappen van de motor laat poeder coaten,maar dan kan ik nu verder.
Ik ben het een beetje moe aan het worden heel de dag te passen en meten en amper wat gedaan te krijgen,ik wil eens dat die auto op eigen wielen staat en loopt..
Maar goed de lijst met vervelende dingen word kleiner en kleiner alleen nog klepdeksel en transmissie koeler leidingen waar ik geen zin in heb…De rest is zo gepiept.
Ik heb geluk….ik had de fugees nog niet vast gedraaid vs vrijdag want maandag mag de vooras weer los…Hoek moet nog iets zakken en het stuurhuis moet 1cm zakken……..Hiep hoera de fugees heb ik kwa tijd gewonnen en ik begin der handig in te worden haahhahaahhhahahah
Vanmiddag na 13:00 begonnen met de vooras los te halen,dit viel reuze mee ding had ik een uurtje binnen liggen en toen verder de as verbouwen en weer deronder knutselen ik was om 20:00 klaar en ik heb niet gekeken of het nu wel past ik hoop van wel en om me niet te gaan ergeren kijk ik morgen wel,ik hoop niet dat ik weer die vooras los aan het halen kom,het stuurhuis aansluit punt is nu een cm of 3 van plaats veranderd vs gisteren en dit moet net zat zijn..
Verder kan ik nu ook weer mijn eerder gemaakte hydraliek/hogedruk leiding gaan gebruiken voor de stuurbekrachteging,ik heb wat speling gecreert door het stuurhuis iets lager te zetten past de leiding die tussen carter en vooras loopt.
Heel de fout was:
Bij een Monza heb je redelijk wat speling tussen vooras en carter,en de v8 had ik zo neergelegd dat die had ook zoveel speling had plus minus en toen ben ik gaan maken en construeren alles paste super en zou gewoon inbouwen en aansluiten moeten zijn enkel kwamen motor en vooras wat dichter bij elkaar dus toen paste het waardeloos,bij die v8 past der een duim tussen die carters zijn korter maar bevatten net zoveel olie ook 6 liter dacht ik.Hopenlijk past het asje nu en kan ik de klepdeksel gaan veranderen en dan is het een kwestie van alles aansluiten en radiateur derin (die past wel want die heb ik der in gehad)
[IMG]http://i67.tinypic.com/9lg2ds.jpg[/IMG]
Dit is de situatie nu:
Stel dat de bak iets zakt dan stel je zelf maar voor wat der gebeurt…Zo heb gemaakt en had ik ruimte genoeg maar nu is de bak wat lager komen zitten…Dus nu moet de vooras der weer onderuit en dan de hoek wat veranderen en dat oortje van het blok afslijpen.
Dat oortje zit normaal een bout van de startmotor door en de andere kant heeft daar hebben ze het weg gelaten voor dat asje wat meer ruimte te geven dus dat ga ik morgen ook maar eens er afslijpen.
De dag begon goed…..Mooie bak steun gemaakt:
[IMG]http://i65.tinypic.com/xqjc7s.jpg[/IMG]Deze gemonteerd wat zonder 1 probleem super paste:
[IMG]http://i66.tinypic.com/2eol6k8.jpg[/IMG]En hiero is te zien dat de flens een halve cm verder uit de bak steekt dan voorheen,maar das geen probleem:
[IMG]http://i65.tinypic.com/dlp95h.jpg[/IMG]Ik heb de bak nu op de juiste hoogte hangen zodat de kruiskoppelingen niet bewegen,dit heb ik gedaan door de de dikke ringen onder de baksteuk te leggen.
Hier kun je zien hoe eng het is aan de bestuurderskant tussen bestuurderskant en chassie rails:
[IMG]http://i67.tinypic.com/2dbpehd.jpg[/IMG]Bij hard optrekken zal de bak raken en het wat ze in australie doen als oplossing is een naad in de chassie bak slijpen en deze naad dicht slaan en dan dichtlassen,dit zal ik ook moeten doen.
Verder heb ik pech want morgen mag de vooras weer los gvd:
[IMG]http://i65.tinypic.com/atrqm8.jpg[/IMG]De hoek waaronder de steuntjes aan de vooras zitten voor het stuurhuis moet iets zakken,het is maar een paar graden maar zo past het niet,nu de bak op een andere hoogte past past het nog slechter,toen ik dit alles gemaakt heb hing de de vooras onder een iets andere hoek..
Kan ik morgen de motor weer in de kettingen hangen en de krukas met een dik blok houd ondersteunen en die lompe vooras weer gaan demonteren…Heb der geen zin eerlijk gezegd…Ben der na deze ontdekking vandaag ook meer eerder mee opgehouden,maar goed morgen weer een dag..
Morgen de versnellings bak in elkaar lassen en dan een deuk in het spruitstuk drukken zodat ik 4 5 mm meer ruimte hebt en dan past dat ook weer,mijn fout ik heb alles verkeerd gemaakt en niet opgelet als ik eerlijk ben ik had de speling moeten bekijken bij bestaande autos om een idee te hebben…….Als ik iets beter mijn best had gedaan had ik me nu veel tijd bespaard
Maar goed een deuk van 5mm zal dat spruitstuk in werking amper beinvloeden want het is 30% groter als de poort in de kop,en ik ben eerlijk ik had ook liever een andere oplossing gehad maar dan ben ik weer een dag verder van huis die ik nu niet heb helaas,het echte werk roept,dit is de beste oplossing voor nu..
In de tijd die ik vandaag had voor de Monza:
Begonnen met het stuurhuis en dit paste ook nog eens zonder tegenslag dus het stuurhuis vervangen is geen probleem gelukkig toen het asje tussen stuurkolom en stuurhuis gepast…..Dit paste net net net wel net niet,je kon voelen dat het spruitstuk net raakt,en de rede hiervan is dat met het maken van het spruitstuk der vanuit ging dat de motor onder een ietsie pietsie andere hoek in de auto zou komen,maar dat is geen probleem ik pak een pers morgen en druk een deukje van een paar mm in het spruitstuk en dan is der speling genoeg,de motor draait immers toch van het asje weg met accelereren hier een foto:[IMG]http://i68.tinypic.com/i6efe8.jpg[/IMG]
Toen ik het spruitstuk net aan het aftekenen was waar de deuk moet komen (pijpen zijn toch 30% dikker als de poorten in de kop dus ik belemmer de gassen toch niet) ging de telefoon mijn aandrijfas was klaar,koste wel 185€ euro maar goed beter dit dan een as die ik zelf inkort en die slecht in balans is met alle gevolgen die je niemand toe wenst.
Maar ik had nog steeds geen remblokken op mijn A1 zitten die dus maar snel derop gezet,dit was de eerste keer dat ik die blokken heb vervangen since ik ze derop heb,en alles ging zo soepel en mooi los dat ik met de hand de zuigers in de klauwen kon terug drukken,ik dacht wow ik moet een nieuwe auto hebben ipv die auto vast geroeste dingen altijd.
[IMG]http://i66.tinypic.com/2rrklle.jpg[/IMG]
Voor een ieder die ooit een ombouw naar een Holden V8 wil doen de as is van een 3 gang automaat en moet 2cm ingekort worden ik heb 2,5 gedaan maar 2 cm is ook genoeg.
Morgen ff de baksteun maken de bak hangt nu super onder de auto de koppelingen van de as bewegen 0.0 per omwenteling dus zo moet ik vast zetten.
Verder het spruitstuk een klein beetje indeuken en monteren met asje en dan klepdeksel laten verlassen zodat ik mijn rembekrachtiger der altijd op kan zetten,rem bekrachtiger monteren en remmen onluchten en dan leidingen maken van de stuurbekrachting en automaat koeler en wat waterslangen plaatsen en wat electronica binnenin en hij is klaar zover.
Alleen een uur vliegt om.
Vanmorgen naar het postkantoor geweest deze Monza schorsen dat had zondag de 16de gebeurt moeten zijn maar toen was het pasen..
Toen ik naar huis reed kwam ik er achter dat mijn remblokken van de 330mm schijven op zijn,dus die moet ik morgen dan maar gaan vervangen (had der vandaag geen zin)En na de middag met de V8 Monza verder gegaan….Met als eerste de aandrijfas los te halen,wat al zo,n gekloot is van onder als de auto maar 50cm van de grond is maar na een half uur had ik het ding toch in mijn handen,toen de as genomen van de 3-gang automaat deze paste maar alles stond zooooo onder druk dat ik een uur heb liggen proberen om de as tussen de bak en achterste as los te halen,ik heb onder het diff gelegen met het idee als ik deze los haal dan valt de as voor wel naar onderen.
Toen en beitel genomen en tussen de flens en as geslagen en toen floepte ie los.Toen de as maar weg gebracht om te 2,3cm te laten inkorten en balancere deze is morgen klaar.
Verder nog de schakelstang verlengt tussen bak en schakelpook.
Morgen as ophalen monteren en bak steun maken,bak steun heb ik al klaar in grote lijnen moet alleen de delen nog samenvoegen maar dan maak ik wel pics.
Wat zou kunnen om de uitlaat toch klaar te krijgen is de motor een stuk naar voren te leggen zodat je niet tegenover het stuursysteem zit met de laatste uitlaatpoort aan die kant en dan via het binnenscherm iets maken,want een chev heeft de olie filter zitten normaal waar de startmotor zit plus minus en het stuurhuis maakt de chassie rails ook alleen maar dikker.
Ik wil best een hoop fotos maken van hoe en wat maar bij een Holden 304 komt het stuurhuis tegen de kop aan zonder dat der uitlaat tussen zit dit zou nooit of te nimmer passen…..
De motor naar voren leggen zou een optie zijn maar dan zit der de chev blokken een oliefilter + stuurhuis met misschieen een paar cm ruimte tussen waar je fatsoenlijke pijp door moet steken dus das ook niet echt een optie..
Ik ben echt benieuwd naar hoe die maker van die chev Monza de oplossing heeft gevonden want kijk zelf:
[IMG]http://i65.tinypic.com/2wr0ojl.jpg[/IMG]Ik heb een stuk chassie balk als model gebruikt voor het maken van de spruitstukken en als ik daar het stuurhuis tegenschroefde kwam het al tegen de kop aan….
-
AuteurBerichten