GSE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 2,391)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Van 2.5S naar 2.5E #18366466

    Dat zou kunnen een Monza Senator a1 en a2 staan ze alle onder een hoek,ik durf niet te zeggen of autos zonder stuurbekrachtiging ze recht hebben staan of niet..

    In reactie op: Van 2.5S naar 2.5E #18366431

    En mocht je dat water reservoir van een VK commodore willen hebben wat rond de veerpoot zit,dit past alleen op auto,s die de veerpoten rechtop hebben staan zoals wat ik weet een rekord maar op een Monza staan de veerpoten onder een hoek en past het niet fatsoenlijk….Heb dit zelf ondervonden…

    In reactie op: Van 2.5S naar 2.5E #18366428

    Ebay:

    https://www.ebay.com.au/itm/HOLDEN-VB-COMMODORE-SLE-SL-E-GRILLE-GRILL/173825075929?hash=item2878c82ad9:g:HdYAAOSwvjtcgDu~&frcectupt=true

    https://www.ebay.com.au/itm/VB-Commodore-Grill/233137327198?hash=item3648114c5e:g:Y-oAAOSwNSdcajI-

    Ik zeg je der gelijk bij dat je die chrome strip ook nodig hebt die boven de grill komt vast aan de motorkap,anders gaapt het want die aus grill is wat lager..

     

    In reactie op: Monza V8 #18366422

    Nou alles is rustig dwz het electro motortje is in de usa in het sorteers centrum van de post en zal morgen wel bezorgt worden,en verder ben ik bezig met de uitlaten.

    De spruitstukken heb ik klaar en ik heb van de week nieuwe midden pijpen binnen gekregen en vandaag is der een eind demper van een Omega B mv6 gekomen die hebben 2 in en 2 uit en deze ga ik aan passen zodat ie past onder de monza past  en dan heb ik net nog 2x een flexible stuk besteltplus ik heb zo al wat bochten en wat pijp gekocht,omdat mijn spruitstukken van 70mm of zoiets zijn gemaakt laat ik een draaier een verloop maken van 70mm naar 2 inch dan kan makkelijk de originele middenpijpen met de 2 spruitstukken verbinden…
    als ik het klaar heb dan maak ik wel wat foto,s maar die uitlaten is het probleem niet echt ik hoef feitelijk niks te doen als mijn spruitstukken naar de midden pijpen verbinden.

    In reactie op: Van 2.5S naar 2.5E #18366421

    Ben nog steeds met de ombouw bezig dat wil zegge ik moet nog 2 dingen doen en dat is de snelheids meter aan de gang krijgen maar dat onderdeel is nu in de USA ter reparatie en ik moet nog de uitlaten maken en daar ben ik nu mee aan de gang als dat allemaal klaar is moet ie worden uitgelijnd en dan kan ie naar de RDW.

    In reactie op: Van 2.5S naar 2.5E #18366413

    Achteraf gezien maar das achteraf had je misschien beter een Omega A/Senator B 3l 12V motor kunnen schoren met code C30NE dit is na mijn idee de beste 12V motor deze heeft geharde en grotere kleppen als een normale 30E,goede nokkenassen die niet kapot lopen,een inlaat systeem wat zorgt voor koppel onderin,en motronic wat wat zuiniger is als Jetronic,nadeel deze motoren zijn redelijk zeldzaam aan het worden,maar goed als jij happy bent met een 2500 vind ik het goed,ieder de motor die hij zij wil :)

    In reactie op: Van 2.5S naar 2.5E #18366350

    Ga dan gelijk 30E want een 25E is een motor die niet veel presteert maar wel veel dorst heeft en het werk is net hetzelfde net als de versnellingsbakken zijn deze zo om te wisselen want een 3 gang automaat gaat bij een 30E ook niet kapot en een 240 getrag is ook niet zo 1 2 3 kapot..

    Je moet wel een injectie tank hebben brandstof pomp + filter plaatsen ik heb zelf van een 28S een 30E gemaakt en kan je vertellen dat alle gaten voor gecenterd zitten dwz de gaten voor de computer vast te zetten zitten der,net als de center voor de kabelboom door het schutbord te voeren bij een Monza/Senator zit der bij de A1 modellen een 3 polige stekker bij de rembekrachtiger waar je de injectie kabelboom mee aansluit,verder moet je de steuntjes hebben voor de luchtfilter bak,stelt niet veel voor,maar ik zou echt voor een 30E gaan en niet eens is aan een 25E denken..

    In reactie op: spanrol/lager 3.0E #18366298

    Ieder lager heeft een nummer of maten,als je die hebt kun je zo een nieuw lager bestellen op het inet,of je meet de maten van het lager op en raadpleeg een lager handel.

    Of je neemt een lager/pulley van een ander merk:
    https://www.ebay.com.au/itm/STEEL-AC-IDLER-PULLEY-HOLDEN-COMMODORE-VN-VP-VR-VS-VT-304-5-0L-V8-/252933585717

    https://www.ebay.com/itm/Gates-DriveAlign-Idler-Pulley-FOR-FORD-COURIER-PD-38037/283258295583?epid=3021527988&hash=item41f382951f:g:4uYAAOSwLdJcvjX7

    https://www.ebay.com/itm/Gates-DriveAlign-Idler-Pulley-38003/252202678980?epid=1450863182&hash=item3ab8737ac4:g:VW0AAOSwL89cqn8U

    Ik zou daar geen probleem van maken,en gewoon van een ander merk wat nemen,bv chev zal wel wat hebben jaguar misschien ff kijken als je geen nieuw lager kunt vinden zou ik van een ander merk wat nemen.

    In reactie op: Monza V8 #18366130

    Starten sturen remmen schakelen enz is allemaal perfect enkel de uitlaten en de snelheids meter maar daar word aangewerkt…

    Maar verder wil ik der een 3.15 diff onder zetten omdat ik niet van toeren maken hou en ik heb hier nog een goed 3.15 diff heb liggen dan rij ik met 225/45/17 banden en een 3.15 diff rond de 22-2300 toeren met 120km das al heel anders als nu 3700 met mijn 3 gang aut en een 3.45 diff.

    Maar het koppel van een v8 maakt rijden veel anders dan met bv een opel 6 cih of een 24v,niet dat die lijn 6 motors slecht zijn maar de rij ervaring is anders,net als bv een moderne turbo 4 cil ook anders is dan een ongeblazen lijn 6

     

    In reactie op: Monza V8 #18366124

    Vanmiddag na het werk nog een uurtje liggen klote,door het signaal van de snelheidssensor rechtstreeks af te takken voor de computer ingaat maar wederom geen succes,toen het kastje maar opgestuurt naar Abbott Enterprises in de USA voor reparatie…Hopenlijk is het over een week of 4 5 terug..

     

    In reactie op: Monza V8 #18366111

    Nou zat het me gisteren niet mee:

    Ik had mijn abbott cable x (electro motor die de km teller aandrijft) los gehaald ik had deze onder de voorruit achter het handschoenen vak gebouwd,en dit kastje moet je afstellen door 11 schakelaar goed te zetten en die werkt op + (over contact slot) en – en een signaal van de computer wat normaal de km teller aandrijft.

    Bij een Holden gaat het signaal van de impuls gever in de bak naar de computer en die vervormt het dan het bruikbaar word voor de snelheidsmeter.

    Maar na alles tig te hebben doorgelopen bleek dat mijn kastje niet werkt….Nu ga ik het terug sturen naar de USA voor reparatie,dus voorlopig geen snelheids meter.

    Aangezien deze motor 100% origineel is,op de chip tunig na dan,heb ik zitten berekenen de auto in aus heeft 2 in 1 uitlaat pijp en die dikke pijp is 60mm,daarom ga ik nu mijn originele Monza pijpen gebruiken voor deze v8 want deze 2x45mm en das meer doorlaat als 1x 60.

    In reactie op: Monza V8 #18366087

    [IMG]http://i63.tinypic.com/ei8o7d.jpg[/IMG]

    Zo staat de bak in zijn normale stand

     

    [IMG]http://i66.tinypic.com/a1h5og.jpg[/IMG]

    En zo staat ie in de sportstand.

    Dit heb ik een week of 2 3 terug ff veranderd ik heb toen ff de originele VR Commodore schakelaar gepakt en deze geplaatst,dit werkt allemaal zoals het hoort,ook heb ik vorige week de start motor los gehaalt,en wat een klote werk was dat,der was geen plaats maar goed ik heb um voorzien van de shims die ik der gelijk in had moeten doen maar als je het beter weet als de fabrikant dan krijg je zoiets als wat ik nu had..

    En nu ga ik de km teller aansluiten en bestel ik me een nieuwe originele uitlaat en verbind deze met mijn spruitstukken want een originele monza heeft een grotere doorlaat aan 2x 45mm pijpen als de 1x 60mm wat der origineel onder zit.

    In reactie op: C30SE 24V in monza bouwen #18366086

    Voor wat ik van die bakken weet zijn deze flenzen weet niet te wisselen,en zitten deze vast aan de uitgaande as,die hardyschijf moet je laten zitten das een soort van demper,je moet een stuk van een Omega/Senator B as nemen en deze aan de Monza as laten lassen en uit balanceren.

    Omdat ik een andere motor in mijn Monza heb gelegd uit australie heb ik ook een andere bak gekregen (wel een GM automaat bak met insteek flens zoals de 3 gang automaat en de 4 gang automaat en de handbakken van een Monza/Senator) maar ik heb mijn aandrijfas ongeveer 4cm laten inkorten en opnieuw balanceren en dit koste me volgens mij 140 of 160€ 2 jaar terug bij Terberg in Baarlo Limburg.

    In reactie op: C30SE 24V in monza bouwen #18366080

    Ik zou een aparte as laten maken,die aan je bak past en zo op het 2de deel van je Monza as kunt schroeven (de aandrijfassen van een Monza Senator zijn 2 delig).

    De gaten voor de electrische brandstofpomp op te hangen zitten al in je chassie net als de centers als geslagen zitten in je schutbord om de kabelboom door te voeren naar binnen en ook zitten de centers al geslagen om de gaten te boren om je computer op te hangen.

    Ook zou ik geen digidash willen maar een origineel dashbord maar das smaken verschil,je moet wel je impuls gever hebben zodat je computer weet hoe hard de auto rijd.

    In reactie op: Opel Senator 3.0 E 1985 #18365919

    Heb je dat blok er nu uit en de klacht gevonden van de overdruk?

     

    In reactie op: Rekord D opbouwen #18365914

    Olie koeler eraf laten,die dingen heb je geen flikker aan,de eerste 30,s waar ik al 15 jaar mee rij dagelijks hadden ook geen koeler en die motor loopt prima na 1,5 ton met mij te hebben gedaan.

    Wat betreft bak kan ik niks zien wat niet goed in elkaar zit,kun je de klacht beter uitleggen?

    In reactie op: Verschillen Rekord en aanbod onderdelen #18364417

    Dat zijn wat ik aan de voorkanten kan zien allemaal E1 types wat betreft een snellere motor de 24v is een fijne motor maar hoe handig ben je en wat is je budget want een 24v is duur om te vinden onderdelen zijn kut aan te komen en als je een handbak wilt zou ik een 265 getrag aanbevelen maar die zijn super duur en je hebt dan weer een speciaal vliegwiel met koppeling nodig,je moet het kenteken laten wijzigen anders krijg je weer problemen met de apk enz.

    Een 2.0 16v uit een vectra calibra astra is makkelijk aan te komen ivm met een 24v onderdelen kosten niet veel alleen heb je dan een 240 ohc bak nodig..

    Met andere woorden de 4cil ombouw kost niet de wereld en werkt ook super plus die 6 cil verbruikt meer saus (krijg je ook meer voor terug maar goed)

    In reactie op: Tekening kickdownkabel C3.0SE AW71L #18364393

    Het is lang geleden dat ik me een C30NE C30SE enz heb bezig gehouden maar wat ik herinner is dat een Motronic moet weten welke snelheid je rijd om zodoende het mengsel bij te sturen en de onsteking bij te sturen en bv moet het weten als je de gasklep bij bv een bepaalde snelheid dicht doet ie de injectoren minimaal laat inspuiten om stationair te blijven lopen..

    Plus wil je de boordcomputer laten werken moet je deze van een Senator B/Omega A nemen anders klopt het niet.

    Ik heb een automaat en deze werkt op 8 impulsen maar de rest van de zooi op 6 dus ik moest iets maar als de bv een Senator B met handbak vergelijkt moet je evengoed de passende signalen hebben om onder last zijn onsteking en mengsel aan te passen ..

    Dit is wat ik me het circus herinner.

    In reactie op: Koelwaterslangen set Opel senator 3.0E #18364349

    Ebay duitsland…..Vind je wel wat denk ik.

    In reactie op: Tekening kickdownkabel C3.0SE AW71L #18364348

    Dat plaatje copieer je toch gewoon en dan zorg je dat je de kabel afstelt zoals moet en klaar is kees.

    Las apparaat en een dremel en je maakt precies wat je wilt,en als je die 24v erin krijgt zonder hulp en de kabelboom aangesloten krijgt dan heb jij meer als kennis zat om zo,n plaatje te maken.

    En idd die bak die je nu hebt is een zeer fijne bak die de 24v niet kapot krijgt.

    Ik heb een 03/71LE bak in een Monza A2 met een vroege C30NE met v snaren en motronic 4.1 die bak is super fijn in een Monza.

    Zorg wel dat je 2 impuls gevers op elkaar hebt de 24V werkt met 8 impuls en de aisin bak met 6 als ik het goed heb,mijn digi dash gaf veels te veel aan maar mijn bak schakelde super toen heb ik de impuls gevers omgewisseld en toen klopte de teller maar de bak schakelde voor geen 5 cent toen heb ik maar 2 impuls gevers op elkaar gedraaid…

    In reactie op: Motorblok spuiten #18364020

    Oei een 2.4 met een lange overbrenging en een 4 gang automaat is denk ik geen combinatie word,dwz een Monza 3L met een gewone 30E met een 3.15 diff krijgt het in de 4 gang niet getrokken daar kun je veel beter een 3.45 en nog beter een 3.7 diff nemen.

    En een 2.4 is in de regel wel een koppel motor maar ik zou je toch een 3.7 of als max een 3.45 diff aanbevelen.

    Ik had ooit eens een Monza 24v gemaakt met een 3.15 diff en die monza kreeg zijn top niet voor elkaar en was mega lui in de 5de gang na wisseling van diff van 3.15 na 3.7 was ie merkbaar sneller en ook zijn top was toen een stuk hoger 235 op gps en toen vond ik het wel welletjes.

    Wat betreft lak heb ik geen ervaring want alles wat ik gebruik valt er na verloop van tijd weer vanaf,behalve een lak die ik gebruik voor oude geweren maar die is veel te duur voor een motorblok..

     

    In reactie op: 3.0 cih turbo #18363709

    https://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&threadID=134771

    Ik hoop dat je duits kent maar als je geen mega power wilt winnen zijn serie/originele zuigers meer als sterk zat schrijft deze meneer…Die al 30E met C30NR kop heeft met turbo well heeft ie de zuigers wat laten bewerken.

     

    In reactie op: C30SE 24V in monza bouwen #18363579

    Tanks zijn idd verschillend bij de carby en injectie modellen,ook zitten normaal gesproken de brandstofleidingen anders bij eejn carby motor lopen deze aan de bestuurderskant de motor ruimte in en bij een injectie model komen deze de motorruimte aan de bijrijders kant ergens in de buurt van de veerpoot min of meer..Maar das geen probleem,die kunsttof leidingen van een carby model kun je ook goed gebruiken als aan en afvoer teminste ik heb het al 10 jaar zo en dit werkt nog altijd prima want der komt maar max 3 bar druk op want vrij weinig is..

    In reactie op: Olie druk 2.0s #18362425

    Als je nog problemen houd kun je 20w50 erin doen als dat niet baat kun je MAN w712 olie filter nemen als ik het  goed heb deze hebben een iets betere doorlaat heb ik me laten vertellen mocht dat alles niet baten heb je kun je nog altijd kijken naar je tandwielen en ipv dat plastic overdruk ventiel een stalen knikker nemen  met een sterkere veer of een M6 moertje onder de veer leggen.

    Help dat niet dan kun je een 30% meer volume pomp nemen met een stalen deksel..

    Ik rij zelf met een al 10+ jaar met 30% meer volume pomp met een cih 6 maar ik had vorig jaar een alumiunium stopje bij de nokkenas eruit gedruk door de olie druk,dus bij een 4 cil ga je dat nog eerder krijgen….

    In reactie op: aankoop advies Monza 3.0 i #18362292

    Dat bedoel ik plaatwerk is nooit mijn ding geweest,een hard chassie is meer waard als een goede motor en bak,die heb je in een dag vervangen bij wijze van spreke..

     

     

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 2,391)