GSE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 2,391)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Monza GSE aangekocht en een dikkert #18273399

    En gelukt met de tank?

    Jammer dat dit moest gebeuren op de eerste dag.

    Hoop dat je verder geen problemen krijgt al ben ik niet de verkoper maar ik voel me wel een beetje schuldig,door dit mankement.

    (voor de mensen die het niet begrijpen de onluchtings slangen waren rot van het stil staan en de tank lekte toen ie 100% vol was aldus Sjoerd mijn broertje heeft de laatste 3 jaar nooit de tank vol gehad enkel een beetje voor een middag te rijden 30 40 50 euries en dan weer stil zetten voor een jaar)

    In reactie op: Monza GSE aangekocht en een dikkert #18273397

    Sjoerd je bericht heb ik naar een PM gestuurt kijk maar eens.

    In reactie op: div 24v c30se vraagjes voor opel Monza #18273545

    Bougies zijn nog geen 1500 km oud net als de bougie kabels en verdeler kap,kabels zijn ontzettend duur,meer als 200€,lambda sonde is ook maar een paar dagen oud.

    Heel die motor heeft bij mijn boertje geen 1500 gemaakt,dus ook de bougies verdelerkap hebben nog niks gelopen.

    In reactie op: Monza GSE aangekocht en een dikkert #18273395

    De bumpers en achterklep spoiler zijn niet mee gespoten die zijn nog in de originele kleur en de deur aan de bijrijders kant is vervangen door een andere ook is de eindemper van een A senator van mattig geweest mijn broertje heeft enkel de aansluiten omgedraaid.

    Trek um maar is open zou ik zeggen.

    In reactie op: Nieuwe velgen Monza GSE past dit #18273529

    Mmm met smalle banden misschien…ET 49 is origineel en ik zou liever ET40 hebben als ET 30 maar de breedte van bv 9,5J kan als je een brede band hebt problemen veroorzaken.

    Ik zelf heb 9J of 9,5 met 245 achter 18 inch maar dit loopt aan als ik hard door bochen ga of drempels hard neem.

    Kijk maar eens op youtube naar Holden commodores wat ze daar aan banden en velgen onder zetten 18 19 20inch ziet wel gaaf uit alleen kennen ze daar geen Monza enkel 4 deurs Senator chassies..

    In reactie op: Monza GSE aangekocht en een dikkert #18273387

    Start um maar is en rij der eens een stukje in..

    Zit een 24V in met weinig km die motor hebben we in Bonn opgehaalt,de electronica heb ik gedaan,der zit een nieuwe versterkte koppeling in (minder als 1000km) de sterkste die Ronald Bolz verkoopt een Ronald Bolz vliegwiel en een goede 265 bak met een 3.7 diff zonder sper.

    Nu draait ie teminste in de 1 2 3 4 in de begrenzer wat ie eerste niet deed toen was iemand zo leuk geweest om der een 3.15 diff onder te zetten,de 5de gang was zo traag maar later bleek dat ie veel harder liep dan de teller aangaf,en toen kwam ik der achter dat der een 3.15 diff onderzat en dit is naar een 3.7 veranderd.

    Ook zit der een nieuwe kachelmotor in omdat de oude kapot was en enorm joekerde.

    In reactie op: Monza GSE aangekocht en een dikkert #18273382

    Foto,s zeggen meer als 1000 woorden king: :D

    In reactie op: wel of niet GSE #18273060

    Zoals eerder geschreven:
    Ik had 1 strip op het achterscherm of deur niet (weet niet meer wat der der weg was) om het zwarte GSE setje sierstrips compleet te hebben dus heb ik maar alle strips van een gewone A2 gepakt + de bumpers hadden voor en achter schade daarom heb ik bumpers van een gewone A2 gepakt en verder vind ik achterlichten met chroom mooier als gewone GSE achterlichten,en heb ik die derin gezet.

    Mijne is een 84tig GSE zonder chroom af fabriek al het chroom is der door de rede dat ik geen GSE setje (sierstrips of bumpers) compleet had niet opgekomen maar wel het spul van een gewone A2.

    Mijn broer heeft wel alles zonder chroom,maar goed ik heb um om te rijden en mij boeit het niet of het lijstje nu wel of geen chroom heeft….

    In reactie op: wel of niet GSE #18273053

    Nee de originele stoelen van een gewone A2 zijn in leer overtrokken,zitten geen Recaro,s in.

    Nee ik verkoop um niet aangezien ik der zelf af en toe een ritje mee maak… En um niet moe ben,en toch al betaal heb en alleen maar meer waard word….ooit misschien lol.

    Mijn broertje heeft precies dezelfde Monza GSE als ik zelfde kleur en rond dezelfde tijd laten overspuiten,alleen is daar een 24V ingekomen met een getrag 265 met 24V remklauwen en schijven.
    Die is wel te koop,of laat ik het zo zeggen die auto staat daar in de hoek met het idee die moet nog te koop worden gezet.

    Het is een kale GSE kwa opties,maar wel een handbak en 24V met 24V remmen,en roest vrij (op de veerpoten na) die moeten worden aangepakt,aangezien ik dat ooit zou doen maar het der niet van gekomen is en de intresse is ook weg aan heb ebben.

    In reactie op: wel of niet GSE #18273050


    Deze GSE heeft best veel opties:
    Airco-electrisch open dak-abs-koplamp wissers-electrische ramen-leder interieur,bovenop de normale dingen zoals cv digi dash lederen stuurwiel,verstralers in de koplampen.

    Verder zit der nog een veerpoot brug-booskijkers op de koplampen-mantzel grill-zo,n motor verwarm systeem op 220V-C30NE 177pk motor met bijbehorende (03/71LE) 4 gang automaat bak op en in

    Ik rij hier af en toe wat mee,ding staat veel stil.

    Is een jaar of 7 terug overgespoten in de originele kleur maar,der beginnen nu blaasjes rond de voorruit te komen helaas.

    In reactie op: Het senator bezigheids therapie topic #18164326

    Zuigers die de rembanden van oliedruk moeten voorzien meer olieflow gegeven?

    In reactie op: wel of niet GSE #18273046

    Stabi voor is dikker
    15mm ligt iet met de pens lager als een gewone monza
    Geen chroom nergens (dakrails deurklink sier strips bumpers enz enz allemaal zwart)
    altijd 30E (30E in een A2 heeft altijd een oliekoeler)
    Recaro interieur
    lederen stuurwiel
    koplampen met verstralers

    Maar wat maakt het uit,je kunt toch alles ombouwen en kwa waarde maakt het toch niks uit een Monza is toch 14cent de kilo waard door die belasting regels als basis prijs. :(

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225292

    Nou mijn bak gaf een hoop storingen maar dat kwam door een paar dingen:

    Als je de auto op contact zet moet je +12v krijgen op de solenoids die in de bak zetten (Bij een USA 4L60E bak in iedersgeval) en een AR25 werkt precies hetzelfde vermoed ik,dwz jou Motronic computer schakelt de solenoids naar -en zodoende worden de olie stromen veranderd in de bak,waardoor ie schakelt.

    Verder had ik een groot probleem met de stekker verbinding die geen contact maakte en zodoende regende het constant fout codes bak gerelateerd.

    In reactie op: Carterventilatie? #18272385

    Niet te druk maken,andere oliedop derop en stamp dat ding maar eens 1x in de week op een autobaan ff constant naar de 130 voor een half uur is je sludge weg,korte stukke hou je dat toch…De handel warmt niet op en je krijgt een verbinding tussen vanalles oliedampen vocht brandstof dampen wat zich op het hoogste punt van je motor afzet.(je kleppen deksel)

    En carter slangen vervangen is ook al zo,n onzin ff echt goed warm stampen 30min is meer als zat en je sludge is weg,opgezogen door de motor,verbrand,verdampt,weg..

    Rij zelf een Opel Monza 30E zo,n prehistorische CIH motor en deze neigt ook af en toe naar sludge maken en dan ff op de autobaan de zaak warm rijden voor 30min en weg is alles,ik rij zelf niks als alleen maar korte stukken 5km 10km 5km enz rij altijd rustig voordat de motor warm is kom ik haast niet boven de 2000rpm.

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225290

    Misschien heel misschien kan ik je met een paar dingen uit de brand helpen:
    Ik ben zelf met een motor ombouw bezig (al 4 jaar maar ik moet het ding alleen nog derin hangen) en ik botste tegen dezelfde ellende als jij:
    Vats/Immobiliser die aanstond…
    Geen kilometer teller kabel mogelijk,in een oude auto.
    Bak die ellende geeft en foutcodes spuugt,dit had bij mij een andere reden.

    Mijn motor is een Holden 304 v8 uit australie met een 4L60E 4gang automaat met lock up en die motor heeft een Delco 808 brandstof systeem.

    In Australie heb ik de knommel laten chippen naar 15/20kw meer en gelijk de schakelmomenten laten veranderen zodat de bak veel agressiever schakelt en ook de vats laten uitschakelen.

    Verder ben ik der in europa achter gekomen dat de bak die ik heb helemaal 100% electronisch is en dat:
    Wil deze bak goed functioneren en de rest van de handel ook,deze werkt op de electronische pulsen die bak/aandrijfas maakt,als die pulsen niet voor de dag komen gaat de zaak noodloop,de computer weet dat immers niks…

    Jou computer krijgt geen impuls signaal,anders schakelde de bak wel,maar ik weet niet waar ie het impuls signaal vanaf moet krijgen of bak of abs..

    De oude Omega A Senator B hadden ook de AR25/35 en die pakte de impulsen vanaf het staartstuk net zoals mijn 4L60E doet,dus ik denk dat der iets niet goed is in je bedrading je motronic computer krijgt geen impuls signaal en dan doet de rest van de knommel ook niet mee en gaat vreemde codes voor de dag toveren…

    Kijk de zaak ff na,je motor electronica heeft die impulsen nodig en je bak ook en je abs ook…

    (geen commentaar iedereen is vrij in zijn/haar keuzes maar ben je niet bang dat deze 4cil ook niet veel meer presteert dan de 2,3 aangezien je bij zulk formaat voertuigen meer met koppel te maken hebt dan met paardjes een vrachtwagen heeft immers een motor nodig met koppel en een formule 1 wage iets met pk,s..en dit oogt als een tank…lol)

    In reactie op: Digidash op kadett e 1.8s #18272064

    En als tip kan ik je zeggen neem de juiste pulsgever je hebt ze nl in verschillende waardes 6 7 8 16 en mogelijk nog meer:
    Monza Senator werken met 6 en 7 (7 heel zeldzaam) en B Senator werkt met 8 en Kadett dacht ik met 16 maar dat moet je ff uitzoeken.

    In reactie op: Holden V8’S #18271973

    GM heeft ook de stekker uit Holden getrokken kwa ontwerp en productie vanaf eind 2016 of begin 2017 dacht ik word het of US-Euro imports met Holden badges de Commodores en utes zullen verleden tijd zijn…helaas.

    Ford heeft iets eerder aangegeven in Australie te stoppen met ontwerpen en produceren.

    Ze maken daar auto,s voor plus minus 23 miljoen australiers en 5 miljoen New zealanders en nog een klein beetje voor export naar het midden oosten maar die export getallen zijn te verwaarlozen.

    Dus om voor 30 miljoen mensen een merk in leven te houden wat ontwikkelt en produceert in een relatief duur land,dan is snel duidelijk dat de winsten die Holden maakt te weinig zijn en dit meer kan zijn door US en Euro modellen te gebruiken,tevens word het markt aandeel ieder jaar kleine.

    Ze hebben daar de laatste jaren toch wel wat leuke dingen gemaakt:
    https://www.youtube.com/watch?v=KwyBP9mDIfA” onclick=”window.open(this.href);return false;
    https://www.youtube.com/watch?v=x5S88rWN-Ts” onclick=”window.open(this.href);return false;

    En nog een idee voor degene die niet bekent zijn met een v8 stoterstangen motor met centrale nokkenas.
    https://www.youtube.com/watch?v=WiWos3E4h_Q” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Holden V8’S #18271969

    Monaro,s zijn alle voorzien van een USA motor die aluminium LS dingen,Pontiac GTO zo worden ze hier verkocht:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Pontiac_GTO” onclick=”window.open(this.href);return false;

    GM wat het moeder bedrijf is van Holden heeft de Monaro (wat als basis een europese Omega B 4 deurs) naar de USA gehaalt en daar het stuur verzet en andere type plaatjes gebruikt en hopla en USA muscle car is geboren…

    En ik denk persoonlijk dat der geen Holden 304 (5L in NL is behalve de mijne dan) aangezien ik der nooit van heb gehoort en deze niet gek lang is gemaakt 1988/1989-1999/2000.
    Het fijne is alles is 100% te krijgen als ik op zondag op buy it now druk heb ik op woensdag een pakketje binnen met DHL dus onderdelen is geen probleem en veel van het injectie systeem enz is weer door Opel/Chev gebruikt map sensor idle air valve trottle body sensor injectoren enz zijn hier op de sloop massaal te vinden.

    Startmotor dynamo stuurbekrachtigings pomp is allemaal gelijk aan chev (startmotor die ik nu heb is der 1 van een chev smallblock)

    In reactie op: verschil injectoren c24ne #18271590

    Nee in de 2.4L zijn 2 kleuren gebruikt af fabriek,bij hetzelfde brandstof systeem maar of der verschil zitten in de injectoren of dat het alleen de kleur van de injectoren is wat het verschil maakt weet ik niet.

    Dit is niet L en LE jetronic maar motronic,en hierbij zijn bij sommige 2.4L gele en bij andere grijze gebruikt maar wat het verschil is?

    In reactie op: Kettinggeleiders #18271699

    Wow daar is toch wat fout gegaan bij het produceren van die oplage zeker een mm 3 maar vermoedelijk eerder 5mm verschil,met origineel…

    Schande dat zoiets word verkocht met de tip ff nabewerken..

    In reactie op: Corsa C 2005 ellende na APK #18271158

    Waar wil je heen???????????

    Je blijft maar twijfelen aan die monteur……
    Doe dat thuis met de handen in de zak ipv hier heel de tijd blijven te typen en zeiken over 2 dingen die je al gemaakt zou kunnen hebben in de tijd dat je hier wat zit ze zeiken.

    Wat wil je nu echt bereiken?????????

    In reactie op: Corsa C 2005 ellende na APK #18271153

    Schei der maar mee uit ik zou zeggen slotje derop..

    Iedere keer begint Rots meer lucht te blazen en warrige woorden te gebruiken om de zaak maar in een ander daglicht te krijgen..
    Terwijl um 100x is uitgelegt dat ie gewoon pech heeft…

    In reactie op: Corsa C 2005 ellende na APK #18271134

    Lees dit zo ff door en dan denk ik:

    Wat wil je bewijzen:Sabotage???

    En dan,veel meer als jij deed het keurmeester nee jij deed eigenaar het zal heel dit topic nooit worden wat wil je bereiken??????????????

    Ja alles is te saboteren en nee niemand gaat zulke dingen als dit saboteren,wat onder de rommel van opel valt kwa degelijkheid

    Dus einde topic als het aan mij ligt,dit schiet nl niet op en niemand heeft der iets aan dit kinderlijke gezeik..

    Rots je hebt gelijk jou auto is gesaboteerd,en nu?

    (dat wil je toch horen al die vorige posters zeggen nee is gewoon slijtage is pech en ik ik zeg ja ze hebbe je goed te pakken gehad daar want dat wil je horen)

    In reactie op: verschil injectoren c24ne #18271586

    Nee nee nee de 2,4 is een ander verhaal die hebben alle motrornic en zelfde weestand waarde maar waarom bepaalde grijs en geel zijn weet ik niet heb dat al vaker gehoort maar met nummers kun je wel achter het verschil komen.

    Grijs en geel was een verschil bij de oude jetronic systemen maar dit maakt bij een 2,4 niet uit die hebben immer een anders injectie systeem.

    In reactie op: verschil injectoren c24ne #18271584

    Kijk ff of je nummers kunt vinden dan kom je der wel uit en kun je de injectoren vergelijken met andere injectoren van een 2.4.

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 2,391)