GSE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 2,391)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118397

    Dat klopt die fluit maakt het vermogen bij die opc dingen…

    Maar dan nog als je motor geen hoger octaan herkent of gemaakt is voor max 98….heeft hoger octaan geen zin…..

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118396

    Nee jij verklaart mij als doctor doom…Een man die maar wat brabbelt…

    Nu vertel jij is wat jij denkt zoals je eerder schreef die tuners en chipper doen…Die doen echt wel meer als de vonk en injector duur veranderen maar wat doen ze nog meer dan????

    En vertel eens meer over die luchtmassa meter of luchthoeveelheids meter of MAP systeem of net welk systeem dat berekent hoeveel zuurstof der naar binnen gaat in een cilinder….

    Als je dit allemaal begrijpt en snapt snap je ook dat een hoger octaan gehalte tanken niks uit maakt aangezien de motor electronica is afgeregeld om de onsteking zo te zetten dat ie veilig loopt op het octaan waarvoor ie uit gebracht..
    Zoals je eerder zij de OPC corsa C heeft …. pk bij dat octaan OMDAT IE EEN PINGEL SENSOR HEEFT en altijd zoekt naar de mogelijkheid om de ontsteking zo vroeg mogelijk te zetten om zo max vermogen te krijgen..

    Die stekker van 95 98 of net wat is gewoon dit:
    Stekker verbonden is draadje a en b verbonden is programma voor ontsteking 1 in gebruik is octaan 98 stekker los getrokken is geen contact tussen draad a en b is programma b kiezen lopen op 95 en zo ook de ontsteking curve verstellen….

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118393

    https://www.youtube.com/watch?v=Zzn3-ygH-v8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Daar snap jij het ook:
    Of je laat meer of minder benzine in de verbrandings kamer door de INJECTOR DUUR te veranderen of je zorgt voor vervroeging van de vonk in een veilig gebied…

    MEER KUN JE ALS TUNER ECHT NIET……Op een ongeblazen motor..

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118392

    Volgens mij snap je het niet:
    Een ECU krijgt een hoop signalen:
    Olie temp-water temp-toerental-krukaspositie-lucht temp enz enz enz enz enz (des te moderner een motor des te meer sensoren)

    Al die sensoren geven info door aan de ECU/computer en die berekent dan wat de juiste waarde benzine/zuurstof moet zijn om zo optimaal mogelijk te verbranden (maar vaak speelt milieu en verbruik een rol bij serie motor…..zuinigheid :(

    Als je gaat chippen kun je niks aan die waardes als water temp toeren tal en lucht hoeveelheid veranderen dit is nl inkomende info je kunt enkel je vonk en injector duur veranderen meer kun je als tuner/chipper niet..

    Daarom nogmaals Nofear1696:
    Vertel me eens wat je nog meer als de vonk en injector duur…….

    In reactie op: snel vraagje over de olie #18276129

    Hoe snel olie verkleurt dank je aan de lekkages langs de veren….

    Ik rij op LPG in mijn oude 3L Monza met als olie 20W50 van Mannol (Goedkoopste die ik kon vinden 2€ de liter) en die olie is na 5000km nog helder..

    Net hoe je motor versleten is maar op LPG krijg je haast verontreiniging omdat de verbranding van alle brandstoffen het schoonst is kwa roet deeltjes..Een diesel zal eerder de olie zwart hebben dan een benzine (in de regel) en een lpg motor krijgt de olie haast niet zwart.

    0 5 10W is het winter getal des te hoger des te dikker in de winter 40 50 60 is het getal wat ie op bedrijftemperatuur heeft kwa visicociteit een 0w30 is maar urine vs de dikke 20w50 die ik rij..

    Moderene motoren hebben minder lagerspeling dan de oudere blokken en het klimaat speel ook mee,des te kouder het klimaat des te dunner de olie,des te warmer des te dikker..

    Kan goed zijn dat de Z22 motor in australie 10W40 moet hebben en hier 5W30 word voorgeschreven..

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118390

    Jip een sensor die de zuurstof hoeveelheid in de de lucht meet en dit doorgeeft aan de ECU en die zodoende met die gegevens en meerdere gegevens berekent hoelang de injector open moet blijven..Om precies 14,4 of 14,6 delen zuurstof 1 deel brandstof te krijgen zodat je verbranding optimaal is,en je lambda sonde weer lamdba 1 meet precies de juiste hoeveelheid lucht brandstof.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Der zijn best veel sensors bij moderne systemen in gebruik waar dit der 1 van is….Maar dat wist jij natuurlijk ook dat dit gewoon een sensor is die de hoeveelheid lucht meet en dit doorgeeft aan de ecu en die ecu berekent dan weer hoeveel benzine der nodig is en die krijgt de motor dan door middel van INJECTORDUUR…..

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118388

    Kerel een lucht massa meter is enkel een sensor net zoals de olie temp sensor de nokkenas positie sensor de krukaspositie sensor de watertemp sensor de map sensor lambda sensor de gasklep positie sensor de inlaat lucht temp sensor enz enz enz

    Al die sensoren geven een signaal af aan je ecu en die bepaalt dan:Lees goed DE VONK EN INJECTOR OPENINGS DUUR…..Die 2 dingen kun je aanpakken als je een chip herschrijft…

    Ik was der zelf bij toen die 5L v8 van mij werd gechipt en dit stelde niks voor nl:
    Ga je op LPG rijden…………………..ja
    Moet het vats systeem deraf…………ja
    Wil je de bak ook wat agressiever hebben………..ja

    en toen was het klik klik klik en een handmatig zelf geschreven programma werd op de chip geschreven en aldus degene die de chip in Australie heeft geschreven is het niks als de ontsteking naar max veilig vervroegen en iets meer benzine in sommige toeren bereiken en dat is het….20KW plus minus…Koste wel veel tijd om de perfecte afstelling te vinden,op een testbank daarna is het gewoon programma copieren….(mits de motor geheel standaard is werkt dit programma het best op een serie motor en zijn 15/20kw normaal)

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118386

    Hehehe vertel mij eens welke waardes der niet vast zijn bij een brandstof/injectie systeem bij een motor welke 2 dingen kun je alleen veranderen bij een ongeblazen motor?

    Je injector openings tijd en je vonk moment zijn de enigste dingen die een tuner bij een atmosferische motor kan veranderen….

    Meer echt niet,en als je wat verstand van autos hebt dan weet je dat waardes als olie water temp lucht inlaat temp krukaspositie gasklep stand lamda waarde enz enz enz enz enkel waardes die binnen komen en niet te veranderen zijn..

    Denk maar eens na…..Meer kun je echt niet.

    Zoals eerder geschreven heeft de 192pk corsa OPC motor een PINGEL sensor die de ontsteking later zet en dan kan je op 95 rijden lol lees eens terug wat ik allemaal schreef..
    Wat je handmatig met die stekkers 95/98 doet is wat de onsteking veranderen zodat ie veilig op 98 kan lopen meer niet…
    Maar als die motor ontworpen is om op 98 te draaien zal ie niet beter lopen op 100 of 102 octaan….Dat ben ik al tig maal aan het uitleggen.

    Ik ben zelf 2de monteur (heb die papieren gehaalt ooit eens lol maar der niks mee gedaan maar ik weet heel verekkes goed hoe een motor en injectie werken)

    NoFear1696 wat kun je volgens jou veranderen met het aanpassen van een chip?

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118384

    Ff simpel:
    Een motor gemaakt voor 95 octaan loopt slecht op 91 maar niet beter op 98 of 102 of nog meer teminste mini mini mini minimaal haast niet merkbaar,aangezien het technisch niet kan,als ie al beter zou lopen komt het niet door het octaan maar de andere bestand delen.

    Het octaan getal staat puur voor de klopvastheid (hoe warm het benzine lucht/mengsel kan worden voordat de brandstof begint te branden)

    Al maak je 2x precies dezelfde benzine met precies dezelfde bestanddelen 1 met een octaan 95 en 1 met een octaan 110 maar verder alles hetzelfde en je kiept dit in een motor die voor 95 is gemaakt dan merkt je 0.0…..

    In reactie op: Keinath Senator station te koop #18276375

    Zeldzaam misschien maar functioneel verre van..

    Voor mij heeft het ding 0.0 waarde:
    A het ding heeft achterkant zo lelijk als wat
    B functioneel als bv een VW caddy is het ook verre van.

    Daarom zou ik het ding niet willen…Als belegging ook niet echt intressant..

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118382

    Wat is chippen,weet je dat zelf wel?

    Onsteking vervroegen plus meer brandstof in bepaalde gebieden…Meer niet bij een atmosferische motor.
    Want verder kun je niks…Alleen de vonk en brandstof kun je veranderen,meer niet.

    Waarom na het chippen geen 95 meer maar 98 heb ik al een paar x beschreven…Lees terug

    Die motor in mijn profiel motor had 165kw en of ik der nu 91/95 of 98 octaan sap inkiepte in Australie ik merkte geen verschil na het chippen heeft de motor plus minus 20kw meer gekregen maar ik moet wel minimaal euro 95 tanken aangezien ie op 91 gaat pingelen en met 165kw doet ie dat niet omdat enkel en alleen de onsteking is vervroegt en ie soms iets meer sap krijgt.
    Nu heeft dat blok plus minus 250pk en 400nm op euro 95,maar op 91octaan is einde motor binnen no time maar of ik nu 95 of 98 of 102 derin kiep op de testbank is het niet terug te vinden of zeeeeeeeeeer minimaal 91 vs 95 wel en al zeker oude 91 merk je zeker,aangezien deze motor geen pingelsensor heeft is het einde zo daar op 91.

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118380

    Aangezien de meeste motor management systemen niks kennen boven de 98 octaan en deze systemen de zaak ook niet zullen veranderen kwa onsteking of dit nu 98 100 102 of 105 octaan is als der op 98 geen pingel meldingen komen zal ie precies hetzelfde verbruiken als op 102 octaan bv…

    Ik geloof ik niet in dingen als zuiniger en meer vermogen enz.

    Een brandstofpomp in of de tank regelt samen met de drukregelaar bv de zaak af op 2,8 of 3 bar of net wat,vervolgens regelt je computer dat de injectoren bv per krukasomwenteling per cil 0,0003 sec open gaan egaal of dit op 95 98 100 benzine is,per gemaakte km is dit precies hetzelfde en zijn dit precies zoveel omwentelingen en komt der technisch net zoveel brandstof naar binnen…

    Als motoren gaan inhouden en stotteren op de brandstof waar ze voor gemaakt zijn zou ik toch een op nader onderzoek gaan,en merkbaar meer vermogen door een hoger octaan gehalte te tanken?????????????????????????????????Wow free horses ik zou zeggen ga LPG rijden octaan 108-110 :P

    In reactie op: Keinath Senator station te koop #18276371

    Senator A chassie station is 1000den malen verkocht in Australie,carroserie hier naar toe halen en schutbord omzetten en je hebt je een Senator A station meer of minder..(wel met starre as)

    In reactie op: Monza wel of niet GSE toch gekocht #18275025

    Ik ken de hele Rob niet en meer als 99,9999% mensen op de planeet ken ik niet maar,ik persoonlijk heb na mijn idee toch al heel wat GSE,s en Senator CD,s gezien en ik persoonlijk ben nog nooit geen bruin Recaro interieur tegen gekomen enkel het grijs,maar op de fotos die Sjoerd plaatste is de kleur niet heel goed zichtbaar dus ik kan beter Sjoerd vragen is het interieur anders dan het interieur van mijn broertje zijn ex Monza?

    In reactie op: Aanschaf Omega B2: 2.2 of V6? #18274304

    Ik snap je eerder post niet Wim?

    Maar goed ieder zijn motor keuze maar persoonlijk de zwakke goedkoop gemaakt euro motoren zijn niet mijn keuze misschien ben ik van de oude stempel en betaal ik liever wat meer aan brandstof en vervang ik liever niet te vaak wat aan mijn motors.

    Maar goed ieder zijn motor keus,mijn keus zou de v6 zijn en nog liever de V8 als die der was,persoonlijk zie ik de V6 als de 2de keus als het goedkope alternatief voor de v8 maar in dit geval is de V6 de big boy dus altijd de big boy nemen,zou ik doen meer paardjes aan boord is meer fun :)

    In reactie op: Aanschaf Omega B2: 2.2 of V6? #18274302

    https://www.youtube.com/watch?v=GpigBDiBVlE” onclick=”window.open(this.href);return false;

    En dat wil je ook niet als motor hebben……Das helemaal een ontwerp van de:de berijder betaalt en de garage vaart der wel bij.

    In reactie op: Aanschaf Omega B2: 2.2 of V6? #18274300

    Maar goed ik geef je een paar voorbeelden:

    Mijn zus en haar man zijn since een week terug uit Miami ze hebben daar 2 weken vakantie gehouden en hadden een 2012 Jeep Grand Cherokee v6 als huurauto ik hoorde niks als lof…Het ding zoop niks en bleef constant onder de 2000rpm trok super en had comfort ivm de passat en polo die ze hier hebben.

    Ik reed in Australie een 1994 VR Commodore V8 5L v8 met automaat in een 1650kg kale auto daar kwam ik en mijn rommel nog bij,1 op 10 op lange afstanden was wel te doen,1900rpm bij 110km en koppel was altijd op voorraad,tikje op het gas en je haalde in.

    Dat grote motoren meer zuipen als kleine ligt der aan wat je der mee doe,optrekken en afremmen 100% zeker dat de grote motors dan meer zuipen,maar op de lange afstand/met last is het weer andersom.

    Maargoed persoonlijk hou ik van simpele grote motoren zonder veel poespas die niet kapot gaan en niet te veel toeren draaien van die 3000+ toeren motoren hou ik echt niet van.
    Ik zie het liefst een zo simpel gemaakte motor als kan,met een injectie systeem wat vrij simpel is,bv de C30NE van de Omega A is een geweldige motor,de LS motoren zijn geweldig.

    Maar een Z22 huppel de pup……………………….Bekijk het ontwerp eens met technische ogen en vraag je dan eens af:Wat had ik nog zwakker/gieriger kunnen ontwerpen…..

    In reactie op: Aanschaf Omega B2: 2.2 of V6? #18274298

    Ze maken die motoren ook zo erg complex…

    Persoonlijk zie ik liever een halve liter meer inhoud en een simpel design dan heb je nog hetzelfde vermogen maar een meer betrouwbare motor,als ik bv de Opel V6 vergelijk vs de USA gemaakte LS motoren zie ik die toch 1000x liever.(die usa motoren zie ik liever)

    In reactie op: Monza wel of niet GSE toch gekocht #18275016

    Waarom zit daar in die Monza een extra groot reservoir voor de ruiten sproeiers…

    Dat zat normaal alleen bij de A2 modellen met koplamp wissers..(A1 had die grote hoge ronde pot)..
    Heeft die Monza koplamp wissers?

    Persoonlijk heb ik nog nooit in mijn leven een ander interieur gezien als grijs bij een GSE iedereen weet denk ik wel wat ik bedoel,bruin heb ik wel soms gezien met die mmm gele stoelen.

    Maar een bruin dashbord met bruine deurplaten met grijze recaro,s dat ken ik niet sorry en heb der nog nooit van gehoort of dat het in mijn boeken is voor gekomen als zijnde een GSE combinatie.

    Leer bij een senator CD in het bruin zwart ken ik wel maar leer bv bij een monza GSE ken ik ook niet,terwijl ik hier een GSE met leer heb…Voor mij lijkt het alsof de gewone a2 stoelen met leer zijn overtrokken…(ziet wel cool uit en zit best lekker :P)

    Wat is dat voor poppeknommel dat bij minder als 200.000 der ellende is met de bak?

    Als opel een beetje voor zijn/haar merk opkomt en wat goede naam wil houden word die rommel vervangen door iets van betere makelij…..Kostenloos of tegen materiaal kosten.

    Als der structureel iets enorms naar de klote gaat zoals een transmissie onder de 2 ton of een motor naar gort of een chassie wat rot is zou ik me als producent schamen,en al zeker als deze rommel haast 7 jaar in productie is geweest (2007/2013) moet der toch ergens een lamp zijn branden dat dit na 40 50 60 70k ellende gaf bij de test auto,s.

    Bij de oude Monza/Senators was ook bekent dat de veerpoten rotten de eerste meldingen kwam een jaar of 5/6/7 na release van de eerste bouwjaren binnen Opel heeft dit nooit opgelost enkel productie beeindigd….

    In reactie op: Aanschaf Omega B2: 2.2 of V6? #18274294

    Eens een V8 nooit meer minder :D (alleen ik lul wel maar rij zelf nog steeds een oude lijn 6)

    Maar in australie zijn dezelfde chassies gebruikt als in europe min of meer google maar eens op Holden Commodore VT VX VY VZ en Holden Monaro daar zie je dat de ze de motoren V6 en V8 gebruikte standaard in dat chassie.

    Mijn advies ga niet met een 4 cil ligge klooien neem de v6 in dit geval.

    Lol:
    https://www.youtube.com/watch?v=1IJiJlTsBhY” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dit is dan een vrij onverwoestbare V6 ipv de kleinere opel V6 motoren maar deze GM Usa v6 dingen duwen ze in australie in een Omega B chassie en de LS1 en LS2 en nog wat LS blokken worden daar als V8 in het omega B model geduwd,vond het wel lachen zoals deze meneer het allemaal uitlegde.

    In reactie op: Monza wel of niet GSE toch gekocht #18275008

    Ik twijfel eerlijk gezegd ook of het een echte GSE is aangezien:
    Me opvalt dat het dashbord bruin is op de fotos (zo lijkt het en niet grijs)
    De deurpanelen lijken bruin ipv grijs.

    Ik um vrij hoog vind liggen kwa vering.

    Het gewicht niet klopt met een echte GSE,automaten zijn altijd zwaarder als handbakken (kwa gewicht dan in de tijd van monza senator)

    Maar goed of het wel of geen GSE is maakt geen klote uit aangezien de chassies alle universeel waren dwz of ze werden met GSE spullen voorzien of met een kaal interieur en 22E het chassie was precies hetzelfde,succes dermee :)

    Prachtige auto by the way

    In reactie op: welk octaan gehalte benzine #18118377

    Lol sommige mensen denken octaan 120=20pk meer en dat is fout zal het ff simpel uitleggen:

    Benzine met lucht word samen gedrukt in een cilinder en door het samendrukken word de lucht warm en als de benzine in de lucht begint te branden voordat de zuiger boven is verlies je enorm veel kracht en je lagers krijgen enorm hard op het flikker aangezien de zuiger drijgstang omhoog gaat en de druk de zaak omlaag wil drukken.

    Des te hoger het octaan gehalte des te later de benzine zal gaan ontbranden dus met andere woorden je kunt het lucht benzine mengsel harder veilig samendrukken.

    Een motor presteert optimaal als iets voor dat de zuiger boven is de vonk van de bougie komt en de ontbranding fatsoenlijk begint en deze ontbranding op zijn sterkts is als de zuiger 100% boven is. (te vroeg ontsteken is einde motor snel genoeg aangezien je lagers op zijn flikker krijgen van heb ik jou daar)

    Als je nu een motor hebt waar de benzine lucht door de compressie en daardoor gekregen hoge temperatuur al begint te onsteken voordat de zuiger 100% boven is en je dan ook nog eens een vonk krijgt bij een verbranding die al in meer of mindere maten aan de gang is heb je iets wat ze pingelen noemen,daarom zitten der op moderne motoren vaak pingel sensors die vast stellen wat het juiste ontsteek moet zijn om veilig optimaal te preseteren.

    Als jij een motor hebt die gemaakt is voor bv euro 95 dan zal ie het best lopen op euro 95 en slechter op bv 91 octaan aangezien ie dan vermogen verliest omdat de ontsteking word terug gezet,maar de motor zal niet beter gaan lopen op 110 octaan omdat ie dat niet kent en het motormanagement systeem denkt we hebben geen pingel melding en de onsteking komt in de stand van bv 95 te staan kwa ontsteking…

    Dus die onzin met ik rij zuiniger en op de testbank dit en dat,als je weet wat der in een motor gebeurt en waarom dingen gemaakt zijn zoals ze zijn snap je dat het mechanisch geen of mini mini mini maal voordeel brengt om bv octaan 100 te gaan tanken in een motor met een compressie van 8:1 (lage compressie motor)…
    Werk je met turbos en oplading word het verhaal anders maar dan is het weer…Waar is de motor voor ontworpen.

    In reactie op: Monza GSE aangekocht en een dikkert #18273423

    Ik ken die auto al 7/8 jaar en het begon met het idee van kopen + slopen (der zat alles in wat in die tijd lekker liep:265 getrag bak-setje getinte ramen-30E-digidash-koplampen met verstralers-7J manta 400 velgen lagen op de Monza-Recaro,s enz enz,en aanschaf was ie niet duur als ik eerlijk ben.

    Alleen zag ik dat die Monza op wat kleine dingen zeer goed was nl alleen de dorpels waren slecht en de veerpoten en de deur aan de bijrijderskant en wat blaasjes rond de vooruit maar dingen als langsligger voor balkje bij de tank (via koffer van binnen zichtbaar) plaatwerkt waar de voeten tegen komen aan de buitenkant en de spatschermen en wielranden en plaatwerk onder het koffer enz enz enz was allemaal in zeer zeer goede staat.

    Ik heb mijn broertje toen kunnen overtuigen dat ie um maar moest opmaken en dat heeft ie toen gedaan dwz der zijn nieuwe dorpels ingekomen en der is een andere deur aan de bijrijders kant ingekomen en rond de voorruit is ook alles vervangen door hard plaatwerk van een sloper en daarna is de gehele auto op de bumpers en de achterklep overgespoten in de originele kleur,ook wist de schade werker te vertellen dat de veerpoten niet gelast maar geplakt konden worden met speciale lijm hij heeft die toen blank gemaakt en gelijmt alleen dit heeft maar een tijdje gehouden en toen is der een 24V veerpoot brug geplaats.

    Toen ie terug kwam van de spuiter is der vrijwel meteen een 24v ingekomen met een nieuw vliegwiel en koppeling en die motor heeft toen nieuwe pakkingen voor de in en uitlaat gekregen,nieuwe bougie kabels + bougies en een nieuwe lamda sonde + de 24V schijven en klauwen..
    Ook is de kachelmotor vervangen door een nieuwe uit Duitsland van opel classic parts

    En toen ie naar behoren liep werd ie in de hoek neer gezet…Waar ie sinds de 24v transplantatie geen 1500km heeft gelopen…

    Ik zou de veerpoten nog ooit gaan lassen maar das der nooit van gekomen maar das maar een 100€ materiaal kwestie en 1-2 dagen werk (bumper spatschermen los en beginnen maar….)

    Die auto heeft de laatste 3 jaar geen 300km gedraait….Hij stond daar maar of geschorst of geen benzine of geen tijd of net wat….Als de vraag verkoop je um niet door Sjoerd was gestelt had ik niet eens is aan die Monza van mijn broertje gedacht…Mijn eigen GSE is hetzelfde verhaal….De auto staat daar maar,maar geld word met de dag geprint en minder waard en echte goede Monza,s zijn op en ik heb um betaalt en het geld (nog) nodig dus ik laat um maar staan,verkopen kan altijd nog als ik der vanaf zou willen.

    Die 24V motor loopt als een klokje,het 3.7 diff is stil,de 296mm remmen zijn nieuw (kijk maar eens die zijn der gelijk met 24v ombouw opgekomen check die schijven maar),bak schakelt mooi stroef,electrisch werkt alles (dacht ik teminste),laatste keer dat ik die auto heb zien lopen was afgelopen zomer juli/augustus dacht ik dat ik um nog gezien heb voor 1 of 2 dagen,verder stond ie daar maar in de hoek onder het stof te kijken..

    In reactie op: Monza GSE aangekocht en een dikkert #18273412

    Toevallig dat ik wat foto,s vond van de mijne:

    En die zijn gemaakt rond:
    2008:05:05

    En rond die tijd is mijn broertje de zijne ook opnieuw gespoten in dezelfde kleur die waren beide weg rond dezelfde tijd maand 4/5 van 2008.

    Dus die is een jaar of 6,5/7 terug overgespoten in de originele kleur enkel is bij de ex auto van mijn broertje de voor en achter bumper niet meegespoten en zijn de spiegels en sideskirts meegespoten in de originele lak.

    Die 24v is de daarna ingekomen rond het einde van de zomer augustus/september en daarna heeft ie amper gelopen minder als 1500km zeker,toen ie klaar was is der amper op aan gekeken.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 2,391)