Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GS2.6
DeelnemerIk heb een soort gelijk iets bij een ander soort bak, ik ben ook nog aan het uitzoeken wat het is..
GS2.6
DeelnemerHet is even wennen, maar ik vind hem toch top en zeker met die wielen en mistlampen!
GS2.6
DeelnemerWant wanneer ik start, dan hoor ik ze niet echt, maar dat is natuurlijk niet zeker, want is minder goed te horen dan.
Maar wanneer ik massa aan de witte draden aansluit, klikken ze alvast wel.
Maar ik moeten weten of klikken wanneer de motor start!
GS2.6
DeelnemerEn wanneer ik de toevoer op de 3 splitsing zet, dan loopt alles rond, maar komt nog steeds niks uit de drukregelaar..
Is het potje dan dicht, want ik kan er ook niet in blazen in die grote en dikke in het midden (dus waar 1tje van naar het spruitstuk gaat).
Ik heb trouwens ook hetzelfde probleem waarschijnlijk met de injectoren, dat ze niet open gaan..
Hoe kan ik die perfect testen? De motor heeft wel even gelopen 2 sec. Maar daarna weer niet, want ik krijg maar geen retour uit de drukregelaar..
GS2.6
DeelnemerIs dat 100% zeker dat de toevoer niet op dat potje komt?
Ik krijg namelijk maar geen benzine uit dat potje.. Ook niet wanneer ik die de slangen wissel.
Wanneer ik de toevoer op dat potje zet, komt nergens wat uit en er komt enorme druk op de toevoerslang.
En wanneer ik de toevoer op de 3 splitsing zet, dan loopt alles rond, maar komt nog steeds niks uit dat potje..
Is het potje dan dicht, want ik kan er ook niet in blazen in die grote en dikke in het midden (dus waar 1tje van naar het spruitstuk gaat).
GS2.6
DeelnemerHeb je geen zin om een 2.3 blok in je nieuwe Manta te leggen?
GS2.6
DeelnemerJe hebt een van 90 graden gebogen nodig.
GS2.6
DeelnemerNiet hier gaan twijfelen, je moet niet-synthetische olie hebben.
GS2.6
DeelnemerZo, er zit nu de originele 4-bak weer achter.
En ik heb met 80w90 gevuld, tot het overliep waar jij zei, Vinci.
Gaat vlekkeloos in de 1 + 3 En vlekkeloos eruit
Gaat heel zwaar in de 2 + 4 En ook heel zwaar eruit
De achteruit lijkt ook in orde.
Dit is de bak die ik voorheen ook gebruikt heb en niks aan gedaan heb.
Een idee wat verkeerd kan zijn gegaan?GS2.6
DeelnemerVelen menen een 5-bak achter de ohv blokken is niks, maar ik weet dat het wel wat is.
Maar een 5-bak voor achterwielaangedreven ohv blok, heb ik nog niet van gehoord.
Je kunt een tussenplaat laten maken voor een ohc 5-bak, misschien is dat wat?
GS2.6
DeelnemerLagerdruk testen, ken ik niets van.
Diff. lagers ben ik i.i.g. niet aangekomen.
Andere bak heb ik nog liggen, dan zet ik het binnenwerk om en klaar is die Kees.Ja, dat is vieze olie geworden en ik weet niet waarom… Ik weet alleen dat in het begin, na de ombouw, dat de 5de versnl. nooit goed erin ging en sinds dit jaar pas wel.
En ik heb altijd gemeent dat er een rechthoekig plaatje vergeten was die ik hier nog liggen heb, maar dit kon ik pas nakijken, wanneer het binnenwerk er weer uit was, dus wie weet.
Ik zal komende week die bak maar wisselen, want die zal toch meteen lekken. Want hij lekt nu toch ook, wanneer die bijna leeg is.
GS2.6
DeelnemerDan doe ik dat.
De olie was dit jaar ververst en dan al zo stinken..
Schakelen ging/gaat altijd goed. In het begin niet altijd in de 5, maar die ging uiteindelijk ook weer goed.
GS2.6
DeelnemerEr kwam geen olie uit, kan ook omdat ie al leeg gelekt is, weet ik niet..
En er zit slijpsel op de magneetplug + de olie is aardig zwart geworden en ruikt verbrand.
Hoe ga ik nu verder? Andere bak, want als ik ga bijvullen, blijft het lekken.

GS2.6
DeelnemerIk doe dat via 1 van de 2 deksels.
Trouwens, als ik dadelijk het olieniveau heb gecontroleerd en eventueel bijgesteld.
Moet ik de keerring toch nog vervangen?
GS2.6
DeelnemerBedankt voor je uitleg.
Het hele binnenwerk is eruit geweest, dus ik dacht, is toch vrij leeg dan.
Ik heb er ong. 2050 ml. in gedaan, kan 100 ml. meer of minder zijn.
Ik zal eerst via die plug nakijken en dan laat ik het weer weten.
Doe je via die plug ook vullen normaal, net zoals bij een achterwielaangedreven bak?
Ik heb dat toen via het bovenste dekseltje gedaan.
GS2.6
DeelnemerIs een 5-bak ohv.
En je bent goed bezig, want er zit inderdaad ATF olie in, omdat me dat werd gezegd dat dat ging, de ene meent van wel, de andere van niet.
Maar ik zal inderdaad de volgende keer gewoon de juist bedoelde olie erin doen.
Dat er te veel in kan zitten, zou kunnen, maar ik meen van niet.
De bak was 100% leeg gelaten en daarna heb ik de hoeveelheid erin gegooid, wat hoort bij een F10/5Ik ben allang blij dat jullie menen, de keerring van de bak en ik geloof jullie ook, maar kunnen jullie me uitleggen hoezo jullie dat menen, dan weet ik dat ook voor een volgende keer.
En hoe ga ik die keerring verwijderen, is dat op dezelfde manier als bijv. van de krukas achter?
En dit kan ik zeker niet doen, wanneer alles nog is ingebouwd, dus ik bedoel, dekplaat weg, prise-as eruit trekken en dan de rest…?
GS2.6
DeelnemerVroeg me dit altijd af met andere modellen, bijv. Kadett C de een heeft het wel, de ander niet..
Net zo bij Rekord etc..
GS2.6
Deelnemer850 zit een V8 in. ik weet eigenlijk niet in welke de V12’s zitten, maar ik zie ze wel eens bij sloperij liggen..(tenminste van Jaguar dan..)
GS2.6
DeelnemerGaat het om een sedan of caravan?
GS2.6
DeelnemerTip, van Ascona B zijn hetzelfde!
GS2.6
DeelnemerDat is toch wel een mooi gezicht, die originele radio erin zeg!
Zie ik nooit meer.
GS2.6
DeelnemerOk, wat jij wilt. bedankt voor je reactie op dit forum.
GS2.6
Deelnemer…
10 maart 2012 om 17:05 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625347GS2.6
DeelnemerJau, die zullen sommige anderen ook kennen.
Echt een mooie wagen!
GS2.6
DeelnemerZover ik weet, doen de meeste helemaal intrappen.
Maar half kan ook inderdaad.
-
AuteurBerichten