Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GS2.6
DeelnemerMaar hoe doen jullie dat met de remmerij?
Gewoon de grootste remmen voor bij 4 cilinders of? En welk assen en naven gebruiken jullie, gewoon ook voor de 4 cilinders?
GS2.6
DeelnemerDat klopt, mag in de auto getankt worden.
GS2.6
DeelnemerGewoon te min olie waarschijnlijk of maak hem eens open en bekijk de filter enz.
GS2.6
DeelnemerIs nog wat gelukt?
GS2.6
DeelnemerOk, ik ben het overwegen om eens bovenstaande E Kadett diesel uit te proberen. Ik laat het nog weten!
GS2.6
DeelnemerGa het zeker proberen!
GS2.6
DeelnemerIk heb weer een gevonden, ook met de 1.6 + HANDGESCHAKELD = 1 op 14, vind ik niet bepaald zuinig..
GS2.6
DeelnemerRetour is in orde, alleen ben ik niet zeker ervan of de dikte van de nippel aan de tank groot genoeg is..
Hij verzuipt na ongeveer 10-20 km. gereden te hebben! (dit blok liep trouwens in de vorige auto gewoon top en ik heb niks verandert)
Het geluid blijft hetzelfde, maar is volgens mij te hard. Klinkt i.i.g. harder dan bij de andere auto’s.
Ik heb trouwens de brandstofrelais niet via de kabelboom aangesloten, maar via een schakelaar. Dus ik moet zelf de pomp aan-/uitzetten.
GS2.6
DeelnemerIk heb nog niet gecontroleerd of ie op alle 6 cilinders loopt, maar alle verzuipen en de motor loopt, dus de vonk ligt het niet aan.
Brandstof relais vervangen, terwijl ie werkt? Ik dacht met een brandstofrelais; of de motor loopt, of de motor start niet.
GS2.6
DeelnemerAutomaat is minder zuinig, maar zijn toch aardige verschillen.
GS2.6
DeelnemerJa, ik kreeg nog van iemand anders ook te horen 1 op 12.
Maar dan vind ik het maar raar met die dieselmotoren.
Een Rekord E diesel verbruikt 1 op 17/19. En is een paar honderd kilo zwaarder..
En een of andere kleinere Renault van 1984, verbruikt 1 op 17 met een 1800 blok.
GS2.6
DeelnemerMijn u2u’s nog kunnen lezen?
GS2.6
Deelnemer?:)
GS2.6
DeelnemerEn bedankt!
GS2.6
DeelnemerOh ja, van de B2 toch met banjo aansluiting?
Deze zijn toch hetzelfde als van de Rekord remklauwen?
Dan is het toch nog steeds verkeerd om?
En kon ik niet ook de remslangen van een Corsa A of B gebruiken?
GS2.6
DeelnemerDe motor loopt ja nu, hoe staat het nu verder? :)
GS2.6
DeelnemerDat weet ik, de 2 bovenste, moet ik beugels voor maken en met de veerschotels, kan ik nog rustig over nadenken.
GS2.6
DeelnemerDie wat ik hier heb liggen van E Rekord zijn inderdaad langer, maar ik kan verder niks zeggen, ik heb nog geen volvo as gezien in het echt en of geen duidelijke foto’s.
GS2.6
DeelnemerInderdaad zoals jullie nu zeggen, maar dit duurt nog even, zodra ik verder kan, laat ik het weten hier.
GS2.6
DeelnemerMaarja, ik kan pas over minstens 2 maanden hieraan beginnen, heeft nu geen haast, ik heb alleen nog steeds niet besloten welke motor ik nou ga inbouwen, die lekker zuinig is, dus een ohc blok.
GS2.6
Deelnemer:D
Ik ben nu even komplete volvo’s aan het bekijken, met gasinstallatie ook al voor 500 – 800, dus dat gaat goed.
En die stoelen van een nieuwer type met leer zouden erg goed zitten, dus de stoelen en bank kan ik ook overnemen, alleen de remmen voor de vooras, kijken wat ik daar nog mee kan.
GS2.6
DeelnemerDat klopt ook weer, maar ik heb het nog niet gezien met mijn eigen ogen. Ik weet niet, ik wilde het gewoon van te voren even vragen.
I.i.g. zijn die volvo assen vele malen goedkoper dan de dikke kadett c assen (die zijn belachelijk duur, waarom, geen idee).
Dus ga ik liever voor een volvo as.
GS2.6
DeelnemerBoh, dat is even een verschil met jouw verbruik, ik ben benieuwd wat andere nog laten weten.
GS2.6
DeelnemerTedmechanic, jij rijdt blijkbaar het onzuinigste zoiets:). Die motor is dat nou wat betrouwbaars, over de 1.3 hoor ik ook steeds verschillende verhalen, krukas zou ook wat mee kunnen zijn?
Het verbruik gaat dan nog.
Misschien ga ik deze gebruiken in de Kadett C, met lpg?
GS2.6
DeelnemerIk vroeg hier om de handremkabelbevestiging en wat jij zegt, klinkt ok.
De beugels heb ik zo nagemaakt, dat is het punt helemaal niet.
-
AuteurBerichten