Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GS2.6
DeelnemerBedankt, deze tips neem ik mee!
GS2.6
DeelnemerDat is begrijpelijk, ik ben geen gek sneuzeltje, komt allemaal in orde.
Ik moet deze week toch nog eens naar een sloperij, dan ga ik wat rond kijken.
GS2.6
DeelnemerDat is de meneer met ook een eigen webpagina, dat vind ik echt een toffe Kadett C !!
Ik zal hem eens vragen.
GS2.6
DeelnemerIk geloof dat de 1.2 remklauwen ook nog verschillende uiterlijken hebben, want ik heb pas een set gemonteerd van een 1.2, maar die zien hetzelfde uit als op deze foto, alleen zijn deze weer anders dan de 1.2 klauwen wat ik eerst erop had..
GS2.6
DeelnemerDie 16V. gaat er zeker in, dat is de Ecotec blok. Die heeft een OHC bak-aansluiting, dus de automaat kun je dan niet gebruiken, wel als je een ohc-bak hebt of anders de koppelingshuis omlassen.
Heb je die Omega toevallig kompleet staan, zit daar een automaat achter, dan die gewoon er aanlaten en de kardanas even omlassen.
Dan weet ik niet of die startblokkering heeft, die moet je erbij houden of anders een oudere ecu erbij gebruiken.
En voor de rest zullen er onderweg nog wat kleine aanpassingen nodig zijn, zoals de uitlaat bijv.
GS2.6
DeelnemerIk heb zelf pompen liggen, alleen waar ik nog niet uit ben is wat ik gebruik voor het stuurhuis.
Die elektrische van de Corsa B of C, was ik inderdaad ook aan het denken, maar ik heb dat nog nooit gezien, dus weet ook nog niet of ik dat zelf krijg ingebouwd..
Er was ergens op een forum iemand, die heeft dit 3 keer liggen, €200-€300. Is wat prijzig of niet??
Dat van de Mustang is dan plan B!
GS2.6
DeelnemerDankje!
GS2.6
DeelnemerInderdaad, eens kijken wie hier wat weet.
GS2.6
DeelnemerInderdaad, dat forum was ik al weken aan het zoeken.
GS2.6
DeelnemerIk heb ze zelf aan iemand anders ook verkocht en die heeft ze nu eronder zitten.
Ik weet niet meer wie, was op een ander forum. (misschien vind ik hem nog terug)GS2.6
DeelnemerInderdaad met elke tank die een retour heeft, lijkt mij ook.
GS2.6
DeelnemerSow, mooie reacties, maar dan weet ik voldoende.
Ik vroeg me dit gewoon even af, maar sowieso, laat ik alles altijd omkeuren, blijft toch prettiger en kost ook de wereld niet.
GS2.6
DeelnemerRekord en Commodore kan i.i.g. wel. Heb ik ook nog genoeg van liggen, voor de vooras of achteras?
GS2.6
DeelnemerDie Isuzu blokken hebben dus ook een OHC aansluiting?
GS2.6
DeelnemerDie Isuzu blokken hebben dus ook een OHC aansluiting?
GS2.6
DeelnemerAh, ben ook benieuwd.
Trouwens, wanneer heb je te maken met een MV6 motor en wanneer met een V6 motor?
GS2.6
DeelnemerJa klopt, inmiddels heb ik wat plaatjes gevonden, bedankt!
De cardanas heeft andere aansluitingen o.a.
GS2.6
DeelnemerEn van de X30XE, zijn daar ook welke die geen startonderbreker hebben, dus welke auto en of welk bouwjaar?
GS2.6
DeelnemerEn van de X30XE, zijn daar ook welke die geen startonderbreker hebben, dus welke auto en of welk bouwjaar?
GS2.6
DeelnemerOmdat ik toch ook nu voor een MV6 motor wil gaan, wel de 3.0 dan.
– Welke gaskabel hebben jullie gebruikt en dan ook iets verandert voor een steun of zo?
– En met de retour van de benzine, gewoon op de aansluiting van de injectietank (die is dus niet te smal???)
– En de brandstofpomp, die wat bij de motor hoort, is die bij de Omega B of Vectra B ook uitwendig?
GS2.6
DeelnemerIn de omega bedoel je de 2.0 ohc, want 1.8s, ken ik niet in de Omega’s. (maar is toch hetzelfde :D )
Maar dus achter de v6 motoren hoort een ohc versnellingsbak (of belhuis), dat wist ik nog niet.
De v6 motoren zijn lichter, dat klopt, maar ik vind de cih blokken zo geweldig uitzien.
Hydraulische koppeling krijg ik er wel in, daar heb ik ook nog een r25 bak voor bij liggen, maar dat wil ik niet meer hebben. Ik wil alleen kabel, dan kan er tenminste nog geschakeld worden, wanneer de kabel knapt en gaat minder zwaar etc.
GS2.6
Deelnemerok, welke versnellingsbak heb jij erachter? (ik weet niet, passen de cih bakken op de mv6 motoren??)
Ik wilde er misschien een C30SE (cih lijn 6 motor) inleggen.
GS2.6
DeelnemerMooi:
Is stuurbekrachtiging nog nodig bij zo een ombouw?
En met de motorsteunen, wanneer er een cih blok in komt, gewoon de standaard van c kadett of wat past (i.i.g. niet zelf gemaakt) ?
En met de cardanas, hoe gaat dat verder? want is dikker dan van de c kadett toch? Gewoon beide helften, dus achteren van de kadett en voor wat op de grotere versnellingsbak past?
GS2.6
DeelnemerDan ben ik overtuigd :thumbup
Sinus, mag ik hier nog vragen neerzetten over de ombouw van 6 cilinders in een C kadett?
GS2.6
DeelnemerMaar tot hoeveel pk’s mogen die remmen dan hebben?
Een 6 cilinder, is dat niet te zwaar voor i.i.g. de vooras?
Ja, een sperr zal wel aan te raden zijn in dit geval. :D
-
AuteurBerichten