GS2.6

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 499)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: uitbouw #17874415
    GS2.6
    Deelnemer

    Maarja, ik zie het morgen wel. De rest van de auto staat te koop onder:

    carrosseriedelen.

    In reactie op: uitbouw #17874414
    GS2.6
    Deelnemer

    Dus die zitten er los in, niks houdt die op hun plaats, behalve hoe het nu is ingebouwd door de rest..

    In reactie op: uitbouw #17874412
    GS2.6
    Deelnemer

    Het ging mij eigenlijk erom of het makkelijkste naar boven of naar onderen is, maar is al duidelijk.

    En dus met versnellingsbak en al is het makkelijkst?


    Verwijder eerst de homokineten uit de versnellingsbak, deze kun je vrij gemakkelijk eruit te wippen met behulp van een bandenlichter


    Kan hier nog wat over gezegd worden, dat is eigenlijk het enigste waar ik mee zit, wat ik daarmee moet aanvangen?

    In reactie op: deurrubbers kadett #17571479
    GS2.6
    Deelnemer

    Ikzelf heb nog niks gevonden, bij ocp heb ik nog niet nagevraagd.

    In reactie op: Trekhaak rekord c #17874888
    GS2.6
    Deelnemer

    caravan kan niet hetzelfde zijn, de brandstoftank zit op een andere plaats.

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888639
    GS2.6
    Deelnemer

    En welke remslangen of remleidingen heb je erbij gebruikt?

    In reactie op: 25xe in Kadett #17879065
    GS2.6
    Deelnemer
    otdh wrote:
    als je een C25xe uit een vroege calibra of vectra pakt heb je geen startonderbreker

    elke X25xe is zoiezo met een startonderbreker ( inlaat komt veel beter uit voor jou )

    Sorry, nu ben ik in de war dankzij je laatste zin?

    Elke heeft startblokkering en je zegt vroegere niet ?

    En wat is opeens met de inlaat ?

    Alvast bedankt, ik ga voor zaterdag sowieso een omega b halen met een 2.5xe schakel.

    Dus ik zal die motor eens gaan uitbouwen en dan kijk ik tijdens de uitbouw hoe en wat…

    Ik werk normaal alleen met cih blokken, maar nu een V6, omdat die toch beter lopen en deze past zo in de Kadett, de cih moet ik plaatwerk uitslijpen..

    Heb je zo nog tips tijdens de uitbouw??

    Bijv. de stuurbekrachtiging, heb ik dus niet, welke riem heb ik dan straks nodig?

    En wat kan ik nog van het blok weg laten?

    Het is inderdaad fijn dat de meeste Opel draadkleuren dezelfde betekenis hebben!

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888625
    GS2.6
    Deelnemer

    Ik heb een rij 6 2.8 even geprobeerd en het volgende gemerkt:

    – kachel verplaatsen, dus ook accu
    – motorsteun tot bakbevestiging is 39 cm van de 6 cilinder, dus 10 cm. ong. langer.
    nu blijkt dus dat de versnellingsbak ook meer naar achteren moet, en ik heb al een 5 bak erin, ik wil niet die cardanas nog eens inkorten..
    En hoe wil ik dan schakelen, de versnellingspook is al 100% ingekort?
    – blok meer naar voren zetten is geen optie, dan moet ik carterpan ook aanpassen (geen probleem, is ijzer), maar kwa gewicht is dat inderdaad niet aan te raden.
    en dan is het beste om het midden van de motorruimte te verlengen i.p.v. de voorkant.

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888624
    GS2.6
    Deelnemer

    Ziet er inderdaad goed uit!!

    In reactie op: mijn senatortje #17800901
    GS2.6
    Deelnemer

    Komt die van Belgie?
    Blijven mooie auto’s.

    Is die andere ook van jou?

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888622
    GS2.6
    Deelnemer

    Als ie naar mijn zin moet zijn, wil ik een cih blok erin. :thumbup

    Ik wil dan alleen nog weten hoe die kachel verplaatst wordt.

    Dan kijk ik bij een andere kadett voor een ohc 6 cilinder blok.

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888620
    GS2.6
    Deelnemer

    Dat heb ik ook uitgelegd…

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888618
    GS2.6
    Deelnemer

    Deze antwoordt had ik wel verwacht, ik was vandaag op de sloop wat V6 motoren gaan bekijken, zit veel aan wat ik niet kan gebruiken, maar ik ken deze motor niet, ik werk alleen met cih blokken.

    En dan ook nog die startonderbreker, kan wel een andere ecu nemen, moet ik eerst zien te vinden en kan hem ook zo overnemen, maar ik wil geen startonderbreker en ik zou niet weten hoe ik die anders weg laat.

    Als ik hem niet werkend zou krijgen, sta ik te kijken..

    Er moet ook een blok in zitten, waar niet veel problemen mee komen en makkelijk te overzien is onderweg. Want de Kadett zal veel verre ritten maken.

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888616
    GS2.6
    Deelnemer

    Ok, de B heeft hem wel weer aan de voorzijde jammer genoeg.

    De KAD modellen hebben hem ook aan de achterzijde!

    Die V6 denk ik dat ik toch maar laat, zit mij teveel aan.

    Ik kan met iemand een inruil doen tegen een 2.5E. Dit is geen geweldig blok, maar voor in een C Kadett is het even goed genoeg, daarna kan ik altijd nog kijken wat ik tegen kom.
    Het liefste wil ik de 2.8 met dubbel carburateur en op lpg.

    Ik ga eerst eens kijken hoe ik de tunnel moet gaan aanpassen en de kachel verplaatsen.

    Heb jij daar misschien wat tips voor mij?

    Die kachel verplaatsen, gewoon plaat uitgeslepen en in de zijkant gezet of hoe?

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888522
    GS2.6
    Deelnemer

    Pipo, van welke auto heb jij de carterpan bij je 30ne gebruikt? of ook omgelast?

    Ik heb nu een 2.5e hier staan, met de verkeerde pan en deze week komt nog een V6 binnen, kan ik dus nog kiezen..

    In reactie op: 5-bak ombouwen kabel naar hydraulisch #17813216
    GS2.6
    Deelnemer

    Wel opletten of je zo wilt ruilen, die met kabel is meer geld waard.

    In reactie op: Kilometertellerkabel Getrag 240 #17757258
    GS2.6
    Deelnemer

    Ik heb hem inderdaad ook altijd verlegt, dan past ie weer.

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888614
    GS2.6
    Deelnemer

    Ik ga eindelijk ook beginnen, maar dan met een cih blok.

    Hoe zit dat met de carterpan bij die, of zijn er R6 cih blokken die de bult aan de achterzijde hebben (weet ik even niet meer) ?

    En wordt de tunnel alleen uitgeslepen, voor het gewicht te verdelen, of omdat er geen plaats is?

    Anders doe ik liever de Kadett aan de voorkant verlengen..

    In reactie op: opgelost. #17878055
    GS2.6
    Deelnemer

    Je hebt gelijk, de motor liep vandaag!! Opgelost.

    In reactie op: opgelost. #17878053
    GS2.6
    Deelnemer

    Oplossie.

    In reactie op: opgelost. #17878049
    GS2.6
    Deelnemer

    Ja, die zit van het motorblok naar de carrosserie. (originele massakabel)

    In reactie op: opgelost. #17878051
    GS2.6
    Deelnemer

    ..

    In reactie op: lakcodes #17876289
    GS2.6
    Deelnemer

    Ik zie het niet helemaal goed, maar die lijkt er inderdaad op, bedankt voor deze info!

    Echt een mooie kleur in de zonlicht.

    In reactie op: sigarettenstekker #17875706
    GS2.6
    Deelnemer

    Nou, die zie ik dus nergens.

    In reactie op: sigarettenstekker #17875704
    GS2.6
    Deelnemer

    Met welke kleuren en in de buurt van het originele gat?

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 499)