Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GS2.6
DeelnemerMaarja, ik zie het morgen wel. De rest van de auto staat te koop onder:
carrosseriedelen.
GS2.6
DeelnemerDus die zitten er los in, niks houdt die op hun plaats, behalve hoe het nu is ingebouwd door de rest..
GS2.6
DeelnemerHet ging mij eigenlijk erom of het makkelijkste naar boven of naar onderen is, maar is al duidelijk.
En dus met versnellingsbak en al is het makkelijkst?
Verwijder eerst de homokineten uit de versnellingsbak, deze kun je vrij gemakkelijk eruit te wippen met behulp van een bandenlichter
Kan hier nog wat over gezegd worden, dat is eigenlijk het enigste waar ik mee zit, wat ik daarmee moet aanvangen?GS2.6
DeelnemerIkzelf heb nog niks gevonden, bij ocp heb ik nog niet nagevraagd.
GS2.6
Deelnemercaravan kan niet hetzelfde zijn, de brandstoftank zit op een andere plaats.
GS2.6
DeelnemerEn welke remslangen of remleidingen heb je erbij gebruikt?
GS2.6
Deelnemerotdh wrote:als je een C25xe uit een vroege calibra of vectra pakt heb je geen startonderbrekerelke X25xe is zoiezo met een startonderbreker ( inlaat komt veel beter uit voor jou )
Sorry, nu ben ik in de war dankzij je laatste zin?
Elke heeft startblokkering en je zegt vroegere niet ?
En wat is opeens met de inlaat ?
Alvast bedankt, ik ga voor zaterdag sowieso een omega b halen met een 2.5xe schakel.
Dus ik zal die motor eens gaan uitbouwen en dan kijk ik tijdens de uitbouw hoe en wat…
Ik werk normaal alleen met cih blokken, maar nu een V6, omdat die toch beter lopen en deze past zo in de Kadett, de cih moet ik plaatwerk uitslijpen..
Heb je zo nog tips tijdens de uitbouw??
Bijv. de stuurbekrachtiging, heb ik dus niet, welke riem heb ik dan straks nodig?
En wat kan ik nog van het blok weg laten?
Het is inderdaad fijn dat de meeste Opel draadkleuren dezelfde betekenis hebben!
GS2.6
DeelnemerIk heb een rij 6 2.8 even geprobeerd en het volgende gemerkt:
– kachel verplaatsen, dus ook accu
– motorsteun tot bakbevestiging is 39 cm van de 6 cilinder, dus 10 cm. ong. langer.
nu blijkt dus dat de versnellingsbak ook meer naar achteren moet, en ik heb al een 5 bak erin, ik wil niet die cardanas nog eens inkorten..
En hoe wil ik dan schakelen, de versnellingspook is al 100% ingekort?
– blok meer naar voren zetten is geen optie, dan moet ik carterpan ook aanpassen (geen probleem, is ijzer), maar kwa gewicht is dat inderdaad niet aan te raden.
en dan is het beste om het midden van de motorruimte te verlengen i.p.v. de voorkant.GS2.6
DeelnemerZiet er inderdaad goed uit!!
GS2.6
DeelnemerKomt die van Belgie?
Blijven mooie auto’s.Is die andere ook van jou?
GS2.6
DeelnemerAls ie naar mijn zin moet zijn, wil ik een cih blok erin. :thumbup
Ik wil dan alleen nog weten hoe die kachel verplaatst wordt.
Dan kijk ik bij een andere kadett voor een ohc 6 cilinder blok.
GS2.6
DeelnemerDat heb ik ook uitgelegd…
GS2.6
DeelnemerDeze antwoordt had ik wel verwacht, ik was vandaag op de sloop wat V6 motoren gaan bekijken, zit veel aan wat ik niet kan gebruiken, maar ik ken deze motor niet, ik werk alleen met cih blokken.
En dan ook nog die startonderbreker, kan wel een andere ecu nemen, moet ik eerst zien te vinden en kan hem ook zo overnemen, maar ik wil geen startonderbreker en ik zou niet weten hoe ik die anders weg laat.
Als ik hem niet werkend zou krijgen, sta ik te kijken..
Er moet ook een blok in zitten, waar niet veel problemen mee komen en makkelijk te overzien is onderweg. Want de Kadett zal veel verre ritten maken.
GS2.6
DeelnemerOk, de B heeft hem wel weer aan de voorzijde jammer genoeg.
De KAD modellen hebben hem ook aan de achterzijde!
Die V6 denk ik dat ik toch maar laat, zit mij teveel aan.
Ik kan met iemand een inruil doen tegen een 2.5E. Dit is geen geweldig blok, maar voor in een C Kadett is het even goed genoeg, daarna kan ik altijd nog kijken wat ik tegen kom.
Het liefste wil ik de 2.8 met dubbel carburateur en op lpg.Ik ga eerst eens kijken hoe ik de tunnel moet gaan aanpassen en de kachel verplaatsen.
Heb jij daar misschien wat tips voor mij?
Die kachel verplaatsen, gewoon plaat uitgeslepen en in de zijkant gezet of hoe?
GS2.6
DeelnemerPipo, van welke auto heb jij de carterpan bij je 30ne gebruikt? of ook omgelast?
Ik heb nu een 2.5e hier staan, met de verkeerde pan en deze week komt nog een V6 binnen, kan ik dus nog kiezen..
GS2.6
DeelnemerWel opletten of je zo wilt ruilen, die met kabel is meer geld waard.
GS2.6
DeelnemerIk heb hem inderdaad ook altijd verlegt, dan past ie weer.
GS2.6
DeelnemerIk ga eindelijk ook beginnen, maar dan met een cih blok.
Hoe zit dat met de carterpan bij die, of zijn er R6 cih blokken die de bult aan de achterzijde hebben (weet ik even niet meer) ?
En wordt de tunnel alleen uitgeslepen, voor het gewicht te verdelen, of omdat er geen plaats is?
Anders doe ik liever de Kadett aan de voorkant verlengen..
GS2.6
DeelnemerJe hebt gelijk, de motor liep vandaag!! Opgelost.
GS2.6
DeelnemerOplossie.
GS2.6
DeelnemerJa, die zit van het motorblok naar de carrosserie. (originele massakabel)
GS2.6
Deelnemer..
GS2.6
DeelnemerIk zie het niet helemaal goed, maar die lijkt er inderdaad op, bedankt voor deze info!
Echt een mooie kleur in de zonlicht.
GS2.6
DeelnemerNou, die zie ik dus nergens.
GS2.6
DeelnemerMet welke kleuren en in de buurt van het originele gat?
-
AuteurBerichten