Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dan heb ik vette pech want die witte knop zit in het stangentje geklikt :???:
@GRSBK wrote:
Het merk van het reinigingsmiddel is mij niet bekend.
Dit heeft de dealer voor mij gedaan. weet alleen dat het me 26 euro heeft gekost.Het zelf uitlezen van de foutcode was voor mij ook iets geheel nieuws.
Wat betreft die bougies; tegenwoordig zitten er longlife bougies in volgens Opel goed voor 120000km.
Heb ze bij mij ook maar laten vervangen 100000km de monteur van de dealer heeft de bougies laten zien. je kon goed zien dat deze al flink er van langs hebben gehad.het zijn vervelende dingen die wervelkleppen.
Het is alleen maar met betrekking tot het milieu.
je vergast je eigen auto al het waren. de uitlaat gas wordt nog een keer door het blok langs de
cilinders geblazen.Heb zelfs al op het punt gestaan om gewoon een andere ZAFI te kopen.
Ik weet ook niet meer wat ik er mee aan moet.
Je wilt graag dat alles goed werkt maar dat gaat vaak niet om een paar tientjes.Ben nu met het reinigingsmiddel in de tank op vakantie geweest.
Hopelijk is het geen verbeelding maar het lijkt zijn werk te doen.
Als ik de boordcomputer zelf uitlees staan er alleen maar nullen en geen P1112Ik weet niet uit welke buurt je komt?
Anders zou je de OPEL dealer in Groesbeek eens kunnen bellen en vragen welk merk reinigingsmiddel hun gebruiken.
Dan zou je een kunnen ”Googele” naar een adresje bij jou in de buurt.Jammer Jammer Jammer Jammer en nog een jammer
De auto hikte vanmiddag weer een keer.
Ik dacht daar gaan we weer, eenmaal thuis gekomen uitgelezen met de gas rem methode
Ja hoor, daar stond ie dan code P1112
g#dv@#$me wervelklep weer vastgelopen
Mijn dealer was vandaag zelfs nog zo coulant op te bellen hoe de reis was geweest op vakantie
(motorisch gezien dan)
de laatste goedkopen uitweg zou het bedienings stangentje in spuiten met teflon…Nou ik ben er klaar mee ik ga eens goed opzoek naar een ander ZAFI
en zeker geen 2.2 meer (ONDINGEN)@johan 69 wrote:
Hoi,
Hartstikke bedankt voor je reactie.
Jammer dat een verkoper het niet over de slechte motoren heeft als je een opel komt kopen, maar ja.
Vind het wel vreemd dat de boord computer niets aan geeft over de temperatuur en de daaropvolgende problemen die ontstaan.Een ding is zeker, zo blij als ik was toen we hem kochten zo zeker weet ik dat dit mijn laatste opel is.
Gr johan.Maar je weet nu wel hoe je deze kunt aflezen?
oke eff rustig
In de boordcomputer…..
zet hem op het bereik met hoeveel liter en kilometer je nog kunt rijden.
druk de settingsknop lange tijd in….
er staat op het scherm: test mode switch on
druk vervolgens op BC knop
nogmaals nogmaals nogmaals tot dat er tempraturen in beeld komen
hier kun je onder andere de tempratuur van de motor aflezen (of bv accu spanning)
schrik niet de tempratuur bij Opel kan zeer hoog zijn zo is 95 graden zeer normaal.Wat betreft de waterpomp deze wordt vervangen gelijk tijdig met de distributie riem normaal gesproken maar
gezien het motor type 2.2 heb jij volgens mij een distributie KETTING.over verdere kosten weet ik niets
sucses met je motor problemen
Ik moest laatst van de Opel dealer horen dat een 2.2 beesten van motoren zijn in een ZAFI
maar dat dit de slechste motoren ooit gemaakt zijn door Opel.(Leef met je mee heb zelf een ZAFI B 2006 2.2 16v benzine handgeschakeld)
Het merk van het reinigingsmiddel is mij niet bekend.
Dit heeft de dealer voor mij gedaan. weet alleen dat het me 26 euro heeft gekost.Het zelf uitlezen van de foutcode was voor mij ook iets geheel nieuws.
Wat betreft die bougies; tegenwoordig zitten er longlife bougies in volgens Opel goed voor 120000km.
Heb ze bij mij ook maar laten vervangen 100000km de monteur van de dealer heeft de bougies laten zien. je kon goed zien dat deze al flink er van langs hebben gehad.het zijn vervelende dingen die wervelkleppen.
Het is alleen maar met betrekking tot het milieu.
je vergast je eigen auto al het waren. de uitlaat gas wordt nog een keer door het blok langs de
cilinders geblazen.Heb zelfs al op het punt gestaan om gewoon een andere ZAFI te kopen.
Ik weet ook niet meer wat ik er mee aan moet.
Je wilt graag dat alles goed werkt maar dat gaat vaak niet om een paar tientjes.Ben nu met het reinigingsmiddel in de tank op vakantie geweest.
Hopelijk is het geen verbeelding maar het lijkt zijn werk te doen.
Als ik de boordcomputer zelf uitlees staan er alleen maar nullen en geen P1112Ik weet niet uit welke buurt je komt?
Anders zou je de OPEL dealer in Groesbeek eens kunnen bellen en vragen welk merk reinigingsmiddel hun gebruiken.
Dan zou je een kunnen ”Googele” naar een adresje bij jou in de buurt.Code 1112
staat voor vastgelopen wervelklepje kunt dit met het reinigingsmiddel wat ik je al eerder verteldt heb op proberen te lossen
maar ook laten reparen, volgens mijn dealer moet het inlaatspruitstuk dan vervangen worden.
KOSTEN:
# totaal nieuw inlaatspruitstuk 800 euro ex BTW en montage met garantie
# reparatie set (bestaande losse delen van een inlaatspruitstuk 400 euro ex BTW en montage GEEN garantieDus denk even goed na voordat je een overhaaste beslissing neemt.
4 juli 2011 om 18:05 In reactie op: Opel zafira start eerste keer slech en motorlampje brand #17909564@Michel1976 wrote:
Gaat hier om een Zafira A Elegance 1.8-16V
Gaat nu weer een tijd goed maar af en toe start hij moeilijk (niet na een lange rit) en meestal is dit als hij een tijd stil heeft gestaan.
Net of de accu laag in spanning is, contact uit en weer starten en hij loopt zonder problemen. Nu ook verder op de snelweg geen probleem.
Dan weet ik niet of ik je kan helpen…..
ben alleen bekend in dit geval met 2.2 motoren, anders was het misschien bekend voor me geweest.
sucses met verder zoeken.je hebt helemaal gelijk
dat was idd met de knop van de dag teller
ik wist dat het ook zoiets wasdat sleuteltje komt bij mij niet in beeld hij gaat netjes
ieder jaar (binnen de 30000) naar de dealerGeen andere codes gezien.
maar nog even een vraagje over deze handeling, het eigenhandig uitlezen.
Ik heb uit een eerder Topic wel eens begrepen dat je met deze handeling de onderhouds interval verwijderd.(het steeksleuteltje verwijderen)
Maar uitlezen dat wist ik niet dat het op dezelfde manier moest.2 juli 2011 om 22:35 In reactie op: Opel zafira start eerste keer slech en motorlampje brand #17909565pfffffff lastig allemaal
dit kan veel oorzaken hebben
maar om welk type zafira A gaat het (motor)(p.s het slecht starten na een langere rit is hier al in meerdere topics besproken)
@ZafirArt wrote:
ok, dus ook al heb je een start/stop knop, dan werkt het ook.
nog foutcodes gelezen ?allemaal nullen!
Dus mn wervelklep is niet meer vastgelopen (p1112)
daar heb ik namelijk geregeld problemen mee…..Ik kan je zo gauw niet helpen.
Maar verder op in dit forum is volgens mij al eens eerder een topic aangemaakt
over bonkende ZafirasLaat maar…..
een portier was niet goed gesloten@ZafirArt wrote:
@GRSBK wrote:
…
Stel dat er meerdere foutcodes in zitten.
Laat hij deze kortstondig achter elkaar zien
of kan hij er maar 1 tegelijk laten zien.Ze worden kortstondig achter elkaar getoond.
Als het te snel gaat, eenvoudig opnieuw proberen.
;)oke maar hoe moet je dit allemaal doen als je een startknop hebt in mijn geval
want als je de 2 pedalen intrapt en vervolgens de knop indrukt wil de auto starten…@ZafirArt wrote:
Bij Zafira B kan de code eenvoudig uitgelezen worden zonder apparatuur:
1. sluit de portieren.
2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, “ECN” en daaronder een 6-cijferige code.
5. noteer een “P” en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.Bijv. ECN 011514 wordt dan P0115 (defecte sensor motortemp).
Stel dat er meerdere foutcodes in zitten.
Laat hij deze kortstondig achter elkaar zien
of kan hij er maar 1 tegelijk laten zien.maandag was het idd warm daarom ook de vraag of het normaal was
maar heb bij veel andere automerken vaak gezien dat de temp niet zo hoog komt
de aanjager van de motor ging ook als een dolle te keermaar blijkbaar is dit een opel kenmerkje
garantie?
montage?
het zijn geen gewone bouigie.sFijn dat ik niet de enigste ben met dit probleem
(nou ja liever dat helemaal niemand dit probleem heeft)
Morgen op vakantie een lange rit met die vloeistof in de brandstof schijnt ook goed te zijnlet wel op de wervelklep is vaak niet het probleem
het is eerder het inlaatspruitstuk
reaparatie set 400 euro exc btw en montage GEEN garantie
volledig inlaatspruitstuk 800 euro exc btw en montage WEL GarantieDaarom eerst reiniging proberen flesje 26 euro bij de dealer
Reparatie set is niet meer dan losse onderdelen waar het eigenlijk omgaat
Het is dan wel dat Opel geen garantie op zon set geeft
Maar wel op een volledig nieuwe inlaatspruitstuk.@Fjcm wrote:
Ik heb een Zafira 2.2 16v mei 2007 met 55 dkm gelopen.
Tijdens het optrekken treuzelt de auto irritant of houdt de auto in. Het lijkt wel of het de laatste weken steeds erger wordt. Bij stationair draaien echter geen problemen, alleen bij optrekken voel je de motor inhouden en weer de draad oppakken, snelheids meter zie je navenant pas op de plaats maken en weer verder omhoog gaan, heel vreemd, na schakelen begint dit weer overnieuw. Rij al jaren opel astra, dit nog nooit gezien. Het lampje motorstoring komt nooit door, wat kan hiervan de oorzaak zijn ?Korte gescheidenis van de auto: tot nu toe alleen problemen gehad in 2010: in dit jaar Hd benzinepomp onterecht vervangen door garage, bleek later achteraf defecte temperatuursensor te zijn (auto sloeg telkens af bij hoog toeren of file rijden ofwel zoals achteraf bleek warm wordende motor).
Is het eerste een bekend probleem ?Heb hetzelfde type Zafira en motor maar dan van 2006 met 109000km op de teller
Waarschijnlijk komt jou wervelklep niet meer goed mee.
Bij het uitlezen zal ook blijken dat deze is vast gelopen.
Deze motoren moet je behandelen als een Diesel
dus…..geen rondje rond de kerk en weer naar huis
Deze motoren zijn heel gevoelig van Opel
Wat zou kunnen helpen reinigingsmiddel bij de dealer halen door de brandstof gooienVoor wat verder informatie kijk even bij het Hoofdstuk Modellen: Zafira etc…..
daar staat een topic over de wervel klep en zo ook nog meerdere over dit type auto
sucses met je auto
Huidige auto
Zafira B 2.2/16v Jan 2006Toch blijf ik er bij mooi en leuk al die elektronica.
maar het blijf altijd storing-gevoelig
Eerst maar eens eff de kinderziektes afwachten
Dat merk ik nu ook wel……
Een van de eerste Zafira B type.
wat daar al allemaal op terug geroepen is en wat er nu nog af en toe mee gaande is.@hennyw wrote:
@GRSBK wrote:
@hennyw wrote:
ik heb het probleem rigoreus opgelost.
de zafira is ingeruild.
het is natuurlijk wel een benzine uitvoering.
hopelijk hebben we met deze auto meer geluk……Franse auto hopelijk heb je er veel geluk mee……
(stokbrood moet je niet in rijden maar eten) :Ddat kun je natuurlijk van elk land zeggen.
braadwurst moet je eten en niet in rijden…..
pizza moet je eten en niet in rijden….nou doe mij maar een ferrari of lambourginiJij snapt het zo is er met iedere auto wel wat.
mn vorige nog Toyota Auris 3 jaar oud zuigers naar de KLOTEN gereden 30000km
***Toyota kwaaltje***@hennyw wrote:
ik heb het probleem rigoreus opgelost.
de zafira is ingeruild.
het is natuurlijk wel een benzine uitvoering.
hopelijk hebben we met deze auto meer geluk……Franse auto hopelijk heb je er veel geluk mee……
(stokbrood moet je niet in rijden maar eten) :Dben ik de enigste met deze problemen :wtf
volgens de dealer is dit de slecht ontworpen motor door Opel
-
AuteurBerichten