Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Let wel op als je deze voor een coolbox of campingkoelkast
gaat gebruiken (als je deze werkende krijgt)
Bij een lange stop onderweg op vakantie kan het probleem
zich voor doen dat de compressor die in de coolbox of campingkoelkast zit ingeboud
de accu leeg trekt….
En daar sta je dan…………..heb je natuurlijk geen zin in.Kan me niks beter bedenken dat bij de Opel-dealer
Of je moet van (auto)slooponderdelen houdenkijk eens tussen je zekeringen.
Weet niet of dit apart zit of ergens bij@Roborob wrote:
Ik moet er 1 hebben van een OPC, € 62,- of dat geen geldklopperij is
Greetz Rob :wtf
autosloop????? misschien goedkoper
@Roborob wrote:
Als je dus 1x op de knop drukt en op vol contact staat zou je dan op sluiten en openen moeten drukken. mocht dit niet helpen,
dan hebben we het toch geprobeerd, nee heb je, ja kun je krijgen. succes :thumbcker niet geschoten altijd mis!
Je heb een sleutelhanger dat lijkt op een USB-stick
Deze kun je gewoon in je broekzak houden om de auto te starten
Als je in de auto zit je drukt 1 keer heel kort op de knop gaat de auto op
vol contact:
Als je de knop langer in houd start de auto in combinatie met de koppelingmet de sleutel draai je deze dan in stand 2
1: contact
2: vol contact alle controle lampjes branden
3: de motor startWerkt dit progrmmeren ook voor een Zafira B met startknop (dus geen sleutelcontact)
Heb namelijk twee sleutels maar een wil wel eens niet goed werken.@johan 69 wrote:
Hoi BenF,
Bij mijn zafira 2006 B kreeg ik il mijn scherm de melding koelvloeistof controleren, ik liet dit bij de opel dealer controleren en was vervolgens 2 1/2 dag mijn auto kwijt en 1325 euro lichter.
Men vertelde mij dat mijn distributie ketting was afgebroken.
De kern van mijn verhaal is laat het eerst goed uitzoeken alvorens je hun toestemming geeft om te gaan sleutelen, ze vinden altijd wel wat en je bent zo een hoop geld kwijt. De oplichters.
Succes.Johan.
Dit heb je denk ik toch wel gehoord.
Als zo’n ketting breekt lijkt het net of ze een anker uitgooien op zeeOplichters zijn het zeker!!! :swear
Andere tip
gaat het daad werkelijk om het schroefje???Op een autosloop is dit schroefje natuurlijk ook uit een auto te halen misschien
en dat zal echt geen bakken met geld kostensucces ermee
Bij Het type Zafira A kun je de temp waarschijnlijk gelijk op het dashboard aflezen.
Bij het type Zafira B kun je dit niet eens direct zien moet je een extra
menu in de boardcomputer openen.
Bij die B van mij zie ik de temperatuur vaak stijgen tot 96 graden
Vind dit behoorlijk hoog maar heb ook van meerdere mensen gelezen dat dit normaal is.Als je de auto op tijd in onderhoud doet en er normaal mee omgaat, dan hoeft je
niet zo snel bang te zijn voor een kokende motor lijkt mij.@wim-v6 wrote:
geeft ie ook storing???
willem
Als je bij mij bedoeld????
Het motormanagementlampje ging branden en hij stond te hobbelen als
een wasmachine.
De monteur vertelde dat het door de gasklep kwam.
Had er al vraagtekens bij (heel veel)
Heb toen zelf de bougies vervangen die zagen er versleten uit
probleem heeft zich niet meer voor gedaan.oke dan ……(lekker)
Ben ik verkeerd ingelicht door
een monter werkplaats van een
opel dealer
had al niet zon vertrouwen in zn kennenAlle werkzaamheden door een
Opel dealer uitgevoerd
worden in een Opel dialoog geplaatst (database)
Deze is bij iedere Opel garage of dealer
zo op te vragen. Het is een online databank die
alleen toegangkelijk is voor dealer maar niet voor particulier.Gaskleppenhuis vervangen ?
Vind het maar allemaal raar
maar heb net de BC uitgelezen
STORING wervelklep (P111261)
is verdwenen!!!13 juli 2011 om 18:09 In reactie op: distributie ketting moeten worden vervangen KLOPT DIT?????? #17906220wat betreft de kosten Opel hanteerd een calculatie tijdnorm
dwzDe kosten van het materiaal zijn een vaste prijs
dus voor het vervangen van een ketting staat een vaste prijs door opel vastgesteld
Een grote onderhoudsbeurt is de standaard prijs bij iedere OPELdealer hetzelfdeEr ligt idd een ketting in een 2.2
Heb er zelf ook 1 een 2.2 benzine van Januari 2006 handgeschakeld
Volgens de laatste grote beurt was de ketting bij mij nog goed (109900km)(mijn grootste probleem wat ik met deze auto ondervind is het regelmatig vastlopen van de wervelklep)
Weet er ook iemand of het mogelijk is
om een foutcode zelf te wissen met de
combinatie van gaspedaal en rempedaal en sleutel op contactHet is natuurlijk al mooi dat je zelf kunt uitlezen maar als wissen nu ook nog lukt? Helemaal TOP!!!
Dan weet ik ook of na het inspuiten van de wervelklep de foutcode ook nog terug komt
De garage rekend hier namelijk 37 euro voor tech 2 uitlezen en code wissenDe gegevens van een Zafira B (een willekeurige 1.6) zijn van autotrack overgenomen.
De gegevens van toyota zijn op kenteken te controleren bij de RDW10 juli 2011 om 19:18 In reactie op: Storing motorelektronica Zafira-A 2.2dtr rond 3000 toeren #17717881Denk dat je inlaatspruitstuk vervangen/ gerepareerd is
Dank voor je reactie
Ik zit ook met het punt
mn vorige 1.6 (Toyota Auris) was 91kW
en als ik naar een Zafira B met 1.6 kijk is dit maar 77kW
Dat vind ik een aardig verschil in PK aangezien dat een Zafira zwaarder is (ong 200kg)Verdere uitleg:
ZafiraB 1.6 uitvoering
77kW / 104pk
150nm / 3900 tpmToyota Auris 1.6 uitvoering
91kw / 123pk
157nm / 5200 tpmIk weet ook niet of het koppel verschil van 7nm veel verschil maakt naast het grote verschil van PK’s
@schuitje wrote:
komt idd vaker voor. koekt alles vast bij te kort rijden.
Heb jij nog goede oplossingen…….???
Zafi B 2.2 16v
bwjaar jan 2006
109670 KM
(met diverse problemen)kun je op de boordcomputer het rijbereik aflezen?
@SigNumberOne wrote:
@GRSBK wrote:
Dan heb ik vette pech want die witte knop zit in het stangentje geklikt :???:
kun je het stangetje wel makkelijk van links naar rechts bewegen???
Kun je die stang van de wevelklep dan gewoon handmatig verschuiven
en eh wat doet die ty-rap eigelijk aan jou wervelklepstang???(1e foto)
het 2.2 verhaal is ook het verhaal van de dealer en niet van me zelf.
De druk regelaar daar is de auto voor terug geweest
gr GRSBK
-
AuteurBerichten