Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2011 om 15:56 In reactie op: Benzine in Frankrijk en de service van de opel dealer !! #17893549
idd in Frankrijk is het oppassen met tanken
vooral de 2.2 benzine motoren van Opel zijn hier zeer gevoelig voor
ivm de ethanol. aldus Opel Nederlanduit ervaring van een zafira B 2.2 benzine
weet ik dat de motor van binnen vervuild kan raken
waardoor er vermogen verlies isMaar omdat je de foutcode van de EGR had vermeld denk ik eerder dat deze vervuild is
Het kan goed zo zijn als het dat is en je verhelpt die vervuiling dat de andere
2 foutcodes wegvallen.
al weet ik zo de betekenis niet van de codes.Maar ben je bij een opel dealer geweest? Het lijkt mij als ze geld willen verdienen
dat ze uitleg geven wat er moet gaan gebeuren.tis wel niet nederlandstalig maar je zou een s op deze site kunnen kijken:
http://www.clubopel.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heeft de garage dan geen uitleg gegeven over de foutcodes
of hebben ze de codes verwijderd en jou 37 euro laten betalen in
de hoop dat de codes niet meer terug komenHe Richard
ik kan niet anders zeggen dat het een prachtwagen is
er ontbreekt volgens mij werkelijk waar niks aanals ik eerlijk mocht zijn had ik niet gekozen voor een 1.6
maar goed ieder voor zich, hoor van vele dat de trekkracht pas bij
hoger toeren opkomt.in een woord: superautowerkelijkwaar :jerry :jerry :jerry :jerry
zooooooooooo ja
dies rijp voor de sloopde aansluiting is eigenlijk bedoeld voor de
compressor van het bandenreparatieset
(set ipv reservewiel)kijk even verder op in dit forum
daar heeft pas geleden nog iemand een topic geopend
over hetzelfde probleemsucces..
31 juli 2011 om 20:27 In reactie op: Zafira A 2.0 diesel: Turbodruk weg, noodloop bij 135 op CC #17898441Als ik me niet vergis heeft er pas geleden nog iemand
een topic geopend over het probleem noodloop
Maar vervuiling is idd een veel voorkomend probleem
weet er veel info over te delen maar dan voor benzine.@Lince wrote:
Nee, ik heb hem niet gekocht in Dordrecht. Heb hem bij een universele garage gekocht in Soesterberg.
Volgende week maar eens shoppen bij een andere dealer.Wie weet heeft de dealer er geen zin in omdat
de auto niet van hem af komt…….Maar goed dat je ook bij een ander gaat kijken :thumbup
@Cobus wrote:
Het valt mij overigens op dat hij alleen soms inhoud als de buiten temperatuur boven de 20 graden is.
Onder de twintig graden heb ik er geen last van.
Als het regent en koud is zijn er totaal geen problemen.Ach zo blijven we lekker sleutelen.
Leuke vakantie vulling.Dit probleem is volgens mij ook aardig bekend bij het Zafira A type
@Lince wrote:
Snap daar dus niks van, dealer in Dordrecht kon dat niet inzien…….of hij wou gewoon niet.
Dat is de grootste onzin van de dealer.
Iedere Opel dealer heeft hier inzage op.
Als ik me niet vergis heel EuropaIs het niet zo dat je de auto in Dordrecht hebt gekocht….je er nu problemen mee hebt…
Even er van uit gaande dat dealer in dordrecht de geschiedenis van jouw auto kent…
maar zijn vingers niet wil branden aan jou probleem met die auto???Het hoeft natuurlijk niet.
Er is toch nog wel een andere Opel dealer in de omgeving van Dordrecht.ziet er profi uit hou het is ingebouwd
:thumbup
@Leut1 wrote:
Dank voor de tips!
Mijn Frontera heeft een Y22SE motor. Is dus even de vraag of die van de Zafira op past.
Is ook de 2.2. benzine motor uiteraard.. De vraag is dan even of ie past natuurlijk..Het uitlaatspruitstuk is onlangs al vervangen.. :-)
pas er maar mee op bij de dealer.. (het zijn boeven ze smeren van alles aan)
ik spreek uit ervaring met een 2.2 benzineVolgens een officieeele Opel dealer heb ik te horen gekregen dat een 2.2 benzine motor
van opel de slechts ontworpen/gemaakte motor van opel is ooit.
Deze motoren raken ook snel vervuild, als je er op tijd bij ben kun je een reinigingsmiddel
door de brandstof doen (kosten 28 euro per flesje) wat zijn werk dan moet gaan doen doen.
Het wil niet altijd zeggen dat dit zal helpen het kan ook zijn dat je motor
2 keer zo’n behandeling moet ondergaan.Dan nog maar niet te spreken over de wervelkleppen die vervuild raken :fy1
Denk alleen dat jij die gelukkig voor jou nog niet hebt in jouw Frontera.Lijkt mij ook sterk dat die EGR nergens meer te krijgen is,
maar goed als de dealer dat al weet te vertellen.Weet niet of je in de buurt van Duitsland woont maar…
OPEL = Duits merk! (weten we natuurlijk)
Probeer daar anders een Dealer, niet geschoten altijd mis!pas op met verschillende vloeistoffen in je
contactslot te spuiten…
als je bijvoorbeeld WD40 pakt kan ik je garanderen
dat je het hele contactslot eruit kunt halen en reinigen…Snap dat je niet gelijk naar de dealer wil gaan, ik zou hetzelfde doen om
de eurotjes te besparen.
maar probeer anders even ”telefonisch”contact te zoeken met een werkplaats
van een dealer dat is kostenloos (nou ja….de gesprekskosten)vervelend of ja beter….dat er geen foutcodes zijn
anders had het nog aan je wervelklep kunnen liggen (al weet ik niet of je die hebt)
maar dan moet de foutcode P1112(61) naar voren komen
d.w.z. wervelklep vastgelopen
dan trekt ie ook niet zo lekker door als alleen bij hoge toeren.dan zul je denk ik toch naar een dealer
moeten gaan.
Een redding kan nog zijn om de software opnieuw
erin te laten zetten.gooi de polen van de accu er maar eens af
half uurtje
misschien dat je boordcomputer dan resetmisschien je massavliegwiel kapot.
kosten 2000 wat ik op dit forum zieHeeft de koppeling iets met het
massavliegwiel te maken???En weet iemand de kosten van een nieuwe???
En kan ik het vliegwiel ergens zo zien???
Iemand een goed antwoord op mijn 3 vragen
Bij de zafira B 2.2. 6 bak gaan de toeren wel omlaag in de 6e versnelling
maar dat zit dan misschien in de turbo die de Zafi niet heeft
6e is ook maar een over-driveow want dat heb ik wel met de kenmerkende problemen die jij aan geeft
waarme je dit topic geopend hebtdat bonken klinkt dat erg hard of heb je het gevoel dat je over een putdeksel heen rijdt?
trapt jou koppeling toevallig heel zwaar?
Allereerst welkom hier…..
Het probleem dat een Zafira A op
3 potten loopt wil wel eens vaker voor komen.Ben er zelf verder niet echt in thuis heb het wel met mn Zafira B meegemaakt
maar dat lag aan de bougies. Het waren Longlife bougies goed voor
120dkm maar bij 102dkm waren ze al overledenIk kan je alleen de tip geven kijk even verder in deze rubriek
(Signum, Meriva, Agila, Zafira, Frontera, Vivaro, Sintra) van het forum
als ik me niet vergis is er pas nog een topic hierover voorbij gekomen.
Heb er zelf ooit ook 1 geplaatst maar dat is van een Zafira Bsucces ermee gr GRSBK
-
AuteurBerichten