Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dat is service….
Bij een opel dealer tik je iets van 36 euro af voor het uitlezen met tech 2de garage houder heeft gekeken maar heeft hij
hem ook al eens uitgelezen?(Als je type B had kon jezelf uitlezen dit is volgens mij bij type A niet mogelijk)
jouw uitvoering is dat een Zafira type A of een type B
Verder kan ik je niet helpen ik weet dan de benzine motoren niet bepaald zuinig zijn
Hoe dit verder met Diesel is weet ik ook nietDe aftank methode is nog altijd de beste methode het verbruik te bereken.
wat ook is met zo’n berekening affabriek er wordt natuurlijk niet gekeken naar tegenwind berg op berg af gebruik van electronica vooral de airco dat scheeld ook het nodige in het gebruik.Hopelijk zijn er 1.9 Diesel rijders die meer Diesel ervaring met jou kunnen delen
succes….
Vergeet het volgende niet:
De verbruiks opgave van de fabriek is nooit haalbaar
geen enkel merk auto.
Dit zijn allemaal uitkomsten van berekeningen
Daarnaast hangt het ook af van je rij gedrag
(lage toeren, hard optrekken, veel schakelen etc etc)
Verderop in dit onderdeel van het forum is het verbuik ook al eens besproken
als ik me nie vergis door ene TjinneIk ken iemand met en zafira B 1.7 Diesel rijdt gemiddeld 1 op 17 (misschien kun je daar iets mee)
Eff vraagje hoe moet ik hier een foto plaatsen
ow okee
dan heb ik me ook altijd vergist dacht dat dit de TMC antenne
was voor je navigatieWat je kunt doen is zelf even een test uitvoeren:
Zet de ruitenwisser op interval.
Pak de tuinslang zet deze vol open op de voorruit gericht.
Kijk nu of de interval korter wordt door een hevige regenbui na te bootsen,
vervolgens tot enkele druppels vermindere.Mocht dit allemaal zelf niet lukken en twijfel je nog steeds vraag dan even om info bij een erkende dealer
Toen er werd verteld opgehoopt vuil dacht ik eerder aan pekelresten.
maar toen ik de fotos had gezien leek me dit onmogelijk
Dit lijkt idd meer op een produktie foutsucces ermee…. :???:
4 september 2011 om 10:25 In reactie op: Verslaafd aan het poetsvirus? Show hier je detail-collectie #17871005Weet er iemand wat een goed middel is om de auto in de was te zetten
kan ik dan het beste maar TurtleWax pakken of zijn er betere die zo in de winkel
te verkijgen zijn. (bijvoorbeeld bij een halfords ofzo)Er zijn ook vele merken autos waar je dit wel kan het uitschakelen
de airbag ivm een kinderstoel/ maxicosi.
Het nadeel daar van wanneer er een volwassene op de bijrijders stoel
gaat zitten je de airbag weer moet inschakelen” wat vergeten kan worden”
met alle gevolgen van dien.Alles heeft zo zijn voor en nadelen.
Dus misschien maar beter dat dit niet kan.Heb zelf ook met dit probleem gezeten….
geen oplossing gevonden/ kunnen vinden…
Heb me er maar bij neergelegt
De kleine achterin gezet een knuffel met speigel aan de bestaande rugleuning
afgesteld op de binnen spiegel en zo kon ik de kleine mooi zien via de binnenspeigel.tja de armsteuntjes zijn zwak…
Maar velen vergeten dat het een armsteun is en geen hangplek….(voor het halve lichaam)
Er zij ook universele te verkrijgen die speciaal voor opel zijn
en daar zit vaak ook nog een opbergvakje in.succes
@Spacejam wrote:
het kan ook vanuit ieder hoofdtabblad.
Ja klopt maar wanneer je dat vanuit de navigatie doet
je in het verborgen menu van de navi uitkomt waar je o.a. bijvoorbeeld
de gps coordinaten kunt zien
Voor het radio menu geldt hetzelfde je vind dan info over de radioJe hebt 3 menu’s
menu 1 zijn je radiozenders
menu 2 is je cd70 navi(mits aanwezig)
menu 3 is een infomenu van de auto (banden druk, verbruik etc)ga op menu 3 staan (met je draaiknop)
houdt vervolgens de settingsknop ingedrukt (na enkele seconden klinkt er een harde toon)
Je bent nu in het verborgen menu……
als je nu op de BC knopt drukt blader je door de menu’s heen.
Je vindt hier o.a. ook de spanng van de accu en alternatorAfsluiten.
optie 1 contact afzetten…..
optie 2 terug naar het standaard infomenu vervolgens settingsknop ingedrukt houden tot je weer een harde toon hoortDennisD wrote:Mits je nog een DPF (roetfilter) hebt, welke standaard op een signum met de 1.9dth motor zit, zou ik je egr gewoon “aan” laten staan. Bij de regeneratie van het roetfilter word de egr klep gebruilt om de betreffende uitlaat temperatuur (650 gr) te behalen. Als je de egr eruit programmeert is de kans heel groot dat de temperatuur niet gehaald word en de regeneratie niet succesvol is met als gevolg dat je roetfilter verstopt raakt, met alle gevolgen van dien.Wil je het echt dan kan je altijd het IPF systeem van EDS nemen hiermee kan je naast het chippen van je auto ook ervoor kiezen om de egr “uit” te zetten.
@GRSBK, de egr klep in de meeste motoren (niet specifiek opel) schijnt ERG gevoelig te zijn, LANG LEVE alle milieu eisen.[/quote]
LANG LEVE DE OLD-TIMERS :jerry :jerry :jerry
Dat je er veel over gelezen hebt is dat specific over de Signum of algemeen.
Want de EGR lees ik binnen Opel wel meer over dat deze kapot gaat.Heb inderdaad de Zafi weg gedaan
De kosten voor motorische reparatie zouden zo hoog zijn dat bijleggen
op een andere auto voordeliger was.
Nu heb ik een Kia Sorento 4×4 2.4 benzine
even wat anders dan Opel proberen
Iedere auto kan wat krijgen zelf de duurtste auto’s
kunnen nieuwe na een dag al in de garage staan
het is gewoon geluk hebben met auto’s (of pech…):???: ai dat wordt lastig.
Maar je kunt misschien wel op aantonen van de reparatie van de garage
dat deze particulier een niet goed functionerende auto aan jullie heeft verkocht.Weet je misschien nog wat de 3 foutcodes waren??
Dat je 3 foutcodes hebt wil niet zeggen dat er 3 dingen defect zijn je
kunt 1 storing hebben en dat daar 2 codes het gevolg van zijnHet is natuurlijk heel vervelend dat je een andere auto hebt gekocht en deze niet goed
functioneerd. Maar het is toch beter terug te gaan naar de dealer want ook op
een 2e hands auto zit natuurlijk een bepaalde periode garantie.Wat zou kunnen is dat de vacuumklep kapot is.
Dat geeft hetzelfde verschijnsel de boel trekt vacuum als je het gas er niet ophoudt.
Of je start de auto en na enkele minuten stationair draaien slaat de motor af.Ik zou toch eff naar de dealer gaan en deze aan de jas trekken zo lever je natuurlijk
geen auto af aan een klant.En het volgende wat je verteld is altijd makkelijk voor een dealer :
Ze zeiden dat ik de auto maar daar moest laten en ze het dan verder uit konden zoeken.
Of ik moest terug komen als er echt problemen waren.
(Zo daar zijn we ook weer vanaf)succes GRSBK
@ZafirB wrote:
…op e-bay heb je koppeling + vliegwiel setjes voor 400 – 500 euro. ..
Arbeid zal een uur of 6 – 7 zijn…moet je het setje van ebay er nog wel zelf in kunnen zetten zonder garantie
@Erwin1987 wrote:
geloof maar niet dat elke opel dealer even duur is,
Erwin
een dealer is verplicht zich aan vastgestelde prijzen te houden.
Daarnaast hangt er een calculatie tijdnorm aanvast dwz er
staat een bepaalde tijd voor hoe lang ze er over mogen doen al een dealer
het sneller doet en de prijs eerlijk aan de klant verrekend kan de rekening goedkoper
worden maar duurder als de vastgestelde norm mogen ze niet.
Deze prijzen zijn allemaal bij opel nederland op te vragen zo staan er bv ook prijzen
op internet van een grote beurt van een “x” type( vectra of astrta of zafira etc) opel@Silver wrote:
oke, als voor 5 tientjes alles weer goed werkt vindt ik het wel waard om langs de dealer te gaan.
Die prijs heb ik me ook maar laten vertellen
dus het kan ook anders zijn.
Maar Opel heeft vaste Dealer prijzen.
Dus welke Opeldealer je er ook voor pakt ze zullen allemaal even duur zijn.Kort gezegd je boordcomputer is van slag.
Je moet terug naar de garage om een software up_date
uit te laten voeren.
Kosten ongeveer 47 euro
bij elkaar uurtje werk.kan het zo zijn dat dit komt door verkeerd uitgebalanceerde banden????? :???:
-
AuteurBerichten