Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit kan iets te maken hebben met het differentieel en de kardanas.
Heb hier al eens eerder over gehoord (het trillen)
De kardanas moet los en gesmeerd worden en op Moment (zeer belangrijk) aangedraaid worden.Het trillen kan ook door verschil in omtrek van de banden komen 2mm hoogte verschil kan dan 2cm in omtrek verschillen
Het is even puzzelen.
Mocht je er niet uitkomen is het uit ervaring beter een 4×4 specialist er bij te halen dan de Opel dealer
Misschien is dit iets in de goede richting@Nick-GSI wrote:
waaarschijnlijk zit de ankerplaat ( plaat achter de remschijf ) tegen de remschijf aan, deze even weg buigen en dan moet het geluid weg zijn
Juist die plaat bedoelde ik ik kon al niet meer op de naam komen (het soepbord)
Hallo,
Zelf heb ik ooit zoiets meegemaakt bij een yaris Verso van Toyota.
Ik weet niet of dit bij Opel hetelfde eruit ziet.
Bij Toyota zitten er een soort kappen om de remschijven heen, het idee van een soepbord.
Deze kappen waren zo ver verroest dat deze in een bocht tegen het draaiend deel aankwamen.
Deze verbinding die ontstond veroorzaakte daar een slepend geluid.Misschien dat je iets kunt met deze informatie.
sterkte ermee.
Het volgende is mij wel eens verteld:
Xenon moeten zich zelf (automatisch) in hoogte verstellen,
handmatig mag dit bij Xenon niet mogelijk zijn.
Wanneer Xenon niet automatisch de hoogte insteld komt de auto niet door de APKIk weet natuurlijk niet wat hier waarheid aan is.
Jammer (oke mosterd na de maaltijd)
Als je een dag eerder had gepost had ik in iedergeval
nog een krik en moersleutel gehad origineel.(Heb ze weggeven) :(
@Supermotard wrote:
Is de snaar niet alleen gesprongen!!!!
Volgens mij zit er bij de 2.2 motoren geen snaar
maar een ketting in.
Bij het type B weet ik het zeker.Goedkoop = duurkoop
Hallo,
Heb hier verder weinig verstand en ervaring mee.
Maar komt er boven op de inkoopprijs bij import niet de BPM nog eens bij???
Dat je als nog hetzelfde betaald.@hennyw wrote:
ik zou ook veer een bezine uitvoering gaan, NOOIT geen diesel meer, of het moet een oldtimer zijn.
te storings gevoelig naar mijn zin en dat roetfilter is ook geen verbetering, eerder een verslechtering.
zeker als je alles opteld en dan op het eind 63 euro overhoud………De Zafira B 2.2 benzine van mijn was ook geen toppertje…….
Ook veel storingen.Vergeet niet de Diesel prijs komt aardig in de buurt van de benzine en dat tegenover
de hogere wegenbelasting tussen benzine of diesel…..De dealer kan je hier veel over vertellen
Diesel of benzine???
Op internet zijn hier handige omreken tabellen voor
Google: ”omslagpunt diesel of benzine”26 november 2011 om 08:41 In reactie op: Bedieningsstang wervelklep Z22YH, wie wil er meedenken??? #17647739Een keiharde oplossing:
Het stangentje vastzetten met een tyrap.
Dan blijft je klep altijd open staan.Heb dit wel vaker gezien ook om storingen te voorkomen,
die verdraaide wervelkleppen willen wel eens vaker vast lopen.
Zelf heb ik bij mn Zafira B ook veel problemen hier mee gehad.Niemand……..??????
oke….. :(
Ben jij ook bekend met het kostenplaatje hiervan?
gaak daar eff kijke
thx
misschien moet je even kijken in het Topic handige weetjes Zafira
succes
weet het ook niet maar misschien is je koppeling niet helemaal lekker meer?????????????????
Hallo Johan,
Goed dat je meteen bij de zekeringen bent gaan kijken. :thumbup
Je hebt gekeken, maar heb je ze ook doorgemeten?
De voedingspanning is die ook niet op de zekering te meten?sorry,
Het relais weet ik niet te vinden heb me er nooit in verdiept@Marsi wrote:
Wat ik zeg, gelukkig heb ik van die lijst niks gemerkt in kosten. Meeste is bij de vorige eigenaar gebeurd en daar ben ik pas later achter gekomen. Maar das toch best triest zo veel of niet…. Mijn Lexusje snorde probleemloos 195.000 km met enkel een draagarm kapot buiten het reguliere onderhoud volgens het boekje. Ik weet je betaalt er meer voor, maar het is dan ook beduidend betere kwaliteit waar je van op aan kunt. Dat verhaal met de roestende portieren ligt bij de advocaat. Ik ben benieuwd wat eruit komt.
Even buiten Opel om (rode tekst hierboven) dat is een kwaliteit wagen Lexus/ Toyota.
(Enige Lexus/Toyota kwaaltje zuigers kunnen snel slijten ook bijlage km-stand)Tja als je geen verstand van sleutelen hebt
ben je op zn grof nederlands gezegd ”de lul”
en betaal je de hoofdprijs voor reparatie kosten
Zeker bij de type model Zafira BHeb zelf ook wel eens problemen gehad
met slecht starten van mn Zafira B 2.2
De garage heeft het nooit gevonden
Het probleem deed zich met geen regelmaat voor
wat het zoeken ook moeilijk maaktsucces……..
De bedrijfswagen (Opel Vivaro van april 2011)
gaat ook boven 10km/u op slot.
Op dezelfde manier in te stellen als bij de ZafiraMooi dat je alle weetjes even op een rijtje zet. :thumbup
Heb jij toevallig nog andere nieuwe weetjes, daar zijn we hier op het Forum natuurlijk heel erg benieuwd naar. :D
@buutsworld wrote:
je kunt ten alle tijden de fouten bij een zafira A uitlezen met een op-com
Bij het type B kun je dit zelf met de gaspedaal rempedaal methode
en daarvan weet ik niet of dat bij type A ook werkt -
AuteurBerichten