Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb dit ook gehad…….
Garage vertelde dat dit geen kwaad kan is het kwaaltje van het type motorAldus de opel dealer
Bougies geeft opel 120000 km levensduur voor
Ik had de pech dat deze bij 90000km waren overledenAls je er al zo lang mee wacht.
Kun je beter toch maar eff naar de garage gaan.Hallo,
Met dit type motor moet je zeer goed opletten.
Op dit forum staan verschillende topics over de 2.2 B
De motor is niet door opel gemaakt.
Het is wat mij betreft een auto (motor) waar je “geluk” mee moet hebben.
Kijk eerst of je de motor2.2 trekkracht echt nodig hebtSucces
Heb zelf een 2.2 type B gehad
Opzich een fijne auto met flinke trekkracht
Maar idd helaas heb ik er meer pech dan geluk mee gehad.
Maar goed een auto is ook geluk hebben
Ik heb ik me weleens laten vertellen dat een 1.8 type A een olie verbruiker is
Maar of dat dit op waarheid berust zul je aan de experts op dit forum moeten aanvragen.Succes
Eff wennen maar mooi werk :jerry
Site was al prettig om te lezen :jerry
De oplossing van de garage
Ze hebben de EGR schoongemaakt
Volgens de eigenaar loopt de auto weer als een zonnetje :jerryniemand bekend met deze unieke storing???
De opel garage heeft de computer nieuwe software ingeschoten.
Ze dachten een computer storing
De auto reed even goed, maar nu ging het lampje van de katalysator weer branden.Dus de eigenaar kan weer terug naar de opel garage
Nu de pech voor de eigenaar….
De auto start helemaal niet meer…
Geen foutcode te bekennen….
OpelGarage weet het NIET….Wat nu?!?!?!?!
Oké bedankt zoeken we eff verder
Ik vertel het verkeerd
Het motor lampje ging idd branden
Bij uit lezen bleek het de katalysator te zijn.Nu een maand later start de auto slecht
Bij uitlezen komt er geen foutcode of motor lampjeZo daar wordt je niet vrolijk van bah
Heb wel een keer meegemaakt dat mn Zafi op 3 potten stond te hobbelen.
wat bleek er zaten zo genoemde long life bougies in
goed voor 120.00km
maar na 100.000km zagen ze er uit of dat de ratten eraan hadden gezeten.Heel veel sterkte hiermee. Als dit je eerste bougies nog zijn af fabriek
en de de auto is altijd door een OPEL-dealer onderhouden zou ik zeker even contact
zoeken met Opel-Nederland.Sterkte!
Wat je USB.
Je zou even een andere USB (merk) kunnen proberen.
Het wil wel eens zo zijn dat bepaalde USB’s niet communiceren met een
bepaald type/ merk audio systeem.
Uiteraard zal het afspelen van muziek ook in de gebruiksaanwijzing staan.succes
Auto’s zijn leuke dingen als er maar niets mee aan de hand is.
Als je 2 linker handen hebt dan heb je ook een probleem in je portomonee.@RISL,
wat betreft de dealer: dat was geeen makkelijke zoals al eerder gezegd had deze
meer verstand van aardappels. Met de garantie die verlopen was met
problemen in de garantie periode was Opel-Nederland ook niet thuis.
` Dus dat was een gevalletje: Garantie dan is Opel met vakantie.De benzine motor: Ik wil deze bijna nieuwe zafira rijder er alleen mee bekend maken
mochten ze van diesel toch naar benzine willen gaan dan
is de 2.2 geen aanrader. Dat hoort wel tot dit Topic.Voor mij was dit een prima gezinsauto die vele luxe heeft geboden.
Alleen het hart van de auto (de motor) is slecht, en dat werkt niet.
Zo is dat ook met mensen.HennyW
Dat zijn kosten diehoudt niemand vol.
Mijn Zafi had te kampen met startproblemen.
vastgelopen wervelklep
inlaatspruitstuk defect
vliegwiel en koppeling naar de knoppen
en…
oja regelmatig liep hij maar op 3 of zelfs 2 potten.
grrrrrrrr :fy1
niet iets om vrolijk van te worden.
Dan nog eens een dealer die meer verstand van aardappels
als van auto’s heeft.
Garantie??????? tja die was al verlopen.
Iedere keer wil de dealer van alles proberen
misschien is het dit of…..misschien is het dat..of nee toch misschien ook niet
grrrr :fy1 :argue :fy1
om gek van te worden, dan denk je idd een maandag ochtend auto.
Toevallig licht dit wel aan Opel aldus de dealer (de slechts gemaakte motor ooit)
Dan nog eens in de garantie waarvoor deze is terug geroepen.BAH…. eens is je buik er vol van en moet je er maar afscheid van nemen.
Beter voor de bloeddruk en zeker voor de portmonee.@hennyw wrote:
@GRSBK wrote:
Diesel geen ervaring
Benzine 2.2 voor mij nooit meer, te veel storingendat had ik dus met een diesel uitvoering.
en de opel dealer weet zich geen raad.
dus heel snel ingeruild.
er staat genoeg van mij op het forum te lezen.He HennyW,
Heb inderdaad veel over jouw ervaringen gelezen.
De Opeldealer wist bij ons ook geen raad
De Opeldealer wist toen alleen nog maar te vertellen dat dit
de slechts gemaakte motor ooit was.
Mijn conclusie was toen ook weg ermee!!!Diesel geen ervaring
Benzine 2.2 voor mij nooit meer, te veel storingenAls het goed is dan is deze vandaag officieel verkocht.
19 april 2012 om 19:43 In reactie op: start problemen en onregelmatige toerental zafira a 2003 #17898054@Cobus wrote:
Ik ga haast denken dat je Ecu van het pad af is.
Mijn kennis van mij had soorgelijke problemen maar dan met een Astra.
Na het vervangen van de Ecu (uit sloopauto) en opnieuw inleren van de sleutelszender geen problemen meer.
Maar ja waar leen je zo’n Ecu even.
Misschien kan je iets op de sloop regelen om het een en ander te testen.
Je kan het allicht proberen.Succes en hou ons op de hoogte.
He Cobus,
De ECU uitwisselen is dat veel werk, of ben je daar een zaterdagje zoet mee?
Hallo,
Mijn mening is om zeker geen 2.2 te kopen.
Deze motoren vertonen meer problemen boven gemiddeld.
Zelf spreek ik ook uit ervaring heb zelf een 2.2 van 2006 gehad met heel veel problemen.
Er is zelfs een tijd geweest dat deze meer in de garage stond dan thuis.
De Opel dealer deelde ons ook mede dat: de 2.2 motor de slechts gemaakte motor ooit is van Opel.
Dus mocht je toch een 2.2 willen/ gaan kopen neem geen overhaaste beslissing,
ook kun je beter voor een dealer onderhouden auto kiezen hiervan is de geschiedenis tenminste
nog van te achterhalen.succes met je keuze.
@ZafirArt wrote:
Ook als het luchtfilter gedemonteerd is, valt er niets te zien; d’r zit weinig ruimte tussen riem en chassis-balk dat je er net met je arm(pje) tussen kan. Na wat aftasten ben ik er van overtuigd dat het een autospanner is.
Niemand die het originele partnummer weet ?Dat is me bij Opel al op veel meer plaatsen op gevallen.
bv bij zafira B het inschroef oliefilter echt ”ideaal” zo goed als je er bij kan.wat betreft je riem kun je ook naar een vakgarage gaan ipv een erkende dealer.
het is wellicht goedkoper maar zeker niet net zo duur als bij de opeldealer.@ZafirArt wrote:
De Zafira A heeft in de linkerkant van het dashboardkastje een uitstroomopening zodat het autom. gekoeld wordt als de airco aanstaat.
In de Zafira B ontbreekt deze optie maar is er wel een uitsparing met een rubberen dop, die wat dieper weg ligt. Verwijder de dop en plaatst de schuif (catalog# 1840708 / onderdeel# 13115964 , ± 3,50Euro) in de uitsparing en heb je airco in je dashboardkastje.Dat zat al standaard af fabriek in het dashbordkastje
in mn Zafira B
Misschien dat deze ontbreekt op de instap modellen van Zafira B17 april 2012 om 07:54 In reactie op: start problemen en onregelmatige toerental zafira a 2003 #17898051He Steven.
Het wordt dan idd lastiger zoeken als zelfs Opel er geen raad mee weet.
En idd ik was er helemaal klaar mee.
Ook Opel kwam er niet uit, ik zou een hoop moeten
laten vervangen. wat veel heelveel geld ging kosten.
Daarnaast wist de garage ook niet of het probleem verholpen zou zijn.
Je zou er buikpijn van krijgen.
Je kunt natuurlijk een maandag ochtend auto hebben.Ik ben er verder ook niet in thuis. maar ik weet niet of een defecte boord computer
ook een foutcode geeft en of dat hier iets mee te maken kan hebben.Succes met dit alles…
-
AuteurBerichten