Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ok , maar als er een nieuwere china clown versie uit komt kun je die niet gebruiken in combinatie met mijn huidige stekker / verbindingskabel ?
of zit het probleem van het blokkeren alleen in andere versie’s30 oktober 2012 om 23:43 In reactie op: Kan iemand de cd van de opcom kopieren en naar mij sturen #17995891welke versie zoek je ?
heb begrepen dat je geen verschillende versie’s van software kan gebruiken , want dan weigerd de kabel en ben je toe aan een nieuwe .[heb net alles geinstalleerd wat ik gekocht had , laptop naast mijn gewone pc gezet en via you tube geinstalleerd ook hoe je de driver van de kabel moet installeren .
dat werkt wel zo handig , kon ik mijn pc af entoe even op pauze zetten , kun je het stap voor stap mee lopen
heb de china clone 2010 er bij [ kreeg dit via de verkoper erbij , zat op cd , maar die was beschadigd en toen kreeg ik die link ] .
heb hem nog niet aan de auto gehad , gaat morgen gebeuren .
maar de verkoper gaf aan dat ik de software niet moest up date en de opcom alleen met deze software moest gebruiken .
nu heb ik 2 vragen :
1- hoe voorkom ik dat hij toch [ automatisch ?] gaat up date !
2- kun je niet de china clown software 2012 ofzo downloaden en istaleren en gebruiken met deze kabel ?
hoop dat je of iemand anders hier antwoord op heeft .
p.s draai met windows 7 32 bits op mijn laptop.een executieve is geen cosmo , maar een rijker uitgeruste business edition.
en zeker niet luxer dan een cosmo .
dat is lease technisch ook niet interessant , zou alleen maar meer kosten .
de tegen hanger van de zakelijke business ed. is de essentia !
er zitten allen wat optie’s op de erg inetresant zijn voor de lease .
laat je daar niks over wijs maken !
maar het heeft geen zin om hier over door teblijven zeuren .
ieder zijn mening. @ckad wrote:Ik heb mijn vorige zafira geleast. Daarbij is de executive iets rijker uitgerust dan de cosmo. Je hebt dus meer gekregen voor minder geld.
Echter je kan ook op een cosmo aanvullen met de extra’s van een executive. Dan blijft ie op papier toch een cosmo.De executive en de business zijn beide uitvoeringen voor zakelijk gebruik. Deze zijn nieuw niet door een particulier te kopen omdat ze lager in prijs liggen. Voordeel is dat de restwaarde bij lease hoog blijft waardoor de leaseprijs goedkoper kan worden.
Er zijn overigens meer merken die dit doen.
1.2 motor. hij is van 2003 .
dat is op zich ook zo , maar aangezien je hem bij een garage koopt [ dat neem ik aan tenminste ] betaal je in het algemeen meer dan bij een particulier en gezien het gat in het algemeen tussen inkoop-verkoop vind ik dat je ook mag verlangen van een garagehouder [ of diens personeel] dat hij zich verdiept in wat hij verkoopt .
en het verhaal dat de kmstand en de staat meer doet aan de prijs dan de uitvoering gaat niet op !
als het om een echte cosmo gaat t.o.v bijv. een essentia bijv. dan scheeld dat echt wel in de prijs .
doet natuurlijk niks af aan het feit dat je een mooie [ luxe ] auto hebt gekocht waar je tevreden mee bent !
gaat mij er om dat dealers / garage’s zich niet echt verdiepen in wat ze verkopen en vaak een redelijk hoge prijs vragen voor een auto en er cosmo op plakken zodra ze een navigatie zien of cruise control .
je gaat [ dat is natuurlijk wat extreem ] ook niet akkoord als je een mercedes word aan geboden en het blijkt uit eindelijk een lelijk eend , daar heb je niet voor betaald !vind het alleen een probleem dat je dealer je dus heeft laten betalen voor een cosmo uitvoering , wat het dus niet is !
probleem is volgens mij ook optelossen door de jager stekkerdoos tevervangen voor een multicon west .[ moet je ook je caravan voor zien van z’n stekker ] , voordeel is dat je geen verloop stekker dan meer nodig hebt [ dat is n.l vaak de boos doener ] bij een gewone aanhanger met bijv. een gewone 7 polige aansluiting , dat past er dan gewoon in .
boutjes van de stekkerdoos bijvoorkeur vervangen voor rvs boutjes en moertjes [ kost je nog geen euro ] maar je krijgt zonder slijpen en gedoe je stekkerdoos normaal los bij problemen !van een ander type de veren over zetten wil niet leverd alleen maar problemen op , in het algemeen is de veergang van ieder model anders , station en hatchback verschillen al !
heb zelf onder mijn astra h station een set mad hulpveren gezet [ langer aan het opkrikken van de auto bezig dan er onder teplaatsen ] .
heb ze on-line gekocht bij een firma , daar waren ze nog goedekoper dan bij mad zelf !
maar het rijd perfect , rijd met de caravan en zonder caravan is het geen stuiterbak geworden wat met goedkopere merken / oplossingen nog wel eens het geval is !
maar overal hagy een prijs kaartje aan !
als je er niks [ weinig] voor kwijt wil moet je ook niks aan doen , alle goedkope oplossingen kosten in het algemeen geld zonder succes .
of je moet de mazzel hebben dat je aan een tweede hands set kan komen [ wel goed opletten of alles er bij zit en heel is !
had mijne gekocht bij : voordeelparts.nl
koste toen [ juni 2011] incl. verzendkosten €105.50
nu meer belasting maar voor de astra F zijn ze vast goedkoper .
mad is al een oud en vertrouwd merk.rijd zelf een astra h station , als je wat wil is mijn keuze [ maar dat is persoonlijk] een station .
wel rekening mee houden dat een astra station meer verzekering en wegen belasting kost en wat meer brandstof verbruikt [ weet niet of en hoeveel dat scheelt !] maar wel rekening mee houden !
zeker als je eventueel nog een kind erbij neemt / krijgt .
en met vakantie’s en visite’s gewoon veel meer praktische ruimte [ zou er wel z’n honderek/ net inzetten staat veel mooier en met vakantie’s enz. kun je tot het plafond vol laden zonder dat het over de achterbank komt bij een rem aktie !].
maar het is en blijft een persoonlijke keuze .heb je geen schakelaars nodig bij je pendalen dan , zodat hij er af gaat als je bijv. remt ?
volgens mij zit er allemaal electronische gaspendalen in tegen woordig en niet meer met een kabel .
ben bezig met een op com , kan na het plaatsen van de hendel dan zelf wel eens proberen dit in het menu aan te zetten .
alvast bedankt voor je reactieheb er pas nog 1 onder gebouwd kan je wel aan de kleuren helpen .
alleen de mistlamp is toen niet aan gesloten dus die kleur moet ik je onthouden .
mail me even je mail adres mail ik het je even door .
als je geen caravan er achter hebt zou ik het gewoon op een 7 polige stekker doos houden .
groothuishj@gmail.comkreeg net van een ander door van niet
dat snap ik ook dat je op de kabel niks kunt installeren , maar weet dus niet of iedere obd2 kabel universeel is tegebruiken in ieder merk auto , of dat ieder merk zijn eigen obd2 kabel heeft .
weet niet of er een printplaatje in zit ofzo die communiseerd met alleen maar de bij passende software [ dus die obd2 kabel van mijn maat of die alleen werkt met de bij hem bij geleverde volvo software ] ofdat het kabeltje universeel is en draaid met iedere in mijn geval dus opel software !
snap je nu wat ik bedoel .
had de opcom-nl software uitgepakt op mijn laptop en toen de kabel er aan gehangen [ eerst zo , toen ook nog eens aangesloten op de auto ] maar er verschijnt geen automatisch instalatie scherm en zie ook niks bij mijn computer verschijnen .
heb voor de zekerheid 3 verschillende usb poorten geprobeerd.e=”Opeltje17″]Snap niet wat je bedoeld met de volvo software op de ODB2 kabel op een kabel kan je geen software installeren :wtf
Maar wat betreft de driver als je de op-com map hebt waaruit je de op-com software installeert als het goed is staat daar ook een map drivers.
Als je nu met je rechter muis knop op computer klikt en dan eigenschappen en apparaat beheer dan staat als het goed is bij overige apparaten de op-com met je rechter muis knop op op-com klikken en dan stuurprogamma bijwerken en aanklikken dat je de driver zelf wil installeren en zoek dan die map drivers op waaruit je de software installeerd dan op volgende klikken en dan zou die het moeten doen.[/quote]
ob2 kabel van mijn maat [ die heeft er 1 gekocht met volvo software] geprobeerd met opcom-nl software die ik had gedownload .
maar het geheel draaid niet , kan nergens zien of dat ik verbinding heb met mijn auto [ moet trouwens de motor draaien of alleen op het contact ?] laptop geeft aan als ik de opcom icoon aanklik dat ik de driver voor de kabel ofzo moet instaleren .
de kabel past opzich wel en er gaat ook een lampje branden in de kabel [ bij de aansluiting in de auto , ook als de auto uitstaat] .
zou het kunnen dat er in de print in de kabel iets zit wat alleen communiceerd met volvo software ?
kreeg op een gegeven moment wel ruzie met de laptop , wilde geen internet verbinding meer maken , dus in datum terug gezet [ software eraf ] en geheel draaid weer .
dus daar zit iets niet goed in , heb hier ook nog een chins clown versie liggen kan kijke of die wel werkt anders zien aan een speciale opel kabel zien tekomen .
kun je me verder helpen ?ok , maar waar vind ik de juiste kabel en software , er was een zekere edwin die ze bestelde en waar je ze bij kon bestellen , kabel en software voor € 30,= , en die scheen goed tezijn , hoor dat via marktplaats niet echt wat is , maar hij besteld niet meer
en iemand ervaring [ goede / slechte ] via internet kopen ?
laat maar weten wat je hebt [ graag wel nederlands talig ] .
heb hem ook ge-download , nu nog een verbindings kabel en ik kan aan de gang , heb je toevallig ook nog z’n link voor me voor vw en volvo ?
of heb je dan ook andere kabels nodig ?
h.jdat zal best , maar mijn printplaten zijn stuk , en de knoppen van de buiten kast .
vandaar dat ik me afvroeg of je niet een setje goede sleutels van de sloop kan halen , maar weet niet wat je behalve de sleutels [ ontvangst kast in de auto , zal neem ik aan toch moeten reageren met elkaar ] nog meer moet over zetten ?
h.j@OpelJeff wrote:
Bedankt voor de tip maar twijfel of ik het zelf moet doen ;) maar toch bedankt voor de vele reacties
en is het gelukt ?
wil je er wel bij helpen eventueel .
h.jok , heb er 1 voor 98 euro incl. verzendkosten .
ben ook bezig met een imitatie , scheeld me teveel met orginel en volgens mij maakt het kwalitatief niks uit , zit ook 2 jr garantie op .
@astra-gtc-freak wrote:
Ik heb het vorigjaar ook gedaan bij een astra gtc z1.6xep.
Je moet de bumper er ff afhalen dat is 10x sneller want je moet links onder een leiding los halen en links boven.
En je moet nog een druksensor over zetten.
Koop ook meteen ff nieuwe o ringetje er bij.
Dan weet je zeker dat de boel goed afsluit.
Laat de nieuwe condensor niet te lang open liggen want daar zit ook meteen je nieuwe droger/filter in.
Deze trekt anders onnodig vocht aan en dat zou zonden zijn.
Het is een klusje met leeg halen en afpersen en vullen van ongeveer 2uur.Succes.
ok , zal eens kijken hoe alles vast zit , volgens mij zit het allemaal met torx vast , alleen geen idee hoe de slangen vast zitten , maar begrijp dat een nieuwe condensor niet automatisch met nieuwe rubbers / o ringetjes word geleverd .
bedankt alvast .maar kan hij er naar boven uit dan , of moet je hem onderlangs weg halen , bovenlangs krijg je hem volgens mij nooit weg .
neem aan dat je bedoeld grill los halen om bij de bevestigingsboutjes tekomen en dan onderlangs weghalen .
heb je behalve torx uitwendig nog verder speciaal gereedschap nodig ? -
AuteurBerichten