groothuis27

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 160)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opcom Manuals #18076251

    mooi man , maar is het niet ergens op z’n nederlands tevinden , mijn op-com is ook nederlands ?

    In reactie op: Irmscher stopt ermee (in Duitsland) #18076116

    dat is niet zo mooi , ben al tijden op zoek naar een achterklep spoiler voor mijn astra H station .
    dat gaat dus niet meer lukken .
    vond de prijs altijd zo hoog , ze worden op marktplaats voor minder dan 100 euro aangeboden , maar is geen origineel irmscher .
    weet iemand een goede tweede hands toevallig voor weinig ?

    In reactie op: Astra H interieur vraag? #18075582

    boven lijn van de deuren is anders ja , dat klopt maar of dat ook geld voor het onderdeel van de deur !
    paneel op de sloop loshalen en even in een hatchback aldaar passen lijkt mij het handigste .

    In reactie op: Astra H interieur vraag? #18075580

    achtebank moet passen , het verschil tussen station en hatchback zit in de opbouw naar achteren , daklijn is hoger en loopt natuurlijk verder door , maar de achterbank veschildt niks , hooguit het de opdeling van de achterbank 1/3 om 2/3 of half half , maar dat maakt niks uit tenslotte .

    In reactie op: Het grote ‘iemand-met-opcom-in-de-buurt?’-topic #18253308

    [heb hier op-com , woon in epe

    In reactie op: probleempjes met astra G #17876553

    mooi je zover geholpen tehebben .
    dat van die deuren zit niet in je sleutel lijkt mij .
    zit eerder in je ontvangst kast [ kiekert ] , misschien zit er corrosie in de stekker of hij zit er niet goed op , deze zit achter het schutboard aan de bijzitterskant , dus net voor je deur .

    In reactie op: probleempjes met astra G #17876551

    hier een site voor het maken van je sleutel , zijn alles behalve duur meestel maar een paar tientjes .
    bijv. schoonmaken van de printplaat en nieuwe micro schakelaars er op solderen [ die druk je dus in als je op de knoppen drukt !] kosten exl. verzendkosten €18.50 !!
    verzendkosten zijn €2,= [ in een bolletjes envelop ] .
    dus dat valt nog best mee , volgens mij met een nieuwe behuizing om je printplaat heen [ dus dat deel wat je ziet en op drukt ] was het iets van € 30,= .
    had ik op gevraagt voor een corsa C maar dat zal niet veel uitmaken voor een astra .
    site : http://priad-autosleutels.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Iemand bekend met deze aanbieder? #17958983

    volgens mij heb ik al eens met ze er over gemailt , maar mijn astra H [ 2005 ] kon ik volgens hun er niet mee doen !
    heb onder tussen een andere set gekocht [ opcom kabel + china clown software ] , heb hem wel op de laptop geinstalleerd maar nog niet aangesloten gehad .
    was €39.99 heb gelijk ook een vag-com [ dus voor vw enz. ] laten mee komen .
    heb begrepen dat z’n setje als die ik heb met china clown software perfect werkt .

    In reactie op: probleempjes met astra G #17876549

    heb zelf het probleem dat de microschakelaars stuk zijn!
    is dat ook te repareren en wat kost dat ?

    @nick0016 wrote:

    Als de batterij houder los is kan je dat inderdaad solderen. Heb het zelfde probleem gehad bij mijn twee sleutels.
    Is een bekend probleem en papiertje erachter zat er bij mij ook al in (zo gekocht).
    Na een tijd werkte dat ook niet meer, toen maar gelijk zelf goed gemaakt.

    Indien je niemand weet die dit kan maken kan ik dit wel voor je doen…

    In reactie op: probleem rem links achter.. hoog schuur geluid #18075311

    weet niet of de originele velgen er op zitten , maar als die een verkeerde et-waarde hebben zou je remklauw aankunnen lopen in/ aan de velg .

    In reactie op: mistlampen voor #18075404

    als dat met opcom kan kan ik dat wel voor je proberen , heb opcom hier , maar nog niet gebruikt , woon bij apeldoorn .

    In reactie op: mistlampen voor #18075399

    zekering weet ik niet zeker of die er in zit , zou trouwens ook een relais kunnen zijn wat ontbreekt .
    bovenkant zit ook vast geschroefd , maar als je de bumper niet verwijderd is dat een …. werk om bij te komen .
    heb ze bij mij ook vervangen [ barstjes in het glas ] heb die zwarte kap in de wielkast los gehaald om ruimte temaken , maar dan nog …. werk .

    In reactie op: ”duitse stijl” wielen maat plus et waarde. #18075286

    als afkeur punt telt dit zeker wel als dit niet origineel zo is .
    snap dat je die brede grote velgen mooi vind , maar dit leverd behalve een behoorlijk hoog brandstof verbruik ook een beste afwijking in je teller op .
    en over het rijgedrag , hoe minder rubber hoe minder vering , en dat is vaak niet alleen voor je zelf niet fijn , maar leverd ook een grotere kans op dat iets stuk rammeld .
    maar het blijft een persoonlijke keuze , maar je gaf aan dat je hem zo origineel mogelijk wilde houden , er zijn ook zat mooie originele velgen , vind ik persoonlijk altijd mooier dan de meeste velgen vaak uit de handel .
    ik zou er als ik op zoek was naar een auto bij een garage een auto ook voor laten staan .
    vraag me dan gelijk af wat er nog meer aan geknutseld is , vaak hebben mensen er niet zoveel verstand van .
    zien iets en hangen het erop , onder of aan zonder verder tekijken / denken .
    als ik alleen al zie wat er word afge…… met bedrading voor bijv. radio of trekhaak .
    vaak mag het niks kosten .
    volgens mij rijden de meeste mensen [ ook hier van het forum] met originele velgen of originele vervangende velgen , bijv. velgen van een elegance onder een standaard model .
    maar als je iets niet weet kun je het altijd vragen , daar is tenslotte dit forum ook mee , doe er je voordeel mee .

    In reactie op: mistlampen voor #18075397

    kan ik zo niet zeggen , neem aan dat alle bedrading er lag en dat je de dasboard schakelaar ook vervangen hebt [ even kijken of je kabelboom stekker volledig bedraad is!
    blijven er 2 optie’s over :
    zekering in de zekering kast zit er volgens mij niet standaard in [ neem aan dat je daar zelf aan gedacht hebt]
    ten tweede heb je kans dat hij ingelezen moet worden [ optie aanzetten in het menue ].
    dat laatste kan bij de dealer [ kassa] of met op-com.
    snap alleen je verhaal van die gaatjes niet , mislampen voor zitten steuntjes aan die je moet vast schroeven op de daarvoor bestemde plek .
    eventueel wat foto’s up-loaden ?

    In reactie op: ”duitse stijl” wielen maat plus et waarde. #18075283

    @Glenn mommers wrote:

    Hallo,

    de et-waarde van de astra G = 49 !!
    hier mag je inprincipe 1 naar boven of naar onder afwijken !
    dit ook om veiligheids redenen [ weg gedrag , slijtage aan bijv. stabilisatorstangen en natuurlijk teweinig ruimte voor je remklauw ]!
    et 35 is dus niet goed en et 15 al helemaal niet , een verschillende et- waarde voor t.o.v achter is een apk afkeur punt !
    had er vandaag hier ook weer een met een verkeerde et- waarde , met als gevolg vreemd afgesleten spoorstangen , bevestigingspunt was mooi glimmend metaal kleurig gesleten + de rest [fuse kogel versleten!]
    het is aan jou wat je doet , maar ik zou de elende niet willen hebben [ ook een behoorlijk kostbaar grapje vandaag ]

    Ik zal mij eerst even voorstellen,

    Ik ben Glenn,
    27 jaar

    Aangezien ik vrij nieuw ben hier en het mij wel handig leek om mij aan te melden op het Opel-forum wat betreft antwoorden op vragen en voor eventueel wat onderdelen voor mijn opel astra heb ik mij aangemeld.

    Ik ben sinds een jaar in het bezit van een hele mooie,uit 2001, volledig in originele staat, groene Astra G 2000 editie.

    Nu wil ik deze auto vooral zo veel mogelijk origineel houden, op wat spuitwerk van ongespoten kunststof delen na, en mooie duitse wielen met eventueel een verlaging set er op.
    Nu ben ik op zoek naar mooie ”duitse stijl” wielen (denk aan bijv. de Brock b1).
    Hier dus gelijk mijn vraag….

    Welke maten van de wielen moet je hebben om een astra mooi ”duits” op zijn wielen te laten staan met een eventuele verlaging?
    Wat hebben jullie bijvoorbeeld?

    Ik dacht zelf 7j 16” et35 voor en dan 9j 16” et 15 achter? al denk ik dat 9 j et 15 achter niet gaat lukken zonder het uitrollen van de schermen? (Iets wat ik dus liever niet wil doen aangezien ik dit zonde vind)

    Mensen die hier ervaring mee hebben hoor ik het graag van!

    Alvast bedankt!

    Eventuele foto’s van mijn astra wil ik wel uploaden al denk ik dat iedereen hier wel weet hoe een 2000 editie er uit ziet :P

    In reactie op: lichtschakelaar #17981111

    heb hier wel een opcom setje , pas gekocht nog niet uit getest , al wel op de laptop geinstalleerd , als je in de buurt komt van apeldoorn kun je altijd eens langs waaien en uit proberen [ wil hem dus niet kwijt voor alle duidelijkheid ] heb er alleen geen beschrijving van , bij als er iemand is die me daar aan kan helpen …..

    In reactie op: Astra F losse stekker onder de motorkap. #17775790

    volgens mij kun je hier z’n binnen verlichtings lamp unit [ z’n vierkante / rechthoekige] die ook wel in de kofferbak zit op aan sluiten , lampe unit moet dan ergens in een passende uitsparing in motor kap geklikt worden .
    kijk maar eens of er spanning op staat / komt testaan als je de koplampen aan zet .

    In reactie op: aanschaf opel astra 1.8 16v #18073951

    niet kopen zonder onderhouds boekje !
    tijdens een proefrit even ergens stoppen en de dealer [ staat vast wel in het onderhouds boekje ] bellen om de onderhoudshistorie na tevragen !

    In reactie op: Van Vectra naar Astra een paar vragen #17958614

    voor alle duidelijkheid , et- waarde van je astra = 37 !! steek maat van opel 5 gaats is allemaal 100.
    dat mag 1 uitwijken naar boven of beneden , maar zeker niet meer .
    als dit teveel verschilt zit je met je remtrommels en mocht het wel passen met je trommels dan klopt je uitlijning niet meer , als dit teveel scheelt , dit zul je merken is het rijgedrag , bij bijvoorbeeld bij inhalen is het net of het glad is , wagen reageerd heel vreemd dan .
    houd er ook rekening mee dat je wat hoogte en dus omloop verschil hebt , lijkt niet zoveel maar je teller wijkt wel wat af , niet dat je denkt dat je verbruik in 1 keer zoveel anders is !

    dakdragers met het type pennetjes heb je nodig , je hebt zelf gaatjes in je rails , dit systeem loopt dacht ik vanaf model 2008.[ zo gezegt astra H type 2]

    jij hebt achter electrische ramen de meeste andere [ niet cosmo] modellen hebben dat niet , volgens mij krijg je zonder breek werk die leren delen niet van de zij platen af , lijkt volgens mij wel dat het wil maar zijn er op vast gezet [ achterkant afgesmolten ].
    hopelijk kun je hier mee uit de voeten .

    We ruilen onze Opel Vectra B 1.8 stationcar BJ2000 in en hebben ons een Opel Astra H Cosmo 1.6 85KW Stationcar BJ 2010 met LPG G3 af fabriek gekocht. Wel nog 10 werkdagen wachten op aflevering, maar wil nu een en ander al voorbereiden.

    Nu heb ik een aantal vragen:

    1. Passen mijn Aluminium velgen met winterbanden nog? Volgens de website steekmaat wel, anderen zeggen van niet?
    Op de Vectra heb ik de volgende winterbanden: Bandenmaat:195/65R15 91T
    Op de Astra liggen nu zomerbanden: 205/55R16 81H
    We willen toch graag op winterbanden de winter in.

    2. De binnendeur panelen van de achter portieren zijn beschadigd en zou ik graag repareren. Dit zijn door de Cosmo uitvoering geen standaard panelen maar hebben er ook gedeeltelijk leer op zitten. Het leer is niet beschadigd. Kan ik bij de sloop zoeken naar 2 standaard panelen en het lederen gedeelte omzetten?
    Wil wel een foto plaatsen als ik weet hoe dat moet…?

    3. Er zit een CD70 infotainment systeem in. Kan dat ook samenwerken met de telefoon (bluetooth)?

    4. Verder zoek ik nog een paar dakdragers. Iemand nog een paar liggen? Of tips waar ik er kan krijgen voor een leuke prijs?[/quote]

    woon in epe , heb pas een opcom setje gekocht , heb alles al op de laptop geinstalleerd , maar nog niet in een auto kunnen ui testen .
    maar je bent van harte welkom , kan je niks garanderen naturlijk .

    In reactie op: past et 49 onder een meriva? #17974964

    gaat volgens mij niet passen , leverd alleen maar problemen op .
    Meriva 4×100 43 56.6
    dit zijn volgens mij de gegevens voor de meriva, heb hier een schema hier liggen .
    merk / steek/ et-waarde/ naafgat [ volgorde gegevens ]
    et- waarde max. plus/ min 1 !!
    dus et-waarde tussen de 42 en 44 houden , dat zou zonder problemen moeten lukken .

    In reactie op: Koning winter is weer in aantocht #17969179

    goede winter banden rijden echt veel beter .
    daarbij wel een paar kanttekeningen n.l zeker 4 mm profiel diepte[ in duitsland worden ze anders niet meer als winterband geaccepteerd!!].
    niet tevroeg onder je auto laten zetten [ of zelf er onder zetten ] als het zo als laatst veel tewarm is slijten de fijne lammelen in het profiel dicht / weg en funtioneerd z’n band niet meer !
    geld ook voor het niet telang door rijden in het voorjaar .
    als indicatie : zolang de dag temperaturen niet [ redelijk] constant onder de 7 graden [ liever nog wat kouder] blijven [ even de verwachtingen nakijken ]zou ik wachten met winterbanden plaatsen . eenmaal er onder ga je ze niet weer wisselen .
    en de nacht temp. geld het zelfde , maar dan onder o !
    voor 1 of 2 nachtjes nacht vorst zou ik ze er nog niet perse onder gooien [ zeker als de wegen goed droog zijn ] .
    je moet er van uit gaan dat bij hogere temp. een winterband harder [ zeg maar gerust veel harder] slijt en niet optimaal fuctioneren.
    voordeel is ook dat je zomerbanden veel langer mee gaan .
    persoonlijk is mijn mening dat het een eenmalige aanschaf is .
    als mijn bandjes in de buurt van de 4 mm komen ga ik opzoek naar een zet met veel meer profiel .
    vorige set heeft meer opgebracht [ gewoon verkopen zelf op marktplaats 4 mm is opzich goed !] dan de andere bandjes hebben gekost ![ p.s praat hier wel over a-merken n.l conti en vredenstein].
    en bij een andere auto kopen banden [ met velgen ] brengen ongeveer net zoveel op als een andere goede passende set !
    maar dat is natuurlijk mijn mening.

    In reactie op: banden wissel #17972663

    passen zonder meer , is geen probleem , alleen de hoogte is wat lager n.l 5 mm , maar dat is niet zo heel veel .
    als de andere banden een keer op zijn ook die maat er bij zoeken .
    @boekje1 wrote:

    vraagje mijn astra moet naar de keuring toe
    nu liggen er van voor banden op 175x70xr13
    deze zijn versleten,
    maar heb nog 2 banden liggen van fireston nieuw maar deze zijn 165x70xr13
    passen deze ook op de zelfde velg

    In reactie op: OP-Com instaleren. #17987887

    ben niet z’n computer held , hoe werkt dat precies ?
    @Baz wrote:

    Als je niets aangesloten hebt dan werkt alles nog gewoon en als er een update van de china clone komt zal je mss ff de firmware van je opcom kabel moeten upgraden deze zal dan gewoon werken. Toen ik mijn opcom kocht was deze 1.18 firmware maar is nu al 1.44 dus heb al een paar upgrade’s gedaan met mijn opcom

    In reactie op: OP-Com instaleren. #17987884

    dus goed beschouwd , ik heb geen orginele opcom [ anders zou hij niks doen met china clown ] en als er van die china clown een nieuwere versie uit komt zou die zonder problemen moeten werken met mijn kabel ?
    snap alleen niet dat , neem aan dat dit gekraakte software is , ze niet gelijk de up date functie uitschakelen / verwijderen .
    moest tijdens het installeren een keer opnieuw opstarten en dan paar keer f8 achter elkaar indrukken , dan moest ik iets kiezen in dat menu , weet zo gauw niet meer wat , maar moet ik dat na installatie niet weer terug zetten om problemen met andere software te voor komen ?
    heb ook van vw de kabel en software binnen , kijken of ik die ook aan de praat krijg .
    alvast weer bedankt he

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 160)