Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
voor de astra ’s uit 1998 heb je denk ik een verloop kabel nodig van obd 2 naar obd 1 .
even in de gaten houden dat alle setjes die je koopt en niet de hoofdprijs kosten draaien met clown software !
dus geen originele software gebruiken , dan blokkeerd je kabel en kun je er niks meer mee !!
@Jacob1961 wrote:Hallo forumleden,
Ik ben in het bezit van 3 Astra’s, twee uit 1998 en een uit 2001 alle handgeschakeld.
De astra’s uit 1998 hebben een X1.6XEL motor en die uit 2001 heeft een Z1.6XE motor.
Ik heb ook het voornemen om een goed werkende Op-Com aan te schaffen, om deze auto’s eventueel uit te lezen en storingen te verhelpen.
Ik kom er alleen niet uit wat ik aan moet gaan schaffen.
Is er iemand die mij wat meer uitleg kan/wil geven, zodat ik de juiste Op-Com aan kan gaan schaafen.
Ook wil ik graag een paar prijzen weten en misschien ook een adres of persoon, waar ik een goede Op-Com aan kan gaan schaffen.Ik ben benieuwd of er een forumlid is die mij kan en wil adviseren.
Vriendelijke groet,
Jacob.
standaard zitten daar volgens mij 15 inch velgen onder .
18 inch kon wel eens gaan aanlopen vooral als de et-waarde teveel uitwijkt .
volgens mij is de originele et-waarde 49
@ghospel wrote:Ik heb een astra g uit 1998 ik heb nu bbs formula velgen maar ik wil 18 inch gepolijste a8 velgen eronder hebben. Ik heb 4×100 en die velgen ook maar zijn naafgat is 57.1mm
Mvg
gewone silicone spray in je slot spuiten , werkt perfect en daar kun je ook je deurrubbers mee inspuiten .
geen olie gebruiken behalve dat daar rotzooi in blijft plakken gaat olie ook drijven op water en er loopt genoeg water door je deur bij regen enz. ben je zoweer terug bij af.
anders zou je slot ook niet bevriezen !de naaf maat die jij aangeeft 57.1 is de naaf maat die je vind onder een auto van de vw groep !
natuurlijk kun je die met op vul ringen aanpassen , ook noodzakelijk om niet alle kracht / gewicht op je wielmoeren tezetten zoals terecht al is gezecht.
maar als dit velgen voor de vw groep zijn kom je met je steek ook niet weg vw steek is 5 x 112 en opel is volgens mij 5 x 110 .
4 gaats velgen weet ik zo niet uit m’n hoofd .
en je et- waarde is heel belangrijk , word vaak onderschat .
misschien kun je even aan geven wat voor auto / velgen je nu hebt ?
@ghospel wrote:Hallo,
Ik heb een vraagje ik heb een leuke setje velgen in me hoofd alleen die zijn 57.1 en astra is 56.5. Als ik deze velgen koop passen die er zo op of moet ik iets aanpassen?
Mvg
als jullie niks aan willen nemen is mij dat ook best .
maar vraag dan ook niks over problemen die je tegen komt , ik weet waar ik over praat .corsa b is allemaal et-49 !
et-37 is de waarde van de astra H !
vandaar ook dat je spoorstangen vreemd gaan slijten , laatst hier nog een golfje met dat probleem gehad , op het aansluitpunt van de fusee kogel op de draagarm glom de draagarm mooi zilver kleurig , kon je je haar in kammen.@joop1970 wrote:
Ik zie dat een deel van mijn reactie is weggevallen, enfin: Dat zal vast zo zijn maar alleen bij grote et afwijkingen. Een corsa B is standaard geleverd met et37 en et 49 en daar zitten allemaal dezelfde lager e.d. op.
heb er ervaring mee , en kan je verzekeren dat bij een te grote afwijking het geen rijden is , als je dan inhaald merk je het meteen als je over bijv. de middenlijn gaat , net of het glad is !!
er word ook hier op het forum in het algemeen temakkelijk gedacht over de et- waarde !
als deze 1 meer of minder afwijkt wil dat nog , maar als dat veel meer is kost je dat uiteindelijk je lagers en vreemde slijtage aan banden en bijv. stabilisator stangen !!
en nee dat is geen onzin maar praktijk ervaring !!heb zelf het idee dat de velgen die er onder zitten niet origineel van deze auto zijn [ kan wel origineel opel zijn hoor ] en waarschijnlijk wijkt de et- waarde teveel af , dat zou het gedrag / probleem goed verklaren.
wat is de et- waarde van je velgen ?[ staat vast wel ergens aan de binnen kant { siervelgen } of achter de wieldop in de velg geslagen .6 december 2012 om 23:04 In reactie op: astra sportstourer standaard stalen wielen, afmetingen?? #18082038heb hier een lijstje met waarde’s daar geven ze het volgende aan : Astra J 1.6 1.9 2.0
vanaf 11-09 5×115 et-38 naaf 70.1
neem aan dat die van jou daar ook binnen / onder valt , alleen voor de 1.4 geven ze een andere waarde op .dus als ik het goed begrijp heb jij niks veranderd en heb je dit probleem zo zins je hem hebt gekocht , dus hij doet het zins de aankoop ?
voor alle duidelijkheid , is er voorafgaande aan dit probleem iets veranderd aan je oud , nieuwe banden en oude doorgeschoven ofzo , andere velgen of iets dergelijks ?
als er niks aan is veranderd moet je het toch echt in je schokbrekers of uitlijning gaan zoeken .woon in epe , kan wel even voor je kijken .
uote=”DarkNL08″]Zoek een opcom in Gelderland, liefst in de buurt van Doetinchem.Wie o wie kan voor mij een storing wissen?
Kratje pils? :jerry[/quote]
30 november 2012 om 23:21 In reactie op: Astra H bevestiging in het dak monteren voor hondennet #17881917zie ze op de sloop maar eens tevinden , maar als die mallen binnen A4 voormaat blijven , kun je ze dan niet voor me copieren en op sturen , kan ik er misschien weer eens iemand hier mee helpen .
heb hier zelf de op-com 08-2010 nederlandstalig .
@mischa wrote:
Jaja, ik heb ook de niet-originele software. Ik weet op dit moment alleen even niet welke.
Groeten,
Mischa30 november 2012 om 00:39 In reactie op: Astra H bevestiging in het dak monteren voor hondennet #17881915geen complete set bestellen bij opel , veel teduur .
je kunt die nokbevestigingspunten ook gewoon los kopen bij de opel dealer , ben je rond de €50,= kwijt per 2 .
achter de voorstoelen gebruik je toch nooit .obd2 kabel heb je , heb je ook de software ?
neem aan dat je geen originele kabel hebt ! dus ook niet gebruiken met orginele software , dan kun je de kabel weggooien !!!!
heb zelf ook een astra van 2005 heb er wat fout [ denk oude , want had geen problemen ] meldingen uit gegooid , heb alleen nog niet kunnen ontdekken of ik ook optie’s ergens kan aanzetten , heb er geen duidelijke nederlandse gebruiks aanwijzing van [ software is wel nederlands !]@mischa wrote:
Dank je. De Corsa is inmiddels verkocht, dus het gaat alleen nog maar om de Astra (2005). Deze is dus met de OBD2 uit te lezen en deze heb ik.
Gr. Mischa
op-com is het software programma dat je nodig hebt .
obd is de verbindingskabel .
tot volgens mij 2000 is het obd 1 en daarna obd 2
er zijn dus 2 type kabels .
zou persoonlijk gaan voor een obd 2 kabel en een verloop kabel ob2 naar obd 1 er bij kopen .@mischa wrote:
Hallo,
Om het zelf klussen wat gemakkelijker te maken mijn vraag. Ik heb een Astra H (2005) en een Corsa A (met C16NZ) waar in de toekomst wellicht nog een X16XE in komt. Ik wil graag beide auto’s kunnen uitlezen (weet niet of de C16NZ überhaupt uit te lezen valt). Heb ik nu OpCom of OBD nodig? Of is het mogelijk om de OpCom te kopen en die middels een adapterkabel om te zetten naar OBD?
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.
Groeten,
Mischavoor A- merken zou ik kiezen voor michelin of continental [ verhouding grip comfort is gewoon goed ]
als je bijna het zelfde wil maar niet de hoofdprijs wil betalen zou ik zeggen kies voor semperit [ mijn buurman is een echte michelin fan en heeft zich door mij , en de centjes laten overhalen om { in dit geval een goede tweede hands set } semperit banden onder zijn auto telaten zetten en is hele maal tevreden hier over [ vroeger werd opel hier ook standaard mee afgeleverd ! ] heb als tweede alternatief [ die heb ik nu zelf , omdat semperit helaas in mijn maat toen niet op voorraad was uniroyal moet zeggen dat deze mij ook enorm goed bevallen !
maar het is en blijft een persoonlijke keuze , maar neem het in ieder geval mee in je overeging zou ik zeggen .
@Steevens wrote:Hoi Vectra-liefhebbers,
Komend seizoen ben ik aan de beurt voor een set nieuwe zomerbanden.
Zowel voor als achter moet vervangen worden.Welke banden hebben jullie..??
Ben zelf aan het kijken naar bijvoorbeeld: Vredestein en Falken..Grt
ga er vanuit dat je ze nieuw hebt gekocht ooit .
het probleem van hard slijten van winterbanden is vaak teweiden [ behalve het merk , somige slijten nu eenmaal harder dan de ander , en het aantal km dat je re mee rijd ] dat men tevroeg en telang blijft door rijden met winterbanden .
als de temp. tehoog zijn vreten ze onder je van daan !
voor het plaatsen geld [ 1 nachtvorstje en een koude dag zijn niet maatgevend , 1 maal eronder haal je ze er niet weer onder vandaan ] s’nacht ruim onder de 7 graden en eigenlijk overdag ook !!
in het voorjaar geld het zelfde , als in bijv. begin maart de temp. boven de zeg 10 graden stijgen over stappen op zomerbanden [ zelfde verhaal van dat gnachtvorstje / koude dag ] .
en natuurlijk goed op spanning houden !zou er geen risico me nemen , als hij knapt ben je meer kwijt !
wel zorgen dat ze behalve de riem ook de spanrollen vervangen !!
bij het kopen van mijn vorige auto zij de garage van , we nemen geen risico en vervangen de distributie , 4 jaar later bleek dat ze de spanrollen niet hadden mee vervangen !! [ en als die vast slaat suk gaat is het effect het zelfde als breken !!] .
meestal vervangen ze de waterpomp gelijk mee .
vroeger spande je daar de riem mee en door het verdraaien ging hij dan zowat altijd wel lekken , daar voor zitten er nu spanrollen bij tussen , maar door een andere spanning [ nieuwe snaar / rollen ] wil hij soms toch gaan lekken , en word hij vaak dus mee vervangen [ alles licht dan toch los , kost dan geen extra arbeidsloon , alleen de kosten van de pomp !]
maar echt nodig is het niet , het is alleen een risico uit sluiten , maar dat is je eigen keuze .trekhaak monteren op een corsa C valt wel mee .
de bumper moet eraf , dat is wat lastig , de gaten zijn voor gecentert , die hoef je alleen maar door teboren !
heb er laatst nog 1 gemonteerd , kan je de draden kleuren wel even door mailen .
draden zijn bij de corsa C [ in iedergeval tot 2003] niet voorbereid , met van de aftapklemmetjes op de ouder wetse manier aansluiten .
zou voor de zekerheid [ ook onder de platen binnen ] even wat goede kit om de gaten heen doen .
weet niet waar je woont , maar wil je er wel bij helpen .
volgens mij is er alleen maar een afneembare trekhaak voor de corsa C , ander model kan nooit zijn goed gekeurd want dan zit hij permanent voor je trekhaak !!!@Nagtie wrote:
Omdat wij gaan verhuizen en dus veel moeten vervoeren wil ik een trekhaak op mijn corsa gaan monteren. Het moet alleen niet te duur worden..
Dus ik zou hem graag zelf willen monteren. Mijn broer deed dat ooit op een A daar viel het goed mee. Hoe zit dat bij een C? Is dat goed zelf te doen? Ik las ergens dat soms de kabels en zo allemaal er al liggen, hoe kom ik er achter of dit zo is?
24 november 2012 om 09:33 In reactie op: op-com kan geen verbinding maken met ECU [CORSA B X16XE] #18077099zag iets staan van corsa 1995 , daar kun je alleen met een obd 1 kabel op om uittelezen !
die moet ik ook nog op de kop zien tetikken n.l van obd2 naar obd 1
dus als iemand wat over heeft ………………@EdGSI wrote:
Heren
Heb vandaag de op-com binnen gekregen nadat ik een ELM 1.5a had gekocht die niet werkte.
Maar de op-com werkt ook niet.
De interface word wel gevonden , maar hij kan geen verbinding maken met de ecu ? :swear
Corsa B
1995
X16XE – 16 polige aansluitingIk heb alles juist gedaan wat er in de handleiding beschreven staat.Maar het werkt niet.
Er staat ook nog iets op cd ‘after firmware upgrade’ . Moet ik dit proberen ?
Ik heb de ‘before firmware upgrade’ geinstalleerd maar hij kan geen verbinding maken met ECU
HELP? :wtf
24 november 2012 om 09:30 In reactie op: op-com kan geen verbinding maken met ECU [CORSA B X16XE] #18077098draaid perfect met windows 7 is even wat instel werk , daarom verwees ik ook naar you tube !
draai met op-com china clown nederlandstalig .
@Looney wrote:Inderdaad, welke lampjes branden op de opcom en op welk besturingssysteem draai je? Ze werken maar heel zelden op een andere dan XP.
Kan je ook handmatig naar een motorcode zoeken?24 november 2012 om 00:35 In reactie op: op-com kan geen verbinding maken met ECU [CORSA B X16XE] #18077095staat op you tube een mooie installatie film .[ draai zelf mt windows 7!]
laptop naast de desktop zetten als je die hebt , kun je 1 op 1meelopen [ installeren] kun je op paze zetten als het tesnel aat of zo .@EdGSI wrote:
Heren
Heb vandaag de op-com binnen gekregen nadat ik een ELM 1.5a had gekocht die niet werkte.
Maar de op-com werkt ook niet.
De interface word wel gevonden , maar hij kan geen verbinding maken met de ecu ? :swear
Corsa B
1995
X16XE – 16 polige aansluitingIk heb alles juist gedaan wat er in de handleiding beschreven staat.Maar het werkt niet.
Er staat ook nog iets op cd ‘after firmware upgrade’ . Moet ik dit proberen ?
Ik heb de ‘before firmware upgrade’ geinstalleerd maar hij kan geen verbinding maken met ECU
HELP? :wtf
ik heb mijn set bij de tweede weg , joris .
werkt op zich harstikke goed , dat ik het setje kreeg was bij de post alleen de cd gekraakt [ stuk gegaan] ,kreeg netjes een link waar ik de juiste software kon downloaden en een link op you tube hoe het geheel geinstalleerd moest worden .
dus voor mij positiefe ervaring.
bij hem gelijk een vag-com setje mee laten komen , scheelde in de verzendkosten . -
AuteurBerichten