Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zijn er een aantal die het gedaan hebben..
Geheel zit gepuntlast, maar hoe/wat kan ik zo niet meer terugvinden..Antenne verwijderen en gat dichtlassen? ;) Geloof me; dat poetst een stuk fijner.. :)
Je kan een plakantenne doen aan de binnenkant van je raam. Dat zie je bijna niet, en werkt goed.Slot in de achterklep kan eruit, en dan een extra kabel trekken om em vanuit de binnenkant te openen.
Qua klink kun je het zelf maken zoals je wilt. Wellicht wat kleiners, wat je amper ziet..
Voorbeeldje;

Ja echt zo’n mooi ding! In de advertentie staat wat er mis mee is..
Antwoord staat eronder in >>
*knipperlichtjes aan de zijkant van mijn auto zou ik er graag vanaf halen, dichtlassen en wegwerken voor mooie strakke zijkant.
>> Vanaf 1998 is het apk verplicht dat er vanaf de zijkant knipperlicht zichtbaar is. Maar dit mag natuurlijk ook in de spiegels, en dan mag je em wel dichtlassen :)*achterklep het glas eruit en een 1,5 mm plaat aluminium erin kitten in plaats van het glas, voor een soort pick-up look. als het niet gekit kan worden komt er een 1 mm staalplaat in die gewoon vastgelast word.
>> Waarom niet gewoon plaatwerk ipv alu? Het kan wel, maar vereist wat werk natuurlijk. De plaat vanwege de afmeting goed dempen, zodat het niet gaat resoneren.*uitlaat met spaghetti spruitstuk, uitlaat word 1 lange strakke pijp met zo weinig mogelijk knikken en met alleen een sport eind demper, word dit te luid komt er natuurlijk ook een middendemper tussen.
>> Kan wel natuurlijk, niet geheel apk waardig, maar ach.. Daar valt wel een mouw aan aan te passen (wisselen voor de apk). Politie ontkom je niet aan natuurlijk. Ander idee; vlinderklep gebruiken.. Kost de nodige knaken, maar dan kun je gewoon schakelen onder het rijden. Dus over het algemeen “origineel” en dan op eigen keuze en verantwoording de schakelaar om, en ineens op volledig open pijp knallen..is dit legaal, is dit te doen?
zijn er mensen die nog andere goede ideetjes hebben voor mijn mooie trotse tigra?>> Tja hoe strak wil je je tieg hebben?
Tips;– motorkap doorlassen (wellicht rond ipv schuine booskijkers)
– Voor+achterbumper+sideskirts cleanen
– Alle lijnen uit de motorkap/zijschermen halen.
– Ruitensproeiers uit de motorkap halen, en deze onder in het parafan of bij de wisser zelf maken
– Antenne uit het dak
– Tankdopje cleanen
– Alle logo’s verwijderen van de auto, en mooi glad maken
– Achterruitwisser verwijderen (is geen apk verplichting volgens mij, maar bij mij was er nooit over geklaagd iig)
– Slot aan de achterzijde + lasnaden cleanen
– Originele klinken verwijderen en aangepaste klinken erin
– Eventueel de wielkasten nog uitrollen/verbreden, mocht je em flink gaan verlagen.Duss… wat wil je nog meer? :P
Das de tijger van Richard (knetteroog). Erg jammer, maar begrijpelijk.
Erg mooi ding om te zien iig!Jups, helaas wel…
Is het een beetje een hogere (piep) toon die je hoort, of een typisch donker kraak geluid?
Als het een beetje een hogere toon is, dan moet je eens naar de rubbers van de klep kijken. Bij de één moeten ze juist wat losser staan, en bij de andere superstrak. Gewoon ff wat proberen, want het komt vaker voor..
Bij mij stonden ze zo strak dat je em wat harder dicht moest gooien, maar dat kraakte niet meer.
Genoeg gezegd.. tijd voor foto’s :D
Defect als in; maakt veel lawaai, of wat anders?
Als die veel lawaai maakt, kun je de stekker er zonder problemen uit trekken :)
12 mei 2010 om 14:45 In reactie op: Condoleance topic voor city77 -Uitnodiging en erehaag opels- #17669884Gecondoleerd, en heel erg veel sterkte toegewenst!
De auto staat wel stil :D:D
origineel gepost door michaeltjeh1
origineel gepost door Dominic
uitlaat die met de ophanging tegen de auto zelf aankomt kan ook wel is wezen (had ik ook)Dominic wat deed jij hieraan? Ik heb namelijk dit probleem ook als ik een drempeltje neem hoor ik alweer iets tegen de ophanging aanslaan. Waren de kosten hoog om dit te repareren?
gr
Michael
Kleinigheidje..
De uitlaat tegen de achteras komt vrij vaak voor. Ff beetje bij buigen en klaar. mag niet veel kosten ;)Is het gelukt?
Klinkt als een wiel dat niet gebalanceerd is.. Ff langs een bandenboer, die kan dat vrij eenvoudig zien.
Kosten vallen relatief mee (schat zo’n 10 a 15 euro per band die evt. gebalanceerd zou moeten worden.Als ie ook nog naar een bepaalde kant toe trekt, dan ook ff uit laat lijnen.
Wrappen zie je in de naden vaak toch nog..
Qua kosten varieert het van 1200 tot 3000 euro ongeveer (originele kleur)
Ligt er puur aan hoe jij het gespoten wil hebben. Andere kleur kost natuurlijk net zoveel, tenzij het een “standaard” kleur is van een auto. Wil je flakes of iets anders aparts krijg je vaak een aparte prijs.. ;)Verschil zit em in de voorbewerking en het spuitwerk ansich. Wil je het helemaal strak zonder enig puntje of sinasappelhuid, dan betaal je er iets meer voor. In mijn ogen is ie dat dan dik waard.
Mocht je ook nog ideeen hebben qua uitbouwen/kleine aanpassingen, dan kun je dat beter meteen erbij laten doen, omdat die kosten dan 9 van de 10 keer goedkoop zijn om uit te voeren, en de auto wordt dan toch gespoten ;)
Qua RDW werk:
Als het alleen een andere kleur is, kun je bij RDW de kleur laten aanpassen op je kenteken. Kost je iets van 50 euro.Welkom hier..
Ik kan je niet echt helpen met je probleem, behalve dat je em kan laten uitlezen.
Heeeel erg vetjes!! :D
origineel gepost door duhast1988
origineel gepost door groenetijger
een abs bumper kan opzich best veel hebben.. Bij mij zat er toen ook zoveel ruimte tussen, dat mijn vinger er niet tussen kon.
In 2 jaar tijd geen problemen gehad :)abs = anti blokkering systeem:o:o:o
lol!
ABS Kunstof heb ik het over he (Acrylonitril butadieen styreen)
Daar zijn de originele bumpers dus van gemaakt hehe
Wax/was is juist beschermend… Het enige waardoor het verergert, is dat je je auto niet zou wassen en poetsen :P
Als je het gewend bent, is het zo gedaan ;)
Ik doe over mijn huidige Corsa C ook maar slechts een uur om em in en uit te poetsen.Tip; doe paneel voor paneel.. Dan kun je em ook nog fatsoenlijk uitpoetsen ipv je kapot staat te wrijven omdat alles uitgehard is hehe
Gebruik daarom poetsspullen van gerenommeerde merken. Eerlijk gezegd vind ik deze over het algemeen fijner poetsen, dan die goedkopere onbekende merken.
Maargoed, voor ruiten te reinigen bijv. bestaat geen betere oplossing dan een scheut azijn en een emmer lauw water. Geurvrij, streeploos en perfect schoon, terwijl het amper iets kost ;)
Nee dat plastic ding heeft verder geen andere naam dan sideskirt..
Het ijzer daar achter noemen ze dorpel ;)
een abs bumper kan opzich best veel hebben.. Bij mij zat er toen ook zoveel ruimte tussen, dat mijn vinger er niet tussen kon.
In 2 jaar tijd geen problemen gehad :)Flink blijven poetsen ;)
Als ie gewoon goed rood is, dan een stappenplan van een degelijk merk poets nemen (poorboy’s / chemical guys / mothers / smartwax / riwax bijv.) Meguiars is mijn beleving dat het allemaal vettig is, maar niet schoon.Verder gewoon regelmatig wassen en ook op tijd een wax/was laag op je auto zetten.
Kan je vertellen :thumbup, er zijn mensen die denken dat je auto pas gespoten is hahaIk zette toendertijd mijn rode niet opel bolide gemiddeld 1x per 2 maand in was, en dat ding blonk altijd perfect rood
Staat nu niet meer te koop als het goed is..
Is van Geert geweest hehe, mooi wagentje iig! Compleet bij Saiko gedaan. -
AuteurBerichten