Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn kitje komt het meest overeen met deze op jou site:

Lampsoort is H7
Wat hebben die laatste 2 aanpassingen gekost als ik vragen mag?
Ben zelf ook met zoiets dergelijks bezig.
@corsarider wrote:
Nee hoor passen er zo op,
zitten idd alleen van die grote blokjes op.
Ik had ze ook en heb ze er later weer vanaf gehaald.
Zoals erwin1987 ziet er beter uit maar ja die zullen ietsjes duurder zijnps. nice wheels :thumbup
Ok, zal eens verder informeren.
ps. Thnx, vanmiddag net opgehaald en gemonteerd
Dus als ik die dingen van de Action koop, hoef ik niets aan te passen om ze erop te zetten?
Vandaag nieuwe velgen opgehaald en gemonteerd:
Hmm, ben nog niet veel wijzer geworden jongens? :hmmz
Ik begrijp alleen dat het een prima zaak is, er een montage blok op zit :wtf , dat er bij de Action ook van die dingen te koop zijn en dat GTS Power een regensensor aan de praat heeft gekregen maar nog niet in z’n signature had gezet -offtopic
Wat moet ik nu precies doen om die dingen op mijn auto te krijgen?
Nette bak hoor!
@scarabee wrote:
Ik snap niet wat er verkeerd is gegaan bij het uploaden.
ik heb het gedaan zoals GRLWBNL het zegt.
bij de reactie van Erwin1987 staat de foto van mijn Veccie wel..
heb dan toch nog nadere uitleg nodig van een van jullie.Ik zie al wat je verkeerd doet. je probeert een webpagina uit te lezen als afbeelding namelijk: http://s1180.photobucket.com/albums/x415/scarabee1959/?action=view¤t=SDC10361-kopie.jpg. Dat kan niet. Als je naar deze link gaat kom je niet bij een foto uit maar een webpagina waar de foto op weergegeven wordt. Je moet als je naar deze link gaat even met je muis op de foto gaan staan en dan rechtsmuisknop > eigenschappen. Waarschijnlijk staat daar wel de goede link tussen en kun je die wel gebruiken om als afbeeldingen uit te lezen (dus met de code [img]………..[/img])
@duvelke77 wrote:
eerste waar ik aan denk is valse lucht.
of lmmgewoon een ingeving.
Ik heb trouwens begrepen dat mijn blok (Z16XE) geen lmm heeft.
Tot nu toe nog steeds geen problemen ondervonden. Ben vandaag nog eens naar Hoogezand gereden en flink gespeeld met het gas. Niets aan de hand.
Zal dan waarschijnlijk toch wel aan de bougies of EGR gelegen hebben.Welkom,
De foto is niet helemaal goed gegaan.
Je moet de url van de foto uit de adresbalk kopiëren en tussen deze code plakken [img]hier%20het%20adres[/img]@wim-v6 wrote:
ja, Ik heb meerdere V6en gereden in de vectra-A, calibra, deze worden vaak warmer dan 90 graden, en de mijne doet op de op-com en tech-II ook hoger als op de meter, weer niet welke ik moet geloven, maar als de op-com / Tech-II klopt kom ik ook wel op 95 graden op de snelweg en 100graden in de stad.
ik durf echt niet te zeggen hoe warm ze exact word..
Willem
Gisteren bij mij precies hetzelfde bij het uitlezen. De auto zelf gaf 90 graden aan en het uitleesapparaat 103 graden. Aangezien de motor gewoon netjes liep ga ik er vanuit dat het uitleesapparaat het niet goed heeft.
Ik zal blauwe LEDjes ook niet aanraden tenzij het echt hele felle zijn. Ik heb bij me vorige Vectra ook blauw gehad en overdag was niets meer leesbaar (TID en kmteller). ’s Avonds was me tellerplaat heel slecht leesbaar.
Het schijnt ook dat er LEDjes zijn waar 4 bolletjes aanzitten. Volgens mij zijn die wel goed, omdat die alle kanten op schijnen.
Ik heb het geprobeerd en het schijnt inderdaad te werken. Het is ook zo dat me plus pol van de accu af is geweest. Sindsdien deed die dat, maar het probleem lijkt opgelost te zijn.
Bedankt mensen!
@Corsa_GSi wrote:
ok je hebt dus geen budget en je bent niet handig met motoren.
begin er dan niet aan om een 1.6je te gaan verbouwen.
maar goed op een x16xe motor past een ander inlaatspruitstuk van bijvoorbeeld Mantzel. Dat zal je rond de 600 euro kosten + montage.
Dit levert je ongeveer 20pk op en met latere aanpassingen nog meer.Kan dit ook met een Z16XE?
Op die manier. Ik zal, als het probleem zich voor blijft doen, dat nog eens proberen. Tot nu toe (sinds de schoonmaak van gisteren) heb ik (nog) nergens last van gehad.
De lampjes die in de kachelunit gaan zijn dezelfde lampjes die in je stadslicht gaan.
Bedoel je met inlezen dat ik eerst de ramen helemaal open en dicht gehad moet hebben voordat ze weer “automatisch” gaan?
Ik heb de laatste tijd trouwens wel het probleem met m’n ramen dat ze soms niet meer automatisch dichtgaan na het kort inhouden van de knop. Dan moet ik ineens wel de knop inhouden tot het raam omhoog is.
Weet iemand waar dat aan kan liggen?
@duvelke77 wrote:
eerste waar ik aan denk is valse lucht.
of lmmgewoon een ingeving.
Als dit het geval zou zijn, is dit toch te zien in de Motor Management? Er zijn dan toch bepaalde waarden die af moeten wijken. Dit was volgens degene bij wie ik dat deed niet het geval, op de bovenstaande meldingen na dan.
Vandaag maar weer eens bezig gegaan. Heb de EGR klep schoongemaakt, bougies vervangen en de motor uitgelezen. De enige meldingen die hij weergaf waren weinig spanning op de EGR en geen gegevens van de gashuisklep. Degene bij wie ik em uit las verklaarde dit doordat ik de stekker van beide kleppen eraf had gehad en dat deze meldingen daardoor nog in de Motor Management stonden.
Heb daarna een testrit gereden op de Eemshavenweg en heb verder geen hinder meer ondervonden van de problemen die ik eerder ondervond. Heb flink met het gas gespeeld en ben tot 160 km/u geweest. Toch ben ik er nog niet gerust op. Ben van plan hetzelfde ritje als gisteren nog eens te rijden. Eens kijken of dezelfde problemen zich weer voordoen.
Heb nog even een paar fotootjes gemaakt. De bougies die erin zaten waren van GM. Het had er alle schijn van dat deze nog nooit vervangen waren. Dit heb ik dus maar voor de zekerheid gedaan.
De bougies die eruit kwamen: (vervangen door NGK’s)
De EGR zag er zo uit: (schoon gemaakt met remreiniger)
Verder kwam ik erachter dat deze motor geen bougiekabels heeft, zoals bij mijn vorige Vectra, maar op die plek een bobine zit. De theorie dat me bougiekabels gebroken zijn kan dus ook in de prullenbak.
^^ Grappig, dat wist ik niet eens!
Bij mij is dat ook het geval, wanneer ik de deuren open kan je de ramen al niet meer bedienen.
Even een kleine kanttekening. Het viel me op dat mijn gasklephuis er heel anders uitzet dan in de HOW TO van Wim v6. Wat is hier het verschil aan en hoe kan ik hier mijn stappenmotor reinigen?
Hieronder een afbeelding ervan:
Ook nog een foto van het resultaat van het schoonmaken en uitboren:
Wat een geile bak is dat!
Kijken kan altijd dacht ik zo! Niet geschoten is altijd mis!
Ziet er goed uit! Ik hoop dat je die andere nog voor een leuk prijsje weg hebt gedaan, aangezien je er al wat bloed, zweet en tranen in had zitten. Wordt nu weer opnieuw beginnen zo te zien! :P
-
AuteurBerichten