Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vorige:
Huidige:
Even een klein vraagje hier posten, aangezien ik het een beetje overbodig vind om hiervoor een nieuw topic aan te maken;
Het is me opgevallen dat wanneer ik mijn elektrische ramen omlaag doe, wanneer in stationair draai, mijn toerental omlaag zakt. Toen het me opviel heb ik beide ramen eens geprobeerd en toen werd het nog erger. Het viel me ook op dat de dashboardverlichting gaat haperen.
Hetzelfde gebeurt wanneer ik de airco aanzet.Weet iemand of dit ergens op duidt (bobine die het aan het begeven of iets dergelijks) of dat dit normaal is?
Van de week de distributie en waterpomp laten vervangen. Heb ook maar ff de olie laten verversen.
Wel weer € 420,- armer, maar ik moet zeggen dat ie veel rustiger loopt en dat maakt mij ook weer rustiger :)
Vandaag de boel maar weer eens zomerklaar gemaakt….

Jongens, volgens mij is het probleem weer terug! :swear
Dit keer wel iets anders.
Nu heb ik af en toe een korte, maar hevige schok tijdens het rijden. Dit gebeurd sporadisch en meestal als ik rond de 50 km/u rijd. Ook stationair blijft ie dan weer bij 1100 rpm hangen en hapert ie heel erg in de pedalen. Wanneer ik de auto weer uitzet en vervolgens een dag later weer gebruikt loopt ie ineens wel weer netjes totdat er weer een schok komt…
Je zou zeggen dat het de EGR is of de bougies, aangezien dit bij bijna alle soortgelijke problemen de oorzaak is, maar deze zijn beide een half jaar geleden schoongemaakt/vervangen.
Ik zou zeggen, bougies vervangen. Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde gehad. Dan viel die ook alleen uit als je het gas losliet op een bepaalt toerental. Verder reed de auto gewoon goed. Heb toen de bougies vervangen en toen was het weer goed. Ook toen kon ik hem meestal weer gelijk starten maar het is gewoon verrekte irritant.
Ik heb nog steeds die Action dingen erop zetten. Nog steeds geen strepen en ze piepen ook niet, terwijl ik ze toch regelmatig gebruik.
Ik heb er ook last van; mijn oplossing, de radio harder zetten! :P
Zat me toevallig vandaag af te vragen of meer mensen met dezelfde auto er last van hadden, maar het schijnt dus normaal te zijn.
APK zit er weer op! Ben uiteindelijk € 170 kwijt i.p.v. € 400,-
@DOCTOR007 wrote:
@GRLWBNL wrote:
Vandaag een APK geprobeerd te halen, bleek de veerpoot rechtsvoor gebroken te zijn en de handrem niet goed genoeg.
Kosten € 400,-
Ik vraag me af of dat niet een beetje goedkoper kan!
Ik had het soortgelijke (zie eerdere post) lokale APK-boer vroeg incl. btw en reparatie €350,-. Me broek zakte ervan af toen ik een kennis vroeg hoeveel het me zou kosten en ik was met dik 100 euro goedkoper af.
Let op prijzen kunnen/zijn afhankelijk bij wie je het laat keuren e/o repareren. VOD is in mijn optiek gewoon :swear DE DUURSTE! Tot nu toe ben ik altijd goedkoper uitgeweest om of zelf de reparaties te doen (:lees alleen lampjes verwisselen :D :thumbup ) of door kennis die er meer gedetailleerde kennis ervan in huis hebben.
Ik heb het inmiddels ook via iemand anders kunnen regelen. Morgen wordt het allemaal in orde gemaakt voor € 175,-. Dat is toch een heel ander verhaal.
Dat krijg je met die garages die heel goedkoop APK’s aanbieden. De andere kant van de medaille is wel dat ze je van alles aansmeren om nog enigszins winst te maken.
Vandaag een APK geprobeerd te halen, bleek de veerpoot rechtsvoor gebroken te zijn en de handrem niet goed genoeg.
Kosten € 400,-
Ik vraag me af of dat niet een beetje goedkoper kan!
Klinkt me bekend in de oren! Als we het over dezelfde motor hebben zou je hier eens kunnen kijken:
Volgens mij is het ook sterk afhankelijk van de luchtvochtigheid i.c.m. zonneschijn. Ik had er toevallig van de week ook last van maar toen stond mijn auto in de zon terwijl er ijs op de ramen zat. Wanneer mijn auto in de schaduw staat met ijs op de ramen heb ik nergens last van.
Mijn theorie is dat de zon ervoor zorgt dat het vocht in de auto condenseert.
Het probleem lijkt bij mij opgelost te zijn! Heb wat slangen aangedrukt en hij loopt weer netjes op 900 rpm stationair. Oook lijkt ie niet meer in te houden. Heb de olie controle melding ook niet meer gezien!
Ik ben weer een gelukkig man! :thumb
Bedankt jongens!
Bedankt Willem!
Ik zal vanmiddag eens kijken! Ik houd jullie op de hoogte.
Kun je mij ook vertellen waar deze slangen zitten?
Heb toch maar een nieuwe besteld die er morgen onder komt. Was maar € 130,- dus dat vond ik het nog wel waard. Als je nagaat dat een flex stuk ook al € 40 is plus de kosten voor het lassen.
Nu maar hopen dat de lambdasonde er een beetje netjes uit komt…
Opel Vectra B2 1.6 16v Ecotec Z1.6XE 2001
Originele 17″ Opel Vectra C GTS velgen
Steekmaat: 5 x 110
ET waarde: 41
7 j2 x Michelin 215/50 R17
2 x Goodyear 215/50 R 17Geen Aanpassingen
Wat die tellers betreft, je zou de tellerunit er eens uit moet halen en kijken of de plug aan de achterkant wel goed contact maakt.
27 augustus 2011 om 08:08 In reactie op: Wim’s vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra #17453000Haha wat een grap dit! En ik maar denken dat je die motor eruit getakeld hebt om het olie dopje te vervangen voor een US model….;)
Zal wel een beest van een motor zijn! Hoe lang ben je hier eigenlijk mee bezig geweest? Je hebt zeker ook de kabelboom e.d. aan moeten passen? En wat kost zo’n ding nieuw eigenlijk?
Welkom hier!
Is het zo dat alles in je tellerbak het niet doet of gaat het alleen om de km teller en toerenteller?
Staan er ook geen symbooltjes bij de nummers? Dat is bij mij wel zo
Bedankt voor de reacties jongens!
Denk dat ik dat ook maar ga laten doen.
Staat er bij een Vectra C geen beschrijving op de deksel van de zekeringenkastje? Dat is bij mijn Vectra B namelijk wel zo. Dat scheelt een hoop gekloot.
-
AuteurBerichten