Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Anders ik wel! Laat het nog wel weten.
Heb een stukje op internet gevonden wat mijn vermoedens een beetje bevestigd:
Wederom bedankt voor de tip!
Ik wist dat de ECU’s niet zomaar uitwisselbaar zijn. De € 280,- voor reparatie ervan wist ik echter niet!
Ik hoop dat ik goedkoper uit ben. Ben nu al ongeveer € 300,- kwijt aan diagnoses en nieuwe onderdelen!
Ik ken wel iemand met dezelfde auto maar die heeft een X16XEL. Ik denk niet dat deze ECU’s uitwisselbaar zijn, alleen al omdat ik een elektronische gashuisklep heb.
Verder zou ik in eerste instantie de verbindingen eens bij langs kunnen gaan. Kan ik dat in ieder geval uitsluiten.
Goede tip!
Ik had zelf namelijk ook al een ingeving om de kabelboom en ECU te laten controleren. Kan me vaag herinneren dat ik hier op het forum eerder iets gelezen heb over dat een slecht functionerende ECU of slechte kabelboom misfires kan veroorzaken.
Ik heb geen idee. Het enige wat ik van de garage te horen kreeg is dat de injector normaal functioneert.
Vandaag niet veel verder gekomen. De injector is gecontroleerd en blijkt in orde. Wel is er een wat valve cleaner bij de tank in gedaan maar tot dusver merk ik niet veel verschil. De auto blijft een knipperend mm lampje geven en loopt vrijwel constant op 3 cilinders.
Zowel lekkage als een falende injector is dus uitgesloten.
Heeft iemand nog andere suggesties, aangezien ze er bij de garage ook niet uit komen?
Lekkage lijkt uitgesloten te zijn. De garage heeft een compressietest gedaan en daaruit concluderen ze dat dat niet het geval is.
Wegens tijdgebrek kunnen ze pas morgen de injectoren controleren. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
Bedankt voor de reacties!
Ik zal deze tips/informatie doorgeven aan de garage! Ik houd jullie op de hoogte!
Op die manier!
Wel raar dat die kerel van de ANWB mij dat niet wist te vertellen, terwijl ik hem precies dezelfde vraag heb gesteld.
Wat zegt het trouwens dat boven de 3000 toeren alle cilinder weer meedoen?
@Fearless wrote:
Al eens gekeken of de inlaatpakking nog heel is? Heb dat ook al vaak gezien. Van boven en onder even met remmenreiniger er langs dan weet je het snel genoeg.
Waar zit dan ding precies, dan kan ik dat nog wel even proberen?
@Haasje17 wrote:
In veel gevallen is de bobine stuk. Deze vervangen is de oplossing. Wellicht eerst bougies controleren.
Ik ga er vanuit dat je alleen de titel gelezen hebt…
Wat de waardes verder zijn weet ik niet.
Maar ook daarnaar heb ik gevraagd en hij zei als die teveel benzine dat ie daar ook wel een melding van geeft als je em uitleest omdat ie dan registreert dat die cilinder teveel krijgt. De enige melding die steeds verschijnt is dat cilinder 2 misfired.
Nee, hij ruikt in de auto naar onverbrande benzine, waarschijnlijk door het ventilatiekanaal komende.
@ CommoCruiser
Bougies zijn gewoon normaal van kleur zei die kerel van de ANWB. Hij heeft em nog even heet gestookt zodat uitgesloten kon worden dat vuil een oorzaak was (Kon ik me ook al niet voorstellen aangezien de bougies nieuw zijn)
Heb ik ook nog naar gevraagd, maar aangezien die naar benzine stinkt als je het gas flink intrapt leek het hem zeer onwaarschijnlijk.
Nee gewoon WA dus zal zelf wel voor de kosten moeten opdraaien aangezien ik niemand aansprakelijk kan stellen.
Ik heb geen flauw idee! Zal maandag eens naar schadeherstel rijden om te laten taxeren
Kom ik vandaag bij de auto, heeft 1 of andere mongool dit voor me achtergelaten! :fy1
Ben benieuwd wat de kosten zullen zijn
2 juli 2012 om 08:53 In reactie op: multiriem schokt klappert bij aanzetten climate control #18042796Die van mij doet precies hetzelfde terwijl er net een nieuwe riem en pomp op zit…
24 jaar en rijd sinds 2009 Vectra :afro

Kost dat dan? Ik heb hier in de buurt ook al geïnformeerd. Ben dan rond de 150 kwijt.
Ik vroeg me af of iemand bij mij in de buurt ervaring heeft met het monteren van een spoiler en of diegene mij zou kunnen helpen daarmee? Ik heb namelijk al een jaar een spoiler liggen in kleur, die er zo op kan. Ik durf het alleen zelf niet aan.
@Seth wrote:
Zolang het op jou kosten is kan ie alles wel BIJNA ZEKER weten :jerry
Maar hoop voor jouw mee op het beste :thumb
Haha ja dat verhaal ken ik! Maar ik heb inmiddels een garage gevonden die je niet onnodig dingen aansmeert. Ik hoefde ook maar een kwartier arbeidsloon te betalen omdat ie zelfs al aangaf dat het zo gedaan was.
Ik heb tot dusver geen problemen meer gehad, dus ik ga er stiekem vanuit dat ie gelijk had.
Heb vandaag de auto laten uitlezen omdat ie regelmatig onder het rijden stottert/hapert. Het was van de week zelfs zo erg dat ie gewoon uitviel onder het rijden. Ik kon de gasklep/egr en bougies sowieso uitsluiten omdat ik die vorig jaar al vervangen/schoongemaakt heb.
Bij er uitlezen waren er geen meldingen maar de monteur wist bijna zeker dat het de krukas sensor was. Gelijk de sensor maar laten vervangen.
Nu maar hopen dat dit ook echt het probleem was.
-
AuteurBerichten