Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:kewlpics
13 januari 2014 om 20:09 In reactie op: HOW-TO] – Vectra-B – Relais vervangen Kelsey Hayes ABS ECU #18154088@CQPV6 wrote:
inmiddels opgelost dit? erg benieuwd naar namelijk….
Het ABS lampje heeft nadien net meer opgelicht tijdens het rijden :thumb
Iemand nog een idee waar die pakking te verkrijgen is?
@Vannos wrote:
Dat is een Torx boutje, is die in of uit wendig ? uitwendig kan je namelijk los halen met een dopje 7-8 of iets in die richting
Uitwendig Vannox
Is het misschien wijs om met het simpelste te beginnen en het gasklephuis reinigen zoals in de HOW-TO is beschreven van WIM V6?
Misschien gelijk ff de sensor doormeten, Is deze aan te sturen mbv de OPCOM?Heb ff een fotootje gemaakt van het gasklephuis, maar die bouten met een ster vormige kop waar krijg ik die mee los?
En zoals wim ook al schreef in de HOW-TO, waarin hij aangaf de voetpakking gelijk maar aan te passen, maar waar kan ik die bestellen?
Ik zoek me wezeloos en wil niet voor verassingen te komen staan.
groet gregory
@stefanDTI wrote:
Als ie maar niet op LPG loopt kan het prima.
Het type Z18XER is daar niet geschikt voor.Verder ff luisteren of de nokkenastandwiel versteller niet rateld.
nee….geen lpg aan boord.
verder nog tips
@marcel kranen wrote:
Hoi waarom doe je geen aankoop keuring bij de opeldealer in veenendaal dan is net zo handig
Ja da`s ook wel waar…..maar misschien zijn er wel forummers die met een hoop kennis van opels, dit wel leuk vinden (kan ik me zo indenken) en dit een middagje uit vinden ;)
Forummers!
Ik heb een brutaal vraagje……zijn er misschien mensen met specifieke autokennis, die samen met mij een blik wil werpen op bovenstaande auto?
Misschien woont er wel iemand in de omgeving van Veenendaal (of in de richting vanuit Rotterdam) en die héél misschien ook rond de kerstdagen vrij is (week 52) en die het dan ook nog eens leuk vind om samen met een medeforummer de auto te onderwerpen aan een soort van APK-keuring?
Ik haal deze persoon persoonlijk op (in mijn huidige vec ;) ) en bied deze persoon onderweg een heerlijk verse snelweg koffie aan met versnapering en breng deze dan ook weer netjes thuis ;).
Mocht je interesse hebben laat het me ff per PB weten.
Groet Gregory
Is de riem wel op tijd vervangen? Moet toch bij deze km-stand al een keur gebeurt zijn?
@remutr wrote:
Heb de foto’s bekeken en je kan dus nog 30.000 of tot 2016 rijden. ik zeg DOEN!
Pa maakte wel een opmerking, ha de mijne met irmsher demper en achterspoiler blijft mooier.
Gezien de vraagprijs moet een mooie inruilprijs voor de vectra te realiseren zijn
Ja, vind zo’n kofferbak spoiler ook veel mooier staan. maakt het echt af!
Weet jij of drie velgen fabrieksaf zijn gemonteerd?
Is alleen zo’n pokke eind bij mij vandaan FF kijken of ik binnenkort tijd heb om eens een proefritje te maken…
@remutr wrote:
Colin,
Greg komt straks bij de Omega club.
En ik heb een Vectra maar rij meer in de Omega van pa haha, toevallig heeft hij hem nooit nodig als ik lange afstanden rij.
Haha……kreeg net een mail naar aanleiding van een vraag van de laatst gezochte advertentie, distributieriem,spanrollen, etc. zijn in 2010 vervangen bij een km-stand van 101600 km.
Hmmm……krijg steeds meer interesse :D
Misschien ga je nog gelijk krijgen remutr
Dit is ook een nette! Met een beetje onderhoudshistorie……………..
http://www.autobedrijfwesterman.nl/cms/content.aspx?smid=37186&tp_id=2034&contentdivid=37189
@remutr wrote:
Greg
Dat is ook een nette, jij zoekt een station zeker? Op mp staat een rode sedan bij een Toyota dealer voor € 1000,00 die ziet er nog strakker uit.
Met deze plekken die nog gespoten moeten worden zou ik max € 2000,00 bieden.
Ben gek op stations……. maar met twee duitse herders en een dochtertje van 4 weken heb je die ruimte wel nodig hoor ;)
Vind deze er ook netjes bij staan, 4de eigenaar volgens autoweek.nl.
Lijkt me wel iemand die er zuinig mee om is gegaan. Ja alleen geen onderhoudshistorie……..
13 augustus 2013 om 07:18 In reactie op: HOW-TO] – Vectra-B – Relais vervangen Kelsey Hayes ABS ECU #18154084@CQPV6 wrote:
Ik heb wel gebruikte sensoren te koop… maar als ik het allemaal zo lees he… heb je niet gewoon een abs-ring doormidden liggen?
Heb er vorige week nog ondergelegen (tectyleren), maar zag geen gebroken ring wel erg roestig en vuil, ben er ff met luchtcompressor over sensor en ring heengegaan. Ik heb me zelf nog niet de tijd gegunt om de OPCOM er weer eens aan te hangen ;)
Wordt vervolgd……………..
Pffff……
Weet het nog net zo niet, als ik dit allemaal lees blijf ik denk ik maar bij mijn Vec :D , maar bedankt voor het commentaar…..
@remutr wrote:
Greg,
Snel die Omega kopen!
Hoef je niet meer onder je auto te liggen.
En ach als een beetje roest het enige is waar we over klagen, rijden we toch met goede auto’s rond.
Haha…..ik zei al dat ik ook op die foto`s roest langs de wielkasten zag zitten ;) .
Misschien dat ik toch nog ff ga kijken gewoon uit nieuwsgierigheid….
Dus het maakt denk ik niet uit wat je voor opeltje je hebt, je zal er altijd mee verbonden zijn (aan de roest dan hé haha..)
Ik heb het al eens eerder vermeld Roestbakken zijn het :thumb
veer achter handrem gemonteerd, was afgebroken.
staat nu weer veilig op de handrem ;)
@remutr wrote:
Greg, is balk is veel verder aangetast dan bij mij.
Dan is het zeker niet gek dat je gaten ziet.
Dat is bijna niet op te lossen zonder laswerk.
Ja..klopt, maar zo ernstig is het niet…..onder dus eigenlijk in de koker was alles nog puik :D en zag het er nog goed uit…
Voor de zekerheid ingespoten met ML………voor het aangezicht ga ik er denk nog bitumen overheen aanbrengen, zodat het vuil niet alsnog naar binnen kan dringen, lassen kan, maar vindt ik niet nodig……
:kewlpics Succes met de aankoop!
@remutr wrote:
Vreemd dat je van dit gaten blijft houden.
Kreeg je hem niet kaal met een Driehoeks krabber zodat alle vellen weg waren?
Ik heb zelf niet met roest omvormer zitten werken, losse vellen verwijderd, staalborstel er over en daar ml op. het is nu al weken zo droog dat het best hecht.
Heb je ook de kriksteun punten in de ml gezet, daar wil ook nog wel eens een laksplinter van los springen
Is niet vreemd hoor! De Valvoline Bodysafe heeft meer weg van spuitlak dan van een dikke smeurrie! De gaten die je nu ziet zijn dus echt de gaten in de toplaag van het staal van de dorpels, was dus wel ff nodig :D .
Hieronder is zo`n gat te zien. Het staal word omgevouwen en daarna vastgelast op de rand aan de buitenzijde van de dorpel, zodra er daar vocht bij kan komen is dit het resultaat.
Zo vandaag even tijd gereserveerd voor het aanpakken van de roestplekken op de kokerbalken.
Ik heb het zo aangepakt zoals MantasticB1 heeft aangegeven alleen heb ik de afwerking gedaan met Bodysafe.
Ik had verwacht dat dit goedje net zoals PUR bijv.. wat meer uit zou zetten, dat deed het dus niet. Jammer want zo blijven er toch nog gaten in zitten.Is er misschien iets op de markt waarmee ik die gaten wat beter dicht krijg?? Zoiets als Bitumen misschien?
Dit is het eindresultaat van de slechtste kokerbalk
@vanieba wrote:
volgens mij zijn dit Irmscher velgen, die zijn niet origineel onder de Vectra geleverd,
zal een extra optie geweest zijn lijkt melijken er wel op ja…….misschien als optie ja
-
AuteurBerichten




