Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Omdat er van meerderen wat vragen kwamen, hier dan maar het antwoord:
Ik heb kantelbare LED-spotjes ingebouwd in de kofferklep. Ik heb daarvoor een plus getrokken vanaf de constante plus die bij het originele lampje zit. Deze loopt door de kabelgeleiding tussen auto en klep heen. De min zit aan de klepschakelaar zodat alles uitschakelt als de klep gesloten is. Een extra schakelaartje zorgt ervoor dat ik zelf kan bepalen of dat licht aan moet als de klep open is.


Waarom kantelbare spots? Als ik ze beide naar de auto richt, kan ik gewoon goed in de kofferbak zoeken. Omdat de lampjes aan weerszijde zitten, heb je altijd licht binnen waar je ook staat.

En als je ze naar “achteren” richt, is het helemaal feest. Mijn ouders hebben hiermee in hun auto uitgebreid kunnen avondeten en een tent opzetten op donkere velden en parkeerplaatsen.

(Blauwe punt komt van het schakelaartje)
Dit kan niet veel anders dan een Z18XE zijn. Die motoren kunnen dat prima hebben.
Mocht je toch een andere Vectra tegenkomen met een Z18XER, kan je daar niet zomaar gas inbouwen. Die motor kan er dan juist heel slecht tegen.Spuitlijm van Bison plakt als een malle. Als dat tapijt of hoe het ook heten mag van de Action echt zo goedkoop is, ga ik mijn hemel er ook mee oplappen
Nou, kaplaarzen én zwembroek maar meenemen dan
1 oktober 2014 om 06:39 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255110Dan had daar vast een forum van geweest, waar ze je graag hadden verteld dat jouw ruimteschip zo duur is in onderhoud omdat flux capacitors niet zo goedkoop zijn
Die draadjes van het deurcontact klopt. Een grijze en een blauwe als het goed is. De blauwe komt van de zoemer af en die blijkt nogal eens slecht contact te maken met de deurschakelaar
En ook de te-laatste tot nu toe ;) :jerry
Zonde dat deze niet meer mee mag doen. Had het wel geweten denk ik30 september 2014 om 20:21 In reactie op: Kadett E meeting, de derde, zondag 28 september 2014 13:00 h #18245134Check die gespierde kuiten dan! En die stoere sokken!
Volgende keer maak ik er een hele Rik reportage van hahaha!Oh is de tie du tie du het “lieve” belletje. Nou, dan hoef ik niet meer te zoeken, want die heb ik al :(
Linksboven in de zekeringkast is denk ik het ruitenwisser relais. Maar dat kan je natuurlijk testen als je hem eruit trekt ;)
Oh sorry. Daar had ik overheen gelezen…
Dus als ik het goed begrijp is er voor de auto waar het hier om gaat een ander, nieuwer kenteken aangevraagd? Waarom zou dit kenteken nog op ‘geldig’ staan dan?
Mwah, vind dat beter dan dat ze het de volgende dag opnieuw proberen af te leveren eigenlijk
Die bestaat nog! Maar de APK is verlopen in 1978?!?!?!?!?!?! :wtf
Het is geen zuinig formaat kastje bij deze, maar het is uiteraard mogelijk. Als je de originele sleutel wil blijven gebruiken kan je ook een setje zonder klapsleutel kopen. Scheelt weer een paar euro
@Astra F Vaassen wrote:
Die centrale vergrendeling die je hebt ingebouwd, is dat een setje van cargoods? Wil ook een goedkoop setje halen en vroeg me af of het ook wat is. Verder leuk bakkie hoor het houd je wel bezig zo.
Ik had >deze<. Hier krijg je een goede sleutelbaard bij die je kunt laten kopiëren. In de sleutelbehuizing is ruimte om de transponder te zetten. Bij mij werkt die sleutel goed, maar als jouw sloten nog niet veel versleten zijn kan het zomaar tegenvallen. Mijn sleutelboer had verhalen van brekende baarden in het contactslot. U bent gewaarschuwd van mijn kant ;)
Nee, dat kan niet. En anders heb ik het al weet ik veel hoeveel keer per ongeluk goed gedaan :jerry
Dat kabeltje draait met 1000 omwentelingen per kilometer, dus dat kan je niet echt nabootsen
En dat het warm wordt is niet echt normaal. Ik heb tenminste mijn teller regelmatig direct na het rijden uitgebouwd en heb nooit wat vreemds gevoeld
Is het niet zo dat als de A-stijl krom is, dat je het gewoon niet meer moet willen proberen?
Dan zal het mechanisme in de teller wel stroef lopen. Zo stroef dat de kabel te zwaar belast wordt.
Je zou een andere teller kunnen proberen. En weer een nieuwe tellerkabel helaas
Wat jij denk ik bedoelt is gewoon je startmotor. Die waren in die tijd nog niet zo stil. Verder hoor ik verder alleen je sleutels.
30 september 2014 om 11:34 In reactie op: Kadett E meeting, de derde, zondag 28 september 2014 13:00 h #18245127“Gefixt”, zie originele post
Is dat niet de bendex die zich aan het vliegwiel(?) vastgrijpt wat je hoort? Dat hoor je meestal alleen niet…
30 september 2014 om 10:48 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255094@Thaitanium27 wrote:
@wim-v6 wrote:
Aan een auto die bijzonder weinig rijd zal je veelal meer koste hebben.
Een startmotor is bij veel korte stukken eenmaal sneller stuk dan als je lange ritten rijdt.
Dat geld ook voor de eynamo en vele andere onderdelen.Ondersteldelen slijten ook harder als de auto vaker stil staat.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Volledig mee eens, stilstaan of weinig rijden is funest voor elk soort auto/motor etc….feitelijk zouden we de auto ALTIJD op bedrijfstemperatuur moeten kunnen houden….dan is de slijtage het minst!
Als ik u nu eens vertel dat onderdelen van vliegtuigmotoren vervangen worden op puur en alleen het aantal keer dat de motor gestart is (=thermische slijtage). Draaiuren hebben er geen steek mee van doen, wat veel mensen wel denken.
30 september 2014 om 10:12 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255090We vallen nergens over, behalve dat er een vraag komt waar we niet voldoende informatie bij krijgen om een antwoord te geven. En vervolgens ontstaat er alleen maar gekibbel een paar rijdende rechters die dat weer proberen op te lossen.
Btjansen, wat is er in die tijd allemaal vervangen?30 september 2014 om 05:45 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255077Maar post je problemen dan! Ik ga niet wéér herhalen waarom we nu niks met je vraag kunnen, dat is al genoeg uitgelegd.
Mijn ouders reserveren elke APK al 1000 euro voor hun Vectra omdat ze die kosten voor een auto simpelweg verwachten.
En als jij die auto hebt gekocht met een paar onderdelen die toen nog net niet versleten waren, kom je makkelijk aan die 3000. Een auto rijdt niet voor niks30 september 2014 om 05:35 In reactie op: Kadett E meeting, de derde, zondag 28 september 2014 13:00 h #18245129Nee, ik heb een keer wat anders geprobeerd dan photobucket. Maar deze server houdt de link maar een dag geldig blijkbaar. Wordt geregeld!
-
AuteurBerichten