Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als de motor goed koud is, is 1100 toch niet bijzonder hoog? (hoop ik)
@Jack-omegax3.0xe wrote:
Bij een diesel raden ze zeker af om de egr af te doppen. Bij chiptunen wordt zelfs de egr gebruikt door de tuners
En wat kunnen ze daar dan mee?
Sent from my C5303 using Tapatalk
Stappenmotor,als deze is losgehaald, wordt “ingeleerd” als de motor wordt gestart. Ik heb zelf twee keer stappenmotor eraf gehad en de motor werd bij beide keren bij het starten gelijk voor 3 sec naar 3000 tpm gejaagd
Sent from my C5303 using Tapatalk
In zijn vrij op 4000 toeren vraagt veel minder vermogen, dus minder benzine dan wanneer je 120 rijdt… Jouw redenatie dat het niet aan de toevoer kan liggen volg ik dus niet helemaal
Misschien heeft ie het onderste tellertje afgelezen :jerry
2 januari 2014 om 17:08 In reactie op: af en toe gierend geluid(slippend geluid van riem ?) #18204518Dat van die airco zou nog kunnen. Als ik het goed heb, draait een deel van een airco altijd mee met de multiriem. Pas als je de airco nodig hebt, wordt er een (magnetische?) koppeling gemaakt. Maar ik weet niet hoe diep die koppeling in een aircosysteem zit.
@midnight black wrote:
Als ie met choke erop (weet de jonge generatie automobilisten nog wat dat is ;) ) […]
Nee, ik had geen idee waar jullie het over hebben :hmmz , maar als ik Wikipedia zo lees hebben we er niet veel aan gemist
Smurrie onder de oliedop ontstaat bij een koude motor. Warme gassen die uit de cilinders lekken naar het oliesysteem, mengen een beetje met olie en dat condenseert op de koude plekken van een motor, vooral kleppendeksel. Het kan geen kwaad als je geen koelvloeistof verliest.
Een flink stuk lekker doorrijden zou die mayonaise op moeten lossen.@Seth wrote:
Nu gelijk een vraagje: zit zelf met een i5 M450 processor. dus nog een laptop met de eerste generatie i5 met een HD van 160GB. Maakt het een verschil moest ik hierin een SSD steken of is dit nutteloos omdat mijn mobo niet sneller dan S-ata II kan? (ik gok maar)
Een SSD is dé manier om een laptop te versnellen. Zou ik dus zeker doen. Heb zelf een bijna 4 jaar oude HP (ook Sata 2) met sinds maart een SSD. Opstarten van Windows en grote programma’s gaat als de brandweer.
En met de informatie uit die sensoren wordt berekend hoeveel benzine ingespoten moet worden. Als een sensor niet goed werkt, kan het zo zijn dat er meer benzine wordt ingespoten dan eigenlijk nodig (zoals theunm aangaf: motor loopt te rijk)
28 december 2013 om 19:15 In reactie op: automatische deurvegrendeling bij 30km. Opel astra H #18202645Geen idee of het bij een Astra H ook werkt natuurlijk, maar bij een Vectra C kan het ook geactiveerd worden door de volgende combi.
“Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening voor 10 sec. in tot het piepsignaal en de deuren gaan automatisch op/van het slot bij 30km/u.” (uit het Vectra snufjes en weetjes topic
27 december 2013 om 20:49 In reactie op: Brandstofverbruik ’95er Astra F Stationwagon x1.6sz #18191251@Christiaan Hummel wrote:
Volgens mij gaat dat lampje branden als je nog 10 liter over hebt, en de tank is 50 liter, en 50-10 is 40 liter, dus dat klinkt wel logisch. Verbruik klinkt mij niet vreemd in de oren voor winterverbruik van een 1.6 16v.
Het gaat hier om een 8v, maar dat maakt natuurlijk niet zo heel veel uit. Winterverbruik met bijna alleen maar ritten <10km is 1 op 14.
De tankmeter is volgens mij bij alle opels van die tijd niet echt bepaald nauwkeurig. Bij mij geeft ‘ie standaard vijf liter minder aan dan dat er in de tank zit.
Leuk dat je je ff voorstelt… En je topic staat op de verkeerde plek
Werken je koppeling- en remschakelaars nog goed? Als één van de twee in de “cruise control uit” stand blijft hangen, gaat die niet werken
@reaceyourfears wrote:
na wat opzoekwerk, zie ik dat er CR (close ratio) en wr (wide ratio) bakken zijn, nu zit ik te denken dat ik dan beter een CR neem
omdat de 1.5td in de combo komt, en deze toch wel een hoopje meer wind neemt dan een corsa… dus denk ik dat hij met een kortere bak beter zal doortrekken op snelheid dan met een lange? :hmmzJe zal dan sneller kunnen optrekken, maar op de snelweg gaat ie wel meer toeren dus herrie maken. Een beetje afhankelijk van wat je er mee gaat doen.
Staat beter op de :kewlpics
@pixels66 wrote:
Bizar dat die nieuwe astra’s zoveel verbruiken joh!
Een krap 20 jaar oudere astra (benzine, 8v, singlepoint etc.) kan 1 op 16 op z’n sloffen halen. Oké, oké, 300 kilo lichter maar toch: je zou verwachten dat techniek (turbo én diesel) dat kunnen verbeteren…
@Shane_Astra_g wrote:
@Haasje17 wrote:
in je inlaat zit een temp meter, denk eerder dat deze probleem geeft dan die van je koelvloeistof.
Maar het is eignelijk simpel, ondanks je cold air zal die toch warm worden (voel maar eens) hierdoor krijg je minder koude lucht en dat merk je.Klinkt opzich logisch, cold air intake is aardig heet inderdaad. Iets verzinnen om de warmte weg te houden bij de inlaattraject. :hmmz
Intercooler inbouwen! :jerry
Ik weet niet of een Zafira uit 2003 hier al modern genoeg voor is, maar alle zaken die je hier noemt (behalve de rembekrachtiger) worden in in ieder geval een Vectra C geregeld door de CIM-module achter het stuur. Als die module gaar is, kan er van alles gebeuren natuurlijk.
Op dit forum heb ik ooit ergens iets (ook na zoeken niet meer gevonden) langs zien komen op vastzittende pennetjes in het contactslot. Als de pennetjes (of wat het ook wezen mogen) blijven hangen op stand 2, blijft de auto op ontsteking ongeacht in welke stand je de sleutel zet. Heb er verder niet zoveel verstand van, maar het zou wel verklaren waarom de auto gelijk tot leven komt als de accu aangesloten wordt.
@KadAstra-EF wrote:
Opmerking :shock:
Knipperlichtglaasjes die eraf vallen, gebeurt alleen bij de witte versie’s. (de F2 model)
De oranje glaasjes blijven zitten zoals het hoort. (de F1 model)Verder een heel goed project van je dat je “koopwijzer” topics maakt op dit forum :thumb :thumb
Rik :D
Had de mijne ook, maar zelfs bij de dealer kost een compleet knipperlichtarmatuur maar vier euro. Daar zou ik een astraatje niet voor laten staan
@robert_corsa wrote:
Krijg je geen spijt van. Rijden heerlijk die wagens.
Heb ze als student voor rijdend transport regelmatig gehad en met deze auto’s ging moest ik altijd toevallig :angel omrijden om bij iemand iets te regelen (meestal helemaal niks).
Als deze een keer naar de garage moet, hoor ik het graag!
Ondanks dat het geen Opel is, toch wat foto’s van de nieuwe alstublieft. Zeker omdat het een Touring is!
Bij mij is er al een verschil als er een gereedschapskist in de kofferbak staat. Recht achter me -> auto naar links, kist rechts in de bak -> auto blijft rechtuit gaan
Buislampjes met gloeidraad maakt niet uit hoe ze zitten, maar TS zegt dat het probleem blijft als hij de oude terugsteekt…
Kan zo’n canbusregelapparaat zodanig van slag raken dat het gereset moet worden oid??
Welkom! Zeker naar de woeste kleurencombinaties op de Adams zijn we hier wel benieuwd. :kewlpics :kewlpics
-
AuteurBerichten
