Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-

Even op letten dat je 1-DIN pennen zoektDan is het inderdaad hoogstwaarschijnlijk het relais. En dat zit bij de zekeringen in het kastje bij je linkerbovenbeen
Sent from Xperia SP with Tapatalk
Wat voor auto is het? Dat denkt wat makkelijker mee
Sent from Xperia SP with Tapatalk
Links en rechts op de radio zitten elk twee gaatjes met daarin een inbusboutje. Deze moet je eruit draaien. Om de radio eruit te schuiven heb je twee speciale pennen nodig die precies in de gaatjes passen. Deze pennen duwen de vergrendeling los en dan kan je de radio eruit schuiven. De zwarte slede die achterblijft moet je meestal ook eruit schroeven, want de meeste aftermarket radio’s passen daar niet in.
In een astra f zitten standaard ISO aansluitingen, dus dat zal niet moeilijk zijn om je radio aan de praat te krijgen
Sent from Xperia SP with Tapatalk
@Oenatje wrote:
dat komt omdat het een unit uit een zafira is
die draad kan ook zwart/geel zijn trouwens(omega b)
de draad kleuren van de cc hendel uit een zafira zijn ook weer anders heb ik gezien
Uhm nee, uit deze zafira zijn ze dan weer toevallig gelijk aan het schema hahaha! Al zou het anders zijn, is die cc hendel iig simpel door te meten om te bepalen waar elk draadje voor is.
Sent from Xperia SP with Tapatalk
En toch… gun jezelf de snelheid van chrome of op z’n minst firefox. Allebei hebben ze Adblock en dat alleen al zou je moeten overtuigen
@Oenatje wrote:
dat had ik al gezien, viel gelijk op omdat ik dat schema vanuit het engels vertaald had paar jaar geleden.
De kleur van de koppelingsschakelaardraad in de CC stekker is trouwens grijs bij mij. Niet dat dat zo’n groot probleem is, maar zwart-blauw kom ik niet tegen.
Als je goed kijkt op de eerste foto zie je dat schema al op tafel liggen ;-). Toch bedankt!
Zo’n pulsgever is hartstikke simpel uit de tellerunit te halen. Kan ik hier niet een pulsgever van een astra g of vergelijkbaars inzetten of verschillen die dingen per model van vorm?
Edit: Dank voor de partnummers. Ik weet nu in ieder geval dat deze CC unit te programmeren is.
Sent from Xperia SP with Tapatalk
Gewoon inbouwen en aanzetten. Motor kan de eerste keer starten wat snel gaan draaien, maar dat zou binnen een paar seconden over moeten zijn
Sent from Xperia SP with Tapatalk
De kabel was gelukkig juist lang genoeg om de accubak te halen, dus dat afstellen heb ik niet nodig.
Wel heb ik het zwarte plastic oogje aan het einde van de kabel losgehaald, want die zat zo strak naast het bolletje van de gaspedaalkabel dat ze na een keer flink gas geven in een hoek bleef staan. Resultaat: 2000 tpm “stationair”. Die moet ik dus even wat dunner vijlen.
Ik heb geen ABS dat ik weet. Nooit geprobeerd om zó hard te remmen en het enige blauw-rode draadje loopt van het tellerhuis naar de TID. Ik zie wel hoe de unit reageert. Als het tegenvalt kan ik altijd nog een andere pulsgever zoeken of deze verbouwen.
Alle info is uiteraard welkom!
Sent from Xperia SP with Tapatalk
@midnight black wrote:
Doe je wel ook even die accubak netjes tegen de roest behandelen ;)
Heb ik gedaan! Ik heb de twee boutjes voor zwarte potje en nu ook CC unit vervangen. Dat waren de meest verroeste onderdelen van de hele auto denk ik.
Als de accu er weer eens een keer uit is, zal ik hem volbaggeren met Hammerite of iets dergelijks.@Jerremy wrote:
@gose91 wrote:
Van deze Astra F2 (deels verzinkt dacht ik?) zijn motorkap en grill een paar jaar geleden “vervangen” (andere kleur groen dan de rest), dus daar kan de roestduivel lekker opnieuw aan beginnen.
Grill Astra F is van kunststof.. Kan je lang wachten totdat die gaat roesten..
Toen ik dat van die roestduivel typte was ik die grill alweer vergeten. Die was tegelijk vervangen vanwege een aandrijdinkje en heeft idd niet zoveel last van roest…
Sent from Xperia SP with Tapatalk
Van deze Astra F2 (deels verzinkt dacht ik?) zijn motorkap en grill een paar jaar geleden “vervangen” (andere kleur groen dan de rest), dus daar kan de roestduivel lekker opnieuw aan beginnen. Voor de rest alleen maar plekjes bij de achterwielen. Vind ik heel netjes voor een auto die nooit een garage van binnen heeft gezien en in de winter gewoon gebruikt wordt.
Niet harder dan zestig gereden, dus er is nog hoop. Maar de testfase sla ik toch maar over. Vandaag de unit een plekje onder de motorkap gegeven, nu alle kabels nog
Sent from Xperia SP with Tapatalk
Met iemand naast me zijn we met dezelfde draadjeshoop als op de foto in de auto gestapt. Unit gaf geen sjoege, maar de TID geeft ook maar de helft van de snelheid aan. Dat wordt dus waarschijnlijk een andere pulsgever (?).
Ik zal voor mijn project morgen een apart topic openen. Nu eerst een biertjeSent from Xperia SP with Tapatalk
@dj_lifestyle wrote:
@GSI Racer wrote:
322mm Vectra C V6 remschijven binnen gekregen voor mijn F’je :angel
322mm voor je F :shock: :shock:
Misschien in combinatie met remblokjes van 1mm2… Dan merk je er niet zoveel van
Oké, ik ben er inmiddels achter dat de cc-unit pulsen wil hebben ipv voltage.
Dan toch maar provisorisch inbouwen morgen en een signaal achter de TID vandaan toveren. Testen op de eettafel gaat helaas niet werken!

Volgende vraag:
Ik heb vandaag bij een zeker bedrijf in Heesbeen een unit met toebehoren gescoord. Ik wil deze eerst buiten de auto testen om te voorkomen dat ik voor niks de auto overhoop haal.
Tussen welke waardes varieert het snelheidssignaal (blauw-rode draad)? Kan ik hier zonder problemen 12 volt op zetten of is 12V juist het signaal dat de auto niet (hard genoeg) rijdt?
@hpdra wrote:
(Sorry for using English, i can’t speak Dutch at all)
This is amazing!! Thank you very much for writing it – i have been looking for such a guide for a long time!!
According to [ http://www.tssduk.webspace.virginmedia.com/cars/How_to/Vectra/VectraBCruiseControl.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; ] the part numbers for the control unit are 25161135 or 25172296 or 25315546. Is this correct, and is yours one of those? (if there’s more control units that do the job, i’d love to know about them, because i am having a hard time finding the previous three)
Thank you!!
Quote uit de inbouw voor de x12xe. Het ging er mij vooral om dat overal de unit van omega b, vectra b en astra g genoemd wordt. Met bovenstaande partnumbers kan ik vrijw weinig. Had eigenlijk niet verwacht dat een unit van een zafira a zoveel anders is, maar toch voor de zekerheid ;) . Dankuwel voor uw antwoord, TWA!
Heren,
De mogelijkheden tot in te bouwen CC units zijn vrij ruim, maar geen van de vijf slopers die ik tot nu toe gebeld heb heeft ze van astra, vectra of omega. Is een unit van een zafira uit 99 (geen idee van motortype, maar heeft wel gaskabel) ook geschikt om in een astra f in te bouwen?
@FnF_racer wrote:
elke Opel is welkom.
zolang je je gedraagt, en we het veld weer netjes achter laten.
oud, nieuw, getuned, standaard, maakt niet uit.
leukste is namelijk dat je voornamelijk de persoon achter de nickname leert kennen. ;)Ik ben de dag ervoor in Zwolle, dus dan is het misschien nog de moeite om te komen kijken. En mijn prachtige bijna-helemaal-standaard hok-op-wielen te showen whahaha!
@Casa wrote:
En ja ik bedoel het vlak boven de roosters :D , lijkt mij ook sterk dat hier niets zit , tenzij men de boel eruit gesloopt heeft en er een plaatje voorgezet .
Daar begint het aardig op te lijken anders! Een astra zonder TID of MID af-fabriek bestaat niet echt volgens mij
Sent from Xperia SP with Tapatalk
Maar als je het kenteken nakijkt bij RDW of VWE.nl komt er blijkbaar uit dat de kentekenplaten geregistreerd staan als een Nissan
Edit: nee dus, er is niks mis mee. Geen idee wat VideoRipper dan bedoelt
Sent from Xperia SP with Tapatalk
7 januari 2014 om 19:33 In reactie op: opel astra x1.6szr geeft zelf gas als de koppeling in is #18205867Als een motor koud is, loopt ie eigenlijk altijd iets hoger stationair. Ook tijdens rijdend remmen met ingetrapte koppeling gebeurt dat
Maar al die probleempjes zou best door je stappenmotor kunnen komen.Sent from Xperia SP with Tapatalk
Als we hier om foto’s gaan vragen ben je wel even bezig haha! Welkom!
Sent from my C5303 using Tapatalk
-
AuteurBerichten