Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1000e post maar in het eigen topic doen, he ;) :jerry
De multiriemspanner gaat steeds schever staan… :thumbdown

Omdat ik met dit soort dingen niet graag iets hergebruik van een auto die misschien al jaren staat te rotten en te roesten op de sloop, heb ik vanmiddag wat spulletjes gehaald. Riem preventief ook maar wisselen, want die wordt al een flinke tijd scheef over de spanrol getrokken.

Verder is er vandaag bij de Opel-testdag een slang gevonden die redelijk snel gewisseld moet worden.

Kortom, die hulpveren/schokdempers moeten maar even wachten. Eerst de keuring in februari… :vertag
Ik heb allerlei moois langs zien rollen. Ik denk dat mijn auto naast de jouwe is gekeurd. In ieder geval was het een hele mooie Insingia. Remklauwen zijn me niet opgevallen, maar er zat heel weinig rubber om die velgen…
Anyhoe, ze hebben geen schokkende dingen gevonden naast de zaken die ik al wist. De kosten voor een draagarmrubber zijn nog wel te dragen ;)
Al leden bij de Kadelaan in Zoetje? Ik zit onderaan de helling richting de garage :thumb
Goed…
En daar had je je 50 tot 65 euro mee kunnen besparen
O sorry, ik was helemaal de tel kwijt. Het versturen van hetzelfde bericht aan meerdere personen is een beetje moeilijk gemaakt. Helaas is dat deze keer niet goed gegaan…
Man, man, man wat een bestellingen de laatste tijd.
Allen hierboven kunnen aan de gang!
De taken zijn wel goed verdeeld daar zo te zien
Model kan handig zijn. Maar dat is een Astra H als ik goed terugzoek?
Ik kan alle standpunten snappen, maar kinderen vragen bij alles wat ze horen tien keer “Waarom?” En als eerlijke ouder moet je ze dan op hun derde of zesde gaan uitleggen wat slavernij is. En dat vind ik het kwalijke aan deze discussie, want je verpest het voor ze op het moment dat ze er nog blij in geloven.
Laat ze het op de middelbare leren bij geschiedenis, maar zo worden ze naar mijn mening best vroeg geconfronteerd met toch een best moeilijk onderwerpDe ventielen zitten nog onder de kofferbakschaal, dus de auto heb ze gehad. Omdat de auto al zo lang in de familie zit weet ik dat ze een flinke tijd geleden vervangen zijn door B-merk standaard shocks. Willem heeft ze bewonderd… *proest*
Wat dat betreft verstandig om voor nieuwe, goede, verstelbare schokdempers te gaan. Maar… Monroe levelers zijn gruwelijk slecht online te verkrijgen. Overal buiten voorraad. Weet iemand of ze te vinden zijn in de onderdelenhandel dicht bij huis?
EDIT: in afwachting van uw antwoord alvast een verzoek bij slimparts.nl neergelegdDan is het de sensor van het gaspedaal of de actuator van de gasklep. Live (laten) uitlezen kan je verder brengen
Jep, maar na de derde lekke set is dat eruit gesloopt
Het is een beetje rustig rondom de auto, want met een 40-urige stageweek blijft er weinig tijd over om te rommelen. Als de auto dan ook nog eens dagelijks vervoer is, kan ik ‘m niet ff een paar dagen uit elkaar halen.
Sinds een paar weken rotzooi ik wat rond bij machines met iets meer pk’s.


Iemand nog een motor-upgrade? Slechts 1.400 kilowattjes, neemt wel wat ruimte in
En bij het zien van deze veren kreeg ik toch wel weer een mod-ideetje.Ik vervoer soms zware lading in de vorm van een oma, meerdere kinderen of een interieur of trek een aanhanger. Ik heb doe dit liever nooit ’s avonds want dan trekt de achterkant soms zo ver naar beneden dat ik de maan bestraal met mn koplampen. In de zomer heb je dan tijd zat, maar nu worden de dagen wel wat kort.
Wat rondstruinen levert de optie tot hulpveren op. Ik kan via de site hulpverenshop.nl voor lichtere versteviging of voor heavyduty joekels gaan. Bij leegstand wil ik echter niet met een stuiterbal de weg op.
Iemand ervaringen, ideeën of andere oplossingen?
De beginpost van dit topic, dus de eerste op pagina 1 editten en dan het onderwerp wijzigen
@Timothydevisser wrote:
Astra f natuurlijk stuk minder electronica als onze auto’s
Zelf ga ik over weekje voor pilot setjeHet gaat er niet echt om hoeveel erin zit, maar hoe netjes het is afgewerkt ;). Dat er ruitenwissermotoren door zouden ontploffen (wat ik me kan herinneren was dat alleen bij de Golf 6) is gewoon slecht. En anders kan je altijd nog een aparte massa van de lampen direct naar de accu aanleggen.
Brandt ie nooit nooit of wel als je de auto met stilstaande motor op contact zet?
Voor die temperatuur waar ik het over had moet je de motor echt uitlezen. De temperatuurmeter op je dashboard is namelijk een andere sensor dan die voor de ECU.
Als die van de ECU stuk is, werkt je hele koelsysteem inclusief fan en dashboardmeter gewoon goed doorIk kan je een positieve ervaring melden! Mijn setje van 70 euro draait al ruim een half jaar perfect. En mn ruitenwissers doen het ook nog steeds, maar mijn elektrische systeem is niet echt vergelijkbaar met een Vectra C…
25 oktober 2014 om 15:40 In reactie op: :) Het zit erin yessss :) update 30-10 ook eronder :) #18258533Kwijl… Prachtig interieur zo!
Ik heb dezelfde plasjes als jij. Dak komt het niet vandaan.
Bij hogedruk afspoelen zie je wel eens een klein straaltje aan de binnenkant van de kofferbakramen ontstaan. Vind het dan nog knap dat het op de “rolhoes” kan komen, maar een ander lek dan dit heb ik nooit kunnen ontdekken.
Welkom! En kom maar door let die :kewlpics. Als ik morgen weer nuchter ben leg ik je graag uit hoe ;)
Veel plezier hier!Je moet de fitting hebben die je ook van halogeen hebt. Dus een H7 Led of xenon set. Er zijn genoeg sites die H7 xenon aanbieden. Voor krap 100 euro heb je een setje dat een flinke tijd mee gaat.
Na bijna een jaar zij ik nog 0,0 verval in mijn h1 set van 70 euro.
Hebben we het hier nu over een x16szr (praat iedereen over) of een z16se (84pk, zoals in de topictitel)? :hmmz
Zou eerst de temperatuur die de ECU gebruik uitlezen. Als de sensor stuk is draait de motor op het Siberische programma = veel inspuiten
En 2000 tpm is wel het absolute minimum hoor. Zeker in zn 5 moet ie toch redelijk wat kracht leveren bij een laag toerental.
Ergens gaat er iets niet goed, want ik moet met een station goed mijn best doen om lager dan 1 op 13 te halen…
-
AuteurBerichten