Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Brute bak! Hoe vet is dat om zo’n auto te kunnen betalen op die leeftijd!
Je zit in België zeker goed wat kosten betreft, ja -_-. De prijs van een auto in Nederland wordt deels bepaald door de CO2 uitstoot. En een OPC is best goed in CO2 uitstoten. Daarom dat enorme prijsverschil.
De nieuwe BMW M5 met automaat is goedkoper dan de handbak. De paar gram die de automaat minder uitstoot en dus de lagere belasting, weegt ruimschoots op tegen de aanschafprijs ervan.En een station is gewoon handig en in veel gevallen, ook de Insignia, mooier dan sedan/hatchback. Geniet ervan!
Ik ben een tijdje geleden begonnen aan een how-to voor deze motoren, maar het is er nooit van gekomen om die af te maken. Heb er wel de plaatjes van. Komt van een x16sz motor, maar die is bijna hetzelfde.

Gasklephuis tevoorschijn halen en deels demonteren
EGR klep losschroeven
Kan van alles zijn. Met storingscodes kunnen de mensen hier die er verstand van hebben wat meer
Geen rare bijgeluiden of storingen of verbruik?
Vastgelopen rem?@Theo1970 wrote:
@gwriemersma wrote:
Bij mij staat er ook condens op de leiding en brrrrr koud
o,
gaan we denigerend doen,ik vraag alleen maar of het allemaal wel klopt wat ik constateert.maar als dit de manier is van jou om mede Vectra rijders te helpen……… :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1
Dit snap ik niet helemaal. Je kan aan de reactie afleiden dat er toch iets niet goed is met jouw airco. Je hebt er verder geen fuck aan, ben ik met je eens, maar leg eens uit wat hier denigrerend aan is.
Cruise control werkend gekregen :agent . Heerlijk dat prutsen en puzzelen met draadjes. Het is dat mijn portemonnee zo zielig naar me kijkt, want anders was ik gelijk op jacht gegaan naar CV of elektrische ramen.
@sjoerdie wrote:
Even van een vectra tellersignaal het plaatje uitsnijden van de cruise.
En in je tellerbak lijmen , op die plek van je “s” lampje
Als mijn handen weer eens gaan jeuken, ga ik dat zeker doen. Voorlopig heb ik de teller er vaak genoeg uit gesloopt.
Is er wel een kabel naar dat lampje toe? Ik moet voor elk lampje dat ik extra wil laten branden een aansluiting op mijn tellerstekker maken. Nu is dit een Fje, maar ik kan mij niet voorstellen dat een Astra G zoveel moderner is op dat vlak.

Alles werkt!! Ondanks de helft van de snelheidspulsen schakelt deze unit rond de 45 km/u in. Meestal nog nauwkeurig ook, soms zakt of stijgt de snelheid ietsjes na het inschakelen. Allen bedankt voor de het meedenken en de informatie :wors ! Ik zou bijna voor niks heen en weer naar Groningen rijden om ervan te gaan genieten king: .
Nog een paar foto’s van de laatste bouwstappen en het resultaat:

Kabelboom door bestaande kabelgoot. Het was flink wurmen, maar het oprekken van het rubber met een dikke inbussleutel en wat PTFE-spray deed wonderen.
Extra pinnetje gefabriceerd op de tellerunit voor een CC lampje. Forumgoerie Willen heeft hier een korte tutorial van, maar die kan ik niet meer vinden.
Geen idee waar dit lampje normaal voor dient (betreffende bladzijden van instructieboekje zijn kwijt), maar het geeft het minste licht. Met de S van snelheidsregeling. Of Slome.
De kroonsteenbonanza bij de voetenruimte. Drie van de zes zijn niet in gebruik, maar in één kroonsteentje zitten nu zes kabels (geschakelde plus). Ooit ga ik dat netjes maken, maar voorlopig heb ik genoeg op mn knieën gezeten.Als het echt koud is, blijft je kleppendeksel koud door de rijwind en condenseert de sludge gewoon door. Ik heb het de laatste weken ook wel eens. Als de motor na een rit een tijdje heeft gestaan en het deksel wat warm is geworden, is de boel meestal wel weer weg,
Blijft je koelvloeistof wel op peil?Juist niet verven. Alles eraf schuren! Kan zomaar tien kilo schelen
Fijn, dat Google Translate. Heb je de originele tekst ook nog?
Veel beter. Vraag 4 kan ik je aan helpen:
@RISL wrote:
Dit lijstje vond ik laatst ergens op ons wereldwijde web en ik wilde het even delen.
Ik hoopte ook dat iemand mij nog iets kon vertellen, de laatste “1” in mijn x18xe1 staat niet verklaard in de onderstaande lijst, maar wel een “2”. Mag ik er vanuit gaan dat mijn “1” betekent dat dit een familie 1 motor is, omdat de 2 betekent dat het een familie 2 motor is?1st Letter is the emission standard:
C = Euro 1
X = Euro 2
Y = Euro 3
Z = Euro 4
A = Euro 5Followed by the engine size:
16 = 1.6 lNext letter is the compression:
L = 8.5 – 9.0 : 1
N = 9.0 – 9.5 : 1
S = 9.5 – 10.0 : 1
X = 10.0 – 11.5 : 1
Y = 11.5 + : 1Next letter tells about the mixture type:
E = Multi Point Injection
Z = Single Point Injection (Multec)
V = Carburator
D = DieselNext letter is for special versions:
A = Egypt
B = Bedford-Vans
F = Cars for administrations
H = High Output / Kompressor
I = Irmscher
J = Curbed
K = Comprex (BBC-Comprex-blower)
L = Low Output / Supercharger
M = Middle East
P = Twinport
Q = Colombia
R = Increased output
T = Turbo
U = Uruguay
V = Volume model
W = Venezuela
2 = Family 2 Engine16 januari 2014 om 18:38 In reactie op: Vectra meeting AC De Meern 24 MEI 2014 UPDATE PICA’S!!!!! #18208609Mocht de uiteindelijke datum uitkomen, zal ik ook een C meenemen. Maar dan wel om naar de dikke bakken van de anderen te kijken. Wat ik bij me zal hebben stelt niet zo heel veel voor. Qua opties dan; met het formaat zit het wel goed :afro
iets met een onderblok en een alfa romeo? ik hou wel van puzzelen, maar dit is te moeilijk
Over die radio zat ik ook te twijfelen. Ik vond het wel een petjesradio met al die lampjes, bliepjes en nutteloze animaties.
Qua geluidskwalteit zal je er wel wat op vooruit gaan, maar dat begint pas echt met het vervangen van de speakers.@corsaGSI-Woudenberg wrote:
toen ik me sleutel uit t contact had pompten die gewoon verder…..
Hoort dat? Daar is toch een relais voor die dat los van het contact regelt?
@Eddyvec C wrote:
@Sharkster wrote:
Een EGR cheater houdt je ECU voor de gek.
Deze electronica (lees: EGR-cheater) laat je ECU denken dat er nog een (werkende) EGR-klep is gemonteerd, terwijl je die gewoon kunt verwijderen en afdoppen.Let op: Dit gaat niet bij elk type motor werken!!!
Ja dat snap ik, maar waarom zou je dit willen?
De EGR voert slecht verbrande uitlaatgassen terug naar de inlaat. Met alle roet en troep en narigheid die in die gassen zit.
Een EGR is er alleen maar opgezet om emissiedoelen te halen, voor de rest heeft een motor er helemaal niks aan.@VideoRipper wrote:
…en je moet je motor nu starten door de achterklep te openen,
de versnelling in zijn vijf te zetten en het raampje van je rechter
portier naar beneden te laten zakken, gewoon omdat het kan? :lol:Zou wel handig zijn als anti-diestalbeveiliging. ;)
Ik denk dat het beter zal werken dan die hackbare electronica die er nu in zit. Ik zie het al voor me, hele straten waar iedereen om acht uur ’s ochtends in en om zn auto aan het rennen is om hem te kunnen starten…
Kabelboom aan motorruimtezijde zit aan elkaar. Kabel is lang genoeg gehouden om alles met flinke marge aan elkaar te solderen in het passagiersgedeelte. Tip voor degenen die hier ook aan willen beginnen: neem niet zoals ik een kabel met massieve aders, dat soldeert namelijk een stuk lastiger.

Daarnaast is het extra pinnetje in de CC-stekker erbij gemaakt om in de tellerunit een lampje te kunnen laten branden als de cruise control actief is.

@marruc wrote:
Ik heb zojuist de radio qua amperage doorgemeten:
meter op 10A:
als ik contact uitzet en even wacht geeft ie aan 0,01A
Ik kan hier niet zoveel mee.
Een van jullie wel?is dat teveel of juist niet??
gr. Marc
Volgens ZakhooiTM is 50 mA teveel. 0,01A is 10mA dus dat betekent dat je radio niet veel stroom gebruikt in slaapstand. Succes met verder zoeken!
Sent from Xperia SP with Tapatalk
@sjoerdie wrote:
Jawel hoor, schakeld gewoon in.
Zou klote zijn, heb je airco, duurt et nog een eeuwigheid om in de winter je ramen te ontwasemen.
Nou, ik moest het van een reclame van Peugeot :puke leren dat je ze daar in de winter voor kan gebruiken
@Boszna wrote:
Wat er gebeurt is dat de foutcode ECN 030300 bij de km stand komt te staan.
Waarna het motorstoringslampje eerst 10x knippert, even uit gaat, 3x knippert, even uitgaat, 10x knippert, even uitgaat, 3x knippert en daarna uit blijft, totdat ik de pedalen los laat.Dit is dan toch P0303, vonkoverslag derde cillinder? Ik heb de hele discussie over Eef en Huub niet meer teruggelezen, maar heb is er naast het uitlezen al verder wat nagekeken. Ik heb er verder geen verstand van, maar ik lees hier op dit forum dat je veel aan de kleur van de bougies kan zien.
@KadAstra-EF wrote:
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=163&t=167062″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zelf gemaakt :angel :angel :angel
Rik :D
Die kende ik nog niet! Mooi dat daar ook een how-to voor is
Sent from Xperia SP with Tapatalk
14 januari 2014 om 16:00 In reactie op: Vectra C 3.0 V6 geeft gas bij bij intrappen koppeling! #18207303Op de sloop 5 of 10 euro. Ik heb er een voor je in Utrecht/Zoetermeer, als dat in de buurt is. Ik ga hem voor mijn CC in Astra F niet gebruiken want mijn rond mijn pedaal zit geen gat voor dat ding.
Sent from Xperia SP with Tapatalk
-
AuteurBerichten