gose91

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 1,050)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Motorstoring na vervanging van contactslot cilinder. #18123816

    @juruca wrote:

    Ja, dat bleef hij bij hoog en laag beweren dat dat moest !!

    Het zijn tenslotte specialisten…….

    Nou, welkom op dit forum dan! De echte specialisten zitten hier, want die hoeven over het algemeen geen geld aan je te verdienen. “Specialisten” bij de dealer maken soms graag gebruik van de onwetendheid van klanten helaas

    In reactie op: mening over welk type motor gts #18217849

    @Avdberg79 wrote:

    @sjoerdie wrote:

    nou een v6 is toch wel een stukje duurder rijden dan een 4cyl hoor.

    maar een diesel zou voor de TS wel voordeliger zijn denk ik.

    ligt eraan hoeveel km ie nog dagelijks rijdt, buiten zijn 3x vakantie om.

    Ik rij maar een paar 1000 km buiten de lange ritten om…
    En volgens mij is een v6 ook duurder in alles…
    En daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar een 2.2 omdat die toch bijna 150pk heeft.
    En ik mijn twijfels of de 1.8 niet te licht is zoals remutr ook zei…
    Daarom ook de vraag zodat ik ook 1.8 rijders hun mening kan zien :thumb

    Mvgr Arjan

    Een 1.8 kan een vectra prima trekken, maar je moet geen stoplichtsprint willen winnen. Een kleine motor wordt op dit forum vaak snel afgeraden, want “te licht”. Kan je alleen bepalen door een proefrit te maken en bepalen of het snel genoeg is voor je.

    Ik weet niet hoe het bij een 2.2 zit qua versnellingsbakken, maar een Z1.8xe met een vijfsportbak is geen stille cruiser!

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17643369

    APK gisteren weer een jaartje bijgetekend, dus vandaag zoektocht starten naar zijwindschermen, spatlappen en zonneklephoudertjes :king

    In reactie op: Vectra C GTS – platte accu na 3-4 dagen #18217364

    @gtsmaniak wrote:

    @theunm wrote:

    weet je hoe je lek stroom moet meten ?

    Neen. Ik heb wel een meter hahaha

    Meter op de hoogste stand (10A), contact uit en de meter tussen de massapool van de accu en de accuklem (accuklem dus loshalen) laten meten. Vervolgens net zo lang zekeringen eruit trekken of onderdelen loskoppelen tot de waarde daalt.
    Tenminste, zo zou ik het doen. Theunm is volgens mij iets meer ervaren

    In reactie op: liefhebbers niet kijken ! #18217163

    Dan komt de onvermijdelijke vraag: WAAROM?!

    In reactie op: Cruise-control Corsa B #17743906

    @juruca wrote:

    Ik zit me nog net te bedenken dat de montage positie toch geen invloed heeft of de werking ???

    Want ik heb um vertikaal gemonteerd tegen het schutboard voor de accu ??

    Zolang de kabel maar geen te scherpe bocht maakt! Maar dat zal niet zo snel gebeuren, want die kabels zijn goed stug

    In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099761

    En de discussie loopt zoals altijd weer uit de hand als iedereen over normaal reageren begint.

    In reactie op: HELP elektrische ramen Astra F! #18216509

    Ik zou er een gaatje onder geboord, de bedrading daar doorheen getrokken en de boel dichtgekit hebben. Maar dat is niet de netste oplossing

    In reactie op: Nieuw Kentekenbewijs vanaf 1-1-2014 #18197236

    @arjontje wrote:

    @djsparky wrote:

    Tja, 21 december hebben wij de auto gekocht, voel er weinig voor om te gaan betalen voor zo’n pasje, dus ik verwacht de komende 10 jaar ofzo nog wel met een papieren exemplaar rond te rijden :-D

    Helaas. Zo als het nu is , wordt het verplicht om na 5 jaar een kentekencard aan te schaffen.

    Ik dacht dat de RDW “verwachtte” dat alles binnen vijf jaar vervangen was. Zij denken dus blijkbaar dat iedereen maximaal vijf jaar met een auto doet… Of is de regel van het verplicht aanschaffen recent ingevoerd?

    In reactie op: Cruise-control Corsa B #17743893

    De TID (Triple Info Display) is inderdaad dat smalle display waar tijd, radio en temperatuur op staan. Die test werkt trouwens maar tot een bepaalde snelheid (100km/u dacht ik).
    Ik heb het snelheidssignaal ook van vlak achter de teller. Met een kroonsteentje nog wel, dus zo secuur hoef je niet te werk te gaan haha!

    In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099742

    @Haasje17 wrote:

    Een motor warmt stationair sneller op dan rijdend.

    Door het gebrek aan rijwind zeker?
    Het zal wel dat het stilstaand warmdraaiend misschien heel fijn is voor de koukleumen onder ons, maar het gaat er bij mij niet in dat tien minuten stationair draaien beter is voor de motor dan er na een paar seconden rustig mee gaan rijden. Als het gelijk wegrijden ontzettend slecht had geweest stond dat wel in het instructieboekje.

    In reactie op: Cruise-control Corsa B #17743891

    Als je een TID hebt kan je controleren wat dat snelheidssignaal is. De twee knopjes een tijdje ingedrukt houden geeft de snelheid zoals de pulsgever op de teller die uitzendt. Bij mijn auto was dat de helft van de werkelijke snelheid.
    Wat ik bij mijn inbouw heb geleerd is dat er units zijn die, nadat ze zijn overgeplaatst, pas vanaf 70 km/u werken. Of dat te maken heeft met het lage signaal uit de teller heb ik niet meer gevraagd. Op welke snelheden heb jij je cc aan de gang proberen te krijgen?

    In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099736

    @Haasje17 wrote:

    Stationair warmdraaien is helmaal niet slecht en helmaal niet omdat de oliedruk dan laag is. BIj koude start is de juist hoog, pas als die warm is en dat duurt echt wel een tijdje zakt de oliedruk. Wat slecht is is gaan rijden en dan denken als het water warm is gaan trappen. Of starten en als het dan wat rammelt gewoon volgas weg.

    Het is niet slecht, daar zijn we het dan nog een soort over eens hier, maar slaat het ergens op? Heb je niet na een kilometertje koud rijden evenveel temperatuur gewonnen als dat je weetikveel hoeveel minuten je motor stationair hebt laten draaien? Ik heb altijd geleerd dat een motor daar niet veel beter van wordt…

    In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099723

    Heerlijk die oliediscussies. Net Android en Apple fans. Om nog een beetje on-off-topic te zijn:
    Mijn waggie heeft de afgelopen vijf jaar op tweedehands olie gelopen, sinds augustus op 5w30 van de gamma. Aardig verkeerde olie voor een 8v, maar alleen het kleppendeksel lust wat olie. Na de keuring gaat er een flush en een A-merk 5w40 doorheen. Ik denk echter dat ik weinig verschil ga merken, want de motor loopt gewoon netjes.
    Ook niet wat koud starten betreft. Warmdraaien doe ik niet, want dat is in mijn ogen zonde van de benzine. Gewoon rustig rijden. Om de accu wakker te maken zet ik als ik moet krabben wel altijd het dimlicht aan. Wat ik daar mee bereik zit ook meer tussen de oren denk ik.

    In reactie op: Help astra verbruikt als geen ander. #18216101

    @Astra70 wrote:

    @Dantji wrote:

    Kan het niet zijn dat ie eens flink op zn flikker moet krijgen?? Evt icm een additief?

    Wat is een evt icm ??

    Mvg

    “eventueel in combinatie met”. Gewoon afkortingen dus ;)

    In reactie op: Geeft verschil in W-nummers problemen ? #18215893

    W staat voor wide, dus groot verschil in verhoudingen tussen de verschillende versnellingen. Het tegengestelde van WR is CR (Close Ratio).
    Het getal erachter staat voor de grootte van de eindoverbrenging

    In reactie op: Help astra verbruikt als geen ander. #18216088

    @Astra70 wrote:

    @gose91 wrote:

    Hele stomme suggestie misschien, maar loopt de kilometerteller wel goed? Dat ie eigenlijk half zo snel loopt als dat zou moeten.
    Of zou je dat ook in de snelheidsmeter moeten merken?

    Kilometerteller werkt zoals het hoort denk ik, want om de 2 weken zit ik in de tankstation :D

    Maar geeft de dagteller ook aan wat je daadwerkelijk gereden hebt en niet maar de helft. Daar doel ik op

    In reactie op: Help astra verbruikt als geen ander. #18216083

    Hele stomme suggestie misschien, maar loopt de kilometerteller wel goed? Dat ie eigenlijk half zo snel loopt als dat zou moeten.
    Of zou je dat ook in de snelheidsmeter moeten merken?

    In reactie op: opel combo binnenverlichtings probleem #18215284

    @combo c tour wrote:

    @gose91 , wat bedoel je precies met de connector?
    de stekker op de verlichting of zo?

    Die bedoel ik ja. Geen idee of er zoiets op zit hoor. Het was maar een meedenksuggestie.
    Ik dacht dat het alleen ging om een lampje in het dak. Dat er achter ook nog twee lampjes zitten had ik nog niet bedacht.

    In wat voor categorieën zijn er prijzen te winnen eigenlijk?

    In reactie op: Motor af laten slaan > start heel moeilijk #18215739

    @wim-v6 wrote:

    Motor mag niet warmer worden van 2000 toeren….
    100graden is 100graden, of dat nu op 900 of 2000 toeren is, sterker nog, je koelvloeistof stroom vlotter op 2000 toeren.

    Willem

    Niet boven de 92 geweest, dus wat dat betreft geen probleem. Dat koelvloeistof sneller stroomt als je in de file staat met een gassende motor maakt niet echt veel verschil als er toch nauwelijks lucht door de radiator gaat, lijkt mij.

    Maar goed, dat is een andere discussie. Dank voor de antwoorden. Weer wat geleerd over terugslag

    @DG80 wrote:

    Is dit voor alle Opels? Of moet er toch het een en ander aan gemodificeerd zijn?

    Ik heb de organisatie gemaild met de vraag waar een Opel die niet geshowd hoeft te worden thuishoort. Ik zal het antwoord hier posten

    EDIT: de organisatie is natuurlijk TS. Waarom had ik daar niet eerder aan gedacht?

    In reactie op: 2dehands astra kopen. waarop letten? #18215874

    @IIwouterNL wrote:

    Hoe kan ik dat serienummer zien of achter komen?

    Staat meestal op het kentekenbewijs. Of kenteken invoeren bij vwe.nl of rdw.nl, dan staat het bij de handelsbenaming

    In reactie op: Motor af laten slaan > start heel moeilijk #18215737

    @theunm wrote:

    en hoe vaak is dit al gebeurt ?

    Laten afslaan hooguit derde keer sinds ik de auto heb (april 2013). Dat de herstart de eerste keer niet lukt was voor het eerst. Ik hou het dus op wat Willem suggereerde.

    @wim-v6 wrote:

    Nee door de warmte krijg je een te vroege ontsteking, zoals ik al zei, komt vaker voor

    De motor was flink warm deze keer, want ik had ruzie met de recent ingebouwde cruise control kabel. De plastic bevestiging op de CC-unit zelf klikte los en trok de gashevel aan. Voordat ik een rustig plekkie had gevonden was het tien minuten verder met een motor die 2.000 toeren stationair draaide. Gelukkig wel met af en toe doorrijden tussendoor…

    In reactie op: Motor af laten slaan > start heel moeilijk #18215734

    Met terugslag wordt bedoeld dat de motor de gecomprimeerde gassen in de cilinders door de inlaat eruit wil persen?
    Wat ik kan vinden over terugslag is dat het optreedt als de timing niet goed staat, maar dan zou ik er altijd last van moeten hebben lijkt mij.

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 1,050)